Aihe: Ritchie Blackmore & Rainbow
1 2 3 4 527 28 29 30 3146 47 48 49 50
varakeef
16.12.2015 09:37:01
joku muu sikko: Ei kyllä jaksa keikalle asti ainakaan ulkomaille vääntäytyä kun ei tuossa ole muuta Rainbowta kuin itse maestro. Grahan Bonnet tuohon vokaaleihin niin olisi voinut olla eri juttu. Tai edes se amerikan Kirka.

Se on Ritchie Blackmore's Rainbow - eli on populaa vaihtunut niin paljon heti alusta alkaen, että vaikea sanoa kuka muu jotenkin kuuluisi kokoonpanoon.

Bonnet olisi kyllä kova, mutta eivät liene väleissä, ja kaunko ne olivat kimpassa alunperinkään? Vuoden?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Musta Arkipyhä
16.12.2015 13:54:56
varakeef: Se on Ritchie Blackmore's Rainbow - eli on populaa vaihtunut niin paljon heti alusta alkaen, että vaikea sanoa kuka muu jotenkin kuuluisi kokoonpanoon.

Nimenomaan näin. Rainbow on Ritchien bändi. Muut ovat olleet ja ovat vaihdettavissa.

Näin 1995 silloisen Rainbown keikalla ja hyvin toimi vaikkei edellisistä kokoonpanoista ollut mukana juuri ketään (Lukuunottamatta rumpali Chuck Burgia joka soitti osan kiertuetta ja oli mukana jo Bent Out Of Shapella).
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
krautio
16.12.2015 15:10:08

Dokumentissa varsin perustellusti todettiin, että Ritchie = Rainbow. Pulinat pois.
Hey Ho, Let's Go!
joku muu sikko
16.12.2015 15:27:49
krautio: Dokumentissa varsin perustellusti todettiin, että Ritchie = Rainbow. Pulinat pois.

Jos ja kun ei oo Cozya tai edes sitä Bondarelliä. Ei Bonnetia tai edes Amerikan Kirkaa niin ei käy.

Sull on justiin samanlainen K.Yairi kuin mulla.
Ei enää vanhuksia kaipaan tukkivat jonot -Haitaripartio-
Musta Arkipyhä
16.12.2015 19:37:45 (muokattu 16.12.2015 19:39:46)
Jännää että Bonnet ja Turnerkin jopa kelpais. Bonnet oli bändissä vuoden eli olis aika pakko vetää muuta kuin Bonnetin aikaista matskua eli tilanne laulajan suhteen sama kuin nyt. Turner vetämässä Stargazeria?..Hmm. Rainbow on Ritchie. Toisin kuin esmes Purple joka jo alun alkaen oli enemmän bändi kuin sooloorojekti. Rainbown kokoonpano meni uusiksi jo eka levyn jälkeen.

Pakko kysyä että häiritsikö Powellin puuttuminen Difficult To Curella tai Bent Out Of Shapella?
joku muu sikko
17.12.2015 09:26:58
PsychedelicWarlord: Jännää että Bonnet ja Turnerkin jopa kelpais. Bonnet oli bändissä vuoden eli olis aika pakko vetää muuta kuin Bonnetin aikaista matskua eli tilanne laulajan suhteen sama kuin nyt. Turner vetämässä Stargazeria?..Hmm. Rainbow on Ritchie. Toisin kuin esmes Purple joka jo alun alkaen oli enemmän bändi kuin sooloorojekti. Rainbown kokoonpano meni uusiksi jo eka levyn jälkeen.

Pakko kysyä että häiritsikö Powellin puuttuminen Difficult To Curella tai Bent Out Of Shapella?

Nythän oli niin, että Rainbown tyyli muuttui paljon popimpaan suuntaan kun Bonnet ja Powell lähtivät bändistä. Vai lähtivätkö nämä herrat juuri sen vuoksi. Sekä että varmaan. Tämä poppistyyli taisi olla Bläkän idea saada levymyyntiin lisää potkua.
Eli sanoisin, että Powellia ON ikävä, samoin Bonnetia, mutta Down To Earthin jälkeistä Rainbowta ei niinkään. Vaikka tokihan hyviä biisejä on tehty senkin albumin jälkeen. Riku on vaan niin ässä, teki se mitä hyvänsä.
On kuulemma olemassa Bonnetin laulama raakile studioversio Koko Difficult to curesta (?) tai ainakin I surrenderista. En ole kyllä kuullut.

Se on totta, että Bonnet ei oikein toimisi RBR:n reunion vokalistina, koska heillä oli niin vähän yhteistä materiaalia.
Minulla on joku bootleg keikka ihan viimeisiltä Bonnet ajoilta ja se on mun mielestä soitannollisesti tiukinta ja parasta live Rainbowta ikinä, vaikka Bonnetilla oli silloin paha alkoholiongelma ja bändi oli kai muutenkin aika finaalissa.
Flash
17.12.2015 09:51:31

joku muu sikko: Nythän oli niin, että Rainbown tyyli muuttui paljon popimpaan suuntaan kun Bonnet ja Powell lähtivät bändistä.

Kyllähän se popiksi muuttui jo Down To Earthilla Dio aikaiseen matskuun verrattuna. Ja Riku tosiaan itse halusi viedä musiikkiaan popimpaan suuntaan. Varmaan yksi syy siihen miksi Dio lähti kävelemään.
Live Music Is Better!
joku muu sikko
17.12.2015 10:12:26
Minun korviin Dte on raskaampaa kuin Long live RnR. Rising ehkä raskain Rainbow levy. Bonnet olisi hyvä vokalisti pakuukiertueelle, koska hän pystyy vetämään koko tuotannon Rising-Dte asti. Joka minulla on Se Oikea Rainbow. Turnerin ääni ei taas tuohon alkupään tuotantoon taivu, vaikka kuulostaakin livenä nykyään paljon vahvemmalta kuin Rainbow aikoina. Ainakin sen kokemuksen mukan mitä veti viimeksi Helsingin kaikalle kun olivat täällä yhdessä Bonnetin kanssa.
sirdickyj
17.12.2015 10:41:01
joku muu sikko: Minun korviin Dte on raskaampaa kuin Long live RnR. Rising ehkä raskain Rainbow levy. Bonnet olisi hyvä vokalisti pakuukiertueelle, koska hän pystyy vetämään koko tuotannon Rising-Dte asti. Joka minulla on Se Oikea Rainbow. Turnerin ääni ei taas tuohon alkupään tuotantoon taivu, vaikka kuulostaakin livenä nykyään paljon vahvemmalta kuin Rainbow aikoina. Ainakin sen kokemuksen mukan mitä veti viimeksi Helsingin kaikalle kun olivat täällä yhdessä Bonnetin kanssa.

Pystyykö muka? Ainakin Alcatrazzin aikaiset livet antaa viitteitä siitä että ei pysty vetämään yhtään mitään. livenä. Toki voi olla vaan huonoa tsägää.
J.Hollström
17.12.2015 10:50:42
sirdickyj: Pystyykö muka? Ainakin Alcatrazzin aikaiset livet antaa viitteitä siitä että ei pysty vetämään yhtään mitään. livenä. Toki voi olla vaan huonoa tsägää.

Samaa huonoa tsägää ollut myös viimeisillä Suomen vierailuilla, jolloin keikat on menneet lähinnä veden kittaamiseksi ja jet lagin piikkiin laittamiseksi.
joku muu sikko
17.12.2015 12:57:10
"pystyy" siis sillä tavalla että sen lauluääni on niihin sopiva. Ei varmaankaan eikä tietenkään pääse niin ylös kuin nuorena, mutta on sillä se Bonnet soundi kuitenkin.
Musta Arkipyhä
17.12.2015 12:57:15
joku muu sikko: Minun korviin Dte on raskaampaa kuin Long live RnR. Rising ehkä raskain Rainbow levy.

Kyllähän Down To Earth on selkeä siirtyminen popimpaan suuntaan. Raskaampi kuin Long Live Rock'n'roll? Ei mielestäni. Kaupallisempi ainakin.

Bonnet olisi hyvä vokalisti pakuukiertueelle, koska hän pystyy vetämään koko tuotannon Rising-Dte asti. Joka minulla on Se Oikea Rainbow.

Aika jännä mielipide. Yleensä monelle Se Oikea Rainbow on nimenomaan Dion aikakausi. Bonnetin kausi mielletään samaan jatkumoon Turnerin aikaisten kanssa. 90-luvun Stranger In Us All on muuten minusta raskaampaa kamaa kuin Bonnetin tai Turnerin aikaiset levyt.

Mulle tosin kelpaa sinänsä Rainbown koko tuotanto.
joku muu sikko
17.12.2015 13:13:19
PsychedelicWarlord:
Aika jännä mielipide. Yleensä monelle Se Oikea Rainbow on nimenomaan Dion aikakausi. Bonnetin kausi mielletään samaan jatkumoon Turnerin aikaisten kanssa. 90-luvun Stranger In Us All on muuten minusta raskaampaa kamaa kuin Bonnetin tai Turnerin aikaiset levyt.
.

Raskaus on kuulijan korvissa. :) Rising-Dte kausihan on myös Dio:a. Olen suuri Bonnet fani. Minusta sillä oli melkeinpä kautta aikojen upein ääni. Diggaan sitä enemmän kuin RJD:a.
Andy Six
24.01.2016 17:21:02
Ihan zulu-pohjalta...
Loijaa
25.01.2016 01:01:53

Rainbow Risingin tekijätiimi senkun harvenee. Bain eli yllättävänkin pitkän elämän huomioonottaen sen, että 80-luvulla maistui herska etenkin Lynottin Philin seurassa. Lynott ei sit kauaa jaksanutkaan..

mutta hieno muusikko oli Jimmy Bain. RIP.
THERE IS NO TOMORROW
Jäärä
22.02.2016 13:55:40
Turnerilta taisi mennä herne nenään?

http://www.blabbermouth.net/news/jo … s-deserve-better-than-a-cover-band/

Ihme itkua, suunniteltin uutta levyä ja levyboxeja, dvd:tä, festarikeikkoja ym. ym. Kukaan ei vissiin sitten kysynyt Blackmorelta mitä mieltä hän olisi?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Regalis Apertura
22.02.2016 15:46:05
Turnerhan on ennenkin ollut jotenkin "outo/hankala tapaus". Piti alkaa Putinin puolustajaksikin kun kerran vaimokin on valkovenäläinen;)... Ja muistaakseni äijä alkoi nipottaa siitä kun Kotzev halusi julkaista Turnerin aikaiset Brazen Abbotit uudelleen "ilman hänen lupaansa" yms.
Sykes87
22.02.2016 19:54:12
Joe on tosiaan aina ollut vähän erikoisen oloinen tapaus, mutta onhan hänellä tuossa pointtinsa. Jos Blackmore olisi ilmoittanut menevänsä studioon, tekevänsä uuden Rainbow-levyn ja lähtevänsä kunnon kiertueelle, olisin ymmärtänyt hyvin sen, että hän valitsee parhaat mahdolliset, nuoret muusikot mukaan täysillä tehtävään proggikseen. Mutta nyt kun näissä muutamassa keikassa on joka tapauksessa kysymys vain nostalgiasta, niin olisihan sen voinut tehdä kunnolla ja ottaa mukaan vanhoja soittokavereita, jotka yleisökin varmasti mielellään näkisi lavalla. AInahan Ritchie on tehnyt juuri niin kuin haluaa, mutta jotenkin sääli että kun kyse on vain parista keikasta, niin mies ei voi suoda Turnerille, Gloverille, Rondinellille, Aireylle yms. sitä samaa nostalgiaa, jota itsekin selvästi näiltä keikoilta hakee.
joku muu sikko
23.02.2016 09:56:30 (muokattu 23.02.2016 09:56:42)
Toisaalta Turner edustaa Rainbown amerikan pop-aikakautta, eikä kai kukaan halua kuulla Turnerin laulavan Bonnetin tai Dion piisejä. Se olisi aika kamalaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)