Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Löytyykö filtertron-soundia edullisista mikeistä?
1
Timo JM
06.12.2015 17:58:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TV Jonesit maksaa törkeän paljon. Jospa Gretsch-soundi löytyisi G5120 malliin edullisemmin?
 
askomiko
06.12.2015 18:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender cabronitan mikkejä voisi saada edullisesti kun väki vaihtelee kalliimpiin.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Rg505bk
07.12.2015 07:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kent Armstrongilla on muistaakseni Filtertron setti, ei kyllä ole mitään käsitystä miten lähellä ovat aitoja. Millbrookilta pitäisi löytyä,suunnilleen satasen taisi olla kappale...
 
JuSu
07.12.2015 08:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän GFS Retrotron -sarjasta sopivaa...?
 
http://www.guitarfetish.com/GFS-Retrotron-Series_c_99.html
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Jorma Rysky
07.12.2015 09:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan tilannut Guitarfetish.com:ista mitään? Kuinka paljon lähetyskulut ovat? Onko verojenkin jälkeen kannattavaa? Löytyykö yhdeltäkään Eurooppalaiselta jälleen myyjältä samaa tavaraa?
 
Kefiiri
07.12.2015 09:43:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorma Rysky: Onko kukaan tilannut Guitarfetish.com:ista mitään? Kuinka paljon lähetyskulut ovat? Onko verojenkin jälkeen kannattavaa? Löytyykö yhdeltäkään Eurooppalaiselta jälleen myyjältä samaa tavaraa?
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=225979&o=0&#p12298941
 
En ole musiikin asiantuntija.
JuSu
07.12.2015 10:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorma Rysky: Onko kukaan tilannut Guitarfetish.com:ista mitään? Kuinka paljon lähetyskulut ovat? Onko verojenkin jälkeen kannattavaa? Löytyykö yhdeltäkään Eurooppalaiselta jälleen myyjältä samaa tavaraa?
 
Mä olen muutamaan otteeseen tilannut. Lähetyskulut ovat pikkusälälle parinkympin luokkaa, ehkä vähän yli. Kulut näkee kyllä ennen tilauksen vahvistamista.
 
Veroja tai tulleja en ole joutunut maksamaan. Jostain sain sellaisen käsityksen, että jos paketti on fyysiseti pienehkö, ja arvo korkeintaan satasen huitteissa, niin laittavat päälle arvoksi n. 20 taalaa, jolloin ei jää tulliin tässä päässä. Ainakin näin on mennyt mulla joka kerralla.
 
Noilla on esim. tosi hyvä straton teräsblokkitalla kapealla kielivälillä, hinta muistaakseni n. 35 taalaa. Hinnan väärti, vaikka laskisi kulutkin mukaan. Lisäksi mulla on kokemus Professional Series -mikeistä, Alnico 2 humpparit on tosi hyvät hintaansa nähden.
 
Käsittääkseni nämä on pääosin jotain kaukoidän valikoituja tuotteita, eli samaa kamaa saattaa löytyä Euroopasta jollain toisella brändillä, mutta sen tunnistaminen voi olla vaikeaa.
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
tender.insanity
07.12.2015 11:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorma Rysky: Onko kukaan tilannut Guitarfetish.com:ista mitään? Kuinka paljon lähetyskulut ovat? Onko verojenkin jälkeen kannattavaa? Löytyykö yhdeltäkään Eurooppalaiselta jälleen myyjältä samaa tavaraa?
 
Olen tilaillut sitä sun tätä. Jopa yhden GFS mikin jokunen vuosi takaperin. Ei tullut koskaan laitettua mihinkään, mutta nyt jokin viikko sitten laitoin yhden kitaran kasaan ja lykkäsin kyseisen mikin kiinni. Jos Power Rail tms taisi olla. Kaulaan meni ja tallassa DiMarzio Evo. Oikein yllätyin miten hyvältä tuntui GFS. Aika alas sai ruuvata mikin, kun oli tosin korkea ulostulo verraten Evoon.
 
Jorma Rysky
07.12.2015 13:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitän. Gretch tyyppiset ja Goldfoil- mikit kiinnostavat kovasti,mutta en ole vielä toistaiseksi uskaltautunut tilaamaan.
 
