Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet Pro-tason rummut, missä mennään Yamaha & comp?
1 2 3
flirtti
11.12.2015 13:32:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vintage-settien vastapainoksi ja mielen virkistykseksi on pyörinyt ajatus, josko hankkisin ihan uuden pro-tason kattauksen. 20-22" bd ja kahdella tomilla, siis mallia mopo. No ehkä se kolmaskin tomi.
 
Ajattelin että Yamaha olisi varma nimi, laatua Japanista. Toisin ilmeni; tuotanto kiinassa ja sehän ei käy, no f.. way. Näinkö on päässyt jammulle käymään?!
 
Ajatus kuuluukin, mitkä ovat tämän päivän mahdollisuudet hankkia pro-tason kannut kunnon puista tehtynä ja vielä niin, että niitä pääsee testaamaan ennen hankintaa.
 
Onko Kumu ainoa järkevä vaihtoehto, kun näillä ks. kannuilla pitäisi pärjätä jazzista proge-rock jytinään asti?
 
Tällaista inventaario-tyyppistä aihetta tällä kertaa.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
jtpennane
11.12.2015 13:41:58 (muokattu 11.12.2015 13:45:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Onko Kumu ainoa järkevä vaihtoehto, kun näillä ks. kannuilla pitäisi pärjätä jazzista proge-rock jytinään asti?
 
Ei ainoa, mutta vastaavassa tilanteessa ottaisin ehdottomasti Kumut - monestakin syystä. Rahat Suomeen, varmasti laadukas setti, hyvät kokeilumahdollisuudet ja mukava palvelu.
 
Tärkeimpänä pointtina tietysti se, että saa just sellaisen setin kuin haluaa. Lisäksi jos jotain menee vikaan, on apu lähellä.
 
Disclaimer: Kumu ei maksa minulle (tietääkseni) tästä mainoksesta senttiäkään. :-)
 
Juuh elikkäs
Laakstr
11.12.2015 13:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumu on erittäin hyvä vaihtoehto! Ja perustelut tulivatkin jo...
 
Pääkaupunkiseudulla ainakin on (ollut) mahdollisuus testailla Ludaria ja Gretschiä. Nämä kävin jokin aika itse toteamassa. Pearlin top-of-line mallit, mm. referencet varmaankin löytyy monestakin liikkeestä...
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Niq
11.12.2015 14:00:25 (muokattu 11.12.2015 14:00:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gretschin Brooklyn Jazz -setissä on tosi mehukas 20" basari ja muutenkin kys. setti jäi musakauppaan huutamaan nimeäni. Onneks ei oo paria tonttua ylimääräistä. Mutta jos luet tämän rakas joulupukki, niin yllämainittu setti Satin Mahogany -värityksellä vastaisi sopivasti kuluneen vuoden kiltteystasoani. Kiitos.
 
EDIT: Jos Muuramen ohi ajelette, niin siellähän tämä on hiplailtavana: http://www.pianojylha.com/product_details.php?p=4582
 
Bacchus
11.12.2015 14:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko uusi setti ihan ehdoton välttämättömyys? Mulla voisi olla yksi Kumun setti ostajaa vailla. Basari ja kolme tomia, eli 20/10/12/14-kattaus. Väritys mielestäni komein Kumulainen, eli sellainen pähkinänruskea burst.
 
Jos tämä kiinnostaa, niin ole yhteyksissä. Vaihtoehtojahan käytettyjen markkinoilla on paljon, torillakin on hienosti tarjontaa laatuseteistä. Ja hyvillä hinnoilla.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
BanZai88
11.12.2015 17:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikältäkin voisi tuommoinen Ayotten Custom-sarjan setti irrota myyntiin. Ei ole kiinakamaa, ihan kanadalaista käsityötä :)
 
https://picasaweb.google.com/108365527445666107514/AyotteCustom
 
flirtti
12.12.2015 13:52:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole tonttuja ylimääräisiä mullakaan, adventista huolimatta...
 
Uusien kannujen ja muidenkin soittimien juju onkin siinä että ne ovat, no, uudet. Jokainen dingi ja läiskä on omaa sohlausta ja eritettä. Wanhoissa kamoissa on oma klanginsa, mutta se on sitten eri stoori ja filosofia. Käytettyjä settejä on ja on ollut lukuisia, mutta ajatus siitä maximum-blingbling-kattauksesta kutkuttaa. Kiitokset kuitenkin tarjouksista.
Ayotte oli jossain artikkelissa, muistaakseni Ayotte, aivan omalla galaksillaan laadun ja soinnin suhteen. Samoin olen kuullut Kumuista. Gretsch lienee myös huippeutta- eipä ole tullut kopisteltua noista kolmesta kuin pikaisesti Kumua.
 
Olisi hauska kuulla arvioita/ajatuksia Kumun, Gretschin, ja muiden huippukannujen omistajilta omistaan.
 
Oma 1-settini on muuten Majestic. Muinaiset japsit. Love minus zero :)
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
flirtti
12.12.2015 13:57:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Mulla voisi olla yksi Kumun setti ostajaa vailla.
 
Hoblaa. Saanko udella, mikä saa miekkosen luopumaan Kumuista?.....
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Laakstr
12.12.2015 14:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Eipä ole tonttuja ylimääräisiä mullakaan, adventista huolimatta...
 
Uusien kannujen ja muidenkin soittimien juju onkin siinä että ne ovat, no, uudet...

 
No tämä! Ja kun ne pääsee itse valitsemaan tarvittaessa juuri sillä kokoonpanolla, värillä, yms hilavitkuttimilla mitä on ajatellut niin käytettynä sellaisen löytyminen on monesti aivan lottovoittoa. Itselleen muodostetun mielikuvan "dream-setin" kanssa käytetyt ovat kovassa kisassa :)
 
...Olisi hauska kuulla arvioita/ajatuksia Kumun, Gretschin, ja muiden huippukannujen omistajilta omistaan...
 
Mä päädyin melkoisen ruljanssin jälkeen Kumuihin, ne on ollut mulla nyt pari vuotta ja jos ei katastrofeja tapahdu jäävät pojalle perinnöksi. Joka kerta kun niitä menee soittamaan tulee ajatus et fiddu nää on edelleen loistavan näköinen ja kuuloinen setti! Jo silloin mulle pisti silmään aivan jäätävän laadukas viimeistely ja työn laatu joka rummuissa on. Tähän kun lisää Kumu-Pekan mielyttävän ja asiantuntevan palvelun niin avot! Tuota kokonaisuutta ei saa millään setilliä aikaiseksi, minkä esim. netistä klikkaamalla tilaa ;) Tämä sanottuna tein valinnan kuitenkin lähes yksistään "soundi edellä"
 
Tuossa hiukan omakohtaisia kokemuksia parin vuoden takaa kun olin nimen omaan uutta setti hakemassa:
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=218728&o=0
 
Palstalla on paaaaljon hyviä kirjoituksia ja näkemyksiä eri merkeistä, eli kannattaa käyttää hiukan vaivaa niiden lukemiseen. Haku-toiminto käyttöön...
 
Voin kertoa et valinta ei oo aina ihan helppoa :)
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
flirtti
12.12.2015 15:19:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Palstalla on paaaaljon hyviä kirjoituksia ja näkemyksiä eri merkeistä, eli kannattaa käyttää hiukan vaivaa niiden lukemiseen. Haku-toiminto käyttöön...
 

Joo, on tosiaan, mutta laiskana tässä utelen. Tosin tuo sun kertomus Kumuista taitaa kiteyttää mietinnät, jotta että mitkä ja mistä :)
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
jabajee
12.12.2015 15:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Vintage-settien vastapainoksi ja mielen virkistykseksi on pyörinyt ajatus, josko hankkisin ihan uuden pro-tason kattauksen. 20-22" bd ja kahdella tomilla, siis mallia mopo. No ehkä se kolmaskin tomi.
 
Ajattelin että Yamaha olisi varma nimi, laatua Japanista. Toisin ilmeni; tuotanto kiinassa ja sehän ei käy, no f.. way. Näinkö on päässyt jammulle käymään?!
 
Ajatus kuuluukin, mitkä ovat tämän päivän mahdollisuudet hankkia pro-tason kannut kunnon puista tehtynä ja vielä niin, että niitä pääsee testaamaan ennen hankintaa.
 
Onko Kumu ainoa järkevä vaihtoehto, kun näillä ks. kannuilla pitäisi pärjätä jazzista proge-rock jytinään asti?
 
Tällaista inventaario-tyyppistä aihetta tällä kertaa.

 
Tuolla aiempaa keskustelua Yamahasta http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=216545&o=0
Jos Kiinalaiset ei kelpaa, niin PHX:t taidetaan edelleen tehdä Japanissa?
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Bacchus
12.12.2015 17:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Hoblaa. Saanko udella, mikä saa miekkosen luopumaan Kumuista?.....
 
Toki saa udella. Tämä setti on itse asiassa yhden ystäväperheen kautta tullut setti. Itse olen kovin kiintynyt Sonoreihini, ja kokoluokkaa isommat (22/8/10/12/16) toimivat omassa bändissä muutenkin paremmin.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
flirtti
12.12.2015 19:12:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Toki saa udella. Tämä setti on itse asiassa yhden ystäväperheen kautta tullut setti. Itse olen kovin kiintynyt Sonoreihini, ja kokoluokkaa isommat (22/8/10/12/16) toimivat omassa bändissä muutenkin paremmin.
 
Okei, ymmärrän. Jos sattuu olemaan se hiukan vanhempi koivusetti Sonorilta, niin eipä ihme.
Ainoa Sonor-kattaus jota olen kitara kädessä vierestä kuunnellut, tarkempaa mallia en muista.
Hi-Lite? Vaalea lakattu puu-pinta.
 
Katselin noita Kumun hinnastoja. Tonneissa mennään, mutta ei ihan niin tonneissa kuin muistin/luulin. Alle kolmen tonnin saa jo vaikka mitä.
Hemmetinmoinen rahamäärä tietty, mutta voiko sitä enää paremiin käyttää.
 
8 eur päivässä possuun ja siinä on Kumut vuodessa.
Nyt on Kumun valikoimissa vaahtera- ja mahonkivaihtoehdotkin, mutta koivua suomi-kannujen olla pitää.
 
Yamaha-nimikkeellä alkanut ketju vaihtui kummasti Kumuksi.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
OPJ1974
12.12.2015 19:26:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Okei, ymmärrän. Jos sattuu olemaan se hiukan vanhempi koivusetti Sonorilta, niin eipä ihme.
Ainoa Sonor-kattaus jota olen kitara kädessä vierestä kuunnellut, tarkempaa mallia en muista.
Hi-Lite? Vaalea lakattu puu-pinta.
 
Katselin noita Kumun hinnastoja. Tonneissa mennään, mutta ei ihan niin tonneissa kuin muistin/luulin. Alle kolmen tonnin saa jo vaikka mitä.
Hemmetinmoinen rahamäärä tietty, mutta voiko sitä enää paremiin käyttää.
 
8 eur päivässä possuun ja siinä on Kumut vuodessa.
Nyt on Kumun valikoimissa vaahtera- ja mahonkivaihtoehdotkin, mutta koivua suomi-kannujen olla pitää.
 
Yamaha-nimikkeellä alkanut ketju vaihtui kummasti Kumuksi.

 
Itsekin soitin pitkään semi pro-tason kannuilla. Myin pois Yamahan Tour Customit.
 
Nyt kaksi moposettiä Kumuja. Sitä kaikkein alkuperäisintä sarjaa. Setti nr #13. Ostin käytettynä, oli pidetty kun Herran kukkarossa, eli käytännössä uudet.
 
Toinen, pienemmillä tomeilla ja 20" basarilla varustettu, kiinteänä nyt treeneissä ja toinen, isompirumpuinen setti, odottaa keisseissä keikoille lähtöä.
 
Samaa sarjaa, joten niistä saa tarvittaessa sitten isomman setin.
 
Enpä ole katunut. Ja käytettynä hinta asettui kohtuulliseksi.
hollmi-5
12.12.2015 20:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumuissa on nyt valinnanvaraa rungoissa sekä viisteissä ja ainakin saa ihan sellaiset, kuin haluaa.
 
Ja Kumut ovat nykyisin positiivisella tavalla tehdastekoisen näköiset, vaikka käsityötä. Jos uudet ostaisin, kääntyisin Pekan puoleen.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
jabajee
12.12.2015 23:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Kumuissa on nyt valinnanvaraa rungoissa sekä viisteissä ja ainakin saa ihan sellaiset, kuin haluaa.
 
Ja Kumut ovat nykyisin positiivisella tavalla tehdastekoisen näköiset, vaikka käsityötä. Jos uudet ostaisin, kääntyisin Pekan puoleen.

 
Kumu voisi kyllä hieman enemmän panostaa tuonne YouTube-kanavaansa. Uusista malleista ei ole minkäänlaisia ääninäytteitä. Videoita ei muutenkaan ole kuin 17kpl koko kanavalla, joista vanhempia Kuoppiksen soittamia pätkiä on käyty katsomassa 1-20tuhatta kertaa.
 
Toisaalta Kumu taitaa satsata resurssit ennemmin soitinrakennukseen ja henkilökohtaiseen asiakaspalveluun, kuin YouTubeen :D
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Vallu-Veke
13.12.2015 12:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee:
 
Toisaalta Kumu taitaa satsata resurssit ennemmin soitinrakennukseen ja henkilökohtaiseen asiakaspalveluun, kuin YouTubeen :D

 
Juu no kovasti kehittävät tuotteitaan ja panostavat laatuun. Nettisivut on todella laadukkaat ja fasesta löytyy myös.
 
janneto
13.12.2015 15:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DW:n jazz series kannattaa testata jos haluat vintagefiilistä nykyajan mukavuuksilla. Soi ihanasti eri vireissä.
 
markkuliini
13.12.2015 16:49:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janneto: DW:n jazz series kannattaa testata jos haluat vintagefiilistä nykyajan mukavuuksilla. Soi ihanasti eri vireissä.
 
Todellakin! Itsellä kaksi setillistä. Pienemmällä (20") vedän kaikki rootsista jazziin, ja isommalla (24") rokkihommat. Soundissa erittäin hyvää pöhinää!
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Zuni2112
13.12.2015 23:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

flirtti: Ajattelin että Yamaha olisi varma nimi, laatua Japanista. Toisin ilmeni; tuotanto kiinassa ja sehän ei käy, no f.. way. Näinkö on päässyt jammulle käymään?!
 
Ajatus kuuluukin, mitkä ovat tämän päivän mahdollisuudet hankkia pro-tason kannut kunnon puista tehtynä ja vielä niin, että niitä pääsee testaamaan ennen hankintaa...

 
Helasen Pekka tekee loistavia rumpuja, eikä varmasti mene rahat hukkaan, jos Kumut hankkii, mutta on aika rajoittunutta ajattelua, jos ei anna esim. Yamahalle edes mahdollisuutta, vain koska ovat tehty PHX:ää lukuun ottamatta Kiinassa.
 
Toki, jos syyt Kiinassa valmistettujen rumpujen ylenkatsomiseen ovat ideologiset, niin ei siinä mitään, sitten ymmärrän täysin, mutta mikäli mielestäsi Made In China=automaattisesti huono, niin siinä tapauksessa suosittelen edes tsekkaamaan kannut ennen dumaamista.
 
Mikäli haluaa Japanissa valmistettuja rumpuja ei myöskään kannata unohtaa Sakaeta.
 
Niin ja kaikkia yllä olevia voi kokeilla helposti esim. Vantaan Äffällä.
 
And the meek shall inherit the earth...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «