Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 5148 149 150 151 152202 203 204 205 206
Laulava Kylätohtori
08.11.2015 22:41:11
Levytukusta tuli mukavasti postikuluitta Twang Banger kaulaan. Asensin paikalleen ja pikaisen testin perusteella vaikutti oikein hyvältä. Tuskin jaksan tämän enempiä kaulamikkiä miettiä, ellei tuo nyt jostain kumman syystä osoittaudu pettymykseksi pitkällä juoksulla.

Talla vielä mietityttää. Duncanin STL-2 on sinällään pirun hyvä, mutta mietityttää, millainen Quarter Pound olisi. Ja toisaalta olisi kiva kokeilla tapped versiota niin, että keskiasennossa tallamikki olisi tapped...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Juzpe
18.11.2015 11:12:15

http://www.thomann.de/fi/dimarzio_dp381w_humbucker.htm

Oiskohan tossa tallamikkiä Teleen? Toksun normimikki on vähä turhan kirkas ja melko äänekäskin häiriön puolesta. Kaulalla on Hallan P-90 normaalisti, sitä ei vaihdeta.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
petrip
18.11.2015 12:06:02
pappasfin
18.11.2015 17:21:09 (muokattu 18.11.2015 17:21:51)
petrip: Tuli hankittua Tom Andersonin T Classic:
https://www.dropbox.com/sh/lj3mhx9l … xvq4/AABhOGYUtKe6rXg_Lc7IImRza?dl=0

Hieno on ja soipi varmaan nätisti.

Miehellä kaksi TA skittaa kyll kelpaa ;D

Noi on kyllä hienoja soittimia
PappaSFin
petrip
18.11.2015 19:02:15
pappasfin: Hieno on ja soipi varmaan nätisti.

Miehellä kaksi TA skittaa kyll kelpaa ;D

Noi on kyllä hienoja soittimia

Jep, kyllä kelpaa :)
Ziggy Bubba
18.11.2015 19:07:16 (muokattu 18.11.2015 19:11:11)

Itellä on vaan Tom Andersonin TV3-mikki Tokain Breezysoundin tallassa, pirun hyvä peli. Tasapainoilee komeesti perinteisen telen tallasoundin ja isompitehoisen jynkyn välillä. Se tuntuu olevan vaikea homma se. (Tästä esimerkkinä Duncanin puhtaammilla soundeilla honottava ja tunkkainen STL-2.)
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
petrip
18.11.2015 19:34:04
Ziggy Bubba: Itellä on vaan Tom Andersonin TV3-mikki Tokain Breezysoundin tallassa, pirun hyvä peli. Tasapainoilee komeesti perinteisen telen tallasoundin ja isompitehoisen jynkyn välillä. Se tuntuu olevan vaikea homma se. (Tästä esimerkkinä Duncanin puhtaammilla soundeilla honottava ja tunkkainen STL-2.)

Mulla on tallassa vastaava hurinaton versio TF3. Tanakka, mutta mukavan avoin. Toimii kyllä hyvin.
Gabe
18.11.2015 19:55:31 (muokattu 18.11.2015 20:06:34)
petrip: Tuli hankittua Tom Andersonin T Classic:
https://www.dropbox.com/sh/lj3mhx9l … xvq4/AABhOGYUtKe6rXg_Lc7IImRza?dl=0

No niin, nyt on komea maila. Onpas muuten piristävän näköinen lähestymistapa tähän aiheeseen.

e. Mielenkiintoisia malleja muutenkin tällä valmistajalla. Pitääpä laittaa korvantaa. Paljonko on muuten painoa tuolla sinun yksilöllä?
petrip
18.11.2015 21:01:55
Gabe: Paljonko on muuten painoa tuolla sinun yksilöllä?

Runko on ontto ja painoa noin 2,65 kg.
petrip
18.11.2015 21:05:16
klobasa: Miks tossa on kaksi hihnatappia tuolla kitaran päässä?

Tomppa itse ei tykkää käyttää kitaratelineitä ja sen takia noissa on kaksi hihnatappia. Pysyy paremmin pystyssä seinää yms. vasten.
mpekkanen
18.11.2015 22:40:35
petrip: Tomppa itse ei tykkää käyttää kitaratelineitä ja sen takia noissa on kaksi hihnatappia. Pysyy paremmin pystyssä seinää yms. vasten.

Tätä olen muuten kanssa joskus ihmetellyt ja nytpä se sitten selvisi :)
Taisipa joskus olla jollain Schecterilläkin joku malli kolmella hihnatapilla, siis noissa USA kitaroissa useita kymmeniä vuosia sitten.

Vaikuttaako tuo jotenkin kitaran soittoon hihnan kanssa?

Itse olen joskus aikoinaan kokeillut yhtä TA Drop Toppia, mutta ihan istualtaan. Se oli ainakin todella hyvä kitara.
petrip
18.11.2015 22:58:18
mpekkanen: Tätä olen muuten kanssa joskus ihmetellyt ja nytpä se sitten selvisi :)
Taisipa joskus olla jollain Schecterilläkin joku malli kolmella hihnatapilla, siis noissa USA kitaroissa useita kymmeniä vuosia sitten.

Joo, aika mielenkiintoinen syy :)

Ei mitenkään. On ainakin vara valita.

Itse olen joskus aikoinaan kokeillut yhtä TA Drop Toppia, mutta ihan istualtaan. Se oli ainakin todella hyvä kitara.

Itsellä yksi DT ja ihan parhaita superstratoja mitä koskaan tullut vastaan.
mpekkanen
19.11.2015 08:36:30
Katselin netistä noita Tom Andersonin kuvia ja tietoja muutenkin. Se kitara ei ollut Drop Top, vaan Pro Am jota kokeilin.
Tässä linkissä on aika samanlainen, tosin tuolla värillä/käsittelyllä nämä ovat kaikki hieman erilaisia. Antaa kuitenkin jonkinlaista käsitystä millaisesta oli kyse, vaikka jotenkin muistelisin että lapa ei ollut tuollainen musta vaan samalla värillä kuin bodykin. Voin kuitenkin muistaa sen seikan väärin, koska on tästä jo tosiaan aikaa...

Kitara oli tuolloin uutta vastaavassa kunnossa ja käytettynä hinta oli 5500 markkaa, laukun kanssa. Silloin uusi maksoi lähes 15 000 markkaa ja tästä on aika reilusti yli 20 vuotta. Yksi sellaisia kitaroita jonka olisin ostanut jos silloinen rahatilanne olisi ollut toinen.
http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=55038
Decadetroll
19.11.2015 10:01:14
Bc richin px3t assassinissa oli kolme hihnatappia myös. Olihan se ihan näpsäkkää, kun sai kepin asentoa muutettua paljon ihan vaan irrottamalla lukon ja napsauttamalla sen takaisin kiinni toiseen tappiin. Voisivat laitella muihinkin keppeihin tuolleen, ei siitä ainakaan haittaa ollut.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
PIM
19.11.2015 12:09:30
Itse kopsasin tuon idean kahdesta hihnatapista omaan teleeni osittain juuri siksi, että se pysyy paremmin pystyssä kenollaan seinää vasten, mutta myös siksi, että se vähän helpottaa kevytbodyisen pawloniapuisen telen kaulapainoisuutta kun hinhan laittaa ylempään tappiin.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
pappasfin
19.11.2015 12:46:05
mpekkanen: Tätä olen muuten kanssa joskus ihmetellyt ja nytpä se sitten selvisi :)

Ei vaikuta hinhan kanssa soittoon, ite pidän hihnan siinä alemmassa tapissa ja hyvin istuu kitara syliin hihnan kanssa istuen ja seisten.
PappaSFin
Puavali
19.11.2015 16:45:47
PIM: Itse kopsasin tuon idean kahdesta hihnatapista omaan teleeni osittain juuri siksi, että se pysyy paremmin pystyssä kenollaan seinää vasten, mutta myös siksi, että se vähän helpottaa kevytbodyisen pawloniapuisen telen kaulapainoisuutta kun hinhan laittaa ylempään tappiin.

Painaahan kaksi hihinatappia enemmän kuin yksi, sekin helpottaa kaulapainoisuuden kanssa.
Teme.H
07.12.2015 22:58:23
Pitäis laittaa Tokain Breezysoundiin uudet potikat ja ehkä samalla vois laittaa kunnollisen kytkimen myös.

Meneeköhän tohon jenkkimallin osat heittämällä, vai joutuuko laittamaan sit koko controlplaten uusiks tai suurentamaan reikiä tohon alkuperäiseen? Paikallisesta kaupasta löytyy vaan dimarzion osia ja ne on tuumakokosia.
73nd3r
18.12.2015 09:59:04
Niille, joille ei tule StewMacin sähköpostimainontaa:
1966 Telemikin korjausvideo, jossa kunnon näkymä sisuskaluihin ja rakenteeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=uRhkOtEJrSk

Kannattaa myös huomata korkealaatuisten ammattilaistyökalujen käyttö esim. mikin lakkaan dippauksessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)