Tuolla sivuilla on retail price:kin? Ilmeisesti myyvät siis jälleenmyyjillekin. Pitäsikö vihjata jollekin Suomalaiselle yritykselle josko alkaisivat maahantuomaan GFS:n tuotteita?
 
JuSu
07.12.2015 14:04:29 (muokattu 07.12.2015 14:19:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jorma Rysky: Kiitän. Gretch tyyppiset ja Goldfoil- mikit kiinnostavat kovasti,mutta en ole vielä toistaiseksi uskaltautunut tilaamaan.
 
Tuolla sivuilla on retail price:kin? Ilmeisesti myyvät siis jälleenmyyjillekin. Pitäsikö vihjata jollekin Suomalaiselle yritykselle josko alkaisivat maahantuomaan GFS:n tuotteita?

 
No jos retail -hinnat on tuota luokkaa verrattuna direct -hintoihin, niin eipä taitaisi kauppa käydä... =)
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Jorma Rysky
30.12.2015 15:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ihan oikea aihe, mutta en viitsi omaa lankaa tehdä.
 
Eli
 
Tuli tilattua GFS:ltä romua (mikkejä, puoliakkarin runko, 12- kielisen kaula).
 
Tilaus on saapunut Suomeen 23. päivä, GFS:n sivuille päivittyi tieto vasta eilen.
 
Location
Description_Date / Time

Pre-Shipment Info Sent to USPS_December 16, 2015 -
WESTBOROUGH
MA, 01581

Shipment Picked Up_December 17, 2015 - 2:33 pm
ISC NEW YORK NY(USPS)

Arrived at Sort Facility_December 19, 2015 - 1:48 pm

Processed Through Sort Facility_December 19, 2015 - 1:49 pm
New York
UNITED STATES

Arrived_December 20, 2015 - 2:14 pm

Departed_December 20, 2015 - 9:40 pm
Amsterdam
NETHERLANDS

Departed_December 23, 2015 - 9:50 am
Helsinki
FINLAND

Departed_December 23, 2015 - 1:31 pm

 
Mitä minun nyt tulisi tehdä?
 
Saapumisilmoitusta ei ole tullut miltään taholta. Voidaan varmaankin olettaa tilaukseni jääneen/ jäävän tulliin kokonsa/ arvonsa vuoksi. Odotanko vain, vai pitäisi minun tehdä jotain selvityksiä?
 
Ennen kuin saat tilatut tavarat itsellesi, on lähetys tulliselvitettävä ja tavaroista on maksettava maahantuontiverot.
 
Tulli-ilmoitusta varten tarvitset seuraavat tiedot ja asiakirjat:
Saapumisilmoitus (rahdinkuljettajalta), joka sisältää lähetyksen saapumispäivämäärän,
tavaran sijaintipaikan sekä tiedon ns. edeltävästä
asiakirjasta. Postilähetyksissä edeltävä asiakirja on saapumistunnus ja
rahtilähetyksissä ns. MRN-numero + tavaraerän numero.

 
Onko tulliselvitys ja -ilmoitus sama asia? Kuinka voin tehdä ilmoituksen jos tarvitsen siihen saapumis ilmoituksen, jonka saan vasta tavarat saatuani ja tavarat saan vasta ilmoituksen tehtyäni?
 
Olen aivan täysi Taunus kaikenlaisten lakitekstien kanssa. Voisiko joku vääntää minulle rautalangasta mitä tehdä?
 
PIM
30.12.2015 16:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa nyt vähän aikaa odotella, sillä posti on ihan kusessa pakettien kanssa tällä hetkellä. Itse olen nyt reilun viikon odotellut pakettia Kotkasta Tampereelle ja viimeinen merkintä siitä postin lähetystenseurantajärjestelmästä on tasan viikon takaa "Lähetys on lajiteltu. 23.12.2015 klo 20:43 Posti Logistiikkakeskus 01010". Saa nähdä koska ehtii Vantaallta, tai missä toi logistiikkakeskus nyt onkin tarkastiottaen onkin, tänne Manseen saakka.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «