antnis 12.11.2015 12:56:49 | |
---|
|
kihtaristi 12.11.2015 13:44:48 | |
---|
Väsykäsi: Tämä! Jos sais ton Gretschin kaupaksi, niin vois vetää ostohousut jalkaan. Joku American Vintage olis aika herkku, mutta ehkä realistisempi vaihtoehto vois olla joku käytetty japsi. Tosin oon myös miettinyt, että mitä jos ostaisi pahimpaan Jazzmaster-himoon Squierin, johon ehkä iskisi paremmat mikit ja paremman tallan. Monihan noita ton Squiereita modaa, mutta kannattaa ehkä malttaa ja ostaa ees käytetty Japsi, mihin ei tarvi rompetta juurikaan vaihtaa.. Lopputuloksena todennäköisesti parempi keppi about samalla hintaa. On vaan kovasti ihmisillä ostohaluja noihin Jazzmastereihin just nyt ja tuntuu, että ostoilmoituksia on sen verran paljon, että taitaa mennä Jazzmasterit suoraan ostoilmoituksilla. |
PIM 12.11.2015 15:04:27 | |
---|
Noista Jazzmastereista muuta tiedä kuin että J. Mascis JM:ssä on ihan sairaan hyvä kaula meikäläisen kätöseen. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
WanhaWihtahousu 12.11.2015 17:06:43 | |
---|
Joo squju on ollut myös itsellä mielessä, mutta saas nähä. Mascis ei värinsä ja p90:n kaltaisten mikkien puolesta himottele. Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru |
Väsykäsi 12.11.2015 17:16:34 (muokattu 12.11.2015 17:19:15) | |
---|
Jazzmasterit tuntuu kyllä oleva todella trendikkäitä kitaroita tällä hetkellä. Itse olen miettinyt, Squjun Vintage Modified Jazzmasteria. Siihen kun iskisi Mustang-tallan ja vaikka Duncanin mikit, niin vois saada ihan kelvollisen pelin. Squerista vois myös hyvällä omallatunnolla hioa kaulasta lakat pois yms. Itselle tonewoodeilla ei ole suurta merkitystä, mutta eniten epäilyttää että miten moderni C-kaula istuu omaan käteen. Ja tietysti olisi kiva, että soitin ei nyt ole ihan ritsa. Japsin kyllä ostaisin, jos joku sellaisesta on valmis luopumaan. |
naavanka_ 12.11.2015 22:44:08 | |
---|
Väsykäsi: Jazzmasterit tuntuu kyllä oleva todella trendikkäitä kitaroita tällä hetkellä. Itse olen miettinyt, Squjun Vintage Modified Jazzmasteria. Siihen kun iskisi Mustang-tallan ja vaikka Duncanin mikit, niin vois saada ihan kelvollisen pelin. Squerista vois myös hyvällä omallatunnolla hioa kaulasta lakat pois yms. Itselle tonewoodeilla ei ole suurta merkitystä, mutta eniten epäilyttää että miten moderni C-kaula istuu omaan käteen. Ja tietysti olisi kiva, että soitin ei nyt ole ihan ritsa. Japsin kyllä ostaisin, jos joku sellaisesta on valmis luopumaan. Ei tarvii tehdä muuta kun laittaa kunnon Schallerin rullatalla ja luusatula, niillä pärjää. Mustangin talla on ehkä pahin virhe mitä voit tehdä, 7,25" radiuksinen talla ei pelaa ollenkaan 9.5" otelaudassa. Mikit on varsin hyvät, satula taasen aivan karmea. Erittäin hyvän vehkeen saa vähällä rahalla, vähemmän tossa oli tekemistä ja röytöä mitä Classic Player Fenkussa. |
uduwudu 17.11.2015 22:18:01 | |
---|
naavanka_: Erittäin hyvän vehkeen saa vähällä rahalla, vähemmän tossa oli tekemistä ja röytöä mitä Classic Player Fenkussa. Mun mielestä Classic Player Jazzmasterissa oli vähempi tarvetta modaukselle. Mutta hyviä noi Squieritkin on, satula ja talla on tosiaan ne pahimmat ongelmat. Potikat kannattaa myös vaihtaa pienempiin, jos ei tavoittele superkirkasta soundia, mutta tämä pätee lähes kaikkiin jazzmastereihin. |
Laulava Kylätohtori 17.11.2015 22:40:09 | |
---|
Nyt gasittelis omat romut treenikselle. Kaappi siellä jo onkin, mutta pitäisi olla koko setti - kitara, vahvistin, kaappi, piuhat, spedut ym... Dustya ja Tokain stratoa vähän miettinyt treenikselle. Sitten vielä sopivat spedut ja tilpehöörit, niin ei tarvitse kuin itse vääntäytyä paikalle treenipäivänä... Ja kotiin pitäisi tietysti hankkia sopivat "ykköskamat" noiden "fiilistelyvehkeiden" rinnalle. Aika paljon tosin saisi romua vähentääkin, mutta ei siitä tässä ketjussa. Täällä voi gasitella vaikka uutta CS stratoa ja kotivahvaria... They pass too much electricity. -SRV |
naavanka_ 17.11.2015 23:16:37 | |
---|
uduwudu: Mun mielestä Classic Player Jazzmasterissa oli vähempi tarvetta modaukselle. Mutta hyviä noi Squieritkin on, satula ja talla on tosiaan ne pahimmat ongelmat. Potikat kannattaa myös vaihtaa pienempiin, jos ei tavoittele superkirkasta soundia, mutta tämä pätee lähes kaikkiin jazzmastereihin. Classic playerissä piti: -vaihtaa satula -vaihtaa parempi talla -irroittaa räikän lukitusmutteri -hioa nauhat, varsinkin ylänauhat oli melkosta kivipeltoa Squjuun piti: -vaihtaa satula -vaihtaa parempi talla Ei Jazzmasterissa saa olla alle megasia potikoita :| Munsta tuo Squjun oma räikkä on justiin semmonen kun pitääkin, ei mitään ongelmia. Classic playerissa oli huomattavasti kirkkaampi ja räikeämpi soundi mitä Squjussa. Johtuen siitä että CP:ssä on aivan älyttömän tehokkaat keraamiset mikit, kun taas Squjussa miedommat AlNiCot. |
Räbbänä 18.11.2015 13:21:39 | |
---|
Baritoniseiska kuumottelisi nykyisten kaveriksi. Ehkä myös ujosti lounasboxin kokoinen 5150. Taitaa kuitenkin kamarunkut olla tältä vuodelta runkattu, ellei lotossa onnista. Ainahan visankin voisi laittaa vinkumaan, mutta. "Älä yritä. Muista verenpaine. Räbsä on valonnopeus+1, -280 celsiusta, ikiliikkuja, töissäkäyvä mustalainen, oman kyynärpäänsä nuolia, aikamatkustaja joka ampuu isoisänsä.
Yks vitun paradoksi." - Traditional |
uduwudu 18.11.2015 16:33:05 | |
---|
naavanka_: Classic playerissä piti: -vaihtaa satula -vaihtaa parempi talla -irroittaa räikän lukitusmutteri -hioa nauhat, varsinkin ylänauhat oli melkosta kivipeltoa No kappas, mä en ole joutunut tekemään noista juuri mitään. Satulan vaihdoin kyllä kans, tosin senkin vasta sen jälkeen kun tuli kohellettua keikalla ja koko satula halkesi. Alkuperäisillä mikeilläkin pärjäsin aika pitkään, mutta vuosi sitten vaihdoin tallamikiksi Duncanin SJM-2B:n. Silti mä kans suosittelisin Squieria, jos haluaa testata Jazzmasteria. Mainio kitara ja edullinen. Ei Jazzmasterissa saa olla alle megasia potikoita :| Tottakai saa olla, saa olla ihan sellaset ku itte haluaa. :) |
Gabe 18.11.2015 16:47:18 | |
---|
Leikin Ruokangas builderilla ja Unicorn näyttäis minun toivespekseillä tekevän 6700e.. pitäiskö laittaa säästöhousut jalkaan? Eipä tässä nyt juuri mikään juuri kuumottele. |
Sarko 18.11.2015 16:56:29 | |
---|
Gabe: Leikin Ruokangas builderilla ja Unicorn näyttäis minun toivespekseillä tekevän 6700e.. pitäiskö laittaa säästöhousut jalkaan? Eipä tässä nyt juuri mikään juuri kuumottele. Kylmää hikeä pukkaa kun hintalappua katsoo :D "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
kekkuliheikki 18.11.2015 17:48:17 | |
---|
Gabe: Leikin Ruokangas builderilla ja Unicorn näyttäis minun toivespekseillä tekevän 6700e.. pitäiskö laittaa säästöhousut jalkaan? Eipä tässä nyt juuri mikään juuri kuumottele. Aissssaaatana. Aika suolaista. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 18.11.2015 18:40:42 | |
---|
Gabe: Leikin Ruokangas builderilla ja Unicorn näyttäis minun toivespekseillä tekevän 6700e.. pitäiskö laittaa säästöhousut jalkaan? Eipä tässä nyt juuri mikään juuri kuumottele. Onhan se paljon rahaa kitarasta, mutta miksei? Jos on rahaa ja sitä haluaa, niin en keksi yhtään syytä, miksi pitäisi ostaa Epiphone, vaikka silläkin pärjää. Eihän tässä siitä ole kyse, etteikö diu diu lähtisi halvemmallakin, vaan siitä, että tuollainen Unicorn on helvetin hieno keppi, jolla on kiva soittaa ja joka on hieno omistaa.... Mikset siis ostaisi? They pass too much electricity. -SRV |
Gabe 18.11.2015 18:44:20 (muokattu 18.11.2015 18:46:24) | |
---|
Sarko: Kylmää hikeä pukkaa kun hintalappua katsoo :D kekkuliheikki: Aissssaaatana. Aika suolaista. Vähän joo.. :D Tonnin sais kyllä pois lisäoptioita vähän karsimalla. Noh, eipä tässä nyt ole varsinaisesti tarvetta millekkään niin voisi alkaa hiljalleen säästelemään ja katsella josko sais summan lähivuosina kasaan. Mojo on ollut kyllä joka äyrin väärti vaikka sillekin hintaa kertyi, ja kun Navigatorille on ollut kovasti myös käyttöä niin tuumin että jos ne siellä pykäisi yhtä hyvän LP kuin Mojo niin olisin aika muikeana. Lisäksi lämpökäsitelty vaahterakaula kiinnostaisi, ei meinaan tartte säätöihin koskea koskaan. Laulava Kylätohtori: Onhan se paljon rahaa kitarasta, mutta miksei? Jos on rahaa ja sitä haluaa, niin en keksi yhtään syytä, miksi pitäisi ostaa Epiphone, vaikka silläkin pärjää. Eihän tässä siitä ole kyse, etteikö diu diu lähtisi halvemmallakin, vaan siitä, että tuollainen Unicorn on helvetin hieno keppi, jolla on kiva soittaa ja joka on hieno omistaa.... Mikset siis ostaisi? Näinpä juuri. Eipä tuohon ihan hetikohta ole varaa, mutta voisi kyllä alkaa laittamaan syrjään kun ei kerran ole mitään muutakaan rahareikää tai gasin kohdetta. |
jniska 18.11.2015 18:47:38 | |
---|
Gabe: Leikin Ruokangas builderilla ja Unicorn näyttäis minun toivespekseillä tekevän 6700e.. pitäiskö laittaa säästöhousut jalkaan? Eipä tässä nyt juuri mikään juuri kuumottele. Sillähän saisi jo helvetin hyvän Gibson LP:n. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
jniska 18.11.2015 18:49:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt gasittelis omat romut treenikselle. Kaappi siellä jo onkin, mutta pitäisi olla koko setti - kitara, vahvistin, kaappi, piuhat, spedut ym... Dustya ja Tokain stratoa vähän miettinyt treenikselle. Sitten vielä sopivat spedut ja tilpehöörit, niin ei tarvitse kuin itse vääntäytyä paikalle treenipäivänä... Ja kotiin pitäisi tietysti hankkia sopivat "ykköskamat" noiden "fiilistelyvehkeiden" rinnalle. Aika paljon tosin saisi romua vähentääkin, mutta ei siitä tässä ketjussa. Täällä voi gasitella vaikka uutta CS stratoa ja kotivahvaria... Voisit rahoittaa hankintoja myymällä sen Gibson LP:n takaisin mulle. On hyvä yksilö näetsen. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
Numb 18.11.2015 18:55:08 | |
---|
Gabe: Leikin Ruokangas builderilla ja Unicorn näyttäis minun toivespekseillä tekevän 6700e.. pitäiskö laittaa säästöhousut jalkaan? Eipä tässä nyt juuri mikään juuri kuumottele. Mulla ei tullu ku 6450, eli ei pal mittään. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
jniska: Sillähän saisi jo helvetin hyvän Gibson LP:n. Öö, jos haluaa Unicornin niin miksi ostaa Gibsonin LP? |