s8na 05.12.2015 02:20:30 | |
---|
Jos tinakolvi on tuttu, kädet vakaat ja hermot kestää niin kyllä sitä mikkien vaihtoa voi kokeilla. Superdistortion on omasta mielestä oikein hyvä mikki, mutta joskus se voi tuntua vähän "ahtaalle". Tuosta elektroniikasta... sitähän vois kokeilla samalla ohittaa kaikki säätimet tinaamalla väliaikaisesti uuden jakin suoraan kiinni toiseen mikkiin ja tunnustella tuleeko keppiin eloa. Mutta aika ropaamiseksihan tuo väkisin menee. |
Seba 05.12.2015 09:57:33 | |
---|
Karvamammutti: Jonninjoutavasta diipadaapasta takaisin aiheeseen. Mikäli vahvistinpuoli on kunnossa, eli siellä on käytössä vahvistin joka on ihan ok, tai parempi, niin mikkien vaihdolla voi jotain saavuttaa. Ei niillä kuuta taivaalta saa, mutta kyllähän se saundiin aika isosti vaikuttaa. Mä lähtisin tästä vielä sinne asti, että pitää olla hyvä kaappi jotta yhtään mistään tulee yhtään mitään. Ihan sama mikä superkitara ja ökyvahvistin löytyy arsenaalista, niin paskalla kaapilla ne kuulostaa silti paskalta. T:kaappiuskovainen |
horseface 08.12.2015 10:48:56 | |
---|
mpekkanen: Itsellä on ollut 3 Nj Series 80-luvun B.C.Rich Bich kitaraa ja kyllä noista Bich malleista on myös aktiivisia varitone & booster versioitakin. Kaksi minulla ollutta läpirunkoista oli sellaisia ja niissä oli noita nappuloita ja switsejä tosi paljon. Mikit olivat kylläkin hyvät mielestäni ja näyttivät kovasti Dimarzion mikeiltä. En tiedä olivatko sellaiset, mutta ne myös kuulostivat hyvin "Super Distortion" Mulla oli tuollainen läpirunkoinen NJ-series Mocking Bird boosterilla ja sadalla mulla nippelillä. Se varastettiin Nummirockissa -89 ja ihan omaa tyhmyyttäni. Oikeastaan ainoa kitara, jota varsinaisesti on jäänyt ikävä. Boosteri sai aikaan sen, että tuli sen jälkeen hommattua lähes kaikkiin seuraajiin Jacksonin JE-1000, joista toki olen sittemmin luopunut, kun oma maku soundin suhteen on muuttunut/kehittynyt. Sen verran se jotenkin vuosi aina pois päältäkin ollessaan, että tuuppasi ei-toivottuakin ylimääräistä gainia. https://www.youtube.com/watch?v=Fy5s7gLcwsk Oli miten oli, näin on! |
Jaahas, tuli stratoon hankittua uudet mikit. Nyt pitäs olla niin vintagea ja mojoa ettei oo tosiaan. Pitääpä tehdä pienet ennen/jälkeen äänitykset jos jaksaa. :) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Juzpe 08.12.2015 11:04:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jep, ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki. Ja tän foorumin käyttäjistä "melko" suurella osalla se ei ole kitara, spedut, mikit, vahvistin, kaappi tms. vaan soittajan ammattitaito. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
mpekkanen 08.12.2015 12:42:00 (muokattu 08.12.2015 12:48:27) | |
---|
Juzpe: Ja tän foorumin käyttäjistä "melko" suurella osalla se ei ole kitara, spedut, mikit, vahvistin, kaappi tms. vaan soittajan ammattitaito. Tämäpä juuri ja siihen vielä sekin, ettei suurin osa ole koskaan edes soittanut noilla 80-luvun NJ Series B.C. Rich kitaroilla. Siltikin tuntuu tietoa olevan mikä niissä on vikana tai millaiset mikit niihin kannattaa vaihtaa :) E: Siis B.C.Rich kitarastahan tässä ketjussa alkujaan oli kysymys... |
Juzpe 08.12.2015 13:39:55 | |
---|
mpekkanen: Tämäpä juuri ja siihen vielä sekin, ettei suurin osa ole koskaan edes soittanut noilla 80-luvun NJ Series B.C. Rich kitaroilla. Siltikin tuntuu tietoa olevan mikä niissä on vikana tai millaiset mikit niihin kannattaa vaihtaa :) E: Siis B.C.Rich kitarastahan tässä ketjussa alkujaan oli kysymys... Toki itse asiaan mulla on mielipide: Miedosti käämityt AlNiCo II -> V magneeteilla varustetut humpparit on omassa käytössä osoittautuneet hyväksi yleislinjaksi sekä singula-, pysikyb-, minihumppa- että humpukkeriosaastolla. Tosin ei ny mitää Megadethiä rangempaa tuu soitettuakaan. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Laulava Kylätohtori 08.12.2015 19:00:41 | |
---|
Juzpe: Ja tän foorumin käyttäjistä "melko" suurella osalla se ei ole kitara, spedut, mikit, vahvistin, kaappi tms. vaan soittajan ammattitaito. Just näin. Ja mulla se ammattitaito on ainut heikko lenkki, muut kyllä kestää, mitä vain. Muuta onneksi kamarumba onkin jo rauhoittunut oikein mainiosti. Ei vaan jaksa eikä kiinnosta enää, koska se ei hyödytä yhtään vitun mitään... They pass too much electricity. -SRV |