Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virveli pröbleem
1
mikibo
16.11.2015 09:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve. Onkohan vika massiivisissa lihaksissani/järjettömissä voimissani.. Eli, vaihdoin alakalvon. Kiristin aika lailla tiukalle ruuvit, kuten joissain viritys vinkeissä neuvotaan.
Nyt kuitenkin painunut jo vanne niin "alas" että sen reuna ja kalvo ovat jo melkein samalla tasolla!?? Soundi tietysti aivan paska.
Voiko nuo lugit jotenkin löystyä tai jotain.
Ja kokeilin jo uudella kalvolla ja nimenomaan mielessä, etten sitä liian kireällä vedä, mutta tästä huolimatta kalvon ollessa omasta mielestäni kireällä muttei liian, niin vanne on jo painunut ties minne asti..
Onko muille käyny näin?
 
kincy
16.11.2015 09:55:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös vanne voi olla liian matala. Mulla on yhdet tarvikevanteet ja Taman Artwood virpassa menee aika syvälle se vanne suhteessa rummun runkoa.
 
hollmi-5
18.11.2015 14:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alakalvo on ohut ja venyy kireälle virittäen niin pitkälle, että vanne ottaa lugeihin kiinni tai viritystapin kierreosa loppuu. Ota virahtanut kalvo pois ja pistää 150-asteiseen uuniin ja kun kalvo on kutistunut takaisin alkuperäiseen miittaan, ota se pois uunista.
 
Myös alakalvoja on eri paksuisia. Käytän Remon Ambassador-resoa. Se on sopivan ouhut, mutta ei ihan heti viru.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
18.11.2015 16:06:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ois hyvä tietää mikä snare eikä kuvakaan olisi pahitteeksi.
 
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
JGroover
18.11.2015 16:07:53 (muokattu 18.11.2015 16:09:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellisten lisäks tuon voi aiheuttaa myös se, jos snaren halkaisija on vähän normaalia pienempi. Sellaisiakin rumpuja on, jotka on tehty aivan tarkoituksella vähän ilmoitettua tuumalukemaa pienemmiksi. Juuri nimittäin törmäsin vähän vastaavaan tapaukseen omassa snaressa.
 
Edit: Jep, ja niin kuin Kailis sanoikin, niin merkki ja malli voi valottaa asiaa ihmeesti.
 
tml
18.11.2015 22:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ruvennut käyttämään Aquarianin snare side kalvoja, koska ne eivät veny samalla tavalla kuin Remon vastavat. Ambassador on vielä ok (venyminen kestää vuosia), mutta Diplomatia en saa alkuunkaan riittävän korkeaan vireeseen ilman että se venyy käyttökelvottomaksi.
 
markkuliini
19.11.2015 01:46:10 (muokattu 19.11.2015 01:50:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: Olen ruvennut käyttämään Aquarianin snare side kalvoja, koska ne eivät veny samalla tavalla kuin Remon vastavat. Ambassador on vielä ok (venyminen kestää vuosia), mutta Diplomatia en saa alkuunkaan riittävän korkeaan vireeseen ilman että se venyy käyttökelvottomaksi.
 
Vertaat tässä eripaksuisia kalvoja keskenään. Aquarianin kaikki snarepuolen kaivot ovat 3 mil paksuja, kuten myös Ambassador, jonka sanot kestävän vuosia. Diplomat taas on vain 2 mil paksu kalvo, eli kolmanneksen ohuempi kuin Aquarianin kalvo, jonka sanoit olevan vastaava.
En mäkään diplomat snare side kalvoista tykkää, mun mielestä onnettomia räpisijöitä ja venyvät nopeasti, mutta tuo vertaus vaan ei ollut minusta kauhean reilu. No sutisoitossa ne ovat kyllä olleet hyviä, mutta yleiskäyttöön ei.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
tml
19.11.2015 21:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Vertaat tässä eripaksuisia kalvoja keskenään. Aquarianin kaikki snarepuolen kaivot ovat 3 mil paksuja, kuten myös Ambassador, jonka sanot kestävän vuosia. Diplomat taas on vain 2 mil paksu kalvo, eli kolmanneksen ohuempi kuin Aquarianin kalvo, jonka sanoit olevan vastaava.
En mäkään diplomat snare side kalvoista tykkää, mun mielestä onnettomia räpisijöitä ja venyvät nopeasti, mutta tuo vertaus vaan ei ollut minusta kauhean reilu. No sutisoitossa ne ovat kyllä olleet hyviä, mutta yleiskäyttöön ei.

 
En tiennyt, että makuasioissa pitää olla reilu :)
 
Pointti oli siis se, että (minulla) muutaman vuoden käytön jälkeen Aquarianin kalvo ei ole venynyt huomattavasti, mutta Remon vastaava on. Remo on siis vielä käyttökelpoinen, mutta alakalvo ja matto eivät ole yhtä hyvin suojassa, kun vanteen reuna on lähempänä kalvon tasoa.
 
Totta kai Diplomat venyy herkemmin ohuempana. Oletin, että kaikki tietävät, että se on ohuempi. En tiedä, valmistaako Aquarian 2 mil kalvoa, mutta Diplomat-kokemusten perusteella en lähtisi sitä kokeilemaan kuitenkaan.
 
markkuliini
20.11.2015 00:33:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: En tiennyt, että makuasioissa pitää olla reilu :)
 
Pointti oli siis se, että (minulla) muutaman vuoden käytön jälkeen Aquarianin kalvo ei ole venynyt huomattavasti, mutta Remon vastaava on. Remo on siis vielä käyttökelpoinen, mutta alakalvo ja matto eivät ole yhtä hyvin suojassa, kun vanteen reuna on lähempänä kalvon tasoa.
 
Totta kai Diplomat venyy herkemmin ohuempana. Oletin, että kaikki tietävät, että se on ohuempi. En tiedä, valmistaako Aquarian 2 mil kalvoa, mutta Diplomat-kokemusten perusteella en lähtisi sitä kokeilemaan kuitenkaan.

 
Ok, tämä selvensi. Aiempi kuulosti, että mainittu ambassadorien vuosia kestävä venyminen olisi vielä ok, en ymmärtänyt että pitää kestää venymättä vielä kauemmin. :)
Kalvojen paksuuksien tunteminen on yllättävän huonoa rumpalien keskuudessa, ja halusin vaan selventää tätä.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Spedemix
22.11.2015 19:16:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mmm, käyttääkö joku oikeasti diplomat- tai ambassador-kalvoja virvelin alakalvona? "Ambassador snare side" on toki asia erikseen.
 
FWIW, OP ei oo käyny mnetissä tämän threadin postauksen jälkeen.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
markkuliini
22.11.2015 19:26:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Mmm, käyttääkö joku oikeasti diplomat- tai ambassador-kalvoja virvelin alakalvona? "Ambassador snare side" on toki asia erikseen.
 
FWIW, OP ei oo käyny mnetissä tämän threadin postauksen jälkeen.

 
Koko ajan tarkoitetaan Snare side-malleja. Kerran kokeilin diplomat-batteria virvelin alle. Oli ihan kuollut.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Spedemix
22.11.2015 19:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Koko ajan tarkoitetaan Snare side-malleja. Kerran kokeilin diplomat-batteria virvelin alle. Oli ihan kuollut.
 
I see, sori, my bad.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
markkuliini
22.11.2015 20:27:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: I see, sori, my bad.
 
Ei midn, hyvä varmistaa. :-)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
statistiÖ
24.11.2015 21:22:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin kerran kiinattareen lyöntikalvon alle, se soi pitkään ja paksusti, siis runko..
Mulla on Diplo-snaret kaikissa kolmessa virvelissä. Ainoa missä ei tunnu vaikuttavan saundiin on em. kiinatar. Ei ole tarvetta kiristellä, saundi on vahva, mutta pärinä sievempi. Kummallinen rumpu tosin muutenkin, mm. sitä ei tarvitse juuri virittääkään.
Kumuissa taas tulee hyvin usein tunne, että pitäisi kiristää alakalvoa. Olen myös epäillyt, että diplosta sellainen ylenmääräinen kaiku ja saundin heikkous-hailakkuus. Maton herkkyyttä lisännee myös. Tuossa 7-syvässä on tietysti alakalvo kovemmalla rasituksella kuin matalammissa.
Olen aina jättänyt löysemmälle kuin voisi sen, ettei veny pian piloille. Sillai vaan, että on timmi. Siis alakalvo mikä tahansa.
 
"I need someone to love me, the whole day through" ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤
Juhani_t
24.11.2015 21:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statistiÖ: Tuossa 7-syvässä on tietysti alakalvo kovemmalla rasituksella kuin matalammissa.
 
Oli siinä muutakin jota en tajunnut, mutta tämä vaatii ihan perusteluja.
 
flirtti
12.12.2015 19:25:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Onko muille käyny näin?

 
Yhden Remon snareside-Ambassadorin olen saanut susi-kappaleena, mutta sekin kyllä lopulta ajoi asiansa välttävästi, ennenkuin priiman sain hankittua. Mutta olet siis jo toista yksilöä koittanut? Onkohan vika kuitenkaan kalvoissa. Onko sen aiemman ennen uusia kalvoja - kalvon koko varmasti ns. standardi?
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «