klobasa 18.11.2015 19:09:09 | |
---|
Gabe: Eipä tuohon ihan hetikohta ole varaa, mutta voisi kyllä alkaa laittamaan syrjään kun ei kerran ole mitään muutakaan rahareikää tai gasin kohdetta. Kyllä kait sitä rahaa voi laittaa sukan varteen ihan muutenkin ilman, että pitää olla jokin kitara gas kohde...vai voiko? ;) |
Gabe 18.11.2015 20:01:40 | |
---|
jniska: Sillähän saisi jo helvetin hyvän Gibson LP:n. Ei tuo Gibsonin tuotanto tässä kohtaa kyllä juurikaan kiinnosta, vaikka sellaisen laittamalla tietty säästäisi pitkän pennin. Ideana olisi nyt enemmän se yksilöllisyys ja mahdollisimman korkea työnlaatu. Tämän lisäksi tuollaisen perinteisemmän kaavan mukaan väsätyn Les Paulin paikan täyttää tuo Navigator enemmän kuin kelvollisesti. klobasa: Kyllä kait sitä rahaa voi laittaa sukan varteen ihan muutenkin ilman, että pitää olla jokin kitara gas kohde...vai voiko? ;) Juu, ja joka kuukausi meneekin tasaiseen tahtiin. |
Artist 19.11.2015 09:23:00 (muokattu 19.11.2015 09:30:33) | |
---|
Gabe: Ei tuo Gibsonin tuotanto tässä kohtaa kyllä juurikaan kiinnosta, vaikka sellaisen laittamalla tietty säästäisi pitkän pennin. Voihan Gibsonista maksaa ihan yhtä paljon tai vaikka enemmänkin, kaiken hintaisiahan niitä löytyy. ;) "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
Gabe 19.11.2015 10:00:51 | |
---|
Artist: Voihan Gibsonista maksaa ihan yhtä paljon tai vaikka enemmänkin, kaiken hintaisiahan niitä löytyy. ;) Voi toki. Mutta jotain R9 ja R8 malleja löytyy aina jostain käytettynäkin. No oli miten oli, en halua ostaa Gibsonia enkä silloin Gibsonia osta. :) Vaan nyt kaasuttelee eniten jo tehty ostos. Redplatelta tuli ilmoitus että Bluesmachine alkaa olla viittä vaille valmis. ES-335 pääsee myös loppukuusta Auroran pajalta takaisin kotiin. Tulee siis kohtalaisen hauska joulukuu. |
Juzpe 19.11.2015 14:23:35 | |
---|
Gabe: Voi toki. Mutta jotain R9 ja R8 malleja löytyy aina jostain käytettynäkin. No oli miten oli, en halua ostaa Gibsonia enkä silloin Gibsonia osta. :) Oliko minkälaiset nää sun perustelut tälle Gibsonin ostamattomuudelle? Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 19.11.2015 14:31:01 | |
---|
Juzpe: Oliko minkälaiset nää sun perustelut tälle Gibsonin ostamattomuudelle? En tiennyt että minun pitää antaa ihan perustelut sille etten nyt tällä kertaa halua ostaa Gibsonia.. |
Juzpe 19.11.2015 14:35:35 (muokattu 19.11.2015 14:44:38) | |
---|
Gabe: En tiennyt että minun pitää antaa ihan perustelut sille etten nyt tällä kertaa halua ostaa Gibsonia.. No tuota... ymmärtäisin tuohtumuksesi jos oisin kysyny asiaa esim. puhelimitse tai pikiksellä, mutta nyt ihan vaan yleisluontoisesti täällä palstalla keskustelua herättääkseni kysyin, että mistä syystä ei Gibsoni kiinnosta. https://www.youtube.com/watch?v=y1peKT0AcbU Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 19.11.2015 14:47:12 | |
---|
Juzpe: No tuota... ymmärtäisin tuohtumuksesi jos oisin kysyny asiaa esim. puhelimitse tai pikiksellä, mutta nyt ihan vaan yleisluontoisesti täällä palstalla keskustelua herättääkseni kysyin, että mistä syystä ei Gibsoni kiinnosta. En minä nyt suinkaan tuohtunut. :) Kunhan vaan ihmettelin kun tuntuu nyt niin moni juuttuvan tähän Gibsoniin. Mutta mutta, kuten sanoin jo aiemmin niin haluaisin mahdollisimman laadukkaan ja itselleni räätälöidyn yksilöllisen soittimen vähän perinteisemmistä poikkeavilla ratkaisuilla, kotimaisuus olisi vielä plussaa. Gibsonin tarjonta ei nyt vastaa kysyntää, ei sen kummempaa. Hyviä nuo Gibsonin Les Paulitkin ovat sen otannan perusteella mitä olen päässyt kokeilemaan. Lisäksi tuo Navigatorin näkemys täyttää tuollaisen perinnehenkisemmän LP:n paikan enemmän kuin hyvin. Ruokangas, Amfisound, Halla ja Aurora mulla on tuossa kirjanmerkeissä. Ruokankaasta on jo hyviä kokemuksia ja heidän tiimin kanssa tuntuu pelaavan hyvin kommunikointi ja ideointi niin päädyn tällä perusteella hyvin todennäköisesti heihin. |
Yallup 19.11.2015 14:53:00 | |
---|
"Tosta se taitaa lähteä.." |
petrip 19.11.2015 14:53:17 | |
---|
Jos haluaa Ruokankaan niin miksi pitäisi ostaa Gibson? Ei VSOP ole Fenderin strato tai Unicorn Gibsonin Les Paul. |
Juzpe 19.11.2015 15:09:46 | |
---|
Gabe: En minä nyt suinkaan tuohtunut. :) Kunhan vaan ihmettelin kun tuntuu nyt niin moni juuttuvan tähän Gibsoniin. Mutta mutta, kuten sanoin jo aiemmin niin haluaisin mahdollisimman laadukkaan ja itselleni räätälöidyn yksilöllisen soittimen vähän perinteisemmistä poikkeavilla ratkaisuilla, kotimaisuus olisi vielä plussaa. Halla Custom Instruments. Lisäteitoja omasta HCI:stäni ja muista noin 25:stä ko. pajan skebulasta joilla oon soittanit voit kysellä pikiksellä. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Shredator 19.11.2015 15:15:31 | |
---|
Juzpe: Halla Custom Instruments. Lisäteitoja omasta HCI:stäni ja muista noin 25:stä ko. pajan skebulasta joilla oon soittanit voit kysellä pikiksellä. Ihan mielenkiinnosta; Missä hintaluokassa nuo liikkuu? Tekevätkö myös pelkkiä runkoja? "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc |
Juzpe 19.11.2015 15:48:08 (muokattu 19.11.2015 15:48:41) | |
---|
Shredator: Ihan mielenkiinnosta; Missä hintaluokassa nuo liikkuu? Tekevätkö myös pelkkiä runkoja? Kyllä kaikenmoista hommaa tekee kun hinnasta sovitaan. Skitat alkaa varmaan puolivalmisteena jostain 1400 egen lukemista ja sit valikoidulla kannella blingbling lespa lienee nelisen tonnia. Soitinkohtaisestihan noi hinnat menee. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 19.11.2015 16:04:15 | |
---|
Juzpe: Halla Custom Instruments. Lisäteitoja omasta HCI:stäni ja muista noin 25:stä ko. pajan skebulasta joilla oon soittanit voit kysellä pikiksellä. Mietteitä ja kokemuksia otetaan kyllä suuren kiitoksen kera vastaan. Vielä parempi olisi tietty itse päästä kokeilemaan. Eipä tämän suunnalta nyt ihan hetikohta mitään tapahdu, joten voisi yrittää tuolla Hallan ja Auroran pajalla nyt ainakin vielä päästä käymään. Taisin joskus vuosi sitten jotain kyselyä laittaa Hallankin suuntaan ja ainakin silloin oli jono melkoinen, eli luulisi olevan hyvää työnjälkeä ainakin kysynän perusteella. Ei tuo Ruokangas siis täysin kiveen kirjoitettu ole, vaikka todennäköisin onkin. Unicornin kaularakenne on todella kiinnostava. |
Juzpe 19.11.2015 16:10:51 | |
---|
Gabe: Mietteitä ja kokemuksia otetaan kyllä suuren kiitoksen kera vastaan. Vielä parempi olisi tietty itse päästä kokeilemaan. Eipä tämän suunnalta nyt ihan hetikohta mitään tapahdu, joten voisi yrittää tuolla Hallan ja Auroran pajalla nyt ainakin vielä päästä käymään. Taisin joskus vuosi sitten jotain kyselyä laittaa Hallankin suuntaan ja ainakin silloin oli jono melkoinen, eli luulisi olevan hyvää työnjälkeä ainakin kysynän perusteella. Ei tuo Ruokangas siis täysin kiveen kirjoitettu ole, vaikka todennäköisin onkin. Unicornin kaularakenne on todella kiinnostava. Hallan pajalla on kans omia ratkaisuja kaulojen suhteen. Uskoisin jonoakin olevan, koska on hyvä sälli sekä korjaus-, huolto-, että rakennuspuolella ja aika monen paikallisen kitaristin suosiossa. Facessa on melko mittava galleria firman sivuilla mitä kaikkea siellä on tehty. Mun LesPaa saa tulla koeajamaan kyllä ja samaan yhteyteen lienee järjestettävissä muitakin ko. pajan tuotteita. pelipaikalle. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 19.11.2015 17:05:52 (muokattu 19.11.2015 17:07:04) | |
---|
Juzpe: Hallan pajalla on kans omia ratkaisuja kaulojen suhteen. Uskoisin jonoakin olevan, koska on hyvä sälli sekä korjaus-, huolto-, että rakennuspuolella ja aika monen paikallisen kitaristin suosiossa. Facessa on melko mittava galleria firman sivuilla mitä kaikkea siellä on tehty. Mun LesPaa saa tulla koeajamaan kyllä ja samaan yhteyteen lienee järjestettävissä muitakin ko. pajan tuotteita. pelipaikalle. Ihanko totta? Tätäpäs en tiennytkään. Pitääpäs ottaa uudemman kerran yhteyttä sinnekin päin, jos he saisi jonkinlaisen tarjouksen esitettyä tästä visiostani. Jos homma alkaa natsaamaan niin sitten pitää kyllä järjestää aikaa raahautua testaamaan paria. En ole facebookissa, mutta voisi katsoa sivut silti läpi. Mulla olisi tämmöinen idea LP:stä: -Kaula (ite valitulla paksuudella) lämpökäsiteltyä vaahteraa. -Ruusupuu otelauta. -Kansi loimukoivua tai vaahteraa. -Takaa seetriä tai mahonkia. -2XP90 Soapbar. -Nitrolakka. Satiinikaula/takaa ja glosstop. -Koivusta reunalistat. -Rosterinauhat. Lisäksi inlaypuolella olisi pientä kivaa mielessä ja olisi kiva jos kaula olisi toteutettu perus LP:tä kestävämmällä tavalla. Painoa saisi olla max 4kg, mielellään alle. |
Juzpe 19.11.2015 17:26:27 (muokattu 19.11.2015 17:28:30) | |
---|
Gabe: Mulla olisi tämmöinen idea LP:stä: -Kaula (ite valitulla paksuudella) lämpökäsiteltyä vaahteraa. -Ruusupuu otelauta. -Kansi loimukoivua tai vaahteraa. -Takaa seetriä tai mahonkia. -2XP90 Soapbar. -Nitrolakka. Satiinikaula/takaa ja glosstop. -Koivusta reunalistat. -Rosterinauhat. Lisäksi inlaypuolella olisi pientä kivaa mielessä ja olisi kiva jos kaula olisi toteutettu perus LP:tä kestävämmällä tavalla. Painoa saisi olla max 4kg, mielellään alle. Villehän on tehny opinnäytteensä inlayhommista, että luulis lähtevän. Opinnäyteskitassaan on melko komeat upotukset. Lämpökäsiteltyjä kauloja se on tehnyt kyllä, lavan kiinnitykseenkin on kaverilla melko pitkälle mietitty oma ratkaisu. Lämpökasitellyistä kauloista taitaa kyllä suosia koivua paremman saatavuuden ja laadun takia, samoin loimukansien kanssa. Ainoa soapbar-mikki mitä oon ko. pajan tekeleistä testannut on mulla telessä kaulamikkinä. Ei valittamista sen suhteen. Kevyttä mahonkia on hankala saada, mutta mun LP, joka on täyspaksulla rungolla, mahonkikaulalla ja koivukannella, painaa melko tarkkaan tasan 4kg. Ei kevennyksiä. Pintakäsittelytkin on tehny niinkuin on tilattu. Melko samat speksithän tossa on kun mun LP:ssä kaulamatskua lukuunottamatta. Suosittelen kaularaudan viereen jäykisteitä, vaikuttaa vireenpitoon helvetisti ja toisaalta vähentää vuodenaikavaihtelun takia tehtävien säätötoimien määrää noin 100%. Tossa lienee muutama vanha kuva entisöinneistä ja valmiistakin skeboista. http://halla.tv/galleria.php Kuvissa esiintyvä natural + blingbling lespaul on siis opinnäyteskeba. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe: Taisin joskus vuosi sitten jotain kyselyä laittaa Hallankin suuntaan ja ainakin silloin oli jono melkoinen Tuossa alkusyksystä, kun poikkesin pajalla, niin n. 1,5 vuotta oli silloin arvio valmistumisesta, jos olisi pistänyt tilauksen sisään. |
Laulava Kylätohtori 19.11.2015 19:14:06 | |
---|
delarco: Tuossa alkusyksystä, kun poikkesin pajalla, niin n. 1,5 vuotta oli silloin arvio valmistumisesta, jos olisi pistänyt tilauksen sisään. Kyllä saa olla lehmän hermot, että jaksaa odottaa. Kitara on varmasti huikea jne, mutta itse en jaksaisi tuollaisia odotusaikoja... They pass too much electricity. -SRV |
delarco 19.11.2015 19:24:06 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä saa olla lehmän hermot, että jaksaa odottaa. Kitara on varmasti huikea jne, mutta itse en jaksaisi tuollaisia odotusaikoja... Nooo....johan tässä on saman verran tullu odoteltua erään toisen pajan keppiä, enkä ole ensimmäistäkään kuvaa edes nähnyt. :/ |