Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 552 53 54 55 56419 420 421 422 423
ahautanen
21.11.2015 23:03:05

Gibson Les Paul Stankku 2004
more is more
tu_1922
22.11.2015 11:24:10
GAS selätetty hetkeksi, löytyi käteen sopiva Tokai Love Rock. Ei suotta kehuttu kitara, vaikkei pesekään kirjopyykkiä. Jospa nyt malttaisi pistää edes muuteman kitaran lihoiksi.
Soundi lähtee pedaaleista.
Åboensis
22.11.2015 12:21:54

Pyramid -kieliä ja Wegen -plekuja tilattu. Saa nähdä kauanko kestää toimitus, kun Posti vissiin edelleen lakkoilee...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
RaskasMielinen
22.11.2015 21:55:23

Two notes Torpedo Live eli keinokuorma ja kaiken maailman kaiutinkaappi- ja mikityssimulaatiot. Ihanan kallista käytettynäkin (vaimon suusta: "700 euroa tuosta valkoisesta peltilaatikosta...?!").

Saas nähdä onko tässä se mun setupista ja soundista/soundeista puuttunut rengas. Olen tähän asti Käyttänyt Kochin Loadboxeja sekä niiden kaappi- ja mikityssimulaatioita. Olen saanut palautetta, että soundini on usein raaka ja repivä, mikä sopii joihinkin tuotoksiin ja joihinkin ei. Pari iltaa varmasti vierähtää manuaalin ja erilaisten kokeilujen kanssa sekä foorumeja tutkiessa ennen kuin osaan sanoa päätyvätkö Kochit torille vai eivät.

Mietin kyllä sitäkin, että olisinko hankkinut saman tien Kemperin. Jotenkin kuitenkin tykkään askarrella nimenomaan oikeiden putkivahvistimien kanssa. Punaisena lankana mulla on ollut alusta asti hiljainen nauhoittaminen (pelkät kuulokkeet) järeällä putkivahvistimella (dynamiikka ja headroom sekä fiilis/mojo). Koch Loadbox teki tuon haaveen aikanaan mahdolliseksi.
kekkuliheikki
23.11.2015 01:46:42
RaskasMielinen: Two notes Torpedo Live eli keinokuorma ja kaiken maailman kaiutinkaappi- ja mikityssimulaatiot. Ihanan kallista käytettynäkin (vaimon suusta: "700 euroa tuosta valkoisesta peltilaatikosta...?!").

Saas nähdä onko tässä se mun setupista ja soundista/soundeista puuttunut rengas. Olen tähän asti Käyttänyt Kochin Loadboxeja sekä niiden kaappi- ja mikityssimulaatioita. Olen saanut palautetta, että soundini on usein raaka ja repivä, mikä sopii joihinkin tuotoksiin ja joihinkin ei. Pari iltaa varmasti vierähtää manuaalin ja erilaisten kokeilujen kanssa sekä foorumeja tutkiessa ennen kuin osaan sanoa päätyvätkö Kochit torille vai eivät.

Mietin kyllä sitäkin, että olisinko hankkinut saman tien Kemperin. Jotenkin kuitenkin tykkään askarrella nimenomaan oikeiden putkivahvistimien kanssa. Punaisena lankana mulla on ollut alusta asti hiljainen nauhoittaminen (pelkät kuulokkeet) järeällä putkivahvistimella (dynamiikka ja headroom sekä fiilis/mojo). Koch Loadbox teki tuon haaveen aikanaan mahdolliseksi.

Mulla on sama harpake. On hyva.
En allekirjoita.
Icy-Sun
23.11.2015 17:49:12
H&K Pureton- nuppi tuli huollosta, keinokuorma laitettu ja ensiviikon alulla pitäisi Carl Martinin Plexitone saapua kotia. Eihän tämä tilanne huonokaan ole.
Antsa Lipsanen
23.11.2015 21:19:21
Tulipas hiljattain Zvexin SuperDuper, Earthquaker Devicesin Disaster Transport Sr ja jäsen s0r0666:n Plexitone versio. Huhhaei kun onkin taas mukavaa ruuvailla ja soitella kitaraa. Taidanpa pikkuhiljaa luovuttaa kaikenlaisen ininän purnukoitten haalimisen suhteen ja jatkanpa hyvällä omalla tunnolla tutkimuksia malttaen välillä laittaa jonkun purkin kiertoonkin. Miksipä ei, kivaahan tämä on.
Kivijalka
23.11.2015 23:56:59
Pitkästä aikaa sain ostettua jotain, koska fuzzit ovan himppasen kiinnostaneet taas viimeaikoina: MXR Custom Shop La Machine, suurimmaksi osaksi kai nätin värityksen takia... ;)
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
RaskasMielinen
24.11.2015 00:40:13

kekkuliheikki: Mulla on sama harpake. On hyva.

Nyt on ekat maistiaiset otettu Two notes Torpedo Livestä - ja kyllä maistuu (palkitsenpa itseni oluella hyvästä ostoksesta).

Koch Loadbox II on hyvä (keinokuorma ja kaappisumulaattori balanced lineoutilla ja kuulokeliitännällä), mutta äänityshommissa yhden tempun poni (itse asiassa kaappi- ja mikitysyhdistelmiä on neljä, mutta niistä vain yksi on se mitä käytän). Torpedo Livestä sen sijaan ei lopu temput kesken ja jos loppuu, niin sitten voi tehdä/säätää itse lisää tai ladata netistä (maksullisia tai ilmaisia).

Sanoisin vahvasti jo tämän ensikokemuksen perusteella, että jos tekee äänityksiä ja haluaa panostaa siihen tai haluaa muuten vaan panostaa hiljaiseen kotisoittoon, niin tämä on aika lailla must have -toosa - jos ei kuitenkaan halua lähteä kokonaan Kemper-linjalle, vaan haluaa käyttää nimenomaan oikeaa putkivahvistinta. Jos keikkailisin, niin voisin hyvin kuvitella käyttäväni tätä myös siinä. Voihan sen Marsallin kaapin laittaa sinne lavalle rekvisiitaksi, vaikka ääni menisikin vahvistimesta vain Torpedo Liveen ja siitä suoraan miksauspötään ja siitä PA-kaiuttimiin. Sitä en vielä ehtinyt katsomaan, että jos Torpedo Liven perään nakkaa myös kitarakaapin, niin saako sen vaimennusta säädettyä. Jos ei saa, niin siihen väliin voi laittaa normi keinokuorman.

Plussa lisäksi volan säätönamiskasta (aika oleellista millä voimalla ääni päätyy balanced line outista mikseriin) sekä midi-ohjattavuudesta, vaikka en tarvitsekaan sitä juuri nyt tällä erää.

Hintaahan tälle laitteelle tuli käytettynäkin 700 € (Thomann näyttää pyytävän uudesta 899 €), mutta koska tämä on suunnattu ammattilaisten ohella vakaville harrastajille eli suomeksi sanoen kamarunkkareille - joilla on kitarakamaa nurkat täynnä jo ennestään - niin arvon veljet ja sisaret: yksi keppi tai vahvistin myyntiin ja Torpedo Liveä ostamaan :)

Kuulokesoittoa en vielä kokeillut, koska:
1) Mulla on hyvät PA-kaapit, jotka soivat todella maukkasti myös todella hiljaisella
2) Saan luurit kiinni myös mikseriin ja käytän kyseistä tapaa kuitenkin mieluiten
Jack of all trades - master of none
TTV
24.11.2015 06:47:59
RaskasMielinen: Nyt on ekat maistiaiset otettu Two notes ...

Saakos tuohon ladattua omia kaappi-impulsseja vai mennäänkö niillä mitä laitteesta löytyy?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
24.11.2015 08:46:15 (muokattu 24.11.2015 08:57:06)

TTV: Saakos tuohon ladattua omia kaappi-impulsseja vai mennäänkö niillä mitä laitteesta löytyy?

Jep, ilmaisia ja kolmansien osapuolten maksullisia IR:iä. Lisäksi ymmärtääkseni löytyy myös joku valmistajan ilmainen softa, jolla voi mallinnella itse (siis ymmärtääkseni eli en ole ehtinyt vielä perehtyä kaikkeen).

Lisäksi, jos mietitään tarkemmin sitä, että laitteessa on valmiina 22 kitarakaappia (ja 10 bassokaappia) sekä 8 mikrofonia ja jos otetaan huomioon lisäksi se, että mikrofonin virtuaalista paikkaa ja suuntausta voi muutella plus muut säätömahdollisuudet, niin voitaneen tulla siihen johtopäätökseen, että jos soundia ei ala löytymään jo vakiokattauksella, niin vika on käyttäjän päässä.

Jossain oli kommentoitu, että Torpedo Liven tuuletin pitää kovaa ääntä. Mulla oli eilen soundien pohjalla Mesa Boogie Stileton Tite Clean -kanava/asetus 100 watin teholla (siis ilman puolitusta). Master noin klo 11 ja gain noin klo 10 (editoitu, piti käydä ullakolla tarkastamassa). Torpedo Live ei edes lämmennyt eikä tuuletin mennyt edes päälle vielä tuossa (tosin Mesan putket taitavat alkaa olemaan kohta jo ehtoopuolella).

Erilliset input volume- ja output volume-säätimet etupaneelissa ovat kyllä mukavia. Ensin input volume kohdilleen ja sitten output volume sopivaksi suhteessa mikserin ja/tai tallentimen optimaalisiin volume-asetuksiin.
arppah8
24.11.2015 09:00:57

Mooer The Wahter on tulossa pedaalilaudan täytteeksi. Täytyy vaan uhrata delayn taptempopurkki sen tieltä mut Bossiin saa onneksi naputeltua tempoa ilman sitäkin kun tarvii.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
kekkuliheikki
24.11.2015 11:34:10 (muokattu 24.11.2015 11:36:40)
RaskasMielinen: Jep, ilmaisia ja kolmansien osapuolten maksullisia IR:iä. Lisäksi ymmärtääkseni löytyy myös joku valmistajan ilmainen softa, jolla voi mallinnella itse (siis ymmärtääkseni eli en ole ehtinyt vielä perehtyä kaikkeen).

Lisäksi, jos mietitään tarkemmin sitä, että laitteessa on valmiina 22 kitarakaappia (ja 10 bassokaappia) sekä 8 mikrofonia ja jos otetaan huomioon lisäksi se, että mikrofonin virtuaalista paikkaa ja suuntausta voi muutella plus muut säätömahdollisuudet, niin voitaneen tulla siihen johtopäätökseen, että jos soundia ei ala löytymään jo vakiokattauksella, niin vika on käyttäjän päässä.

Jossain oli kommentoitu, että Torpedo Liven tuuletin pitää kovaa ääntä. Mulla oli eilen soundien pohjalla Mesa Boogie Stileton Tite Clean -kanava/asetus 100 watin teholla (siis ilman puolitusta). Master noin klo 11 ja gain noin klo 10 (editoitu, piti käydä ullakolla tarkastamassa). Torpedo Live ei edes lämmennyt eikä tuuletin mennyt edes päälle vielä tuossa (tosin Mesan putket taitavat alkaa olemaan kohta jo ehtoopuolella).

Erilliset input volume- ja output volume-säätimet etupaneelissa ovat kyllä mukavia. Ensin input volume kohdilleen ja sitten output volume sopivaksi suhteessa mikserin ja/tai tallentimen optimaalisiin volume-asetuksiin.

Parasta on, etta Two-Notesin konttori on 500 metrin paassa mun kampilta ja sain oman ilmaiseksi. Pitais vaan tehda niille muutama video mutta en ole viela ehtinyt. :(

Hakevat pian pois.

Nilla on myos Torpedo Studio joka on viela parempi. Nyt tulee jotain etuastepedaaleja kohta. Menen ihmettelemaan.
En allekirjoita.
Gabe
24.11.2015 13:08:25 (muokattu 24.11.2015 13:08:59)
kekkuliheikki: Parasta on, etta Two-Notesin konttori on 500 metrin paassa mun kampilta ja sain oman ilmaiseksi.

Nilla on myos Torpedo Studio joka on viela parempi. Nyt tulee jotain etuastepedaaleja kohta. Menen ihmettelemaan.

Jos niitä kerran ilmaiseksi saa niin hae mulle tuollainen Studio, maksan rahdit. :)

Laittakaa mietteitä miten tuon kuulokepuoli pelaa.
Sammo
24.11.2015 13:49:35
Heh, toinen PRS DGT lähtee tulemaan Englannista. Tällä kertaa vaahterakannella. Ei tosin lintuja, siitä joutui tinkimään ...

TJEU (puljun ottama kuva):
https://muusikoiden.net/dyn/users/141387.jpg
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
Savu
24.11.2015 22:40:46
Ibanez FR420bbt ja Dimazrio Paf Pro (pinkit) mikit.
Torilla tavataan!
RaskasMielinen
25.11.2015 03:24:48

Gabe: Jos niitä kerran ilmaiseksi saa niin hae mulle tuollainen Studio, maksan rahdit. :)

Laittakaa mietteitä miten tuon kuulokepuoli pelaa.

Laitetaan laitetaan ja laitan ne luurit vielä kiinni suoraan siihen Torpedoonkin, kunhan kerkeän. Väitän kuitenkin vahvasti jo tällä kahden illan kokemuksella, että Torpedo sopii erinomaisesti kuulokesoittoon, joko suoraan - riippuen sen kuulokeliitännän hyvyydestä, mitä en siis vielä tiedä - tai ainakin laadukkaan mikserin kuulokeliitännän kautta.

Pointtini on siinä, että Torpedossa on valmiina sekä saatavissa ja tehtävissä niin paljon kaiutin- ja mikrofonimallinnoksia sekä niiden säätömahdollisuuksia, että täytyy olla suoraan sanoen aikamoinen aasi tai vähintäänkin patalaiska jos ei onnistu optimoimaan soundejaan Torpedon avulla mille tahansa kaiuttimille tai luureille, jotka eivät ole laadullisesti täysin susia tai equtettu johonkin disco-tamppaukseen.

Itse olen hieman laiska sekä vähän enemmän aasi, mutta siinä onnellisessa asemassa, että Torpedoni edellinen omistaja oli tehnyt/säätänyt/hankkinut laitteeseen sellaisia presettejä, jotka sopivat erinomaisesti myös minulle (koska olen siis laiska, niin en tiedä vielä aivan varmasti mitkä kaikki laitteeni preseteistä ovat tehdasasetuksia ja mitkä eivät).

Koska en käsittele youtubessa jakamiani tuotoksia jälkikäteen, niin jos laitat luurit kiinni tietokoneseen, niin kuulet aika lailla saman kuin minä niitä nauhoitaessani. Toki luureja on monen laatuisia ja monella tavalla equtettuja. Lisäksi youtube pakkaa aika roisilla kädellä ja tietokoneen äänikortti sekä kulokeliitäntä voivat olla sitä ja tätä. Kaikki tähän astiset nauhoitukseni on siis tehty Koch Loadboxilla ja monitoroitu nimenomaan luureilla.

Tästä eteenpäin tulen tekemään äänitykseni Torpedolla eli sitten pääsee kuuntelemaan ja arvioimaan, kunhan saan jotain valmiiksi. Tosin saatan jättää itselleni yhden Koch Loadboxin siltä varalta, että haluan johonkin äänitykseen nimenoman sen hieman tai vähän enemmän kolkon ominaissoundin - toimii mielestäni hyvin erityisesti astetta rankemman fuzzittamisen kanssa.

Sopiiko kuulokesoittoon -kysymys on relevantti Koch Loadboxin kohdalla, johtuen sen mielestäni tietystä ominaissoundista, jonka säätämahdollisuudet ovat varsin rajalliset. Siksi juuri suosittelen käyttämään välissä mikseriä, koska silloin apuina ovat lisäksi mikserin eq sekä kompura (riippuu toki mikseristä ja sen varustuksesta). Lisäksi monen pikkumikserinkin kuulokeliitäntä on mielestäni laadukkaammin toteutettu kuin Kochin. Sen sijaan Kochin balanced lineout on mielestäni laadukkaasti toteutettu, eli juuri se jolla signaali todaan siihen mikseriin.

Oli Torpedon kuulokeliitännän laadun kanssa sitten niin tai näin, niin en tule käyttämään sitä, nimittäin jos äänitän, niin luurit ovat kiinni tallentimessa ja jos soitan muuten vaan, niin mikserissä. Näin siksi, että mikserin kuulokeliitännän volumensäädin on aina käteni ulottuvilla, kun taas Torpedo on tosin nyt käden ulottuvilla, mutta saattaa muuttaa vaikka toiselle puollele huonetta. Kochin tapaan myös Torpedossa balanced lineout on mielestäni erinomaisen laadukkaasti toteutettu.

Jos nyt oikein innostun, mitä en lupaa varmaksi, niin nauhoittelen jotakin sekä Torpedolla että Kochilla. Siis jonkinlaista parivertailun tynkää tulossa, ehkä.

Jotakin kuitenkin kertonee jo se, että Koch Loadboxia käyttäessäni Mesa Boogie Stileton lead-kanava oli minulle hyödytön ja kaikki säröt piti ottaa pedaaleista. Ei ole enään... (jos tähän saisi jonkin naurettavan mairean hymiön, niin laittaisin)

Ymmärrän että olen nyt antanut digi-pirulle pikkusormen. Torpedo saattaa hyvinkin olla portti Kemper-helvettiin. Näen jo painajaisia siitä, että kaikki miehekkäät vahvistimeni ovat vaihtuneet säälittävän näköiseen pökäleeseen pöydän kulmalla.

ARGH!

Ainakin yksi vintage-komero on jo vahvasti päätymässä huomenna torille...
Sammo
25.11.2015 14:47:32
klobasa: Pakko kysyä: miksi ostit toisen samalaisen kitaran mitä jo omistat? Siis mikäli ymmärsin viestin oikein.

Itse olen tehnyt saman tempun kertaalleen, että omistin yhtäaikaa kaksi täysin samalaista stratoa ja torila tavattiin hyvin pian.

Ei se ole (mulle) sama. Halusin tuon hienomman (mahonkirunko/vaahterakansi) alunperinkin, standard-versio (kokomahonki) tuli vastaan aikoinaan vähän yllättäen ja tein siinä omasta mielestä kyllä hyvän diilin. Olen kyllä tykästynyt ensimmäisen soundiin koska täysmahonkiset kitarat on parhautta, mutta uskoisin että a) tuo on tarpeeksi erilainen soundiltaan (uskon edelleen että puut vaikuttaa soundiin, vaikka olenkin tietenkin väärässä ...), b) tämä on aivaan sairaan paljon nätimpi kuin ensimmäinen ja c) tuota tulee käytettyä treeneissä/keikoilla enemmän kuin "uhrattua" R8:a.

Voihan olla että toinen noista päätyy kiertoon, mutta suunnitelmissa se ei ole :)
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
calluna
25.11.2015 19:18:22
Sheraton. -07 Koreasta. Ensikosketus f-aukkoihin.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)