PIM 01.06.2004 13:44:58 | |
---|
Hommasin viime viikolla n-Gagen alkuperäisenä tarkoituksenan tutustua kädestä pitäen J2ME ohjelmointiin. Itse ohjelmointi on jäänyt vielä vähemmälle kun olen tsekkaillut netistä mitä kaikkea tällä voi tehdä ja minkälaisia ohjelmia on tarjolla. Muusikoita ajatelle mielenkiintoisin sovellus itse laitteessa lienee vakiona löytyvä mp3 soitin, jolla voi myös äänittää cd-tasoista(lähes?) ääntä laitteen analogisen line-inin kautta. Äänitteet siirtyy kohtuullisen nopeasti usb-väylää pitkin tietokoneelle ja tässä mielessä n-Gage on huomattavasti kätevämpi treeninauhuri kuin esim. MD-soitin. n-Gagen kun kytkee piuhalla PA:han niin käytössä on taatusti maailma mobiilein taustanauhakone eikä soittokaan lopu aivan heti kun 128MB:n muistikortille mahtuu ainakin pari tuntia musaa. Netistä löytyy myös mielenkiintoisia maksullisia ohjelmia kuten esim. viritysmittari (8eur) ja midi editori (18eur), jolla voi säveltää hittibiisit tienpäällä. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
Dunga 01.06.2004 14:00:08 | |
---|
Ohhoh aika kätevää, tämähän oli kuin Mäkitorpan myyjän suusta :) Mine luulin että se ovvaan peliväline. Ottaako poika napsun? IMIK #4 [Kyllä lähtee] |
Mase 01.06.2004 14:03:16 | |
---|
Ja nämä toiminnothan on sitten siinä "vanhassa" n-gagessa eikä uudessa QD:ssa, josta ei USB:tä tai Mp3-soitinta löydy. |
maelstorm 01.06.2004 14:19:28 | |
---|
Hommasin viime viikolla n-Gagen alkuperäisenä tarkoituksenan tutustua kädestä pitäen J2ME ohjelmointiin. Itse ohjelmointi on jäänyt vielä vähemmälle kun olen tsekkaillut netistä mitä kaikkea tällä voi tehdä ja minkälaisia ohjelmia on tarjolla. Muusikoita ajatelle mielenkiintoisin sovellus itse laitteessa lienee vakiona löytyvä mp3 soitin, jolla voi myös äänittää cd-tasoista(lähes?) ääntä laitteen analogisen line-inin kautta. Äänitteet siirtyy kohtuullisen nopeasti usb-väylää pitkin tietokoneelle ja tässä mielessä n-Gage on huomattavasti kätevämpi treeninauhuri kuin esim. MD-soitin. n-Gagen kun kytkee piuhalla PA:han niin käytössä on taatusti maailma mobiilein taustanauhakone eikä soittokaan lopu aivan heti kun 128MB:n muistikortille mahtuu ainakin pari tuntia musaa. Netistä löytyy myös mielenkiintoisia maksullisia ohjelmia kuten esim. viritysmittari (8eur) ja midi editori (18eur), jolla voi säveltää hittibiisit tienpäällä.
ohhoh, jopa kääntyi oma mielenkiintoni laitetta kohtaan täysin päinvastaiseksi suhteessa siihen mitä se oli ennenkuin luin tämän juttusi. Kiitos PeteH näistä ajatuksista. Nyt sitten vaan sitä rahhhhaa jostakin. the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
PIM 01.06.2004 14:33:14 | |
---|
Nyt sitten vaan sitä rahhhhaa jostakin. Eikä sitäkään tarvita onneksi paljoa kun noita saa nyt uloskantohintaan. Itse maksoin paikallisessa kodinkoneliikkeessä 155e ja halvemmallakin olis varmaan löytynyt mutta en jaksanu lähteä kauempaa etsiskelemään. Bluetooth dongeli kannattaa hommata koneeseen niin sitä kautta saa ohjelmat ladattua helposti puhelimeen. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
Zammy 01.06.2004 14:46:10 | |
---|
www.verkkokauppa.com ja hinta 129 euroa, mukaan tulee Tony Hawk peli ja radio-ohjattava helikopteri! www.atk-agentti.fi hintaa oli vaivaiset 119 euroa. Noihin hintoihin ei kuitenkaan sisälly mitään muistikorttia, ne on minusta turkasen kalliita. 128 mt maksaa n. 60-80 euroa. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
okok 01.06.2004 15:25:07 | |
---|
ittelläkin on tommonen, ihan täyttä asiaa. ohjelmia on aivan joka lähtöön.... musapuolelta voisi sano viel metronomin |
okok 01.06.2004 15:26:37 | |
---|
ne on minusta turkasen kalliita. 128 mt maksaa n. 60-80 euroa. itse aion tilata amazon.de:stä 256m muistikortin hintaan 55€ |
Saami 01.06.2004 15:50:12 | |
---|
www.verkkokauppa.com ja hinta 129 euroa, mukaan tulee Tony Hawk peli ja radio-ohjattava helikopteri! www.atk-agentti.fi hintaa oli vaivaiset 119 euroa. Noihin hintoihin ei kuitenkaan sisälly mitään muistikorttia, ne on minusta turkasen kalliita. 128 mt maksaa n. 60-80 euroa. Ei nyt tule mieleen mitään tarkempaa, mutta minusta noita näkee paljon mainostettavan jo "99:llä" jne. |
Mase 01.06.2004 21:33:55 | |
---|
Bluetooth dongeli kannattaa hommata koneeseen niin sitä kautta saa ohjelmat ladattua helposti puhelimeen. Älkää sitten sitä 3Com:in USB:hen tulevaa hirvitystä ostako, sen softien kanssa menee oikeasti hermot! Puhelimen ja tietokoneen yhteenliittäminen tuolla on työn ja tuskan takana. Paljon parempia kokemuksia on esim. Socket:in PCMCIA-paikkaan tulevasta donglesta. Siinä on sikanäppärä Bluetooth Neighbourhood -softa, jolla filejä saa siirrettyä ihan drag-and-drop meiningillä. Tätä voin suositella ;) |
Nimismies 02.06.2004 08:03:25 (muokattu 02.06.2004 08:04:16) | |
---|
Täältä löytyy myös yksi onnellinen vanhan N-Gagen mallin omistaja. Kerrassaan hieno kapistus. Jaa, tuossa uudessako ei ollut USB:tä? Eihän sillä sitten mitään tee! EDIT: Ja mielestäni pakettiin kuuluu ihan vakiona se Nokian 32 mb muistikortti, vaikka siitä ei mainintaa ole. Näin ainakin minun tapauksessani, ja puhelin maksoi 99.90 euroa. Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe |
Jailbird 02.06.2004 09:02:40 (muokattu 02.06.2004 09:04:53) | |
---|
Hommasin viime viikolla n-Gagen alkuperäisenä tarkoituksenan tutustua kädestä pitäen J2ME ohjelmointiin. Itse ohjelmointi on jäänyt vielä vähemmälle kun olen tsekkaillut netistä mitä kaikkea tällä voi tehdä ja minkälaisia ohjelmia on tarjolla. Muusikoita ajatelle mielenkiintoisin sovellus itse laitteessa lienee vakiona löytyvä mp3 soitin, jolla voi myös äänittää cd-tasoista(lähes?) ääntä laitteen analogisen line-inin kautta. Äänitteet siirtyy kohtuullisen nopeasti usb-väylää pitkin tietokoneelle ja tässä mielessä n-Gage on huomattavasti kätevämpi treeninauhuri kuin esim. MD-soitin. n-Gagen kun kytkee piuhalla PA:han niin käytössä on taatusti maailma mobiilein taustanauhakone eikä soittokaan lopu aivan heti kun 128MB:n muistikortille mahtuu ainakin pari tuntia musaa.
Mikä noista ominaisuuksista tekee laitteesta paremman kuin usb-väylällä varustettu MD-soitin?? Md-ssä on kuitenkin mahd. käyttää optisiakin liitäntöjä. Ei tarvi tyytyä huonoon äänenlaatuun. Eikä tarvi kalliita muistikortteja. ai niin... Md:llä ei voi soittaa äidille:"jokos ne lihapullat ja muusi on valmis" Kyllä mä ton Nokian vielä leluksi luokittelisin. |
Antero 02.06.2004 10:10:05 | |
---|
EDIT: Ja mielestäni pakettiin kuuluu ihan vakiona se Nokian 32 mb muistikortti, vaikka siitä ei mainintaa ole. Näin ainakin minun tapauksessani, ja puhelin maksoi 99.90 euroa. Mistä? |
Mase 02.06.2004 10:29:20 | |
---|
Mistä? Eikös Veljekset Keskinen myinyt joskus tuohon hintaan? |
PIM 02.06.2004 10:44:18 | |
---|
Mikä noista ominaisuuksista tekee laitteesta paremman kuin usb-väylällä varustettu MD-soitin?? Mulla on ollut sellainen käsitys että noista usb-MD:stä ei saa dataa ulos sen usb-väylän kautta, mutta jos saa niin olen valmis perumaan sanani. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
Basismi 02.06.2004 10:51:53 | |
---|
Mikä noista ominaisuuksista tekee laitteesta paremman kuin usb-väylällä varustettu MD-soitin?? Md-ssä on kuitenkin mahd. käyttää optisiakin liitäntöjä. Ei tarvi tyytyä huonoon äänenlaatuun.
No tuota, itse käsittäisin tuo 'idean' niin, että tällä voipi äänitellä vaikka treenit suoraan mp3:ksi. Toki pitää ensin saada vaikkapa mikseristä ääni linjatasoiseksi. MD:llähän kai joutuu ensin äänittelemään, sitten siirtämään koneelle (onnistuuko USBin kautta?), jossa vielä pakataan itse mp3:nen. Äänittävää MD:tä ei taida saada 99e:llä? Minkähänlainen tuossa on äänityksen laatu? Alkoi kiinnostamaan vekotin... It's hard to be humble when you're so fucking big! |
PIM 02.06.2004 11:06:56 | |
---|
No tuota, itse käsittäisin tuo 'idean' niin, että tällä voipi äänitellä vaikka treenit suoraan mp3:ksi. Toki pitää ensin saada vaikkapa mikseristä ääni linjatasoiseksi. MD:llähän kai joutuu ensin äänittelemään, sitten siirtämään koneelle (onnistuuko USBin kautta?), jossa vielä pakataan itse mp3:nen. Äänittävää MD:tä ei taida saada 99e:llä?
Itse asiassa n-Gage äänittää aac-formaattiin, jonka saa esim. winampilla muutettua waviksi ja siitä sitten ihan mihin vaan. Kätevää tässä on nimenomaan se ettei kahden tunnin treeniäänityksen siirto koneelle kestä kahta tuntia vaan huomattavasti vähemmän. Minkähänlainen tuossa on äänityksen laatu? Alkoi kiinnostamaan vekotin... Tänään ajattelin kokeilla treeneissä minkälaista jälkeä saa n-Gage/Vivanco em-216 yhdistelmällä ilman mitään muita lisälaitteita. Todennäköisesti mikin tuottama signaali jää aika laimeaksi, mutta täytyy sitten seuraavaksi kokeilla väliin jotain etuvahvistinta. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
mz 02.06.2004 11:46:36 | |
---|
Itse asiassa n-Gage äänittää aac-formaattiin, jonka saa esim. winampilla muutettua waviksi ja siitä sitten ihan mihin vaan. Kätevää tässä on nimenomaan se ettei kahden tunnin treeniäänityksen siirto koneelle kestä kahta tuntia vaan huomattavasti vähemmän. Mielenkiintoni heräsi. Kestääkö muka MD:llä kauemmin? Nopeasti tuo minun vekottimeni noita biisejä ainakin siirtää. Ei aina kaikki mene niinku haluais, eikä kaikki käy niinku toivoo. Mut kuitenki sä oot siinä (ja mä tässä), yhdessä me eteenpäin kuljetaan. |
PIM 02.06.2004 12:09:04 | |
---|
Mielenkiintoni heräsi. Kestääkö muka MD:llä kauemmin? Nopeasti tuo minun vekottimeni noita biisejä ainakin siirtää. Kumpaan suuntaan?? Ainakaan vanhemmissa usb-väyläisissä MD soittimissa siirto toimi vain koneelta MD:lle eikä toisin päin. Muuttokuorman kevennysmyynti nyt menossa. Tsekkaa tarjonta tästä. |
Minkähänlainen tuossa on äänityksen laatu? Alkoi kiinnostamaan vekotin... Nauhoituksessa 128kbps AAC eli suurinpiirtein sama laatu kuin vastaava 128k mp3:nen. Toisinsanoen, kyllä sitä kuuntelee ;) |