Katti 17.11.2015 14:58:27 | |
---|
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
olavi_t 17.11.2015 20:34:23 | |
---|
|
|
Katti 19.11.2015 18:50:28 | |
---|
miksaajasetä: En malta olla kysymättä... voisitko kertoa vähän tarkemmin, millaisessa käytössä olet noihin törmännyt ja mikä oli erityisen hyvää? Ihan humppa ja jazzhommaa tehty, demosetillä, jossa oli yläkerrat lisäpaloineen ja yhden bassot puolellaan... Erityisen hyvää oli se, että vaikka kyseessä on pilari, ei nuo huudelleet taaksepäin sisäisen "takapotkurin" ansiosta. Ilmavirran liikkumisen kyllä kuuli kun tarkkaan kuunteli, mutta muuten ääni meni siihen suuntaan mihin sen halusi, se oli erittäin terveen kuuloinen ja helppo setti. Ainoot miinukset se että noissa ei, vielä, ole speakon liittimiä vaan menevät Phoenixein ja se, että eihän noilla mitään rokkiluolaa tehtäisi... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
Katti 19.11.2015 18:50:52 | |
---|
olavi_t: Ihan hyvä kaiutin, mutta keikkakäyttöön en tuota kyllä oikein osaa ajatella. Miksi et? En näe mitään miksi ei... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
olavi_t 23.11.2015 09:20:56 | |
---|
Katti: Miksi et? En näe mitään miksi ei... Ease-mallin mukaan max spl on 120dB @1m, mikä saattaa olla hiukan alhainen keikkakäyttöön (keikkoja toki on monenlaisia). Toinen syy on nuo phoenix-liittimet, jotka on vähän ärsyttäviä tuossa käytössä. Kolmas syy oli se, että luulin ettei noihin ole mitään keikkakäyttöön soveltuvaa hardwarea. Tässä olin väärässä. Jotenkin vain ajattelisin, että ko. valmistajalta löytyy keikkakäyttöön paremminkin soveltuvia malleja. Olen kuullut näitä erään suuren lavan sivumornitoreina, ja siinä käytössä tuntui toimivan aivan hyvin. |
Katti 30.11.2015 17:27:19 | |
---|
olavi_t: Ease-mallin mukaan max spl on 120dB @1m, mikä saattaa olla hiukan alhainen keikkakäyttöön (keikkoja toki on monenlaisia). Toinen syy on nuo phoenix-liittimet, jotka on vähän ärsyttäviä tuossa käytössä. Kolmas syy oli se, että luulin ettei noihin ole mitään keikkakäyttöön soveltuvaa hardwarea. Tässä olin väärässä. Jotenkin vain ajattelisin, että ko. valmistajalta löytyy keikkakäyttöön paremminkin soveltuvia malleja. Olen kuullut näitä erään suuren lavan sivumornitoreina, ja siinä käytössä tuntui toimivan aivan hyvin. Löytyy kyllä parempiakin keikkakäyttöön soveltuvia, mutta nyt kysyttiin nimenomaan pilareista. Ja esimerkiksi kevyeen jazz-hommaan toi 120db @1m riittää ihan oolrait... Noi phoenixit on ainoa sellainen miinus mikä itseäni oikeasti mietittyttäisi. Toisaalta tehtaan sedät on ilmeisesti suunnittelemassa myös speakon-mallia... ...ehkä.. Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
olavi_t 01.12.2015 11:24:20 | |
---|
Katti: Löytyy kyllä parempiakin keikkakäyttöön soveltuvia, mutta nyt kysyttiin nimenomaan pilareista. Juuh, lauseestani puuttui seuraava pätkä, joka selittää mitä ajoin takaa. Pitäis varmaan skarpata. "(Jotenkin vain ajattelisin, että ko. valmistajalta löytyy keikkakäyttöön paremminkin soveltuvia malleja)--ja toisaalta taas muilta valmistajilta löytyy paremmin ko. käyttöön soveltuvia pilareita." |
Belttaaja 01.01.2016 13:04:13 | |
---|
Nyt on käyttökokemusta parin keikan verran näistä: http://www.thomann.de/fi/db_technologies_es503.htm Vedettiin systeemin läpi Finnhits-bändin laulut ja synat. Ihan hemmetin hyvät saundit ja miellyttävät roudata. Isompia kamoja en raahaa enää keikoille, mutta en näitä käyttäisi minkään hevibändin kanssa. |
Tami 01.01.2016 14:21:02 | |
---|
BigAgib: Mites fbt Vertus http://www.soundonsound.com/sos/nov12/articles/fbt-vertus.htm Iskelmä ja akustisempaan riittää varmasti bilekeikkaakin on tuolla tullut tehtyä. Menee henkilöauton peräkonttiin heittämällä Olikos teillä nämä (tolppa per puoli) täällä Kouvolan keikalla 11.12.2015? Kävin kuuntelemassa bändiä ja hienosti ja selkeästi kuului koko raflaan. Toki bändin lähtösoundi/ toiminta oli niin kohillaan, että t.boxeistakin olisi kuulostanut hyvälle? En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Danko 04.07.2016 15:26:25 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
htm 13.07.2016 15:47:37 | |
---|
Perjantaina veti funk-bändi Teurastamon sisäpihalla kahden K-array tornin voimin. Äänenpainetta oli ulkotiloihin tosi paljon ja soundi oli mainio. www.signumfreud.com
www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords |
Kehas 14.10.2016 11:54:35 | |
---|
Olisiko Bose LI model II ja tarkemmin ToneMatch mikseristä kellään kokemuksia keikkakäytössä? |
Tami 14.10.2016 13:23:08 | |
---|
Kehas: Olisiko Bose LI model II ja tarkemmin ToneMatch mikseristä kellään kokemuksia keikkakäytössä? Vastaus menee sivuun, mutta: Ei keikkakäytössä mutta kotona. Mun mielestä T1:n sijasta kannattaa sama raha (459) sijoittaa esmes behkun xair mikseriin jotka ovat kätevämpiä ja monipuolisempia ja äänenlaadultaan vähintää riittäviä. Tonematch toimii kyllä ja äänet saa kuulumaan, mutta mun mielestä behku vaihtoehdolla saa enemmän... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
weikka 14.01.2017 23:25:01 | |
---|
Pystyykö esim.näihin Bosen.pilarisysteemeihin liittämään esim. Yamahan mikserin? |
miksaajasetä 15.01.2017 02:29:43 | |
---|
weikka: Pystyykö esim.näihin Bosen.pilarisysteemeihin liittämään esim. Yamahan mikserin? Linjaliitännällä voi liittää ihan mitä vain. Itse olen törmännyt yhdistelmään, jossa Bosen pilariin oli liitetty Soundcraftin pikkumikseri, ja hyvin toimi. |
patman 09.07.2018 22:20:59 (muokattu 09.07.2018 22:23:42) | |
---|
Onkos kellään tullut lisää kokemuksia pilarisysteemeistä keikalla? Lähinnä kiinnostaa onko miten käytössä humppahommissa. Varmaan ihan pätevät trubahommissa, mutta jos ajetaan basaria, kitaroita ja laulua niiden läpi, niin riittääkö potku. I like it! |
aslak 11.07.2018 23:22:38 | |
---|
Meikä veti yhden pop/rock keikan kaikki mikitettynä näiden läpi https://www.thomann.de/fi/rcf_evox_12.htm, molemmilla puolilla tolpat ja subit. Ei ollut mikään pieni mesta ja super yllättynyt kuinka pelitti, ei moitteen sijaa, painetta, ääntä ja selkeyttä ihan riittävästä. Ei häpee omalle perinteiselle PA:lle. Toki vain lauteilta pystyin vertailun tekemään. Pari kertaa kuullut trubaduurin ja duon ulkona Bosen tolpilla ja ihan sairaan täyteläiseltä että botnekas. Saatanpa vaihtaa tolppiin. |
patman 12.07.2018 17:54:12 | |
---|
Soittopaikat aika lailla normi kapakkoja ja yksityisbileitä vaihtelevissa tiloissa. Harvemmin isoilla tanssilavoilla. Pari tämmöstä vois ajaa tuon pa:n tarpeen: https://www.thomann.de/fi/db_technologies_es802.htm Vois sopia budjettiinkin. Onkos ko. vermeistä kellään kokemusta? I like it! |
Jebol 04.11.2018 22:19:58 | |
---|
Onko kokemusta JBL EON ONE - setistä? Tarkoitus olisi ajaa laulu sekä akkari laitteen omaan mikseriin ja esiintyä n. sadan asiakaspaikan baareissa/pubeissa. |