Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5160 161 162 163 164300 301 302 303 304
pvais
10.12.2015 21:43:34

pappasfin: Tämä tuli itelläkin mieleen eli nostaa vähän mikkejä ja varsinkin sitä tallamikkiä koska sillä ainakin ite haen sitä munakkaampaa soundia raskaampaan menoon ja sitten kaulamikillä sitä vähän hennompaa menoa.

Ite olen kyllä edelleen tykästyny tuohon mun LesPaul Std mikkisysteemiin puolituksineen jne., on se vaan hyvä.

Mulla on LP:ssä 57 classicit ja hyvin toimivat siinä, saundi on hyvä ja selkeä. Sen olen laittanut merkille että takamikki saa olla reilun korkealla suhteessa kaula mikkiin (kun vertaan muihin kitaroihin joita olen käpistellyt). Napapaloja ei ole ollut tarve säätää. Kaulamikistä piti laskea basso puolta kohtuulailla jottei ääni olisi liian tumma.
jhakwe
10.12.2015 21:44:49

jhakwe: Kyllä se LP Traditional Pro taitaa olla seuraava hankinta. Saa vinkata, jos joku on luopumassa!

Niijoo, vintagebursti pittää ehottomasti olla tämä!
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Navdi
13.12.2015 10:01:14
Ei pystynyt olemaan enää ilman Gibsonia, joten ostin 2010 Gibson SG Standardin. Ai että, tämä on kyllä kiva kitara soitella. Kevyt, mukavan muotoinen, sopivan tuhdihko kaula, mulle passeli sointipituus ja nauhat, eikä vakiomikeiksi ollenkaan pöllömmät humpukkerit.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
calluna
13.12.2015 11:13:18
Laulava Kylätohtori: Vaihdoin kielet Gibsoniin ja vähän ruuvailin mikkejä. Eihän niissä mikeissä tosiaan mitään vikaa ole, niissä 57:ssa siis. Muutenkin Gibson helisee kuin parhaat stratot konsanaan, joten itse en allekirjoittaisi väitettä hyvän mahongin soundin tummuudesta.

Tosin Tokain ES-60:n mikeissä (oletettavasti 490R ja 498T) taitaa olla enemmän keskiääniä. Gibsonin 57:t ovat aika tasapainoiset ja niillä voi soittaa mitä vain, mutta Essissä on enemmän rähinää ja murinaa. Voi tietysti johtua myös kitarasta, eikä pelkistä mikeistä - ja varmaan johtuukin. Eikös nämä Essit yleensä ole vähän räyhäkkäämpiä vehkeitä....

e. ja tietty Essilläkin voi soittaa, mitä vain. Miehestähän se kiinni on, eikä kitarasta. :)

Mutta todetaan nyt vielä, että viime aikoina on tullut toden teolla innostuttua Gibsonin Les Paulista ja Tokain ES-60:stä...

Kai räyhäkkyys ennemmin SG:hen yhdistetään... mut ehkä juuri nuo mikit tapauksessasi vaikuttavat noin.
Itsellä SG:ssä vakio 490/498-setti vaihtunut juuri tuohon 57-settiin ja oli 490/498 jotenkin voimakkaampi ja säröisempi pari. En tahtonut saada hyviä clean-soundeja, varsinkaan tallamikillä. Nyt jotenkin tasapainoisempi soundi, kun sekä säröä että cleania tarvitaan.
-ja juu juu, tietenkin kaikki laitteet ketjussa vaikuttavat näihin, ja lopuksi sormet ;)

Itse olen hiljattain astunut tutustumaan es335-maailmaan Sheratonilla, ja maistuu kyllä hyvälle...
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
jniska
13.12.2015 11:14:59
Laulava Kylätohtori: Vaihdoin kielet Gibsoniin ja vähän ruuvailin mikkejä. Eihän niissä mikeissä tosiaan mitään vikaa ole, niissä 57:ssa siis. Muutenkin Gibson helisee kuin parhaat stratot konsanaan, joten itse en allekirjoittaisi väitettä hyvän mahongin soundin tummuudesta.
Mutta todetaan nyt vielä, että viime aikoina on tullut toden teolla innostuttua Gibsonin Les Paulista ja Tokain ES-60:stä...

Moi!

Onko kyseessä vielä tuo sama LP Trad ?

EI ne kyllä tummat ole ne mikit, päinvastoin tallamikki jopa aika kirkas. Ainoa ongelma joka itsellä oli 57 mikeillä, oli aika suuri ulostuloteho. Huomattavasti kuumemmat ovat 57:kat kuin esim Sheptone Tributet. Tai ainakin näin olettaisin, koska helpommin meni tallamikki varsinkin tukkoon.

Se LP Trad on loistava kitara!
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
jhakwe
13.12.2015 14:14:01

Omistan kaksi Gibsonia ja ihan mukavasti on hommat tässä näin. Kävin eilen hakemassa -06 SG Standardin ja onhan tuo pirun hyvän tuntuinen soitin.
Laulava Kylätohtori
14.12.2015 18:36:41
jniska: Moi!

Onko kyseessä vielä tuo sama LP Trad ?

EI ne kyllä tummat ole ne mikit, päinvastoin tallamikki jopa aika kirkas. Ainoa ongelma joka itsellä oli 57 mikeillä, oli aika suuri ulostuloteho. Huomattavasti kuumemmat ovat 57:kat kuin esim Sheptone Tributet. Tai ainakin näin olettaisin, koska helpommin meni tallamikki varsinkin tukkoon.

Se LP Trad on loistava kitara!

Jep, sama kitara. Ei tosiaan ole tummat. Ja akustisestikin kitara soi todella kirkkaasti.

Voi olla, että jossain kohtaa tulee testattua jotain aavistuksen tummempia mikkejä tuohon. Ja tallassahan taisi olla se 'plus'-versio vai mikä se oli, joka on selvästi normikaulamikkiä kuumempi. Toisaalta nuo 57:t on kyllä hyvät mikit nekin ja monipuoliset - onnistuu kaikenlainen musisointi puhtaista säröihin tuosta vaan. Tokain Essi tuntuu olevan aika paljon kuumempi ja räyhäkkäämpi, ei oikein saa kitaran volumesta soundia putsattua, joten sopii paremmin kovempaan menoon (samaahan joku täällä jo valittelikin, Calluna muistaakseni)...

Pirun hyvä kitara kyllä. Todella hienosti soi ja tuossa on jotenkin todella maukas attack kaiken lisäksi...
They pass too much electricity. -SRV
miklos1
18.12.2015 17:01:21
Omistan 4kpl Gibsoneita ja kaikki on erittäin hyvin! Oon kohta puolisen vuotta omistanut ja soittanut tuota 2015 Les Paul Classicia ja olen TODELLA tyytyväinen ostokseeni! Olin aluksi vähän skeptinen noista uudistuksista, mutta kun olin sitä 15min renkutellu ja G-Forcen opetellu, niin tää on mun ehdoton suosikki Les Paul tähän asti! Mun mielestä noi robovirit on saanu liikaa huonoa kritiikkiä.
Tulee vähän sellanen fiilis, ettei noi "kriitikot" ole välttämättä noita ihan ajan kanssa edes kokeillu...
Voihan olla, että itselle osu tuurilla todella hyvä yksilö. En tiedä, mutta kaikki siis erittäin HYVIN!
...Music was better in the 50s, 60s and 70`s...
sustain65
18.12.2015 17:28:35
miklos1: Omistan 4kpl Gibsoneita ja kaikki on erittäin hyvin! Oon kohta puolisen vuotta omistanut ja soittanut tuota 2015 Les Paul Classicia ja olen TODELLA tyytyväinen ostokseeni! Olin aluksi vähän skeptinen noista uudistuksista, mutta kun olin sitä 15min renkutellu ja G-Forcen opetellu, niin tää on mun ehdoton suosikki Les Paul tähän asti! Mun mielestä noi robovirit on saanu liikaa huonoa kritiikkiä.
Tulee vähän sellanen fiilis, ettei noi "kriitikot" ole välttämättä noita ihan ajan kanssa edes kokeillu...
Voihan olla, että itselle osu tuurilla todella hyvä yksilö. En tiedä, mutta kaikki siis erittäin HYVIN!

Syksy soittelua 2015 LP Classicilla ja on syntynyt siihen jo sellainen kiintymys, että pitää aina ennen nukkumaan menoa silittää sekin unten maille.
Laulava Kylätohtori
30.12.2015 17:03:49
Nyt alkaa olemaan kaikki hyvin. Ensin poistin Les Paulista treble bleedit ja soundi parani selvästi. Puhdistuu paljon paremmin ja liikaa kirkkautta katosi myös.

Seuraaavaksi kokeilin 50's wiringiä, joka oli/on kyllä hyvä, mutta. Muuten oikeastaan kaikki toimi paremmin paitsi Bender Tool, josta hävisi mielestäni sellaista "sellomaisuutta" soundista silloin, kun volumea oli pienennetty. Eniten tämä tuntui tallamikillä. Tone Bender vaan toimii paremmin normiwiringillä kuin 50's wiringillä, mikä on harmi, koska 50's wiring oli muuten vähän parempi. Kitaran puhdistumisessa volallakin saattoi olla vähän eroa, mutta en ole varma - ehkä ero oli normiwiringin eduksi tai sitten sitä eroa ei ollut todellisuudessa lainkaan.

Eniten nyt kiinnostaa, voiko tuo olla mahdollista, vai kuvittelenko taas mörököllejä varjoihin?

Mutta Lespa + Bender Tool + Dusty Reaper-kaapilla on sellainen yhdistelmä, että huh perkele. Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin....

Tai on sitten, kun saan kolvaustyöt päätökseen. Nyt tallassa on normaalijohdotus ja kaulamikillä 50's. Tai ehkä jätänkin sen noin....
Laulava Kylätohtori
06.02.2016 20:27:31
Tulipas tosiaan hankittua vähän yllättäen Gibsonin ES-335 Pre Historic. Mikkeinä Duncanin Phat Cat P90:t. Soitettavuus ja soundi on huippua, varsinkin nuo P90:t toimii puhtaan ja särön rajamailla olevan soundin kanssa. Säröissä kaipaisin ehkä humpparia tallaan, mutta pitää nyt rauhassa katsoa, mitä tekee...

Tässä oli tarkoitus katsoa, että kumpi on se oma juttu, lespa vai essi ja pistää "huonompi" myyntiin". Mutta saattaa olla, että käykin niin, että molemmat jää. Voi olla vaikea pistää näitä paremmuusjärjestykseen - ainakaan se ei onnistu tuosta vain...
Yallup
07.02.2016 11:41:03

Tosin Tokain ES-60:n mikeissä (oletettavasti 490R ja 498T) taitaa olla enemmän keskiääniä. Gibsonin 57:t ovat aika tasapainoiset ja niillä voi soittaa mitä vain, mutta Essissä on enemmän rähinää ja murinaa. Voi tietysti johtua myös kitarasta, eikä pelkistä mikeistä - ja varmaan johtuukin. Eikös nämä Essit yleensä ole vähän räyhäkkäämpiä vehkeitä....

e. ja tietty Essilläkin voi soittaa, mitä vain. Miehestähän se kiinni on, eikä kitarasta. :)

Itse tykkään, että paras clean-soundi LP:llä (studio 490R 498T) tulee siten, että tallamikki on puolitettu ja vola kympillä. Sitten mukana kaulamikki humpparina ja sen vola puolessavälissä. Pelkkä puolitus tuottaa hieman kireähköä ääntä ja humppareilla on liian tumppuista.
"Tosta se taitaa lähteä.."
Jukka Häikiö
07.02.2016 15:17:35

Laulava Kylätohtori: Tulipas tosiaan hankittua vähän yllättäen Gibsonin ES-335 Pre Historic. Mikkeinä Duncanin Phat Cat P90:t. Soitettavuus ja soundi on huippua, varsinkin nuo P90:t toimii puhtaan ja särön rajamailla olevan soundin kanssa. Säröissä kaipaisin ehkä humpparia tallaan, mutta pitää nyt rauhassa katsoa, mitä tekee...

Tässä oli tarkoitus katsoa, että kumpi on se oma juttu, lespa vai essi ja pistää "huonompi" myyntiin". Mutta saattaa olla, että käykin niin, että molemmat jää. Voi olla vaikea pistää näitä paremmuusjärjestykseen - ainakaan se ei onnistu tuosta vain...

Jepjep, samanlainen tila on täälläkin Essi ja LP, eikä oikeen tiiä, paitti sen et kumpikaan ei lähe, ei vaan aina iha tiiä jot kummalla vetäis.
Juu, hyvää humpparia vaan tallaanja joku unbucker puolitusmahdollisuudella kaulaan, kyl se humppari on essin syrän.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
jhakwe
08.02.2016 00:28:42

Pääluku nousi kolmeen Traditional Pro:n myötä. SG:n oli tarkoitus tulla siksi aikaa, kun LP löytyy, mutta onhan nää niin erilaisia ja eti tavalla hienoja soittimia, ettei ketään nyt ehkä kuitenkaan sorsita ja lähetetä matkoihinsa.
Laulava Kylätohtori
08.02.2016 14:11:14
Vähän tekisi mieli kokeilla Phat Catiä Les Paulin kaulassa? Kokemuksia kenelläkään tällaisesta tempusta? Toimiikohan hyvin yhteen tallan alkuperäisen '57:n kanssa?

Ja Essiin jotain perussettiä, mikä on helppo ostaa ja myydä. Kaulaan vaikka Jazz ja tallaan joku vähän rouheampi Duncan, muttei ehkä kuitenkaan tuota Jazzin vakioparia JB:tä. Ehdotuksia?

Mitenkäs tuo Jazz toimii, jos tarkoituksena olisi ottaa kaulasta vähän kuulaampia puhtaita, eikä mitään 'lämpimiä jazz soundeja'?
ak69
08.02.2016 17:56:00
Ostin torilta sinisen Les Paul Traditionalin, 2015-malli. Hieno peli. Se viritin toimii mainiosti, eikä ainakaan meikäläistä häiritse millään lailla. Upeasti tehty peli ja soi hienosti. Erittäin tyytyväinen.
mpekkanen
09.02.2016 01:02:37
Osaisikohan kukaan auttaa virityskoneistojen suosittelussa. Olisin kiitollinen mahdollisesta avusta :)

Eli kitara on Gibson Flying V 67 Reissue ja siinä on sellaiset perinteiset muovinuppiset virityskoneistot.
Mieluiten tietenkin laittaisin siihen sellaiset, että ne menisivät samoihin reikiin(tai vanhat jäisivät uusien alle) ja olisivat joko kromatut tai nikkelin väriset. Saisivat olla myös muutoinkin laadukkaammat, eli olikos se nyt niin että sitä hammasta voisi olla enemmän rattaissa...???

Myöskin metallinuppiset olisivat minusta hienommat kuin ne Gibsonin originaalit. Jos tällaisia hyviä/parempia ei kuitenkaan järkevillä hinnoilla löydy. Niin sitten siihen täytyy hommata jotkut Gotohin tai vastaavat koneistot. Kaikenlaisia laadukkaita saa ehdottaa.

Tietääkö kukaan kuinka suuri se reikä on?

Suosituksia saa siis heitellä ja jos sattuu olemaan ylimääräinen ja toimiva setti, niin Jyväskylästä voi sen naamatusten hankkia. Joskus on myös käyntiä Tampereellakin ja miksei muuallakin, että voi tarjota jos on ylimäärääisenä. Kuitenkin muutamien satojen kilometrien päässä Jyväskylästä ja isommissa paikoissa.
Koska kaupat tehdään naamatusten ja hommalla ei ole aivan hengen hätä...

Uusien hankkiminen kivijalkaliikkeestä on kuitenkin se ykkösjuttu ja siihen niitä neuvoja kyselen. Jos tässä lähistöllä sattuu olemaan ylimääräisiä, niin sitten on asia toinen...
Ja itseltä löytyy jo sellaisia uusia koneistoja, jotka ei tähän käy ilman ylimääräisiä reikiä. Jättävät vielä vanhatkin näkyville. Sellaisia ei tarvitse suositella, vaikka hyvät olisivatkin.
vkiilako
09.02.2016 07:28:29
Mulla oli Les Paul-tyyppisessä kitarassa Jazz-model kaulamikkinä ja koin, että se oli varsin hyvä yleismikki. Hyvin toimi myös pop/rock-jutuissa. Enää en kyseistä kitaraa omista. Mielikuva näin jälkeenpäin on, että jazz-model oli selkeä ja aika erotteleva mikki.

Laulava Kylätohtori: Vähän tekisi mieli kokeilla Phat Catiä Les Paulin kaulassa? Kokemuksia kenelläkään tällaisesta tempusta? Toimiikohan hyvin yhteen tallan alkuperäisen '57:n kanssa?

Ja Essiin jotain perussettiä, mikä on helppo ostaa ja myydä. Kaulaan vaikka Jazz ja tallaan joku vähän rouheampi Duncan, muttei ehkä kuitenkaan tuota Jazzin vakioparia JB:tä. Ehdotuksia?

Mitenkäs tuo Jazz toimii, jos tarkoituksena olisi ottaa kaulasta vähän kuulaampia puhtaita, eikä mitään 'lämpimiä jazz soundeja'?
Durty
09.02.2016 12:51:14
Laulava Kylätohtori: Vähän tekisi mieli kokeilla Phat Catiä Les Paulin kaulassa? Kokemuksia kenelläkään tällaisesta tempusta? Toimiikohan hyvin yhteen tallan alkuperäisen '57:n kanssa?

Kokeile kaulaan vaikka AlNiCo 2 Pro:ta ja tallaan Custom vitosta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)