Aihe: Mitkä mikit stratoon?
1 2 3
Listen
02.06.2004 09:44:45
Miten olisi kaulaan ja keskelle Kent Armstrong Texas Vintage? Minun mielestäni erinomaiset mikit. Maksavat Millbrookilla 50 euroa kappale. Siellä niitä ei taideta myydä kuin mustakuorisina, mutta valkoiset kuoret samasta paikasta ei paljoa maksane.

http://wdmusicproducts.com/Merchant … t_Code=TVS4N&Category_Code=STRT

http://wdmusicproducts.com/Merchant … t_Code=TVS4M&Category_Code=STRT

http://www.millbrook.fi/kielisoittimet_ja_tarvikkeet.htm
Niskamies
02.06.2004 10:01:20
mitenkäs, pitäsikö miettiä myös sitä kuinka ne pelaa yhdessä, että jos on esim. 5-vaiheinen valitsin, niin siitä saattaa tulla kuraakin aikaseks jos mikit ei yhtään soundaa keskenään..

ja myös toi volumepuoli kantsii miettiä

Sitä mä itekkin mietin, että onko toi Duncanin Custom kuinka kuuma? Tekisinkö virheen jos pistäisin kaulaan ja keskelle texas specialit ja tallaan Customin?
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Jusstus
02.06.2004 10:11:33
Sitä mä itekkin mietin, että onko toi Duncanin Custom kuinka kuuma? Tekisinkö virheen jos pistäisin kaulaan ja keskelle texas specialit ja tallaan Customin?

Mun käsittääkseni toi Custom on aika perinteinen ja lämminsaundinen. En mä usko, että tolla yhdistelmällä voi ihan metsään mennä. Käy kattelemassa linkin takaa, sieltä löytyy tietoa...

http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckers.shtml
"These go to eleven.."
Dr. Muff
02.06.2004 10:12:15 (muokattu 02.06.2004 10:13:50)

Aika kuuma(keraaminen magn., res.14,01KOhm). Stratossa en ole tota koittanut mutta Lespassa kylläkin.

Texas Speciaaleja ei voi asentaa kovin ylös kohtuullisen voimakkaiden magneettien takia ilman että tulee hämminkiä, jolloin Customin joutuu ruuvaamaan aika syvälle.

Mulla stratossa kaikki mikit suurinpiirtein samalla korkeudella jolloin puolitettuna Little59 ja Texas Speciaalit hönkii suurinpiirtein yhtä lujaa, muuten humppari jyrää.
Pink Floyd on hyvää.
Shaft
02.06.2004 10:44:44
Mehikaani on, tai tulee olemaan. Mulla sellanen soi ihan tarpeeks hyvin, ja rahaa jenkkiin ei oo.

Kannattaa testata kitaraa ajan kanssa vakiomikeillä ennenkuin lähtee niitä vaihtamaan.
Niskamies
02.06.2004 13:48:27
Testasin tänään enon Stratoa texas specialeilla. Taitaa ne tulla mun stratoon, sen verran loistavat ne oli! Siis helvetin hyvät mikit oli mun mielestä, enpä mä taida sitä tallahumpparia edes laittaa. Jenkeissä texas special settikään ei ole kuin 115 euroa.
Jäärä
02.06.2004 14:06:14
Kannattaa testata kitaraa ajan kanssa vakiomikeillä ennenkuin lähtee niitä vaihtamaan.

Näin.

Itse en välttämättä pysty sanomaan jotain kitaraa testatessa onko siinä huonot mikit vai ei, tai siis sellaista erovavaisuutta soundissa joka juuri johtuu niistä mikeista. Toki tämmöset kiertoherkkyydet ja joku häiriöalttius (tämäkään ei aina ole sen mikin vika) tulevat aika hyvin esille. Nämä tällaiset kumma/kirkas ym. soundiin liittyvät ovatkin vähän vaikeampia. Onko testattu samoilla vahvistimilla, samoilla vahvistimen säädöillä, onko kitarat samallaisilla puilla, kauloilla, talloilla ym varustettuja ym.?

Toki ongelmat voi poistua mikkejä vaihtamalla, en sitä sano. Eikä tää ole mikään kannanotto siihen, etteikö mikkejä saisi vaihdella ym. Kiinnostaisi ennemminkin tietää juuri se, että miksi se nykyisin kitarassa oleva mikki tiedetään huonoksi, jos ei siihen kitaraan ole jo vaihdettu niitä mikkejä ja näin todettu se huonoksi/epäsopivaksi?

Mainosmiehet on tehny soittajan elämästä helvettiä. :o)
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
skebajaba
02.06.2004 15:05:33
ite otin just duncan designed miit pois stratostani, siis humbbari ja kaksi singleä, oli oikeen puolituskin humbassa(myynnissä jos ketään kiinnostaa=)...
niin asiaan laitoin emg:n 81 tallaan, ja kunhan saan rahaa niin käyn ostamassa vielä singletkin tuohon. kyllähän tuolla irtoaa rokit bluesit ja heavytkin hyvin, eikä hurinoita ole tonen tosiaan jätin veke ja volalla pelaa sitten särön kanssa...hyvä ratkaisu mielestäni.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Niskamies
02.06.2004 16:32:21

Kun se on vaan sellanen asia, että kun osat on vaihtanut, niin sitten tietää että on hyvä:) Tulee tollanen projekti, eli melkeinpä kaikki menee vaihtoon. Olisihan se ehkä viisaampaa ostaa valmiiksi joku parempi, mutkun toi on hauskempaa.

Ja Jenkeissä on Mexico strato vaahteraotelaudalla ja sunburstilla 315 euroa, joten halpa se on. Jos vielä tohon päälle 115 euroa mikkeihin, niin ei ole 430 euroa paha stratosta texas specialeilla.
dragon
02.06.2004 16:46:57
Ja Jenkeissä on Mexico strato vaahteraotelaudalla ja sunburstilla 315 euroa, joten halpa se on. Jos vielä tohon päälle 115 euroa mikkeihin, niin ei ole 430 euroa paha stratosta texas specialeilla.

Meinasitko jättää verot ja toimituskulut maksamatta? Vai laskitko ne jo tohon?
Kitarasankari
02.06.2004 18:47:35

et, texas specialit on ehkä parhaat single coilit joita oon kokeillu. Veikkaanpa että hakkaavat ainakin nuo dimarzion mikit aikaslailla pystyyn...
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
dragon
02.06.2004 21:22:10 (muokattu 02.06.2004 21:25:01)
Toimituskulut kuuluu lentolipun hintaan ja kitara palasina Samsoniteen.

Ahaa meinasit lähteä ite käymään............no et viittis mullekin jotain? : )
Niskamies
02.06.2004 22:54:19
Ahaa meinasit lähteä ite käymään............no et viittis mullekin jotain? : )

Todennäkösesti tuon jotain myytäväks sieltä, niinkuin jokaisella jenkkireissulla:)
Lilli
03.06.2004 07:12:36
Enpä ole, kun en niistä ole ennen edes kuullut. Kaikkea saa suositella, kunhan kuulostaa hyvältä ja ei hirveesti hurise.

Noi Dimarzion Virtual Vintagethan on sitten hurinattomat? Jos niitä ostaisin sinkut, niin mitä suosittelisitte?

Kinmanin mikit ovat hyvät hurinattomat ja soundiltaan melko lähellä loistavaa. Toisaalta stratoon löytyy yhtä hyviä aivan kotimaasta, Ruokankaan eri sovellutukset sekä Matti Nevalaisen yksikelaiset voimanpesät. - Jos humpparia tallaan metsästät, ota Kent Armstrongin Hot Rails. En ole parempaa tavannut vaikka SD:t, Dimarziot ja EMG:t oon testaillut ja vertaillut... Ja halpa hinnaltaan, samoin kun Nevalaisen äänennoukkijat.
- Minne hoppu, poju ?
touhis
03.06.2004 12:08:02
Hmm, anteeksi nyt jo etukäteen...

Ketjua lukiessa totesin itsekin käyneeni aiemmin jotain tämän tapaista läpi. Että jostain kumman syystä kitaraan on pakko vaihtaa mikit ynnä sitä sun tätä, koska ne vakiokamat on mukamas ihan hirveät.. Tässä tapauksessa ei kitaraa ole vielä hankittukaan kun jo mietitään uusia mikkejä?! Onhan nuo ns. kitarankasausprojektit on ihan kivaa ajanvietettä, mutta väittäisinpä että esim bändisoitossa vakiosetillä pärjää aika pitkälle. Vapaaehtoistahan tuo tosin on..?
Sedan delivery is a job I know I'll keep.
Niskamies
03.06.2004 12:27:19
Hmm, anteeksi nyt jo etukäteen...

Ketjua lukiessa totesin itsekin käyneeni aiemmin jotain tämän tapaista läpi. Että jostain kumman syystä kitaraan on pakko vaihtaa mikit ynnä sitä sun tätä, koska ne vakiokamat on mukamas ihan hirveät.. Tässä tapauksessa ei kitaraa ole vielä hankittukaan kun jo mietitään uusia mikkejä?! Onhan nuo ns. kitarankasausprojektit on ihan kivaa ajanvietettä, mutta väittäisinpä että esim bändisoitossa vakiosetillä pärjää aika pitkälle. Vapaaehtoistahan tuo tosin on..?

Kyllähän mä varmaan pärjäisin ihan hyvin, ei se oo siitä kiinni. Muttakun mä haluan vaihtaa kaikki osat ja trimmata, koska se on mun mielestä hauskaa, ja sitten ainakin tietää että kaikki on just eikä melkein.
JuSu
03.06.2004 12:54:58 (muokattu 03.06.2004 12:55:32)
et, texas specialit on ehkä parhaat single coilit joita oon kokeillu. Veikkaanpa että hakkaavat ainakin nuo dimarzion mikit aikaslailla pystyyn...

Ja mielipideasioita taasen. Riippuu varmasti myös kitarasta. Itse en tykännyt Texas Specialseista yhtään, vaihdoin japsistratosta peräisin oleviin mikkeihin, joissa mun makuun paljon parempi soundi. Mun korvaan ne TS:t oli jotenkin... hmm... jarrutetut. Vähän niinkuin kuuma single coil -soundi olisi vetäisty jonkun tehojarrun läpi. Kuulosti kuumalta ja kireältä, muttei tuntunut siltä, eikä ulostulotaso ollut sitä.

Outoja höpisen.

JuSu
Socialite
03.06.2004 15:35:06

Texasin erikoiset on tosi hyvät, mutta kyllä nuo Dimarzion singlet kuten vaikka tuo heavy blues jne. on erittäin laadukkaita.

Hurinaton virtual vintage sarja on yleisesti arvostelumenestys.
We're so glad to see so many of you lovely people here tonight, and we would especially like to welcome all the representatives of Illinois' Law Enforcement Community.
p130
04.06.2004 08:44:35

Kyllähän mä varmaan pärjäisin ihan hyvin, ei se oo siitä kiinni. Muttakun mä haluan vaihtaa kaikki osat ja trimmata, koska se on mun mielestä hauskaa, ja sitten ainakin tietää että kaikki on just eikä melkein.

Kyllähän jokainen mexicostandardia kädessään pitänyt tietää ettei siinä kovin kummoinen hardware tai mikit ole. Itseasiassa ne mikit taitavat olla samat joita käytetään affinity-squiereissa... Epämääräisestä metalliseoksesta tehty höyhenenkevyt talla tai halvimmat mahdolliset keraamisella magneetilla olevat mikit eivät hyviksi muutu vaikka kuinka etsisi sitä "hyvää yksilöä". Tai voihan joku juuri sitä soundia hakeakin...

Mutta, jos löytää hyväpuisen ja muutenkin miellyttävän meksikofenderin edullisesti niin siinä on hyvä pohja rakentaa itseä miellyttävä kitara. Näin minä sen näen...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen

HUUDA TOKAI STRATOA!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)