hollmi-5 05.12.2015 00:12:10 (muokattu 05.12.2015 00:28:17) | |
---|
Facebook-kuva: https://www.facebook.com/photo.php? … 67.523304418&type=3&theater Vuoden 1965 huhtikuun Ludwig Down Beat Champagne Sparkle Pearl. Alkuperäiset kalvot joka rummussa olivat edelleen paikallaan, kun sain setin. Tomimountti, lattiatomin jalkojen mountit ja bassorummun jalkojen mountit olivat kaikki jotenkin viallisia. Bassorumpuun tilasin jenkeistä 60-lukulaiset, muut korjasin helicoil-kierteillä. Tuossa setissä on alkuperäisenä harvinaiset mountit, joissa on silmäruuvien tilalla t-ruuvit. Bassorummun vanteet olivat solmussa. Tein lattateräksestä vanteen, jonka sisään vanne mahtui. Kastelin vanteen ja puristimilla sekä kuumailmapuhaltimella sain ne parempaan kuosiin. Pinta on alkuperäinen ja tässä setissä pinnoite on laitettu ennen rungon käärimistä sylinteriksi. Pinnoite on overlapissa mukana. Mahonki, poppeli, mahonkirunko vaahteraisin vahvikerenkain ja valkoiseksi maalattu sisäpuoli. Vanteet ovat COB (chrome over brass). Viisteet ovat täydelliset, koska rummuissa on tehtaalta asti ollut samat kalvot ja usealle setille tyypillinen 70-luvun lopun alakalvottomuusjakso puuttuu. Setti oli uudesta asti samalla tanssibändin rumpalilla aina vuoteen 2012, jolloin soittaja jätti hommat ja setti siirtyi vuosien takaisella suullisella sopimuksella toiselle tanssimuusikolle, joka ei saanut settiä kuntoon. Hän soitti minulle, tein tarjouksen ja sain setin itselleni. Täysi kunostus sai setin eloon ja oikein hyväsoundinen tuosta tuli. Down Beat tarkoittaa Ludwigilla setiä, jossa 14"x20" BD, 8"x12" TT ja 14"x14" FT. Bassorummussa on symbalitelineen mountti. Super Classicin pienempi versio. EBayssa myynnissä olevista pyydetän nykyisin kovaa hintaa, eli kysyntää on ilmeisesti tarjontaa enemmän: http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk … ;_nkw=ludwig+down+beat&_sacat=0Soundit, piuhat ja kajarit. |
eino mutku 05.12.2015 05:02:54 | |
---|
Voi jehna että on nätit! Täydelliset. Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään! |
Velli 05.12.2015 05:35:44 | |
---|
|
majuku 05.12.2015 11:23:51 | |
---|
Upeat on! 60-luvun ensimmäisen puoliskon rummuissa ei muutenkaan ole vielä niitä beatlemanian aikaisia laatuongelmia, varmasti soivat hyvin. Vellille sellanen kommentti että downbeat kokoonpanoa ei ole ollut edes saatavilla silloin eli todellakin saat etsiä kauan, super classicit on saanut erikoistilauksena 20" basarilla mutta irtonaisina ei niitä kyllä näe myynnissä. |
hollmi-5 05.12.2015 11:44:34 (muokattu 05.12.2015 11:47:41) | |
---|
majuku: Upeat on! 60-luvun ensimmäisen puoliskon rummuissa ei muutenkaan ole vielä niitä beatlemanian aikaisia laatuongelmia, varmasti soivat hyvin. Vellille sellanen kommentti että downbeat kokoonpanoa ei ole ollut edes saatavilla silloin eli todellakin saat etsiä kauan, super classicit on saanut erikoistilauksena 20" basarilla mutta irtonaisina ei niitä kyllä näe myynnissä. Näin on. 70-lukulaisissa seteissä Downbeat-settiä ei ollut kuin vuoden -71 esitteessä. Jazzette oli samat tomit ja 18" bassorummulla. Niitä myytiin vähän, koska jazzarit suosivat Gretschia. Siksi Jazzette on kallis, jos joskus tulee myyntiin. Ludwigilla on kyllä kaikkea mahdollista tehty, joita ei edes pitäisi olla. Saman ikäinen Downbeat Silver Sparklena on 12"x20" bassorummulla kuvassa näkyvän oven takana ;) Ludwig vaihtelee kirjoitustapaa. Toisissa esitteissä Down Beat ja toisissa Downbeat. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Velli 05.12.2015 16:14:00 | |
---|
majuku: Vellille sellanen kommentti että downbeat kokoonpanoa ei ole ollut edes saatavilla silloin eli todellakin saat etsiä kauan, super classicit on saanut erikoistilauksena 20" basarilla mutta irtonaisina ei niitä kyllä näe myynnissä. Kiitoksia selvennyksestä. Pitkä metsästys on siis tiedossa ;)... |
arse 06.12.2015 11:33:32 | |
---|
Saman ikäinen Downbeat Silver Sparklena on 12"x20" bassorummulla kuvassa näkyvän oven takana ;) Avaa se ovi!!! molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy |
janneto 06.12.2015 17:46:54 | |
---|
Velli: Kiitoksia selvennyksestä. Pitkä metsästys on siis tiedossa ;)... Olen kaksi 20" 70's bowling ball blue oysteria havainnut, toisen torilla ja toisen omistanut. Minulla ollut yksilö oli tuplatomimountilla ja lakatulla sisäpinnalla, kaarevat jalat. |
hollmi-5 06.12.2015 19:31:27 | |
---|
janneto: Olen kaksi 20" 70's bowling ball blue oysteria havainnut, toisen torilla ja toisen omistanut. Minulla ollut yksilö oli tuplatomimountilla ja lakatulla sisäpinnalla, kaarevat jalat. Nyt kun muistutit, niin olenhan minäkin sellaisen torilla vuosia sitten nähnyt. Minun Super Classic Bowling Ball-setti oli muistaakseni -71, eli on niitä sitten tehty silläkin värillä myös 20" bassorummulla. Olisi Vellille aika kuuma vihje, missä tällainen BD luuraa. Minulla on kaksi kestometsästyksen kohdetta. Vistalite Clear 14"x14" ft ja Stainless Steel 16"x16" ft. Vinkatkaa, jos jossain on. Palkkioksi pullo jallua. Lehden vuosikertakin olisi tullut, mutta kun se ei enää ilmesty ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
bluesman86 06.12.2015 21:30:51 | |
---|
http://soundcloud.com/the-empire-strikes |
jabajee 06.12.2015 21:40:41 (muokattu 06.12.2015 21:44:29) | |
---|
hollmi-5: Nyt kun muistutit, niin olenhan minäkin sellaisen torilla vuosia sitten nähnyt. Minun Super Classic Bowling Ball-setti oli muistaakseni -71, eli on niitä sitten tehty silläkin värillä myös 20" bassorummulla. Olisi Vellille aika kuuma vihje, missä tällainen BD luuraa. Minulla on kaksi kestometsästyksen kohdetta. Vistalite Clear 14"x14" ft ja Stainless Steel 16"x16" ft. Vinkatkaa, jos jossain on. Palkkioksi pullo jallua. Lehden vuosikertakin olisi tullut, mutta kun se ei enää ilmesty ;) Ainahan voi ostaa vanhaa vuosikertaa ;) http://www.lainvoima.com/kohde.php?id=4946&pid=53223 Tuossa se tomi http://www.ebay.com/itm/Ludwig-Vist … -Tom-Clear-LF944VXX38-/301681688384 Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Velli 06.12.2015 22:12:47 | |
---|
janneto: Olen kaksi 20" 70's bowling ball blue oysteria havainnut, toisen torilla ja toisen omistanut. Joo tuon torilla olleen setin muistan itsekin. Olisi melkein pitänyt ostaa se silloin. Siinä olisi tullut 14" lattiatomikin mukana. hollmi-5: Olisi Vellille aika kuuma vihje, missä tällainen BD luuraa. Voisin olla kiinnostunut tästä, mikäli rumpu on hyväkuntoinen ja hinta kohtuullinen. |
Soundit, piuhat ja kajarit. |
jabajee 06.12.2015 22:47:56 | |
---|
hollmi-5: Kiitti! Tosin jäi mainitsematta, että se tomi pitäisi olla 70-lukulainen molemmissa etsityissä. Niin arvelinkin. Alunperin oli tarkoitus laittaakin vain tuo "jallulinkki". Nekään ei tosin ole 70-luvulta :D Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
keitiiem 07.12.2015 23:45:48 | |
---|
|
Drumpaul 09.12.2015 14:32:55 | |
---|
|
majuku 10.12.2015 16:20:02 | |
---|
Burgundy Downbeat -setti tuli valmiiksi jokin aika sitten: https://muusikoiden.net/dyn/users/141761.jpg Laitoin basariin PS4 kun kaupassa ei ollut muuta hyvää, oletin että se on liian dempattu mutta yllättäen tykkäänkin tosi paljon siitä. Muutenkin näissä on jostain selittämättömästä syystä modernimpi soundi kuin Superclassiceissa samoilla kalvoilla, ei mun mielestä kokoeron pitäisi vaikuttaa niin paljon. Attackia on mutta sustain pidempi kuin mun 6-ply runkoisissa. Noh ehkä kuvittelen, pitäs verrata vierekkäin :) |
jtpennane 10.12.2015 16:27:21 | |
---|
majuku: Burgundy Downbeat -setti tuli valmiiksi jokin aika sitten: https://muusikoiden.net/dyn/users/141761.jpg Laitoin basariin PS4 kun kaupassa ei ollut muuta hyvää, oletin että se on liian dempattu mutta yllättäen tykkäänkin tosi paljon siitä. Muutenkin näissä on jostain selittämättömästä syystä modernimpi soundi kuin Superclassiceissa samoilla kalvoilla, ei mun mielestä kokoeron pitäisi vaikuttaa niin paljon. Attackia on mutta sustain pidempi kuin mun 6-ply runkoisissa. Noh ehkä kuvittelen, pitäs verrata vierekkäin :) Melko täydellinen setti. Huh huh. Juuh elikkäs |
hollmi-5 10.12.2015 17:00:28 | |
---|
majuku: Burgundy Downbeat -setti tuli valmiiksi jokin aika sitten: https://muusikoiden.net/dyn/users/141761.jpg Laitoin basariin PS4 kun kaupassa ei ollut muuta hyvää, oletin että se on liian dempattu mutta yllättäen tykkäänkin tosi paljon siitä. Muutenkin näissä on jostain selittämättömästä syystä modernimpi soundi kuin Superclassiceissa samoilla kalvoilla, ei mun mielestä kokoeron pitäisi vaikuttaa niin paljon. Attackia on mutta sustain pidempi kuin mun 6-ply runkoisissa. Noh ehkä kuvittelen, pitäs verrata vierekkäin :) On on. Hienot! Hyvä värivalinta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kimd 10.12.2015 18:22:10 | |
---|
majuku: Burgundy Downbeat -setti tuli valmiiksi jokin aika sitten: https://muusikoiden.net/dyn/users/141761.jpg Laitoin basariin PS4 kun kaupassa ei ollut muuta hyvää, oletin että se on liian dempattu mutta yllättäen tykkäänkin tosi paljon siitä. Muutenkin näissä on jostain selittämättömästä syystä modernimpi soundi kuin Superclassiceissa samoilla kalvoilla, ei mun mielestä kokoeron pitäisi vaikuttaa niin paljon. Attackia on mutta sustain pidempi kuin mun 6-ply runkoisissa. Noh ehkä kuvittelen, pitäs verrata vierekkäin :) Hieno setti ja hyvät koot. Itsellä nyt soittosettinä Saaret, mutta 10" etutomarilla Harrastelija harrastelija rumpali |