haunted 10.12.2015 17:04:46 | |
---|
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Stalkah: En mie ainakaa välittäny kummemmin tuosta leffasta. Perus 3/5 CGI-mätäntö. Sellanen Disney-tyylin olevinaanhauska joistain kohdista. En oo oikein ymmärtänyt että miksi sitä niin kehutaan, mutta kaipa se on kun joidenkin kauan unelmoimat sarjishahmot saa elokuvasovituksen niin tykkääjiä löytyy kun unelmat käy toteen. Pitkän linjan Marvel-fanina väittäisin, että yksiselitteisesti tästä ei ole kyse Guardians of the Galaxyn kohdalla. Kyseessähän on verrattain uusi sarjakuva, vaikka alun perin se ilmestyikin jo 60-luvulla. GotG nimittäin herätettiin henkiin vasta 2008, ja tämän jälkeen sen suosio on pikkuhiljaa kasvanut, mutta eipä se ennen elokuvaa ollut edes jenkkilässä mitenkään iso juttu, saatikka sitten Suomessa. Itse olin lukenut ennen elokuvaa muutaman stoorin, joissa ryhmä seikkaili, mutta voisinpa melkein veikata, että suomeksi julkaistussa lehdissä poppoota ei ole nähty kertaakaan ennen elokuvaa. Omasta mielestäni elokuvan suosio perustui siihen, että se oli ensimmäinen hyvä vanhan liiton seikkailuelokuva moniin vuosiin. Se toi genreen takaisin sellaista viattomuutta ja lämpöä, joka oli tuntunut hävinneen jo 80-luvun jälkeen. Yrittäjiä toki on ollut, mutta GotG oli hupsuudessaan niin rehellinen, että se tuntui sanovan kaikille seikkailuelokuvayritelmille: "Katsokaa nyt! Ei tämä ole niin vaikeaa!" Tämä arvostelu summaa mielestäni hyvin elokuvan luonteen: http://io9.com/watching-guardians-o … y-is-like-getting-back-p-1614421231 Loputon Suo - Black metallia Joensuusta
https://loputonsuo.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/loputon.suo |
Stalkah 11.12.2015 11:17:59 | |
---|
Emplate: Pitkän linjan Marvel-fanina väittäisin, että yksiselitteisesti tästä ei ole kyse Guardians of the Galaxyn kohdalla... Ihan hyvä toisenlainen näkökulma ja mielipide. Plussan kirjasin, vaikka en samaa mieltä olekaan :P "Jos metsässä kaatuu puu ja kukaan ei ole kuulemassa, niin ostaako hipsteri sen levyn?" |
Tuomoo 11.12.2015 22:21:18 | |
---|
haunted: https://www.youtube.com/watch?v=Aj7ty6sViiU Aika kovia naamoja tähänki ängetty. Toivottavasti on muutaki ku vaan hieno. Ihan vakuutti visuaalisesti tollan yhtäkkiä. Tarzan leffa kyseessä siis. Ohhoh, en tiennytkään että Tarzanista ollaan tekemässä leffaa. Hienoa sinänsä, muistan kun lapsena Tarzan oli ehkä kovinta mitä maailmassa on, heti MacGyverin jälkeen. Hahmona tuo on muutenkin ollut aina itselle kiehtova, toivottavasti elokuva ei tuota pettymystä. Tuo Disneyn BFG näytti myös vakuuttavalta. Vähän jotenkin trailerista tuli Pirates of the Caribbeanit mieleen, trailerissa oli jokseenkin samankaltainen visuaalinen ilme. Tuo pitää käydä katsomassa kun se teattereihin asti päätyy. 20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET |
Emplate 12.12.2015 01:47:56 | |
---|
Stalkah: Ihan hyvä toisenlainen näkökulma ja mielipide. Plussan kirjasin, vaikka en samaa mieltä olekaan :P Jotenkin aivan upeeta törmätä vielä internetissä siihen, että ihmiset voivat olla eri mieltä, mutta silti arvostaa toisen mielipidettä! Joo, joku leffa on tietysti pieni ja merkityksetön asia, mutta netissä on tavattoman helppo lähteä uppiniskaisesti vääntämään oman mielipiteen puolesta. Arvostan kommenttiasi. Loputon Suo - Black metallia Joensuusta
Wolfgang 12.12.2015 14:04:49 | |
---|
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Swan 12.12.2015 14:25:58 | |
---|
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
Wolfgang 12.12.2015 14:40:08 | |
---|
Swan: Se on Oscar Isaac. No helvetti:) Olinpa puusilmä. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Swan 12.12.2015 14:46:31 | |
---|
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
Emplate 12.12.2015 17:01:19 | |
---|
Wolfgang: http://www.imdb.com/title/tt3385516/?ref_=ttfc_fc_tt X-men Apocalypsen traileri. Eikös toi Apocalypse ole Josh Brolin..? Miksi ei löydy nimeä IMDB:n crediteistä? Jonkinlainen mystiikan huntu laitettu suojaksi? Josh Brolin näyttelee Thanosta Marvel Studiosin pätkissä. Loputon Suo - Black metallia Joensuusta
Stalkah 14.12.2015 14:34:29 | |
---|
Emplate: Jotenkin aivan upeeta törmätä vielä internetissä siihen, että ihmiset voivat olla eri mieltä, mutta silti arvostaa toisen mielipidettä! Joo, joku leffa on tietysti pieni ja merkityksetön asia, mutta netissä on tavattoman helppo lähteä uppiniskaisesti vääntämään oman mielipiteen puolesta. Arvostan kommenttiasi. Kiitos :) Joo kyllä mie oon huomannu että ei sitä positiivista asennetta saa viljeltyä kuin itekin käyttämällä sitä, että ihan siitä tuo on lähtöisin. Oon kyllä samaa mieltä kanssas tästä asiasta! Sorry offtopic, jatketaanhan sitten elokuvista... "Jos metsässä kaatuu puu ja kukaan ei ole kuulemassa, niin ostaako hipsteri sen levyn?" |
Swan 25.12.2015 11:59:34 | |
---|
Bluesmies 25.12.2015 18:03:38 | |
---|
Ei sisällä spoilereita. Luin hieman arvosteluja Tarantinon uudesta Hateful Eight-leffasta ja alkoi pelottamaan. Alkoi TODELLA pelottamaan. Melko laajalti haukuttu Tarantinon huonoimmaksi. Jopa huonommaksi, kuin Deathproof. Toivon sydämeni ja kyrpäni pohjasta, että tämä ei pidä paikkaansa. Alkoi vituttamaan. |
varpio 25.12.2015 18:07:41 | |
---|
Bluesmies: Ei sisällä spoilereita. Luin hieman arvosteluja Tarantinon uudesta Hateful Eight-leffasta ja alkoi pelottamaan. Alkoi TODELLA pelottamaan. Melko laajalti haukuttu Tarantinon huonoimmaksi. Jopa huonommaksi, kuin Deathproof. Toivon sydämeni ja kyrpäni pohjasta, että tämä ei pidä paikkaansa. Alkoi vituttamaan. Ja taaskaan ei ole pidetty mitään järkeä elokuvan pituudessa. Kyllä vituttaa jos kolme tuntia haaskaa jonkun paskan katsomiseen. Ja varsinkin sitten jos menee jättämään sen viimeiseksi elokuvaksensa mokoma. Pakko se on silti varmaan katsoa. Oivoi. |
ekikoo 25.12.2015 18:15:23 | |
---|
Bluesmies: Ei sisällä spoilereita. Luin hieman arvosteluja Tarantinon uudesta Hateful Eight-leffasta ja alkoi pelottamaan. Alkoi TODELLA pelottamaan. Melko laajalti haukuttu Tarantinon huonoimmaksi. Jopa huonommaksi, kuin Deathproof. Toivon sydämeni ja kyrpäni pohjasta, että tämä ei pidä paikkaansa. Alkoi vituttamaan. Itse sanoisin että älä ole huolissasi, ei sisällä spoilereita eikä detaljeja mutta laitan silti rot13: Rybxhin fvfäygää nfvbvgn, wbvgn Gnenagvab-snavg ba gbggharrg aäxrzääa. Baxb gäzä fvggra uliäffä inv cnunffn, xhxva cääggäxöög vgfr. Inwnn xbyzr ghagvn ba zvggnn. Gäuäa znughh wbxhara clfflynhxnhf frxä qvnybtvn. I would if I could...! Bitch! |
Wild String Of Voodoo Strat 25.12.2015 19:35:07 | |
---|
Itseäni ei ole myöskään tuon Hateful 8n trailerit jaksanut sytyttää; tuntuu, että tää länkkärijuttu nähtiin jo tarpeeksi hyvänä Djangossa ja muutenkin trailereissa ei ollut sellaista soljuvaa humoristista dialogia, jolla nää Tarantinon leffat on suurimmaksi osaksi ratsastaneet. Ehkä myös toi paljon mielenkiintoisemmalta mutta miljööltään samankaltainen The Revenant on syönyt innostusta tästä Tarantinon tuotoksesta... "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals |
Bluesmies 25.12.2015 20:38:19 | |
---|
En kyllä mitenkään usko, että tämä jää Tarantinon viimeiseksi elokuvaksi. Ei suinkaan. Paljon on kritisoitu sitä, että leffa on 3 tuntia pitkä ja ekat 2,5 tuntia puhutaan vain aivan täyttä paskaa. Eli tylsäksi on haukuttu. Pelottaa ja vituttaa, en tiedä kumpaa enemmän. |
Angra Mainyu 26.12.2015 02:21:11 | |
---|
En tiedä miksi tarantiinoo kehutaan. Joitain sen leffoja oon kattonu ja niissä on puolet leffoista vähintään turhan päiväistä paskan jauhantaa, senkö takia se on hyvä ohjaaja ja käsikirjoittaja kun kirjoittaa puolet leffasta jonnin joutavaa bullshit talkingia? Ja sit taas tässä uudessa leffassa on tuo ärsyttävä Samuel L. Jackson :(( |
carnation 26.12.2015 07:19:11 | |
---|
Bluesmies: Ei sisällä spoilereita. Luin hieman arvosteluja Tarantinon uudesta Hateful Eight-leffasta ja alkoi pelottamaan. Alkoi TODELLA pelottamaan. Melko laajalti haukuttu Tarantinon huonoimmaksi. Jopa huonommaksi, kuin Deathproof. Toivon sydämeni ja kyrpäni pohjasta, että tämä ei pidä paikkaansa. Alkoi vituttamaan. Paskapuhetta. Mutta todella puhelias elokuva kyseessä, kuitenkin sukua Reservoir Dogsille eli sekalainen sakki miehiä yhdessä tilassa aseineen ja sitten katsotaan kenen pokka pitää ja kenen viiksi väpättää ensimmäisenä. Samat uskollisuuden ja identiteetin teemat pyörittelyssä. Varmasti jakaa mielipiteitä, niin teki Basterds ja Djangokin. Paha sanoa, pitääkö tästä vai ei, varmasti yhtä helppo vihata kuin rakastaakin. Katso itse. Loistava elokuva kyseessä minun mielestäni ja varsinkin uusintakatselu oli todella antoisa, kun tiesi henkilöhahmojen motiivit yms. Käsikirjoituksesta löytyi hirvittävän paljon kaikkia pieniä yksityiskohtia, joita ei ensimmäisellä katselulla voinut mitenkään huomata. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
mpekkanen 26.12.2015 17:20:39 | |
---|
Varmaan sellaisella kaverilla joka on Tarantinon elokuvat katsonut jossain muussa järjestyksessä kuin ilmestymisjärjestyksessä, voi mielipiteet olla hyvin toisenlaiset. Voi olla tietysti muutenkin. Minusta Reservoir Dogs on ehdottamasti paras Tarantinon elokuva ja sen jälkeen on ollutkin aika tasasista laskua koko ajan. Kaksi viimeisinta oli täysin huonoja ja Django on pohjanoteeraus, minusta, tähän astisista. En tiedä jaksanko käydä tätä uusinta edes katsomassa. Ja tosiaankin minäkin olen jo kyllästynyt tuohon pikkunäppärään small talk jauhantaa, jota kaikki nämä elokuvat ovat suurimmaksi osaksi. Ei tosiaan haittaisi, vaikka ei tekisi enää yhtään elokuvaa. En kylläkään tuohon usko, vaan jotain markkinointia koko lopetusjuttu... |