Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5263 264 265 266 267399 400 401 402 403
Human
02.12.2015 08:53:11

hollmi-5
02.12.2015 09:46:31
Tehtiin veljien kanssa Steely Danin Black Friday. Soitin rummut ja lähetin basistille filen. Basisti lähetti omansa kitaristi/laulajalle. Alkuperäisessä soittaa Jeff Porcaro. Samaan lentoon ei pääse, mutta... Lopussa piti olla fadeout. Jäi ilmaan.

https://www.youtube.com/watch?v=mXFQX700OP0
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
02.12.2015 10:52:59
hollmi-5: Tehtiin veljien kanssa Steely Danin Black Friday. Soitin rummut ja lähetin basistille filen. Basisti lähetti omansa kitaristi/laulajalle. Alkuperäisessä soittaa Jeff Porcaro. Samaan lentoon ei pääse, mutta... Lopussa piti olla fadeout. Jäi ilmaan.

Ja jälleen on rahaa sekä pillua tulossa vaikka millä mitoin eikä mitään helvetin Säälipisteitä...
DrmBug
02.12.2015 14:18:19
hollmi-5: Tehtiin veljien kanssa Steely Danin Black Friday. Soitin rummut ja lähetin basistille filen. Basisti lähetti omansa kitaristi/laulajalle. Alkuperäisessä soittaa Jeff Porcaro. Samaan lentoon ei pääse, mutta... Lopussa piti olla fadeout. Jäi ilmaan.

Vähän pisti korvaan tuo oikean käden suoruus (hihat/ride)... Saisi olla shufflempi. Muuten ihan hyvä.
fish-eye
02.12.2015 14:28:09

Tällaiseen musaan ei ole helppo soittaa fillejä, vai mitä?
hollmi-5
02.12.2015 14:50:10
Shufflen soitto on minulle ollut aina vaikeaa ja siksi sitä tulee treenattua liian vähän. Shuffle kääntyy puolisuoraksi. Toiset käyttävät sitä tietoisesti. Fillaaminen on triolipohjaista ja siihen voi käyttää vuorokäsien lisäksi oov,ovv, ovb jne käsijärjestyksiä.

Hankalinta tuossa oli se, että ei ollut soittokaveria ja katsekontaktia meillä kenelläkään. Demokitaraa ja klikkiä jäin kaipaamaan. Nyt vedin itse yksin ja ensin. Muut saivat arvailla. Maanantai-iltana laitoin rumpuraidan menemään. Tiistaina biisi julkaistiin, joten ihan mahdotonta hieromista eivät veljenikään harrastaneet.
Velli
02.12.2015 15:03:07

Shuffle on kyllä pirun vaikea laji. Kompin kolmimuunteisuudesta tuli sama mieleen kuin DrmBugilla (tämän huomaa selkeästi esim. kohdasta 3:00->). Mun korvaan virveli-iskut sleebasivat suurimman osan ajasta, jonka myötä komppi tuntui ikään kuin pysähtyvän jatkuvasti. Lisäksi lopun kompissa tempo kiihtyi lyhyen ajan sisällä aika paljon ja siitä tuli jokseenkin hätäinen fiilis (3:28->). Yhtyessoitosta tuli mieleen, että basso ja rumpuosasto oli keskenään hieman levällään, mutta kitaristi veti timmisti ja hienolla soundilla. Crash- ja HH-soundeista pidin. Kuten sanottua, shuffle on vaikeaa, enkä itsekään siinä loista.
Kailis
02.12.2015 15:11:29

Ainoastaan tempon heittely haittaa mua soitossa. Tosin siihen olis feidauskin jonkun verran auttanut kun se oli hitaimmasta 129:sta lopussa jo 142. Eniten ylivoimaisesti häiritsi alun laulun ylävireisyys.
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Hammarberg
02.12.2015 21:17:01 (muokattu 02.12.2015 21:17:26)

hollmi-5: Soitin rummut alkuperäinen raita napeissa. Ei se alkuperäisen raidan kiihtyminen ainakaan Beckeriä ja Fagenia ole häirinnyt, vaikka tarkkoja ukkoja muuten olivatkin.

Hienoa soittoa Hollmi! Tässä on hyvä fiilis... Mikäs ride siulla oli tässä käytössä muuten? Toimii kuin junan vessa, ilmeisesti joku kevyehkö peli kyseessä? Tämmöseen meininkiin toi soundi ihan hunajaa.

Niin ja mitä tohon tempon elämiseen tulee, miun mielestä toi on ihan toimiva juttu, biisi muuttuu vaan intensiivisemmäksi menneessään ja jos kerran alkuperäisessä raidassa on tommonen meno niin sitten coverissa myös. Mutta mie oon mie, mie tykkään elävästä fiiliksestä ja metronomi ei ole meikälle se jumalaan rinnastettava erehtymätön taruolento millaisena jotkut sen näkevät.

Hyvä coveri. Tykätty ja kanava tilattu. :)
Joronjalka
02.12.2015 21:45:34
Tervehdys kollegat! Kymmenisen vuotta olen palstaa enemmän ja vähemmän lukenut, enkä juurikaan kirjoitellut, mutta nyt koin valaistumisen ja ajattelin pistää arvioitavaksi vähän omaa ääninäytettä.

Alla olevista nauhoituksista on kulunut jo melkein vuosi, mutta kyllä noita ainakin itse jaksaa kuunnella silloin tällöin. Biisit on siis soitettu "studiolive" -meiningillä, eli kaikki samassa tilassa yhtäaikaa. Jokainen biisi meni ykkösellä sisään. Ainoastaan laulut jouduttiin nauhoittamaan uusiksi jälkeenpäin. Klikki ei ollut käytössä. Tavoite oli siis saada ns. treenissoittoa nauhalle. Arvostaisin kommenttejanne, sekä kehuja että kritiikkiä.

https://soundcloud.com/roots-ofblue/rootsofblue-live-tightrope
https://soundcloud.com/roots-ofblue/rootsofblue-live-while-my

Lisää biisejä löytyy varmaan noiden linkkien kautta.
hollmi-5
02.12.2015 21:57:38
Hammarberg: Hienoa soittoa Hollmi! Tässä on hyvä fiilis... Mikäs ride siulla oli tässä käytössä muuten? Toimii kuin junan vessa, ilmeisesti joku kevyehkö peli kyseessä? Tämmöseen meininkiin toi soundi ihan hunajaa.

Niin ja mitä tohon tempon elämiseen tulee, miun mielestä toi on ihan toimiva juttu, biisi muuttuu vaan intensiivisemmäksi menneessään ja jos kerran alkuperäisessä raidassa on tommonen meno niin sitten coverissa myös. Mutta mie oon mie, mie tykkään elävästä fiiliksestä ja metronomi ei ole meikälle se jumalaan rinnastettava erehtymätön taruolento millaisena jotkut sen näkevät.

Hyvä coveri. Tykätty ja kanava tilattu. :)

Kiitos! Pellit ovat Zildjianin K-sarjaa: 15" Light Hihat, 17", 18" ja 19" Thin Crash ja 22" Light Ride.

Rummut Ludwig Stainless Steel 24" bd, 13", 14" tt ja 18" ft. Virveli on Ludwigin 6,5"x14" pronssinen tubelugein.
Ihmis surun haaskansyöjä
02.12.2015 21:58:20

beethro: Tehtiin uusi Death-coveri, koska hevirummutus kohtuullisissa määrissä on osoittautunut varsin hauskaksi ja terapeuttiseksi puuhaksi!

Edellisen Death-coverin tiimoilta tuli palautetta virvelisoundista, niin se on nyt tällä kertaa tehty eri tavalla, tosin on se vieläkin kolkohkon kuuloinen. Musta sopii kuitenkin tyyliin ja toi Ludwigin supralite taipuu kyllä monenlaiseen menoon. Nyanssejakin löytyy ehkä edellistä coveria enemmän, vaikka dynaaminen skaala onkin alkuperäisteosta kunnioittaen melko suppea. On siellä kuitenkin pari virvelighostia lopun häröilyissä ;)

https://www.youtube.com/watch?v=7gyI8CNzHWc

Kuten nimimerkistäni voi odottaakin, niin tää teki vaikutuksen =). Lisää näitä! Itekki joskus tota vedetty, tosin ei lähellekkään noin yksityiskohtasesti ja smoothisti. Ainoo biisi koko levyltä, mitä kehdannu edes soittaa ilman täyttä raiskaamista. Toi sun videos oli opettavainen, ku muutamas kohas tulee ihan hämy juttuja(esim outro), mihin en oo päässyt kiinni.

Soittoki näytti ihan liian helpolta :D, vaik tossaki on jänniä fillejä sun muuta hoglanismia. Jostain syystä kuulen jtn jazzahtavaa Hoglanin soitossa deathissa. Varmaan vaan toi symbaali kikkailu sun muut ghostnotet, mitä käyttää.

Ton Zombie ritualin(joka myös sattumoisin aika tiheästi joskus soinu omalla treeniksellä) olinki nähny aiemmin ja näköjään jtn kommentoinutkin tonne joskus.
Hammarberg
02.12.2015 22:03:24 (muokattu 02.12.2015 22:17:36)

Sanoin postaavani jotain missä testailen noi uutukaiset kalvot... Tässäpä olisi, ehkä hieman normaalista poikkeava veto. Sain tässä vielä käytettyä ei niin jokapäiväistä kikkaa, eli virpan matto on alhaalla biisin alussa, 1:01 kohdalla heijaan maton ylös lennossa, kovin paljoa ei muuten aikaa siihen mene. Onhan toi aika kuriositeetti, mutta hyvä kait osata jos tulee tarve.

https://www.youtube.com/watch?v=RDDBqzwAOUQ

(Virpan soundi on jokseenkin mystillinen tossa alkupuolella, raita ei ainakaan näyttänyt siltä, että olis hirveetä piikkiä tullu jatkuvasti, tossa päällä on kalvosta leikelty noin 2/3 ympyriäinen demppirenkula äänitystä varten. Mie en yleensä soittaessa sitä siinä tykkää pitää, äänittäessä vaan...)
hollmi-5
02.12.2015 22:11:48
Joronjalka: Tervehdys kollegat! Kymmenisen vuotta olen palstaa enemmän ja vähemmän lukenut, enkä juurikaan kirjoitellut, mutta nyt koin valaistumisen ja ajattelin pistää arvioitavaksi vähän omaa ääninäytettä.

Alla olevista nauhoituksista on kulunut jo melkein vuosi, mutta kyllä noita ainakin itse jaksaa kuunnella silloin tällöin. Biisit on siis soitettu "studiolive" -meiningillä, eli kaikki samassa tilassa yhtäaikaa. Jokainen biisi meni ykkösellä sisään. Ainoastaan laulut jouduttiin nauhoittamaan uusiksi jälkeenpäin. Klikki ei ollut käytössä. Tavoite oli siis saada ns. treenissoittoa nauhalle. Arvostaisin kommenttejanne, sekä kehuja että kritiikkiä.

https://soundcloud.com/roots-ofblue/rootsofblue-live-tightrope
https://soundcloud.com/roots-ofblue/rootsofblue-live-while-my

Lisää biisejä löytyy varmaan noiden linkkien kautta.

Studiolive on hyvä juttu. Kaikki on helpompaa minulle ainakin, kun jengi on yhdessä tilassa. Olen itse bändisoittaja ja äänitystilanteessa yksin oleminen ei saa parasta fiilistä aikaiseksi.

Soitat hyvin. Olet intensiivinen ja ajat bändiä.

Kritiikkiä kaipasit. Tämä on sellainen pisteen viilaus, jonka tarkoitus ei ole mitätöidä isoja plussia, vaan antaa ajattelemisen aihetta. Sinun fillit ovat hiukan ruuhkaisia yleisilmeeseen nähden. Joku varmaan diggaa just noin, mutta itse ottaisin hiukan vähemmillä nuoteilla paikat vastaa. Tiedäthän, mitä tarkoitan...
hollmi-5
02.12.2015 22:17:14
Hammarberg: Sanoin postaavani jotain missä testailen noi uutukaiset kalvot... Tässäpä olisi, ehkä hieman normaalista poikkeava veto. Sain tässä vielä käytettyä ei niin jokapäiväistä kikkaa, eli virpan matto on alhaalla biisin alussa, 1:01 kohdalla heijaan maton ylös lennossa, kovin paljoa ei muuten aikaa siihen mene. Onhan toi aika kuriositeetti, mutta hyvä kait osata jos tulee tarve.

https://www.youtube.com/watch?v=RDDBqzwAOUQ

Iso setti ja paljon kamaa! Kiva. Hyvän kuuloiset tomit. Isoimmasta lattiatomista tuli heti mieleen Neil Peartin soundi. Ja tossa sinun habituksessa oli nuorta Neilia. Se on hyvä!

Ja biisivalinta? Mistä tuo tuli? Mukava kuulla tällaistakin.
Hammarberg
02.12.2015 22:24:37

hollmi-5: Iso setti ja paljon kamaa! Kiva. Hyvän kuuloiset tomit. Isoimmasta lattiatomista tuli heti mieleen Neil Peartin soundi. Ja tossa sinun habituksessa oli nuorta Neilia. Se on hyvä!

Ja biisivalinta? Mistä tuo tuli? Mukava kuulla tällaistakin.

Kiitti. :D Eipä ole ennen kukaan tommosta mielleyhtymää meikän kohalla saanu, mikäs siinä, Peart on aivan mahtava rumpali. Siinä on esikuvaa kerrakseen.

18" lattari meni heittämällä kivaan vireeseen, kalvot ovat vasta asettumassa, ihmettelen hienovireitä kun ovat hetken asettuneet. Tänään huomasi treeneissä että olivat toissapäivästä laskeneet.

Niin siitä biisivalinnasta, muksuna jo ennnen tätä Tv-sarjaa oli Tove Jansonin muumikirjat lähellä sydäntä ja tän animen musiikit ovat sen verran eeppistä settiä, että mikäs noita on soitellessa. Toisekseen ei tommosia sovituksia tule muuten oikein kokeiltuakaan. Näitä on miulla tuloillaan useampikin kunhan saan ääniteltyä.
Joronjalka
02.12.2015 22:31:40
hollmi-5: Studiolive on hyvä juttu. Kaikki on helpompaa minulle ainakin, kun jengi on yhdessä tilassa. Olen itse bändisoittaja ja äänitystilanteessa yksin oleminen ei saa parasta fiilistä aikaiseksi.

Soitat hyvin. Olet intensiivinen ja ajat bändiä.

Kritiikkiä kaipasit. Tämä on sellainen pisteen viilaus, jonka tarkoitus ei ole mitätöidä isoja plussia, vaan antaa ajattelemisen aihetta. Sinun fillit ovat hiukan ruuhkaisia yleisilmeeseen nähden. Joku varmaan diggaa just noin, mutta itse ottaisin hiukan vähemmillä nuoteilla paikat vastaa. Tiedäthän, mitä tarkoitan...

Thank you, sir! Kyllähän sitä itsekin mieluusti äänittelisi enemmän livenä koko bändin kanssa, mutta harvoin tätä kyllä harrastetaan nykyään.

Tiedän, mitä tarkoitat, ja itseasiassa olen tuosta kuullut joskus aikaisemminkin. Sen jälkeen olen yrittänyt kiinnittää fillaamiseen huomiota enemmän. Tietysti pyrkimys on aina tyylinmukaiseen fillailuun, mutta varsinkin tässä coverbändi-touhussa sitä jotenkin pyrkii automaattisesti tuomaan itseään esille jostain syystä. Jonkun singer-songwriterin kanssa soitellessa tulee yleensä vedettyä hillitymmin. Mistä lie sitten johtuu.
beethro
03.12.2015 10:32:28
Ihmis surun haaskansyöjä: Kuten nimimerkistäni voi odottaakin, niin tää teki vaikutuksen =). Lisää näitä! Itekki joskus tota vedetty, tosin ei lähellekkään noin yksityiskohtasesti ja smoothisti. Ainoo biisi koko levyltä, mitä kehdannu edes soittaa ilman täyttä raiskaamista. Toi sun videos oli opettavainen, ku muutamas kohas tulee ihan hämy juttuja(esim outro), mihin en oo päässyt kiinni.

Soittoki näytti ihan liian helpolta :D, vaik tossaki on jänniä fillejä sun muuta hoglanismia. Jostain syystä kuulen jtn jazzahtavaa Hoglanin soitossa deathissa. Varmaan vaan toi symbaali kikkailu sun muut ghostnotet, mitä käyttää.

Ton Zombie ritualin(joka myös sattumoisin aika tiheästi joskus soinu omalla treeniksellä) olinki nähny aiemmin ja näköjään jtn kommentoinutkin tonne joskus.

Kiitos palautteesta, Mr. Scavenger :)

Hoglanismien ratkominen on hauskaa puuhaa! Se lähestyi Deathin aikaan soittamista niin erikoisella ja röyhkeellä tavalla, että sen soiton analysoimisesta saa hyvin inspiraatiota ja idiksiä. En ehkä ihan jazzahtaviksi asti kutsuisi ite, mutta paljon sieltä löytyy sellaisia nyansseja ja dynaamikkaa, joita harvemmin kuulee metallimusassa.

Mähän siis oikeastaan alunperin tutustuin Deathiin vuosia sitten, kun jostain kuulin, että Hoglan soittaa kreisiä kamaa niiden levyillä. Hankin sit ITP:n ja Symbolicin sen kummemmin ennakkokuuntelematta, ja en oikein voinut sietää itse musaa aluksi, vaikka Genen villi rummuttelu painui kyllä heti mieleen. Hassua, koska Deathistä tuli sittemmin mulle yks tärkeimmistä bändeistä, jota oon siis kuunnellut sellaisinakin kausina, kun mikään muu metalli ei oo puhutellut.
tomboarmageddon
03.12.2015 20:50:37

Nyt on pakko palauttaa pallo takas;) miten se menikään...?
Oikeuttakos tää olemassaolonsa by the way?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)