Aihe: Biisi jota et jostakin syystä siedä
1 2 3 4 533 34 35 36 37130 131 132 133 134
Vessajono
24.11.2015 17:41:32
Epämuusikko: Käytän kyseisen kappaleen genrestä nimitystä "konservatorioetydi".

Koska sitä se on.

Mä niputan sen termin "konsaläpsyttely" alle. Muita vahvasti konsaläpsyttelyä edustavia musiikkiesityksiä ovat mm. Sir Duke, I Wish, Hold the Line, September ja mikä tahansa Tower of Powerin biisi.

Onneksi kohta saamme kuulla jälleen joululauluja: https://www.youtube.com/watch?v=YFjdiPiNDz0
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne. reaper666: ei kauhean vakuuttavaa, että tarvii noin monta kokemusta ennen kuin tajuaa tunkea cheddaria perseeseen.
carnation
24.11.2015 17:45:45
Adele - Someone Like You

Kauheeta vollotusta.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Epämuusikko
24.11.2015 18:40:33
Vessajono: Mä niputan sen termin "konsaläpsyttely" alle. Muita vahvasti konsaläpsyttelyä edustavia musiikkiesityksiä ovat mm. Sir Duke, I Wish, Hold the Line, September ja mikä tahansa Tower of Powerin biisi.

Kompoti komp!

Tower of Powerilta pystyn sietämään melkein kahden käden sormille biisejä. Männävlk sain kunnian soittaa Only so much oil in the groundia bändin kanssa, viihdyin kovasti. Yleensäkin sitä musaa on hauskempi soittaa kuin kuunnella :/
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Yallup
25.11.2015 07:56:25
carnation: Adele - Someone Like You

Kauheeta vollotusta.

Tämä Adele... En tiedä olenko pudonnut jossakin välissä kelkasta, mutta minulle koko artisti oli outo. Olipa näköjään James Bondissakin ja myynyt hurjasti ja Youtubeja katsottu valtavasti. Musiikista en saa yhtään mitään irti. Siis jäsen carnation kanssa samaa mieltä. Eihän tytöllä ole edes hyvä lauluääni ja joutavia kappaleita. Ei ymmärrä mikä tuossa Someone Like You-ulinassa on niin hyvää, että sitä on katsottu puoli miljardia kertaa? Samoin Rolling in the Deep, lähes 800 miljoonaa? häh!
"Tosta se taitaa lähteä.."
blackmore81
25.11.2015 13:12:31
Yallup: Tämä Adele... En tiedä olenko pudonnut jossakin välissä kelkasta, mutta minulle koko artisti oli outo. Olipa näköjään James Bondissakin ja myynyt hurjasti ja Youtubeja katsottu valtavasti. Musiikista en saa yhtään mitään irti. Siis jäsen carnation kanssa samaa mieltä. Eihän tytöllä ole edes hyvä lauluääni ja joutavia kappaleita. Ei ymmärrä mikä tuossa Someone Like You-ulinassa on niin hyvää, että sitä on katsottu puoli miljardia kertaa? Samoin Rolling in the Deep, lähes 800 miljoonaa? häh!

Myöhään minäkin kyseiseen artistiin tutustuin. Tosin aika suppeasti olen tuotantoa vielä kuunnellut. En minäkään kaikista biiseistä välttämättä hirveästi irti saa, mutta en minä hänen lauluääntä kyllä moittisi. Upeaääninen on.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Numb
25.11.2015 13:27:49

Yallup: Tämä Adele...

Hyviä biisejä, hyvin soitettu, hyvin tuotettu, hyvin laulettu. 5/5 lajissaan.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
sustain65
25.11.2015 17:08:05
Numb: Hyviä biisejä, hyvin soitettu, hyvin tuotettu, hyvin laulettu. 5/5 lajissaan.

Samaa mieltä.

Yallup, miten onnistuu eläminen niin eristyksissä, ettei Adele ole tullut tietoisuuteen edes jotenkin vahingossa? En todellakaan tarkoita että hänestä tulisi pitää, kunhan ihmettelen.
Euphonium
26.11.2015 09:13:31
sustain65: Samaa mieltä.

Yallup, miten onnistuu eläminen niin eristyksissä, ettei Adele ole tullut tietoisuuteen edes jotenkin vahingossa? En todellakaan tarkoita että hänestä tulisi pitää, kunhan ihmettelen.

Pari viikkoa sitten Adele tuli vasta minunkin tietosuuteeni. Kuuntelin muutaman biisin, kun ihmettelin, mikä ihmeen Adele, enkä saanut musiikista mitään irti.

Ei se ole minusta mikään ihme, ettei tunne suosittuakaan artistia, jos ei siitä ole kiinnostunut. Minulla oli nykyään edesmennyt muusikkoystävä, joka oli täysin klassisen musiikin mies. Hän ei todellakaan tuntenut juuri mitään kevyen musiikin nimiä ja tunsin miehen sen verran hyvin, että tiedän ettei se ollut mitään teeskentelyä tai elitismiä. Itse en ole kiinnostunut lainkaan urheilusta ja jengi ihmettelee, miten on mahdollista, että tiedän että joku Tero Pitkämäki esimerkiksi on urheilija, mutta ei aavistustakaan mikä on laji. Kun ei kiinnosta, ei jää mieleen.
Yallup
26.11.2015 13:48:33
Euphonium: Pari viikkoa sitten Adele tuli vasta minunkin tietosuuteeni. Kuuntelin muutaman biisin, kun ihmettelin, mikä ihmeen Adele, enkä saanut musiikista mitään irti.

Ei se ole minusta mikään ihme, ettei tunne suosittuakaan artistia, jos ei siitä ole kiinnostunut. Minulla oli nykyään edesmennyt muusikkoystävä, joka oli täysin klassisen musiikin mies. Hän ei todellakaan tuntenut juuri mitään kevyen musiikin nimiä ja tunsin miehen sen verran hyvin, että tiedän ettei se ollut mitään teeskentelyä tai elitismiä. Itse en ole kiinnostunut lainkaan urheilusta ja jengi ihmettelee, miten on mahdollista, että tiedän että joku Tero Pitkämäki esimerkiksi on urheilija, mutta ei aavistustakaan mikä on laji. Kun ei kiinnosta, ei jää mieleen.

No juttuhan on niin, että tätä Adelea on nyt voimasoitettu ja meuhkattu mediassa - myös muualla kuin nuorisosellaisessa. Tietysti piti tutustua ja ihan avoimin mielin vaikka se Hello-kappale raastaa korvia. En oikein tykkää huutolaulusta ja naisella kovin kova ja väritön lauluääni, ei edes vibratoa vaan outoa ujellusta ja hiljaa laulaessa kähisee ja ääni särkyy.

Bond-elokuvat ovat menneet ohi jo ajat sitten, joten ei tiedä näitä tunnareita, mutta Skyfall menee sarjaan huonot - myös tunnarin osalta. Olin kyllä ihmeissäni kun ilmeni että tämä artisti on niin suosittu enkä tiennyt siitä mitään. Ehkä olen kuullut jotakin, mutta tod. näk. käsi on mennyt numikalle heti. On sen verran raastavaa.

Siis varmaan hyvä artisti ja huippubiisejä, mutta menee hienosti tälle osastolle -> jostakin syystä en siedä.
"Tosta se taitaa lähteä.."
sustain65
26.11.2015 17:37:38
Kai se sitten on vaan uskottava että noinkin paljon kaikissa eri medioissa esillä olleen artistin voi olla huomaamatta.

Voi kun itselleni olisi käynyt esim. Cheekin suhteen samoin!
Euphonium
27.11.2015 07:28:16
sustain65: Kai se sitten on vaan uskottava että noinkin paljon kaikissa eri medioissa esillä olleen artistin voi olla huomaamatta.

Voi kun itselleni olisi käynyt esim. Cheekin suhteen samoin!

Itse asiassa myös Cheek tuli tietoisuuteeni kai verrattain myöhään. Vasta kun kaikkialla puhuttiin Cheekin stadionkonsertista aloin ihmettelemään, mikä ihmeen Cheek. Vieläkään en tiedä yhtään Cheekin kappaletta nimeltä.
Danko
27.11.2015 12:18:37

Audio Networkin marimba-pilitykset. Joka kerta kun Aito Media käyttää näitä ohjelmissaan (Poliisit, Suomen Huutokauppakeisari), pikkuinen kissanpentu kuolee.
http://www.audionetwork.com/browse/m/track/southern-terrain_43874
http://www.audionetwork.com/browse/m/track/curiosity-shop_42502
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Zed
03.12.2015 11:27:53 (muokattu 03.12.2015 11:28:31)

Juice Leskinen - Paperitähdet. Onhan se hyvä käännös, mutta lienen kyllästynyt kappaleeseen sekä sen ylistykseen perusteellisesti. Vajavaisesta laulutaidostaan huolimatta Juice tuntui yleensä ainoalta oikealta esittäjältä kappaleilleen, mutta tämän biisin laulusuoritus on melko karmeaa kuunneltavaa. Jo alun "Unta jokainen" -älähdys menee reilun puolisävelaskeleen yli, ja laulaminen on muutenkin koko keston ajan uskomattoman vaikean kuuloista päkertämistä. Ehdottomasti skipattava biisi Tauko ykköstä kuunnellessa.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Epämuusikko
03.12.2015 14:50:03
Calliope: Tämä. Olkoon löytynyt vaikka mitä kadonneita lapsia sen videon avulla, niin ei. Sitäpaitsi tuntuu että se ei lopu ikinä.

Tämä. Kertsin toka sointu vs. melodiaääni jotenkin särähtää mun korvaan ja biisin riimit on perseestä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
03.12.2015 23:23:49
Numb: Hyviä biisejä, hyvin soitettu, hyvin tuotettu, hyvin laulettu. 5/5 lajissaan.

Adelen Bond-tunnari Skyfall on tajuttoman hienosti toteutettu homma. Toimii tehtävässään 5/5.
En ole musiikin asiantuntija.
Calliope
04.12.2015 17:14:32
Zed: Juice Leskinen - Paperitähdet. Onhan se hyvä käännös, mutta lienen kyllästynyt kappaleeseen sekä sen ylistykseen perusteellisesti. Vajavaisesta laulutaidostaan huolimatta Juice tuntui yleensä ainoalta oikealta esittäjältä kappaleilleen, mutta tämän biisin laulusuoritus on melko karmeaa kuunneltavaa. Jo alun "Unta jokainen" -älähdys menee reilun puolisävelaskeleen yli, ja laulaminen on muutenkin koko keston ajan uskomattoman vaikean kuuloista päkertämistä. Ehdottomasti skipattava biisi Tauko ykköstä kuunnellessa.

En jaksa kuunnella sitä alkuperäistäkään, vaikka Kinks-fani olen. Toinen on "Lola". Hrrrrr, puistattaa.
"Music is a world within itself"
Zed
09.12.2015 12:25:27 (muokattu 09.12.2015 12:32:08)

Housemartins - Caravan of Love. "Aa ju räädä, aa juu räädä".

Näitä löytää tiuhaan tahtiin Koe-eläinpuistoista.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Zed
16.12.2015 08:13:51 (muokattu 16.12.2015 08:14:23)

Petri Laaksonen - Täällä pohjantähden alla. Pikkutytön äänellä esitetty siirappinen ja kaikin puolin ankea jollotus.

Kyllä, tämä ansaitsi oman postauksen, vaikka olisin toki voinut muokata edellistä avautumistani.
öl m
16.12.2015 09:27:15
Kings Of Leon - Sex on Fire

*hidasta oksennusta*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)