Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikkukombot
1 2
ijasari
09.12.2015 16:38:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kiinnostunut mielipiteistä kombovahvistimeksi seuraavilla spekseillä:
 
- Putkikombo
- Paino alle 20 kiloa
- Koko mielellään alle 50 leveyttä ja korkeutta
- Soundit: puhtaat, bluesit, rockit, heavyt ja metalli
- 1-2 kanavaa
- Kotisoittoon soveltuva. Pienellä volumella hyvät soundit
- alle 1000 euroa uutena/käytettynä
 
Haen siis laadusta ja monipuolista vahvistinta jos vain tuohon rahaan ja ominaisuuksiin on mahdollista. Olen miettinyt vaihtoehtoja kuten Mesa Express 5:25 1x10, Subway Rocket, F30, Studio .22, Engl RockMaster/MetalMaster, Marshall DSL 5 tai 15.
 
Aika paljon on vaatimuksia eikä varmasti ihan kaikkea voi saada, etenkään soundien puolesta, mutta hyviä ajatuksia kommentteja ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.
 
-Ari
 
Gabe
09.12.2015 16:59:23 (muokattu 09.12.2015 17:04:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Englin tuotteet ainakin soundaavat kohtalaisen hyvältä pienemmilläkin äänenvoimakkuuksilla. Puhutaanko muuten kerrostaloon vai omakotitaloon sopivasta koneesta? Onko mallintavat ehdoton ei?
JuSu
09.12.2015 17:18:48 (muokattu 09.12.2015 17:19:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Englin tuotteet ainakin soundaavat kohtalaisen hyvältä pienemmilläkin äänenvoimakkuuksilla.
 
Mä en tajua tätä, monet tätä väittää. Mulla on ollut Screamer ja Thunder, ja ne oli molemmat kerrostalossa ihan onnettomia sirinäpönttöjä, vasta vähän volaa nostaessa alkoi aueta.
 
Ehkä en sitten vaan osannut. Tai oisko nää uudemmat mallit sitten parempia?
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
LaMotta
09.12.2015 17:44:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hk statesmann.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
09.12.2015 18:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Hk statesmann.
 
Tää ei mielestäni toimi hiljaisella mitenkään erityisen hyvin. Päinvastoin, vaati aika tavalla volaa, että alkoi hyvät soundit löytymään. Saatan olla väärässäkin, mutta tämän kaltainen muisti kuva elää melko vahvana päässäni...
 
Ja itsellä ollut malli taisi olla Dual El84, jos en nyt ihan väärin muista sitäkään...
 
They pass too much electricity. -SRV
zedder
09.12.2015 18:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall JVM1-C:
 
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=300369
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
ijasari
09.12.2015 19:05:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Englin tuotteet ainakin soundaavat kohtalaisen hyvältä pienemmilläkin äänenvoimakkuuksilla. Puhutaanko muuten kerrostaloon vai omakotitaloon sopivasta koneesta? Onko mallintavat ehdoton ei?
 
Omakotitalossa soittelen joten hieman enemmän voi avata volaa. Mallintavat ei jostain syystä oikein innosta. Putkia on kiva vaihdella ja fiilistellä.
 
Kiitän kommenteista ja ehdotuksista. Lisää otetaan mielellään vastaan.
 
Åboensis
09.12.2015 19:53:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ijasari: Olen miettinyt vaihtoehtoja kuten Mesa Express 5:25 1x10, Subway Rocket, F30, Studio .22, Engl RockMaster/MetalMaster, Marshall DSL 5 tai 15.
 
-Ari

 
Mesan Subway Rocketin entisenä omistajana ja sillä aikanaan runsaasti sekä treenanneena että keikkailleena voin vilpittömästi liputtaa sen puolesta, jos jostain onnistut moisen löytämään. Pitäisi irrota kepeästi alle tonnilla käytettynä (uusia ei ole pitkään aikaan tainnut mistään saadakaan ;D).
 
Erinomaisen luotettava, hyväsoundinen ja monipuolinen. Toimiva master -volume, irtoaa rokki -ruttua ja laulavaa leadia pienemmälläkin äänenpaineella, mutta riittävän äänekäs tarvittaessa. Tarpeeksi hyvät kliinit, miellyttävä reverb. Kevyt roudattava. Mesaksi yksinkertainen säädettävä ;D. Me likes.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
sepisti
09.12.2015 20:25:57 (muokattu 09.12.2015 20:28:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koch Studiotone, jossa hyvien soundien lisäksi erittäin toimiva kaiutinsimuloitu ulostulo ja mahdollisuus mykistää kaiutin kokonaan. Mun ykkösvahvistimena toi on ollut bilebändihommissa seitsemän vuotta.
 
http://www.soundtools.fi/verkkokaup … e-3-ch-20w-1x12-all-tube-combo-info
 
E. Irtoaa muutakin kuin 60-luvun soundia...
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
s151669
09.12.2015 20:26:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laney LC 15. VC15 lienee käytännössä sama kone.
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
LaMotta
09.12.2015 20:51:58 (muokattu 09.12.2015 20:55:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän tätä ketjua samaan kysymykseen sillä erotuksella että itse etsin max 5w comboa. Korkeus enintään noin 45cm. Kanavia vähintään 2.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gabe
09.12.2015 20:57:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Mä en tajua tätä, monet tätä väittää. Mulla on ollut Screamer ja Thunder, ja ne oli molemmat kerrostalossa ihan onnettomia sirinäpönttöjä, vasta vähän volaa nostaessa alkoi aueta.
 
Ehkä en sitten vaan osannut. Tai oisko nää uudemmat mallit sitten parempia?
 
JuSu

 
Kyllä putkivahvistinta kuin putkivahvistinta pitää avata kunnolla että sieltä ne parhaat sävyt alkaa irtoamaan. Engleissä on vain tosi fiksusti käyttäytyvä volume (ainakin niissä mitä mulla on ollut) ja paljon tapahtuu etuasteessa. Mutta kyllä nekin ihan erilaisia eläimiä oli kun sai kunnolla avata.
RaskasMielinen
10.12.2015 09:24:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kyllä putkivahvistinta kuin putkivahvistinta pitää avata kunnolla että sieltä ne parhaat sävyt alkaa irtoamaan. Engleissä on vain tosi fiksusti käyttäytyvä volume (ainakin niissä mitä mulla on ollut) ja paljon tapahtuu etuasteessa. Mutta kyllä nekin ihan erilaisia eläimiä oli kun sai kunnolla avata.
 
Samanlaisia kokemuksia ENGL:stä mullakin, tosin ei comboista vaan Powerball-nupista. Mulla on himassa ties mitä tekniikkaa, jolla putkivahvistinta voi soittaa hiljaa niin hyvillä soundeilla kuin mitä se on ylipäätään mahdollista. Kuitenkin, kun otan kitaran syliiin ja istun 4x12" -kaapin eteen sekä avaan volaa minkä korvat vain kestävät - niin mikään ei voita sitä soundia ja fiilistä.
 
Aloittajan määrittelyyn sopien suosittelen Yerasov Gavrosh -comboa, jos nyt mistään sellaista sattuu löytymään. Kaksi kanavaa, teho valittavissa 2 tai 10 wattia, Celestion V30 sekä kaiutinliitäntä. Ainoa mistä en pidä on se, että EL84-pääte säröytyy cleanilla liian helposti.
 
Jack of all trades - master of none
pappasfin
10.12.2015 09:45:19 (muokattu 11.12.2015 19:05:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ijasari: Olisin kiinnostunut mielipiteistä kombovahvistimeksi seuraavilla spekseillä:
 
- Putkikombo
- Paino alle 20 kiloa
- Koko mielellään alle 50 leveyttä ja korkeutta
- Soundit: puhtaat, bluesit, rockit, heavyt ja metalli
- 1-2 kanavaa
- Kotisoittoon soveltuva. Pienellä volumella hyvät soundit
- alle 1000 euroa uutena/käytettynä
 
Haen siis laadusta ja monipuolista vahvistinta jos vain tuohon rahaan ja ominaisuuksiin on mahdollista. Olen miettinyt vaihtoehtoja kuten Mesa Express 5:25 1x10, Subway Rocket, F30, Studio .22, Engl RockMaster/MetalMaster, Marshall DSL 5 tai 15.
 
Aika paljon on vaatimuksia eikä varmasti ihan kaikkea voi saada, etenkään soundien puolesta, mutta hyviä ajatuksia kommentteja ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.
 
-Ari

 
Onko n. 22,5 kg painoa liikaa? Jos ei niin miten olis H&K Switchblade 50W komo joka taipuu laidasta laitaan soundillisesti ja toimii myös pienilläkin volyymeillä kotona.
 
http://hughes-and-kettner.com/produ … blade-tsc/switchblade-tsc-50-combo/
 
Multa löytyy tuollainen, se eka malli ilman sitä TSC tekniikkaa.
 
PappaSFin
kihtaristi
10.12.2015 09:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kyllä putkivahvistinta kuin putkivahvistinta pitää avata kunnolla että sieltä ne parhaat sävyt alkaa irtoamaan. Engleissä on vain tosi fiksusti käyttäytyvä volume (ainakin niissä mitä mulla on ollut) ja paljon tapahtuu etuasteessa. Mutta kyllä nekin ihan erilaisia eläimiä oli kun sai kunnolla avata.
 
Itsellä on ainoastaan parista Englistä kokemuksia, mutta en niitä ekana suosittelisi kotisoittoon. Volume periaatteessa käyttäytyy fiksusti noissa, mutta hiljaisella tone on heikomman puoleinen. Sitten kun pääsee avaamaan hiukan, niin nehän on hyviä pelejä. Siellä omakotitalossa tämä voisi jo onnistua.
 
jonep
10.12.2015 10:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kotikäytössä Fender Super Champ XD ja Ibanez Valbee 5W.
 
Fenderissä oli ongelmana liian herkkä alkuperäinen kaiutinelementti. Vaihdoin sen Jensenin CH10/70:een, jotta volumea voi avata vähän enemmän ilman että "hellasärö" alkaa vaivaamaan liikaa. Etupää tässä on puolijohteilla / DSP:lla ja putkipääte. Mielestäni hyväsoundinen ja monipuolinen vehje omassa hintaluokassaan. Moni pitää tätä XD:tä parempana kuin uudempaa X2:ta.
 
Ibanez Valbee:lla ei nyt kovin paljon ole tullut soitettua, tuo 5W riittää kyllä hyvin kotisoittoon. Elementti saisi olla kyllä isompi kuin alkuperäinen 6,5". Omaani olen modannut liitännän ulkoiselle kaiuttimelle, jolla soundista tulee isompi. Tässä on 12AX7 ja 6V6 putkilla toimivaan vahvistimeen integroitu Tubescreamer särö.
 
Heavya ja metallia ei tule soiteltua, joten YMMV :)
 
JuSu
10.12.2015 11:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Onko n. 22,5 kg painoa liikaa? Jos ei niin miten olis H&K Switchblade 50W komo joka taipuu laidasta laitaan soundillisesti ja toimii myös pienilläkin volyymeillä kotona.
 
Ostin tällaisen myös muutama viikko takaperin, ja voin allekirjoittaa yllämainitun.
 
Tämä tosin taitaa olla joka tavalla hieman isompi kuin ketjun aloittaja toivoo. Lisäksi suosittelisin vahvasti vaihtamaan kaiuttimen. Alkuperäinen Eminence Rockdriver on aika kehno, combon soundi parani huomattavasti, kun tuuppasin sisään Celestion V30:n.
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
ijasari
10.12.2015 14:45:47 (muokattu 10.12.2015 15:06:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Onko n. 22,5 kg painoa liikaa? Jos ei niin miten olis H&K Switchblade 50W komo joka taipuu laidasta laitaan soundillisesti ja toimii myös pienilläkin volyymeillä kotona.
 
Kyseinen laite näyttää olevan kyllä turhan kookas ja painava omiin tarpeisiin. Juuri myin hieman kevyemmän ja pienemmän Marshall SL5:n ja sekin oli turhan kookas. Tilaa kun ei omakotitalossakaan ole loputtomiin, ja varsinkaan kookkaat vahvarit huoneen nurkassa ei ole omiaan lisäämään perhesopua.
 
ENGL:n uudehkot RockMaster ja MetalMaster ovat varteenotettavia vaihtoehtoja mutta itseäni hieman epäilyttää etuasteen toteutus. Kahdella 12AX7:llä ei pitäisi irrota mitään hirmuisia high gaineja, joten epäilen että mukaan on ujutettu opampeja, diodeja yms. Ei sinäänsä että lopputulos sen vuoksi olisi huono mutta mieluiten ottaisin kaiken gainin ja särön putkista.
 
LaMotta
10.12.2015 17:58:48 (muokattu 10.12.2015 18:04:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ijasari: Aika paljon on vaatimuksia eikä varmasti ihan kaikkea voi saada, etenkään soundien puolesta, mutta hyviä ajatuksia kommentteja ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.
 
-Ari

 
Oletko tutustunut blackstar ht 5r-sarjaan? Itse olen harkinnut tuollaista kotikäyttöön. 2 kanavaa. 5 wattia. Efektiloop. Reverb.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Sarko
11.12.2015 07:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender PRRI tai 68 Custom käytettynä sekä jokin hyvä särö, esim. OCD tai Dirty Little Secret. Kotisoitossa kuvittelisin että toimii miltei jokaisessa applikaatiossa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «