Aihe: Häävalssi hakusessa
1
baron
30.05.2004 21:37:21 (muokattu 30.05.2004 21:42:52)

Seuraavalle hääkeikalle on toivottu Myrskyluodon Maijan häävalssia.

Varmaan Lasse Mårtensonin sävellys (?), mutta minkä niminen?

Edit: Google on hyvä: Maijan ja Jannen häävalssi ja löytyy Toivelaulujen osasta 17.

Kun itse kysyy ja itse vastaa, ei tuu jälkipuheita.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Vilhelmus
30.05.2004 22:30:59

Valssiin mut vaivuta, uumaani taivuta, hiuksillein lennätä, syylini ennätä.
Fuzzy Boner
30.05.2004 22:35:57
Seuraavalle hääkeikalle on toivottu Myrskyluodon Maijan häävalssia.

Varmaan Lasse Mårtensonin sävellys (?), mutta minkä niminen?

Edit: Google on hyvä: Maijan ja Jannen häävalssi ja löytyy Toivelaulujen osasta 17.

Kun itse kysyy ja itse vastaa, ei tuu jälkipuheita.

??????
Ootko varma ettei toivekappale ole Myrskyluodon Maija?

hoho, vois olla koomisen näköstä ku sitä tanssitaan häävalssina.. No, on sitä pahempiaki nähty.Kai.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
30.05.2004 23:29:23

??????
Ootko varma ettei toivekappale ole Myrskyluodon Maija?

hoho, vois olla koomisen näköstä ku sitä tanssitaan häävalssina.. No, on sitä pahempiaki nähty.Kai.

Joo mä varmistin, että ei ole. 5/4 tahtilaji voi tuottaa pieniä ongelmia valssin tanssijalle.
baron
30.05.2004 23:47:26

"Vie minut vietellen vierelles sun. Leijaillen keinuta varttani mun"

Miten näin hyvä valssi on voinut jäädä mulle vieraaksi?

Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia.

Jos menen vielä avioon, haluan lauletun version tästä!
Captain Farrell
31.05.2004 06:46:28
"Vie minut vietellen vierelles sun. Leijaillen keinuta varttani mun"

Miten näin hyvä valssi on voinut jäädä mulle vieraaksi?

Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia.

Jos menen vielä avioon, haluan lauletun version tästä!

Olet tosiaankin onnistunut jollain ihmeen tavalla missaamaan tämän hetken ehkä suosituimman häävalssin. Me ollaan vedetty sitä jo toistakymmentä kertaa ja nyt tulevanakin kesänä se olisi tarkoitus vetää neljässä paikassa häävalssina. Ja muutama vuosi sitten itsekin pyörähtelin sen tahdissa. :-) Alkaa tässä siis Maijan ja Jannen häävalssi jo pursuamaan silmistä ja korvista.

Sillanpään ja Taavitsaisen duettona tää on tullut kaikkein tunnetuimmaksi.
Tankoprinssi
31.05.2004 19:42:12

Joo kyllä sitä Jannea ja Maijaa on tullut soitetuksi muutama kerta mutta pari vuotta sitten, kun sitä toivottiin meiltä ekaa kertaa häävalssiksi, niin silloin oli jonkin aikaa paniikki päällä, kun kukaan bändistä ei ko biisiä tunnistanut, eikä nuottejakaan tahtonut löytyä mistään. Kirjastosta löytyi viimein Kotaviidan Reiskan levy, josta ko biisi oli Saariston Annelin laulamana ja siitä se sitten korvakuulolta opeteltiin. Ei ollut ilmeisesti vielä toivelaulukirja 17 ilmestynyt silloin?
Kandeeko enään olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
baron
31.05.2004 20:08:03

Joo kyllä sitä Jannea ja Maijaa on tullut soitetuksi muutama kerta mutta pari vuotta sitten, kun sitä toivottiin meiltä ekaa kertaa häävalssiksi, niin silloin oli jonkin aikaa paniikki päällä, kun kukaan bändistä ei ko biisiä tunnistanut, eikä nuottejakaan tahtonut löytyä mistään. Kirjastosta löytyi viimein Kotaviidan Reiskan levy, josta ko biisi oli Saariston Annelin laulamana ja siitä se sitten korvakuulolta opeteltiin. Ei ollut ilmeisesti vielä toivelaulukirja 17 ilmestynyt silloin?

Ei ollut, se ilmestyi vasta viime syksynä.

En tiedä missä tynnyrissä olen elänyt, mutta nyt kun löysin nuotit ja aloin soitella, en muista ikinä kuulleeni (vai muistiko pätkii?), mutta mitäpä tuosta, teenpähän "neitseellisen" version, kun toisten tekeleet eivät ole painolastina.
baron
31.05.2004 20:41:24 (muokattu 31.05.2004 20:46:18)

Mun nuoteissa sanalle sy-lii-ni on kyllä merkitty lyhyt-pitkä-lyhyt nuotti.

Laulaako sen joku syy-li-ni eli samaan fraseeraukseen kuin edelliset tahdit?

(Edit: kun mä en oo kuullut sitä koskaan, mikä sen tempo on?)
työläinen
01.06.2004 14:01:21

Mun mielestä (huom!) A-osa vois olla rauhallisempi, vakavampi(?) ja B-osa ("Tanssiin mut taivuta") vähän reippaampi, hurmioituneempi(?). Jos biisin tarinaa ajattelee.
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Kukko
01.06.2004 15:14:38

Mun mielestä (huom!) A-osa vois olla rauhallisempi, vakavampi(?) ja B-osa ("Tanssiin mut taivuta") vähän reippaampi, hurmioituneempi(?). Jos biisin tarinaa ajattelee.

Juuri näin.Tämä idea meilläkin on ollut, kun naissolistin kanssa tätä on lauleltu puokkiin. A-osassa seesteinen, rauhallinen tunnelma, kun taas b-osaan sellaista pyöritä,pyöritä- fiilistä.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
vanhami
01.06.2004 15:43:20
Mun nuoteissa sanalle sy-lii-ni on kyllä merkitty lyhyt-pitkä-lyhyt nuotti.

Laulaako sen joku syy-li-ni eli samaan fraseeraukseen kuin edelliset tahdit?

Häävalssi vedetään ilman erillistä käskyä aina sellaisella turakaistemmolla, jota on helppo tanssia, ei mitään ylimääräisiä hidastuksia eikä tyhmiä fraaseja. Siitä vaan hampaat irvessä niinkuin muukin paska.

Monasti kyselevätten, esimerkiksi että "miten te sen Akselin ja elinan soitatte, se on sellainen hidas ja se on niin vaikea tanssia, voisiko sitä hieman nopeuttaa ja siinä on sellaisia hidastuksia." tai " me ollaan sitä levyn kanssa treenattu, soittakaa samanlailla kuin siinä levyllä"

No tuo nyt ei ole sieltä pahimmasta päästä laisinkaan, mutta tuppaavat noi uudemmat varsinkin välillä olevan sellaista imelää paskaa, että niskavillat nousee pystyyn.

Mika
Kukko
01.06.2004 16:44:25

Häävalssi vedetään ilman erillistä käskyä aina sellaisella turakaistemmolla, jota on helppo tanssia, ei mitään ylimääräisiä hidastuksia eikä tyhmiä fraaseja. Siitä vaan hampaat irvessä niinkuin muukin paska.

Monasti kyselevätten, esimerkiksi että "miten te sen Akselin ja elinan soitatte, se on sellainen hidas ja se on niin vaikea tanssia, voisiko sitä hieman nopeuttaa ja siinä on sellaisia hidastuksia." tai " me ollaan sitä levyn kanssa treenattu, soittakaa samanlailla kuin siinä levyllä"

No tuo nyt ei ole sieltä pahimmasta päästä laisinkaan, mutta tuppaavat noi uudemmat varsinkin välillä olevan sellaista imelää paskaa, että niskavillat nousee pystyyn.

Mika

Huono päivä?
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Zonebs
01.06.2004 21:43:26
syy-lii-ni lennätä:)
http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)