Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pikkurosot ja kompressori
1
Arms
24.11.2015 12:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjensta,
 
Kaipaan itselleni kompuraa sekä pedaalia, jolla tuottaa ns. pikkurosot. Yksi, jota olen pohtinut olisi True Tone Route 66 v3, jossa olisi kompura ja särö yhdessä rakkineessa. Onko millaisia kokemuksia kyseisestä polkimesta?
 
Toinen kompura, jota olen pohtinut olisi TC Electronic HyperGravity Compressor ja siihen pitäisi keksiä pariksi pikkurosot tuottava pedaali.
 
Olisiko arvon kanssa musisoijilla kokemuksia jakaa yllä olevista sekä ehdotuksia pedaaleiksi? Hintakatto olisi noin 200€ per pedaali.
 
Pedaali tai pedaalit tulisivat käyttöön Gibsonin LP:n ja Fender Stratocasterin kanssa. Vahvistimena Mesan Lone Star Special Combo. Musiikkityylin, jota soitetaan näillä, voi käydä kuuntelemassa profiilistani :)
 
Kiitoksia kaikille etukäteen!
 
http://www.facebook.com/AdiosStudios
Juzpe
24.11.2015 16:41:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arms: Morjensta,
 
Kaipaan itselleni kompuraa sekä pedaalia, jolla tuottaa ns. pikkurosot.

 
Bossin CS-3 ja OS-2 käytössä täällä päässä. Pärjää ihan jees. Varmasti hifimpiäkin vaihtoehtoja on, mutta ainakin jää vähä rhaa ostaa nuottiöljyä.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
kihtaristi
24.11.2015 22:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arms: Morjensta,
 
Kaipaan itselleni kompuraa sekä pedaalia, jolla tuottaa ns. pikkurosot. Yksi, jota olen pohtinut olisi True Tone Route 66 v3, jossa olisi kompura ja särö yhdessä rakkineessa. Onko millaisia kokemuksia kyseisestä polkimesta?
 
Toinen kompura, jota olen pohtinut olisi TC Electronic HyperGravity Compressor ja siihen pitäisi keksiä pariksi pikkurosot tuottava pedaali.
 
Olisiko arvon kanssa musisoijilla kokemuksia jakaa yllä olevista sekä ehdotuksia pedaaleiksi? Hintakatto olisi noin 200€ per pedaali.
 
Pedaali tai pedaalit tulisivat käyttöön Gibsonin LP:n ja Fender Stratocasterin kanssa. Vahvistimena Mesan Lone Star Special Combo. Musiikkityylin, jota soitetaan näillä, voi käydä kuuntelemassa profiilistani :)
 
Kiitoksia kaikille etukäteen!

 
Voisin suositella Mad professorin Sweet Honey- purkkia tai Ruby red boosteria pikkurosoihin. Toimivat mainiosti jo myydyn Mesan Lonestar classicin kanssa sekä uuden Bad Catin Black Catin kanssa, jossa myös EL84-putket. Tosin en tiedä onko noilla muuta yhteistä kuin putket. Myös little green wonderista saa kivat pikkurosot ja tarvittaessa isommatkin.
 
Kompressoreista en osaa sanoa, kun ainoastaan yksi on ollut ja sekin lähti nopeasti kiertoon.
 
Kom
 
jii.haanpaa
25.11.2015 08:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkurosoa ja kompuraa? Ehdotanpas vähän erilaisempaa ratkaisua: Proffan Simble Predriveriä. Eihän tuo tokikaan mikään pulliaiskompura ole, mutta "Simble Predriver is not just a preamp, it is a preamp/booster/compressor/upper harmonic enhancer."
 
Marko Karhu demottaa: https://www.youtube.com/watch?v=Del702d-6ug
 
Sarko
25.11.2015 09:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kihtaristi: Voisin suositella Mad professorin Sweet Honey- purkkia tai Ruby red boosteria pikkurosoihin. Toimivat mainiosti jo myydyn Mesan Lonestar classicin kanssa sekä uuden Bad Catin Black Catin kanssa, jossa myös EL84-putket. Tosin en tiedä onko noilla muuta yhteistä kuin putket. Myös little green wonderista saa kivat pikkurosot ja tarvittaessa isommatkin.
 
Kompressoreista en sanoa, kun ainoastaan yksi on ollut ja sekin lähti nopeasti kiertoon.
 
Kom

 
Sweet Honey tai Soul Food pikkumuroksi, kompuraksi vaikkapa EBS Multicomp. Siinä on muikea "tubesim"-moodi, mut perinteisempää Ross-napsuakin saa irti.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Jake24-25
25.11.2015 09:54:00 (muokattu 25.11.2015 10:00:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arms: Morjensta,
 
Yksi, jota olen pohtinut olisi True Tone Route 66 v3, jossa olisi kompura ja särö yhdessä rakkineessa.

 
Onkos toi sama kuin Visual Soundsin Route 66 jossa on kompura ja särö samassa? Eli tämä: https://www.youtube.com/watch?v=D0br7b8GJJo
 
Tuosta Visual Soundsin laitteesta olen kuullut hyviä kokemuksia. Itselläni ei henk. koht. laitteesta ole omia kokemuksia.
 
Itse nykyisin käytän vähän kompuraa. Aikaisemmin käytin juuri tuota Bossin CS-3:sta mistä aiemmin mainittiinkin. Nykyisin otan - jos kompuraa otan mukaan soundiini - sen GT-100:sta. Sieltä löytyy mallinnos mm. juuri tuosta CS-3:sta.
 
Tuollaiseen pikkurosoon omista käyttämistäni ainakin Voodoo Labin Sparkle Drive on hyvä. En tiedä kelpaako se hakemaasi soundiin mutta siitä olen itse saanut hyvän overdriven sekä oikean vahvistimen että GT-100:sen kautta soitettuna.
 
Arms
26.11.2015 10:24:41 (muokattu 26.11.2015 10:25:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tosiaan, Visual Sounds ja True Tone lienee sama, valmistaja ilmeisesti muuttunut.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista. Jotenkin sellainen tunne on, että Mad Professor SHOD olisi sopiva pikkurosoille. Jostain syystä itseäni himottaa aiemmin mainitsemani TC:n kompura, joten taidan laittaa sen nyt listalle.
 
Voin tähän kommentoida, kun polkimet on hankittu ja ajettu sisään.
 
http://www.facebook.com/AdiosStudios
Klapp
26.11.2015 13:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan tämmöttis näi sivusta huutelen, että erittäinkin, mikäli tarkoituksesi on kompuroida sekä yksi- että kaksikelaisten mikrofonien kanssa, niin kannattaa aivan ehdottomasti tsekata Xoticin Sp compressor, jonka dippikytkimillä saa räätälöityä tilannetta vähän tosiaan mikrofonityypin mukaan. Ei se kovin käytännöllistä ole, purkin auki ruuvaaminen ees taas, mutta se on eka kompura kyllä, jonka itse olen vain ihan tietoisesti unohtanut päälle, soitin sitten millä tahi mitä hyvänsä. Hieno kalu.
 
SHODista ei ole kyllä pikkurosoakselilla pahaa sanottavaa. Monta vuotta rypistelin sillä menemään, ja iloa riitti.
 
Arms
26.11.2015 14:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Klapp!
 
Tuollainen se olla pitää. Nyt pitää päästä testaamaan tuota.
 
http://www.facebook.com/AdiosStudios
Stone
26.11.2015 17:26:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Sweet Honey tai Soul Food pikkumuroksi
 
Komppia tälle. Soul Foodilla vielä stakkaa SHOD:a niin mukavaa ruttua tulee.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
T.K.
28.11.2015 11:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten on, eikös tuosta Mesan combosta itsestään jo saa ruuvattua kevytrosoa.Luulis ainakin Les Paulilla irtoavan noin huippu vahvarista.Ehkä sitten vois kokeilla Mxr Dynakomppia väliin, jos sustain ei riitä.Näin mä asiaa lähestyisin, tosin basistin näkökulmasta.Itsellä vähan samantyyppinen ongelma ratkaistaavana. Telen ja Engl Gigmasterin väliin pitäis jotain keksiä soolosoundia varten. Compuran ajatteli riittävän.Sinäänsähän noista putkikomboista saa sen etuasteen ajettua särölle jo itsessään. Ei se lisä pedali siinä edessä mitään ihmeellisempää tee, paitsi vähentää soitto dynamiikkaa ja lisää ehkä kohinaa.Tosin tää kitara-piuha-vahvistin ajatus ei varmaan sovellu ihan kaiken tyyppiseen soittoon.
 
Jake24-25
28.11.2015 11:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kompurasta tuli mieleeni että eikös suomalaisten iskelmäbändien tai TV-ohjelmien bändien kitaristien soolosoundissa ole monesti kompuraa aika lailla? Onko niissä kompuran lisäksi myös säröä jonkun verran vai säröpedaali vain boosterina ja se kompura tekee sen laulavan soundin jossa ei ole säröä loppujen lopuksi juuri lainkaan vaikka toiselta kuulostaakin? En tiedä saitteko kiinni minkälaista soundia tarkoitin. Yritän miettiä esim. Youtubesta jonkun esimerkin tähän vielä kuvaamaan soundia mitä hain takaa.
 
Arms
28.11.2015 13:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.K.: Miten on, eikös tuosta Mesan combosta itsestään jo saa ruuvattua kevytrosoa.
 
Juu,saa siitä. Erittäin monipuolinen styrkkari, josta saa melkein mitä tahansa ulos, kun vaan jaksaa säätää.
 
Nyt olen ottanut siitä mainiot soolo-säröt, jotka toimivat ilman vahvistimen omaa boostia myös hyvänä ronskimpana komppi-särönä.
 
Ajatus on ottaa kompura puhtaille tietynlaiseen komppaukseen mukaan ja säröpedaali luomaan toisiin tilanteisiin pikkurosoa puhtaan kanavan päälle.
 
http://www.facebook.com/AdiosStudios
T.K.
28.11.2015 18:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään hakemassa Way Huge Green Rhino overdriverin. Kyllä särön taso parani huimasti vahvarin omaan särökanavaan verrattuna, vaikka sekään ei mikään ihan huono ole (Engl Gigmaster ).Pelkästään mainosdemoja kuuntelemalla päädyin ostaamaan tuon.Oikeastaan eka josta vakuutuin Mad. Prof. tuotteiden ohella. Just sopiva blues / kevytroso /more sustain osatolle. Aivan puun takaa tuli, eilen en vielä tiennyt Way Huge merkistä mitään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «