Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua! yläsatulan ura hajalla. strato
1
Talgron
02.12.2015 01:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikki! Oon uus täällä ja ensiksi pyydän anteeksi jos tämä tuli väärään paikkaan ja että otsikko hieman sekava, mutta en osannut ton tarkemmin tiivistää.
 
Itse aiheeseen. Elikkä mulla on projektina ollut tollanen halpis strato Hk merkiltään millä ei sinänsä merkitystä? Kuitenkin olin tänään irrottamas vanhaa rikkinäistä yläsatulaa varovasti naputellen, niin otelaudan ylin osa virityskoneiston puolella joka ns. tukee yläsatulaa lähti oikeastaan kokonaan irti, onko mitään keinoa korjata uusimatta koko kaulaa? tyhmä kysymys mutta kiitos niille jotka apunsa tarjoavat
 
okabass
02.12.2015 02:24:00 (muokattu 02.12.2015 02:26:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talgron: Hei kaikki! Oon uus täällä ja ensiksi pyydän anteeksi jos tämä tuli väärään paikkaan ja että otsikko hieman sekava, mutta en osannut ton tarkemmin tiivistää.
 
Itse aiheeseen. Elikkä mulla on projektina ollut tollanen halpis strato Hk merkiltään millä ei sinänsä merkitystä? Kuitenkin olin tänään irrottamas vanhaa rikkinäistä yläsatulaa varovasti naputellen, niin otelaudan ylin osa virityskoneiston puolella joka ns. tukee yläsatulaa lähti oikeastaan kokonaan irti, onko mitään keinoa korjata uusimatta koko kaulaa? tyhmä kysymys mutta kiitos niille jotka apunsa tarjoavat

 
Liimaa pala takaisin. Pikaliima on ok, mutta palanen täytyy saada kerralla kohdalleen. Ja katsoa, ettei se liimaannu sormiin. Puuliima toimii myös, mutta pala täytyy saada puristukseen. Epoksikin toimii, jos ei ole kovin rasvainen puu.
Vanhaa satulaa kannattaa käyttää "rotina" urassa, että säilyy oikea leveys.
 
anapena
02.12.2015 11:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taisi käydä HKn nauhattoman basson kanssa sama:) Pikaliimalla korjasin.
 
Istu ja pala!
Talgron
02.12.2015 14:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastanneille! Ongelmana onkin nyt sitten se että nämä palat on jossain roskiksessa kun olis ollu liian iso palapeli saada kasaan. Lähinnä ajattelinkin että tarviiko stratossa olla se osa? LP mallin kitarassa mulla ei ainakaan oo mitään tukia, mutta toki itse satulakin on massiivisempi. Onko mahdollista ettei kielten jännite irrota satulaa ilman tukea? Vai käynkö verstaalla tekasemas uuden palan tuohon? Puutyöt kyllä hallitten mutta kitaran anatomia on vielä vähän hakusessa kun oon aloitteleva kitaristi :D
 
Jeszse
02.12.2015 18:57:47 (muokattu 02.12.2015 18:58:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos puutyöt on hallussa ni voit esim jyrsiä sen satulan paikan tasaseks ja laittaa uuden, paksumman satulan. Semmosen ku lapakulmallisissa malleissa. Satula pysyy kyllä parilla pikaliimatipalla paikallaan.
 
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
Talgron
02.12.2015 19:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Straton oma satula siis ei pysy niinku ajattelinki? Taidan värkätä siihen uuden tuen ja sillä pikaliimalla sen asettaa paikoilleen. Kiitos vastanneille! Aloittelijan sydäntä lämmittää kun kokeneemmat vaivautuu antamaan omat tietonsa avuksi :)
 
Jeszse
02.12.2015 20:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talgron: Straton oma satula siis ei pysy niinku ajattelinki? Taidan värkätä siihen uuden tuen ja sillä pikaliimalla sen asettaa paikoilleen. Kiitos vastanneille! Aloittelijan sydäntä lämmittää kun kokeneemmat vaivautuu antamaan omat tietonsa avuksi :)
 
Kyllä senkin luulis pysyvän, mut mun mielestä lepatyylinen satula varmaan näyttäis fiksummalta.
 
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
73nd3r
02.12.2015 21:57:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuosta haluaa entisenlaisen, niin korjauspalikkakaan ei ole mahottoman vaikea ratkaisu. Hioo vaan pohjan tasaiseksi, tekee sopivan palasen otelaudan värisestä puusta ja liimaa paikalleen - satula ohjurina. TiteBond/Sigbond tai epoksi täyttää pikkukolot, pikaliimalla sais olla tarkat sovitukset.
Hyvä homma luthierismin opetteluun ;)
 
Talgron
02.12.2015 22:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tarkoitus olis mahdollisimman "orkkis" siitä saada vaikka väritys muuttuu aivan täysin. Rakenteellisia muutoksia en oo kovin innokas tekemään, onhan strato silti strato lespa taas lespa jne. ymmärrätte kyllä mitä ajan takaa. Jos haluaisin oikeasti ns. "custom" kitaran niin luultavasti tekisin alusta alkaen kaiken ite.. jos hermot kestäis ;D
 
Talgron
09.12.2015 12:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt ois sitten projekti kasausta vaille valmis. Hyvännäkönen siitä tuli vaikka ite sanonki :D Voisin tos iltasella uppailla kuvia jos jotakuta kiinnostaa lopputulos. Lähtökohdasta ei kuvia taida olla, mutta sellanen perus korkeakiiltonen valkonen peli alunperin oli.
 
anapena
09.12.2015 18:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talgron: No nyt ois sitten projekti kasausta vaille valmis. Hyvännäkönen siitä tuli vaikka ite sanonki :D Voisin tos iltasella uppailla kuvia jos jotakuta kiinnostaa lopputulos. Lähtökohdasta ei kuvia taida olla, mutta sellanen perus korkeakiiltonen valkonen peli alunperin oli.
 
Kiinnostaa, tietty!
 
Istu ja pala!
Talgron
09.12.2015 20:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://s1168.photobucket.com/user/Talgron/library/Mobile%20Uploads
 
Täs näitä ois, ei virheetön mutta omaa silmää miellyttää. Uus kielisetti tulossa!
 
Talgron
13.12.2015 18:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohdin tuohon edelliseen kommenttiini lisätä, että mitä mieltä kitara/bassokonkarit on tästä mun tekeleestä? :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «