Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka lapsikuoron äänitys toteutetaan?
1
Timo JM
26.11.2015 16:10:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi tehdä yhteen biisiin sellainen "lennä juri gagarin" tyyppinen lapsikuoro. Ongelmana on vain, etten tiedä kuinka sen toteuttaisin käytännössä. Kaikille kun ei voi järjestää kuulokkeita.
 
saastara
26.11.2015 16:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Köörijohtahalle luurit ja hän viittoo lapsukaisille tahtia?
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
Hekazx__
26.11.2015 20:01:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Kiinnostaisi tehdä yhteen biisiin sellainen "lennä juri gagarin" tyyppinen lapsikuoro. Ongelmana on vain, etten tiedä kuinka sen toteuttaisin käytännössä. Kaikille kun ei voi järjestää kuulokkeita.
 
Tai pari erillistä kaiutinta ilman klikkiraitaa antamaan monitorointia.
 
tender.insanity
26.11.2015 20:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painamalla (rec) nappulaa :D
 
varakeef
26.11.2015 22:20:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannut pelkällä johtajalla porukka ei pysy samassa vireessä taustojen kanssa vaikka tahdissa pysyvätkin.
 
En kaihtaisi kaiutinmoniotoinnin järjestämistä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Mikael
26.11.2015 22:31:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiutinmonitorointi herttakuvioisten mikkien taakse. Botne pois monitoreista ha sit niin hiljaa kaiuttimia kun mahdollista.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
saastara
26.11.2015 22:37:06 (muokattu 27.11.2015 07:44:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Kannut pelkällä johtajalla porukka ei pysy samassa vireessä taustojen kanssa vaikka tahdissa pysyvätkin.
 
En kaihtaisi kaiutinmoniotoinnin järjestämistä.

 
Juu, tää riippuu toki vähän millaista kööriä ollaan äänittämässä ja millaista kööriä pyritään narulle samaan. Yleensä kun puhutaan lapsikuorosta, etenkin ton Lapsuuden sankarille jalanjäljissä, itsellä tulee mieleen, että se on enemmänkin päämäärä kuin este jos harmonian skarppius on 'vähän siellä suunnalla'. Itse mitä oon noiden kuorojen kanssa puljannut ja muksunakin laulanut, niin juurisävelellä ennen vetoa ollaan yleensä aika lähellä kaistaviivoja pysytty. Mutta kuten sanottua, riippuu paljon kuorosta.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
tepeh
27.11.2015 13:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ois kuoron asettelu kasimikin kummallekin puolelle ja monitorit sivuille?Käsittääkseni vuotaisi vähemmän kun herttamikeillä.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
Jaava
27.11.2015 14:16:55 (muokattu 27.11.2015 14:18:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Miten ois kuoron asettelu kasimikin kummallekin puolelle ja monitorit sivuille?Käsittääkseni vuotaisi vähemmän kun herttamikeillä.
 
Teoriassa ideaalisessa kaiuttomassa tilassa kasikuvio ei ota mitään suoraan sivulta. Mutta kuorolle voi olla yllättävän hankala laulaa kummallisessa muodostelmassa.
 
Mä luulen, että jos kuorosta lähtee yhtään volaa, monitorivuoto tuskin on hirveän iso ongelma. Mahdollisesti voi myös miettiä kuulokekuuntelua muutamalle avaintyypille kuorossa.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Danko
27.11.2015 14:30:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kööriäänitysten monitorivuotoja olen itse vaimentanut äänittämällä taustan soitettuna samalla tasolla kuoromikkeihin, ja kääntämällä niiltä raidoilta polariteetin.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Mikael
27.11.2015 20:13:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava:
Mä luulen, että jos kuorosta lähtee yhtään volaa, monitorivuoto tuskin on hirveän iso ongelma.

 
Samaa luulen ma.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Mikael
28.11.2015 09:49:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksittäistä laulajaa oon monesti äänittänyt "kaiutin hertan taakse" -metodilla jos kuulottimet on ahdistaneet ja vuoto on pysynyt erittäin maltillisilla tasoilla eikä oo ikinä ollut ongelma miksatessa.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Timo JM
28.11.2015 18:38:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vinkeistä! :-)
 
Hanuriin
29.11.2015 22:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikista helpointa ihan vaan kaiutinmonitoroimalla. Ja kelpo lapsikuoron saa äänitettyä jo kolmella lapsella ja stereoparilla: äänittää saman kohdan kolmesti ja joka ottoa varten vaihtaa lasten paikkaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «