Aihe: Livemiksaajalle kuulokkeet
1 2 3 4 5 6 7
Örkinrumilus
07.12.2015 19:06:49
Ei sattunu shuren luureja tuleen vastaan?
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
musamies
08.12.2015 17:27:15 (muokattu 08.12.2015 17:36:51)
dewil: Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm oli kans erinomaisen soundinen, mutta tavattoman epäherkkä tapaus.

Käytän DT 770 M vaimentavia kuulokkeita joissain soittopuuhissa ja nämä ei ole mitkään parhaat hifi kuulokkeet musan kuunteluun, mutta omalla kohdalla ollut tavanomaisen tason soittovoimakuudella vaihtoehto kiippari monitorointiin.

Jos käyttötarkoitus olisi enemmän miksaaminen, näitä kokeilisin silloinkin.

Testasin vielä, että halvoissa Philipsin tavaratalokuulokkeissa on parempi saundi kotikäytössä koska näistä 770 M kuulokkeista on ensinnäkin alapää otetta vissiin tarkoituksella varsin vaimeaksi, eikä saundi muutenkaan ole kauhean high end. Se kuitenkin auttaa saamaan selvää livetilanteessa mitä tulee soitettua.

Jättäisin luurit ostamatta jos käsitys tulisi sillä perusteella, että kuuntelisin musaa. Livenä muun mölyn ympäröimänä taas vähän eri vaikutelma.
dewil
09.12.2015 16:34:44

Mä en nyt tajunnu varmaan sun pointtia, tai meillä on vaan niin eri käsitys hyvästä.

Mulle hyvä soundi tarkoittaa täysin neutraalia ja korostamatonta taajuusvastetta, sekä koherenttia dynaamista käytöstä. Se pätee niin musiikkia tarkkaillessa, kuin sitä kuunneltaessakin.
En oo koskaan tajunnut, miksi musaa tehdessä ja kuunneltaessa pitäis olla erisoundiset vehkeet. Minusta siinä ei ole järkeä hivenenkään.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
musamies
09.12.2015 22:51:20
dewil: Mä en nyt tajunnu varmaan sun pointtia, tai meillä on vaan niin eri käsitys hyvästä.

Mulle hyvä soundi tarkoittaa täysin neutraalia ja korostamatonta taajuusvastetta, sekä koherenttia dynaamista käytöstä. Se pätee niin musiikkia tarkkaillessa, kuin sitä kuunneltaessakin.
En oo koskaan tajunnut, miksi musaa tehdessä ja kuunneltaessa pitäis olla erisoundiset vehkeet. Minusta siinä ei ole järkeä hivenenkään.

Mä epäilen, että tää M malli eli ulkopuolista ääntä melko vahvasti vaimentava malli on erilainen ja paskempi saundiltaan kun se hifimpi malli, jota sä oot kokeillu.

Meinasin, että tää vois silti joihinkin käyttötarkoituksiin sopia muillekin. Itse olen pitänyt silti hyvänä vaihtoehtona tiettyihin tilanteisiin livevedossa.

Tää M ei oo tavallinen hifikuuloke laisinkaan vaikka ulkonäkö viittaakin siihen.
Sami_T
10.12.2015 00:26:51

musamies: Itse olen pitänyt silti hyvänä vaihtoehtona

No jos diggaa näyttää Mauno Ahoselta keikalla niin mikä jottei.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
musamies
10.12.2015 00:59:19
Sami_T: No jos diggaa näyttää Mauno Ahoselta keikalla niin mikä jottei.

Mut on koristeltu keikalla kuitenkin niin monipuolisin virvokkein, ettei jaksa kuulokkeet huolestuttaa habitusnäkökulmasta...

Mä ajattelin, että nää luurit olis kuitenkin siedettävän fiksun näköset.

Riippuu livevedossa mitä tehtävää on varsinaisesti tekemässä ja varusteet sen mukaan. Myös ulkonen habitus tarkoituksenmukaiseksi tehtävään nähden.
dewil
21.12.2015 14:54:42

Nonni. Oon tosiaan tänä vuonna kolunnu melkoisen läjän tarjontaa, jonka seasta kaksi kuuloketta on noussut yli muiden. Mun kriteerini on tosiaan tarkka ja erotteleva soundi, jolla voi tehdä linjatsekin festaritilanteessa, kun viereisellä lavalla soipi Stamina.
Eli sen pitää kuulostaa Köykän virittämältä PA:lta, antaa huolella hönkää ja eristää kunnolla.
Lisäksi kyseessä on työkalu, eli mitkään muovirimpulat ei kestä käytössä.
Lisäksi niitten pitää soveltua musan kuunteluun ja tekemiseen vaikka keikkabussissa.

Jaetulle ykkös-sijalle kiilasivat rinnan mitalla, Focal spirit Pro:t
http://www.focal.com/en/professiona … hones/440-spirit-professional.html,
Sekä NAD Visio HP50
http://nadelectronics.com/products/ … hones/VISO-HP50-Over-Ear-Headphones

Soundimaailma on molemmissa hyvin samankaltainen; Tarkka, nopea ja värittymätön. Focaleissa on aavistuksen enemmän kekkari ja basso framilla ja Nadissa taas enemmän voimaa subiosastolla.
Nadissa on isompi kuppi, jonne mahtuu korva paremmin, mutta focalit eristää vähän paremmin.
Focalit maksaa 300 ja NAD:it 260 euroa.

Kamalan paha valinta, mutta itse henkilökohtaisesti ajattelin hommata noi NAD:it alkuvuoden rundille.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)