Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköviulua ostamassa
1
hejkki
27.11.2015 22:52:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka.
Etsin thomannilta sähköviulua ja sielä niitä on useammanlaista.
 
Itse olen soittanut nelisen vuotta tavallisella viululla, jossa lukee stradivarius (aitoudesta 5 veisaan), viulu on ainakin sen 60 vuotta vanha ja hyvä on.
 
Olen opiskellut itsekseni kun en ole kouluun päässyt (ottavat vain alle 15 vuotiaita täälä)
 
Niin eli mitä eroa noissa thomannilla olevissa harley benton sähköviuluissa on, ja mitä suosittelette ja miksi?
 
Entä mitkä kielet ostan siihen mukaan siltä varalta että menee poikki?
 
Ja eikös nuo toimi niin, että voin esim kännykästä ottaa sinne pianon soittoa ja voin soittaa viululla päälle ja kuunnella kuulokkeilla??
 
Innolla odotan vastaustanne, olen piakkoin ostamassa sähköviulua :)
 
oksatboys
29.11.2015 13:02:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hejkki: Niin eli mitä eroa noissa thomannilla olevissa harley benton sähköviuluissa on, ja mitä suosittelette ja miksi?
 
Osa on viuluja passiivisella mikkiysteemillä ja osa puukalikoita aktiivisella mikkisysteemillä. Aktiivinen tarkoittaa että tarttee patterin kun siinä on etuaste samassa.
 
Entä mitkä kielet ostan siihen mukaan siltä varalta että menee poikki?
 
Viulun kielet.
 
Ja eikös nuo toimi niin, että voin esim kännykästä ottaa sinne pianon soittoa ja voin soittaa viululla päälle ja kuunnella kuulokkeilla??
 
Kaikki eivät toimi. Esim. tämä kyllä toimii niin http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbv_840fr_44_evioline.htm
Tossa on siis aux in iiföönille. Jos haluat laittaa luurit kiinni suoraan viuluun niin siinä pitää olla luureille vahvistin. Tossa linkin vehkeessä on mutta kaikissa ei ole.
 
Noi sähköviulut muuten kuulostaa sitten ihan hirveeltä enkä tollasta suosittelis mihinkään muuhuin kuin: 1) pakko saada soittaa öisin mutta ei saa tuottaa melua 2) Soittaa bändissä vahvistetusti ja/tai haluaa pelleillä efektien kanssa, mutta ei jostain syystä halua käyttää tähän akustista viulua + mikkiä. Joka tapauksessa sanoisin että akustinen + mikki on paljon parempi ratkaisu, kuin noi markan sähkikset.
 
Ja tää ketju muuten ei kuulu tälle palstalle, vaan "muut soittimet"- osioon.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «