Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: RG655 Prestige
1
finlanderr
11.12.2015 10:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taivaisiin kehuttu kitara, mutta silti haluaisin kommentteja kitaran ominaisuuksista ja mahd. sudenkuopista. Olisin kiinnostunut myös siitä, mitä modauksia porukat ovat tehneet kitaraan.
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
naavanka_
11.12.2015 15:20:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finlanderr: Taivaisiin kehuttu kitara, mutta silti haluaisin kommentteja kitaran ominaisuuksista ja mahd. sudenkuopista. Olisin kiinnostunut myös siitä, mitä modauksia porukat ovat tehneet kitaraan.
 
Prestiget tehdään Japseissa enkä ole yhtään huonoa tai viallista nähnyt ainakaan vielä.
 
Eipä tuossa muuta vikaa ole kun liian ohut kaula ja Dimarzion Tone Zone.
 
Maku, musti ja munat.
 
Decadetroll
11.12.2015 18:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Prestiget tehdään Japseissa enkä ole yhtään huonoa tai viallista nähnyt ainakaan vielä.
 
Eipä tuossa muuta vikaa ole kun liian ohut kaula ja Dimarzion Tone Zone.
 
Maku, musti ja munat.

 
Tone zone vaihtoon vaan. Ei muuta vikaa. Kaula just hyvä.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
finlanderr
11.12.2015 18:36:22 (muokattu 11.12.2015 18:58:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuodenvaihteessa tosiaan on tulossa taloon rg655 ja tallamikki olikin tarkoitus vaihtaa ja vähän muutakin säätöä (lähinnä ergonomiaa). Mitäs mikkiä olisitte itse ensimmäisenä pukkaamassa tallapuolelle?
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
mettän peikko
11.12.2015 19:12:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finlanderr: Vuodenvaihteessa tosiaan on tulossa taloon rg655 ja tallamikki olikin tarkoitus vaihtaa ja vähän muutakin säätöä (lähinnä ergonomiaa). Mitäs mikkiä olisitte itse ensimmäisenä pukkaamassa tallapuolelle?
 
Itellä on rg2620:ssa Crunch lab tallassa. Suosittelen tuota jos tykkää kuumemmista mikeistä. Riffittelyssä toimii hyvin eikä soolo saundeissakaan ole valittamista.
 
Decadetroll
11.12.2015 19:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku evo2 tai morse-sigumikki ois mun valinta. Crunchlab oli kyllä melko tykki vehjas, pirusti hönkää, mutta muuten saundi ei kyllä mua jaksanut kauaa napostella. Tuntui jotenkin sellaiselta yhden tempun mikiltä, eikä siitä tuntunut järkevästi saavan kuin modernia jyystöä irti.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
naavanka_
11.12.2015 20:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-sonic on ollut oma suosikkini jo pitkään Dimarziolta.
 
mettän peikko
11.12.2015 20:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Joku evo2 tai morse-sigumikki ois mun valinta. Crunchlab oli kyllä melko tykki vehjas, pirusti hönkää, mutta muuten saundi ei kyllä mua jaksanut kauaa napostella. Tuntui jotenkin sellaiselta yhden tempun mikiltä, eikä siitä tuntunut järkevästi saavan kuin modernia jyystöä irti.
 
Hönkäähän tuossa piisaa. Ite oon soitellu marsun 2203:n kanssa tuolla pre-amp puolessa välissä (pienempi tehoisilla mikeillä pitää olla melkein täysillä) ja tyyli ollut jotain alt./hard rock/grunge osastoa. Jonkun modernimman vahvistimen kanssa voi mennä aika överiksi tuo crunch lab kyllä.
 
Lifelover
11.12.2015 22:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satula siinä on todennäköisesti liian korkealla tehtaan jäljiltä.
 
finlanderr
12.12.2015 12:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lemurcatta: Satula siinä on todennäköisesti liian korkealla tehtaan jäljiltä.
 
Jep, toisessakin rg:ssä piti viilata g-kielen hahloa alemmaksi ja ottaa kaikki korokepalat veke. Mutta hyvä tuli - itseasiassa täydellinen! Täytyy myöntää että itsestäni on tullut RG-mies henkeen ja vereen. Ennen jopa inhosin lukko-tremoloa. Mulle on siinä yks juttu eli se pitää olla dive-only.
 
Voisi myydä kaikki Gibsonit ja Fenskat pois, mutta pitää sulatella vähän ensin...
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Putti Possu
15.12.2015 16:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on ollut tuommoinen vuoden. Hintaluokassaan (~1100 €) ihan kelpo. Aluksi G-kielen 9. nauha (E) oli susi ja kirosin,
kun en ollut kiinnittänyt siihen tarpeeksi huomiota, mutta ykskaks ongelma helpottui
olennaisesti ja toimii nyt siltä osin ihan hyvin. Syynä saattoi olla osittain Edgen resonanssit, joita sain ilmeisesti muutettua jousia vaihtamalla ja laittamalla läpikuultava letkunpätkää jousien sisään. Tai sitten jokin muu mystinen.
 
Yllättävän hyvät kliinisaundit, etenkin kaulamikillä (Air Norton), mutta samainen mikki
on aika muhju leadeja soitettaessa matalemmassa rekisterissä. Artikuloivampi mikki
voisi olla vaihtoehto tai jokin spedu, yms... Sopii kuitenkin mulle, koska toi kliiniominaisuus on nyt tärkeämpi.
 
Tone Zone on todella tumma ja välillä tykkään siitä enemmän ja välillä vähemmän, mutta mennee vielä jonkin aikaa. TZ on myös todella dynaaminen ja reagoi tatsiin kyllä mukavasti. Overtoneja paljon. Mahdollista vaihtoa silmälläpitäen mietinnässä on ollut BKP Aftermath....
 
Modattu on Edge-tallaan asennetulla Big Brass Blockilla, jolla saattaa olla tummaan
saundiin jotain vaikutusta, ehkä eniten alarekisterissä metallityyppisessä riffittelyssä.
Suosittelen ainakin kokeilemaan BBB:tä ja voihan sen ottaa pois, jos ei tykkää. Sustainiin ei ollut ihan niin hirveää vaikutusta.
 
Kaikenkaikkiaan oon ollut melko tyytyväinen.
 
mettän peikko
15.12.2015 18:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Modattu on Edge-tallaan asennetulla Big Brass Blockilla, jolla saattaa olla tummaan
saundiin jotain vaikutusta, ehkä eniten alarekisterissä metallityyppisessä riffittelyssä.
Suosittelen ainakin kokeilemaan BBB:tä ja voihan sen ottaa pois, jos ei tykkää. Sustainiin ei ollut ihan niin hirveää vaikutusta.

 
Minkälaisiin talloihin tuota BBB:tä saisi (itsellä olisi edge zeroa ja edge prota)? minkälaisia eroja tuolla olisi tavalliseen?
 
Putti Possu
15.12.2015 21:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mettän peikko: Minkälaisiin talloihin tuota BBB:tä saisi (itsellä olisi edge zeroa ja edge prota)? minkälaisia eroja tuolla olisi tavalliseen?
 
Fu-Tonella on Prohon blokki. Uskoisin että samantyyppisiä vaikutuksia, kuin Edgeenkin eli hieman mojoa alapäähän ainakin.
 
Putti Possu
12.01.2016 16:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, tossa ennen joulua kävin Levytukussa ja ohimennen tuli puheeksi tallamikkin vaihtaminen. Myyjä ehdotti Gravity Stormia. Nyt tallamikkinä Tone zone, ja kaipaisin vähemmän bassoa, hieman selkeyttä ja tiukkuutta alapäähän. Sustainblokki on vaihdettu big brass blockiin. Kysymys on, että meneekö liian middle-voittoikseksi lehmusrunkoisessa kitarassa, kun ilmeisesti vielä isompi blokki buustaa? Kokemuksia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «