Aihe: Slate - Virtual Microphone System
1 2
Hekazx__
21.11.2015 12:31:05

saastara: Mutta tämä siis täysin tuotteiden laatuun liittymättä. Niistähän monet tykkää kuin hullut puurosta. Itse en oo Triggeriä lukuunottamatta löytänyt onneksi itselleni yhtään tarpeellista, tai josta ei olisi parempaa ja vähemmän bugista vaihtoehtoa olemassa, niin ei muodosta ongelmaa.

Haluaisitko jakaa nämä löytämäsi vaihtoehto plugarit? Itse diggaan eiosiksen ja slaten tuotteista, mutta jos löytyy halvempia/parempia niin olen täysin avoin muillekin. VMR:n korvaaja lähinnä kiinnostaa.

Mutta aiheeseen palatakseni, yrittämättä nyt kuulostaa vihaiselta vanhukselta, toi tuote ja sen puffaus promotoi omaan makuun taiteellisesti tuhoisaa mielenmaisemaa. Miksaajat ei tee tolla tasan mitään, ja hyvillä studioilla on todennäköisesti jo hyllyt täynnä mikkjä ja etuasteita. Toi on markkinoitu pienen budjetin operoijille ja amatööreille (joka on bisnesmielessä nykyään toki aivan valtava segmentti) joilla ei välttämättä ole itsekontrollia / fokusta / kokemusta (ei mulla ainakaan ollut / ole edelleenkään) olla astumatta semmoisiin henkisiin sudenkuoppiin mitä tämmöiset tuotteet potentiaalisesti tarjoaa. Tilaisuus aika usein oikeasti tekee vartaan..

Onhan tää loogista jatkoa Slaten (ja muiden plugarivalmistajien) zeitgeistille. Miksatessa nyt on aina runkattu ja ihmetelty niin analogilaitteiden kuin plugareiden kanssa. Mutta nyt Slate avaa sen oven, että vaiheilijat saa vaiheilla myös lähtömateriaalin kanssa äänityksissä.

Mutta pureudutaanko tässä turhiin yksityiskohtiin ja unohdetaan mitä tuote oikeasti yrittää olla? Yksi mikkivaihtoehto lisää markkinoille. Jos VMS oikeasti toimii edes lähelle, niin se on todella vahva vaihtoehto juuri näille pienille tekijöille (kasvava ja valtava asiakasryhmä), jotka vasta aloittavat koko touhua. Tottakai VMS mahdollistaa tuon vaiheilun, mutta tämä on vain pieni "ominaisuus". Mikki laulajan eteen, plugari suoraan inputin inserttiin ja raita printtautuu dawiin plugarin asetusten kanssa. Aivan kuten käyttäisi normaalia mikkiä ja myöhemmin ei tarvitse/pysty sörkkiä plugarin asetuksia.
Hekazx__
21.11.2015 15:26:28

saastara: Mitä tulee kompuroihin ja equihin, TDR Labsin SlickEQ GE ja Kotelnikov aiheuttaa hymyä, kuten myös Sknoten Disto ja Strip3, Sonimuksen SonEq Pro, Airwindowsin Logical ja CStrip sekä Klanghelmin MJUC. Soundin puolesta Acoustican Acquat on aika omassa luokassaan mutta prossukäyttö ja yleinen kämäisyys onkin sitten vastapainona melkoista.

Kiitos! Pitääkin tutustua näihin. Kohta loppuu VMR:n kokeilujakso ja pari erilaista kompuraa tarvitsisi löytää. Subscription ei innosta ja thomanin parin sadan lasku ei tällä hetkellä onnistu.

Varmasti, ja luulen, että Slate tulee vuolemaan tällä kultaa etenkin siinä vaiheessa kun tunkevat dynaamisen vastineen markkinoille kaveriksi. Tää nyt on vaan tämmöistä dadaistista tajunnanvirtaa koska itse laitteesta keskustelussa ei nyt sinällään ole mitään mielenkiintoista.

Eikös tämä silloin aikoinaan esitelty dynaamisen mikin ja räkkietuasteen kanssa? Hyvinkin mahdollinen skenaario, mutta jos homma toimii saatan itsekin sortua tuotteen hankkimaan ;)

Juu, kuinkahan moni näin tekee..? :)

Valitettavasti varmaan aika harva... itselläni vei aikaa opetella irti päättämättömyydestä ja uskon monen kohdalla homman olevan sama. Osa ei edes tiedosta koko asiaa.

Mä luulen, kuitenkin kaikesta huolimatta, että toi raitojen 'reamppaus' on yksi semmoinen myyntivaltti mikä väkeä puhuttelee

Mutta äänittäessä..? Odotan innolla ensimmäistä sessiota jossa on midi-rumpujen ja synien, DI-bassojen ja -kitaroiden kaverina Vms-raidat ja voidaan sitten testailla mikä mikrofoni-etus-combo tuottaa sen parhaan lopputuloksen jota äänittäjä ei halunnut / jaksanut / uskaltanut päättää. :)

Perusteltuja näkemyksiä. Aiheutti tämä heitto jopa pienen hörähdyksen täällä kylmässä varastossa. Osaan jo kuvitella miten miksaaja itkee verta kun ensin käytät päivän pelkkien soundien luontiin...
washburn
04.11.2017 19:01:07

Myyköhän tätä kukaan Suomessa vai joutuuko T-kaupasta tilaamaan?
Live long and Prosper
Danko
05.11.2017 22:37:21

washburn: Myyköhän tätä kukaan Suomessa vai joutuuko T-kaupasta tilaamaan?

Soitin Laine on maahantuoja, eli Kumpulan Markolle vaan kyselyä - vaikkei suoraan "hyllystä" näyttäisikään löytyvän. https://www.soitinlaine.fi/index.ph … acturer_id=702&category_id=1205
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
tepeh
13.12.2017 23:40:23
Tänä vuonna julkaistiin tälle mikrofonille kova haastaja nimittäin Townsend Labs Sphere L22. Townsendissa on kaksi kapselia, jotka äänitetään yhdeksi stereoraidaksi, jossa soundia voi muokata plugarilla. Kaksi kapselia mahdollistaa suuntakuvion vaihtamisen ym. kivaa ja kyseistä mikkiä voi käyttää myös stereomikrofonina. Ja ainakin UADilla on tarjolla oma plugarinsa kyseiselle mikille, jolla saa vielä lisää mikrofonivaihtoehtoja.

Nopealla vertailulla näyttäisi olevan jonkin verran samoja mikrofoneja mallinnettuna molemmille. Olisi mielenkiintoista tehdä näiden välillä jotain vertailua.
En panisi pahakseni vaikka koko maapallo räjähtäisi tuhannen päreiksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)