Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5256 257 258 259 260311 312 313 314 315
sam_u
12.12.2015 10:59:04
Moro!
Tarvisin apua rumpujen oston kanssa. Olen kyllä sopinut jo kaupat, mutta ajattelin vielä kysäistä täältä mielepidettä. Kyseessä mapex m birch-rummut. Pelteinä paisteen 3 ja 5 crash ja paisteen joku ride ja ride/crash. Hihat on paisteen 101-sarjaa. En tiedä kalvojen mallia mutta hyvässä kunnossa ovat. Mapexin oma pedaali tulee mukaan. Rummut tosi hyvässä kunnossa muutenki. Onko 600 € hyvä hinta teidän mielestä. En rumpukamoista tiedä hintoja sanoa sen kummemmin ite eli myyjän mukaan mentävä. Sen verran googletin että tuo shell-setti maksaa noin 1000€ uutena..
paztori
12.12.2015 11:28:01
Vehkeet on muualla ku ite, ei siis pääse mittaa, kattosko joku omistaa mikä on jammun dtxplorer rs40 rumpuräkin putkien halkaisija?
JGroover
13.12.2015 18:50:54
Mint kuntoinen -67 Keystone Acrolite alkuperäisillä osilla. Mikä olis reilu kauppahinta?
jabajee
13.12.2015 19:27:33
JGroover: Mint kuntoinen -67 Keystone Acrolite alkuperäisillä osilla. Mikä olis reilu kauppahinta?

Mint kunto ei kerro välttämättä vielä yhtään mitään, kun jotkut kauppaa hilseileviä ja naarmuisia minttinä. Peruskuntoinen Acro on siinä 200€ ja oikeasti hyvät siinä 250€ kieppeillä.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
JGroover
13.12.2015 19:37:37 (muokattu 13.12.2015 19:38:55)
jabajee: Mint kunto ei kerro välttämättä vielä yhtään mitään, kun jotkut kauppaa hilseileviä ja naarmuisia minttinä. Peruskuntoinen Acro on siinä 200€ ja oikeasti hyvät siinä 250€ kieppeillä.

Okei. Tänks. Mulla on kuvia siitä ja se on kyllä oikeasti hienokuntoisin ton ikänen Acro, jonka oon nähnyt. Ei yhtään hilsettä eikä naarmuja. Pyynti menee yli kolmensadan. Eipä noita kyllä noin korkeella pyynnillä taida näkyä juurikaan...
jabajee
13.12.2015 19:57:59
JGroover: Okei. Tänks. Mulla on kuvia siitä ja se on kyllä oikeasti hienokuntoisin ton ikänen Acro, jonka oon nähnyt. Ei yhtään hilsettä eikä naarmuja. Pyynti menee yli kolmensadan. Eipä noita kyllä noin korkeella pyynnillä taida näkyä juurikaan...

Joitain vitriinikuntoisia on ollut 300€ pyynnilläkin, mutta soittokamppeesta kolmosella alkavat hinnat on mielestäni liikaa.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
JGroover
13.12.2015 21:23:20
jabajee: Joitain vitriinikuntoisia on ollut 300€ pyynnilläkin, mutta soittokamppeesta kolmosella alkavat hinnat on mielestäni liikaa.

Joo, toi sinänsä vitriiniin kuuluu jos kuntoa katsotaan. Mä en tosin seisota rumpuja kaapissa ihmeemmin, vaan mieluummin soitan niitä jos vaan ehdin. :) Sitten päästäänkin dilemmaan, että kannattaako maksaa uuden sukupolven acrosta reilusti enemmän kuin 60-lukuisesta priimakuntoisesta? :)
hollmi-5
13.12.2015 22:02:44
JGroover: Okei. Tänks. Mulla on kuvia siitä ja se on kyllä oikeasti hienokuntoisin ton ikänen Acro, jonka oon nähnyt. Ei yhtään hilsettä eikä naarmuja. Pyynti menee yli kolmensadan. Eipä noita kyllä noin korkeella pyynnillä taida näkyä juurikaan...

http://www.ebay.com/itm/LUDWIG-ACRO … h=item2ee054dcf4:g:OccAAOSwpDdVMDXo

Muusikoiden netissä on aina ale, jos meinaa hyvän hinnan saada, kannattaa kaupata muuta kautta. Acrolite on erikoistapaus. Välillä niitä on kymmneittäin alle kahden sadan taalan USA:n eBayssa. Joskus vain muutama.

Omalle vm. -65 Ludwig Downbeat-setille arvelin hintaa ja olin yllättynyt, kun halvin eBayssa oli 1930 € ja siinä oli lattiatomi halki. Downbeat-setti on harvinaisempi ja melkein koko 70-luvun poissa tuotannosta, joten settejä liikkuu myynnissä vähemmän.

Käytetyille on monta hintaa ja lopulta hinta ratkeaa myyjän ja ostajan sopimuksella. Minua on syytetty hinnanpolkemisesta, kun alle kolmen sadan olen myynyt Supria.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JGroover
14.12.2015 10:18:02
hollmi-5: http://www.ebay.com/itm/LUDWIG-ACRO … h=item2ee054dcf4:g:OccAAOSwpDdVMDXo

Muusikoiden netissä on aina ale, jos meinaa hyvän hinnan saada, kannattaa kaupata muuta kautta. Acrolite on erikoistapaus. Välillä niitä on kymmneittäin alle kahden sadan taalan USA:n eBayssa. Joskus vain muutama.

Omalle vm. -65 Ludwig Downbeat-setille arvelin hintaa ja olin yllättynyt, kun halvin eBayssa oli 1930 € ja siinä oli lattiatomi halki. Downbeat-setti on harvinaisempi ja melkein koko 70-luvun poissa tuotannosta, joten settejä liikkuu myynnissä vähemmän.

Käytetyille on monta hintaa ja lopulta hinta ratkeaa myyjän ja ostajan sopimuksella. Minua on syytetty hinnanpolkemisesta, kun alle kolmen sadan olen myynyt Supria.

Niin no eipä nää suomen (eli m.netin) markkinat taida olla ihan suoraan verrannolliset maailman laajuisesti. Ite ajattelisin ehkä niin, että rapiat 300€ ei oo paha hinta oikeasti virheettömästä 60-luvun acrosta kun kerran aivan uusia myydään joka tapauksessa yli 500€.
Seba
14.12.2015 13:04:10

JGroover: Niin no eipä nää suomen (eli m.netin) markkinat taida olla ihan suoraan verrannolliset maailman laajuisesti. Ite ajattelisin ehkä niin, että rapiat 300€ ei oo paha hinta oikeasti virheettömästä 60-luvun acrosta kun kerran aivan uusia myydään joka tapauksessa yli 500€.

Kyllä mä 300 maksaisin tuon ikäisestä mintistä jos sellaista kaipaisin, mutta ihmetyttää vaan onko kukaan noita uusia ostanut jos tuollaista rahaa niistä pyydetään?
Siihen hintaluokkaan saa kuitenkin jo melkoisen valikoiman huippuvirveleitä varsinkin käytettynä josta voi valita mieleisensä, tai teettää vaikka customina steambenttejä omilla spekseillä ym.
janme
16.12.2015 13:24:47
Onko kokemuksia rumpusetin lähettämisestä kotimaassa esim matkahuollon kautta. Mitähän moinen tulisi maksamaan esim kaksi basaria ja kolme tomia setille ilman rautoja eli kahteen isoon kolliinhan nuo menisi?

Janne
www.crimfall.com
Duro
16.12.2015 13:55:50
janme: Onko kokemuksia rumpusetin lähettämisestä kotimaassa esim matkahuollon kautta. Mitähän moinen tulisi maksamaan esim kaksi basaria ja kolme tomia setille ilman rautoja eli kahteen isoon kolliinhan nuo menisi?

Janne

Muistaakseeni oli Yamahoiden kanssa jotain ~50€:n luokkaa. 20/12/14 ilman rautoja, kaks kollia.
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure
jp351
16.12.2015 16:16:25
janme: Onko kokemuksia rumpusetin lähettämisestä kotimaassa esim matkahuollon kautta. Mitähän moinen tulisi maksamaan esim kaksi basaria ja kolme tomia setille ilman rautoja eli kahteen isoon kolliinhan nuo menisi?

Janne

Matkahuollolla lähetin pari vuotta sitten basarin, 2 räkkitomia ja lattiatomin + jalat ja tomihaarukan kahdessa laatikossa. Hinta aika tarkalleen 40€. Auttaa toki jos saa aseteltua rumpuja sisäkkäin mutta tällöin kannattaa olla hyvät pehmusteet etteivät kolhiinnu.
sam_u
17.12.2015 17:57:54
Tykkääkö rummut huonoa jos joutuu pitää autossa pari päivää 10 asteen pakkasessa? Tottakai antaisin lämmetä kunnolla sitten ennen paukuttelua.
markkuliini
17.12.2015 19:17:50

sam_u: Tykkääkö rummut huonoa jos joutuu pitää autossa pari päivää 10 asteen pakkasessa? Tottakai antaisin lämmetä kunnolla sitten ennen paukuttelua.

Riippuu rummuista ja niiden pinnoitteesta. Jos on wrap-pinta niin on kiinni ihan siitä wrapin seoksesta. Yhdet Taman Starclassicit olen nähnyt halkeavan yhden yön yli kestävästä noin -5 pakkasasteen säilytyksestä. Koko setistä meni wrapit. Myöskin yhden vanhan Gretsch-setin pinnat eivät kestäneet lapin pakkasia. Taas moni muu päällyste on kestänyt hyvin. Mulla on ollut DW:n setti 7 talvea keikkabussissa, eikä wrap ole moksiskaan. Mutta siis tämä ei ole mikään rumpumerkkikysymys vaan pitäis tietää sen muovin seos. Niitäkin kun voi olla samalla merkillä erilaisia.

Puupintaisten rumpujen kanssa ei mitään hajua. En tiedä voiko esim. lakkapinta tykätä kyttyrää.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Laakstr
17.12.2015 20:19:39
markkuliini: Riippuu rummuista ja niiden pinnoitteesta. Jos on wrap-pinta niin on kiinni ihan siitä wrapin seoksesta. Yhdet Taman Starclassicit olen nähnyt halkeavan yhden yön yli kestävästä noin -5 pakkasasteen säilytyksestä. Koko setistä meni wrapit. Myöskin yhden vanhan Gretsch-setin pinnat eivät kestäneet lapin pakkasia. Taas moni muu päällyste on kestänyt hyvin. Mulla on ollut DW:n setti 7 talvea keikkabussissa, eikä wrap ole moksiskaan. Mutta siis tämä ei ole mikään rumpumerkkikysymys vaan pitäis tietää sen muovin seos. Niitäkin kun voi olla samalla merkillä erilaisia.

Puupintaisten rumpujen kanssa ei mitään hajua. En tiedä voiko esim. lakkapinta tykätä kyttyrää.

Vanhemmissa soittimissa yleisesti käytetty nitroselluloosa lakka on arka pakkaselle ja hyvin arkaa nopeille lämpötilan muutoksille. Näin epäilisin wrap-pintojenkin olevan, halkeilun johtuen lähinnä erilaisesta lämpölaajenemiskertoimesta rungossa olevan puun kanssa. Välissähän on liima joka jonkin verran pelastaa, joten se vaikuttanee myös. Materiaaleissa on toki wrappien kesken eroja ja se selittänee sen että jotkut kestää ja jotkut huonommin. Asiaan varmaan vaikuttaa myös roudataanko ne rummut ilman keissejä vai niiden sisällä.
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Legenda
20.12.2015 13:22:21
Moi, nyt se on huomattu että kerrostaloasuminen ja akustiset rummut ei vaan sovi yhteen. Myyntiin on tulossa Ludwig Big Beat setti Mahogany Gortex pinnalla. 3 ply runko + vahvikerenkaat. Vuosimalli onkin sitten se vaikea kysymys. Sarjanumerot on basso 1780780, 16 ft 1780732, 13 1608322, 12 1608500. 70- luvullahan tässä mennään, olisiko 77-79 oikea haarukka? Ja sitten vielä hinta....
TmeR
20.12.2015 14:52:24
Moro, mielipiteitä/kokemuksia tarvitaan.

Onko kellään kokemuksia Millenium MX500 sarjasta? Olisi tarkoitus lisätä nykyiseen Tama swingstar settiin (10, 12, 14, 20) 8" ja 16" tomit. Onkohan noista mihinkään vai pitäisikö vaan myydä nykyinen setti ja ostaa haluttu setti käytettynä tai uutena? Tosin ainut setti mihin noita tomeja saa lisäiltyä "samaa sarjaa" on Pearl export, siis omalla n.600€ budjetilla.

Esimerkkinä:
http://www.thomann.de/fi/pearl_exl705p248_export_lacquer.htm
Taidot korvataan Demon Drive tuplilla.
House Band
20.12.2015 15:06:24
markkuliini: Riippuu rummuista ja niiden pinnoitteesta. Jos on wrap-pinta niin on kiinni ihan siitä wrapin seoksesta. Yhdet Taman Starclassicit olen nähnyt halkeavan yhden yön yli kestävästä noin -5 pakkasasteen säilytyksestä. Koko setistä meni wrapit. Myöskin yhden vanhan Gretsch-setin pinnat eivät kestäneet lapin pakkasia. Taas moni muu päällyste on kestänyt hyvin. Mulla on ollut DW:n setti 7 talvea keikkabussissa, eikä wrap ole moksiskaan. Mutta siis tämä ei ole mikään rumpumerkkikysymys vaan pitäis tietää sen muovin seos. Niitäkin kun voi olla samalla merkillä erilaisia.

Mulla on -65 Shampanja Sparkle Ludarit,nähneet reilu sata keikkaa/vuosi noin 20 vuoden ajan.
Olleet aina laatikoissa,eikä pinnoitteessa ole mitään jälkiä halkeamisista eikä mistään muustakaan.
Kesät talvet odottanut seuraavaa keikkaa peräkärryssä.

Toisaalta taas... Mulla on myös ollut vuodesta -74 Premierin kannuja kaikkia pro-malleja,ei koskaan ongelmia niissäkään.
Osa wrapilla,yleensä lakattuja.
Muutama tuhat keikkiä on nähny,eikä ole revenny eikä irronnu mistään.
Laatikoissa nekin aina,mutta on niillä ollu kylmä ja kuuma vuorotellen.
Välillä on jopa satanut vettä niiden päälle.
Kyllä mä uskoisin eniten niiden kuljetuslaatikoiden voimaan,ku mihinkään muuhun.
Tietysti laatu sinänsä vaihtelee materiaaleissa.
Jos rummut kulkee ilman keissejä,niin sitten voi tulla jo ongelmia.
Luulen ma.
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)