Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5135 136 137 138 139215 216 217 218 219
Bald Anus
18.11.2015 03:54:11

Gabe: Voi tietty johtua myös siitä että en ole vielä niin pitkään puljannut akustisten kanssa, mutta kyllä se tuntuu ainakin nyt armottomammalta. Katsotaan viiden vuoden päästä uudelleen. ^^

Ei sähkökitara ole akustista kitaraa anteeksiantavampi soitin, akustisissa kitaroissa kun on monesti vaan paksummat kielet ja enempi jännitettä. Paska sähkökitaristi paljastuu hyvin nopeasti. Tällaisia tuntomerkkejä ovat mm. liika puristaminen ja liian terävä vibrato.

Gabe: Vähän luulen ettei teikäläisen kuuloelimillä olisi muutenkaan paljon painoarvoa sille mikä minun henkilökohtainen kokemus asiasta on? Mutta sellainen ajatus tuli edellisestä huomiostasi mieleen että jos sulla nuo teikäläisen Bluetonet tuntuvat dynamiikkansa puolesta livetilanteessa liian hankalalta hallita niin onhan niitä pehmeämmänkin dynamiikan omaavia vahvistimia olemassa, sellainen keikkakoneeksi? Esimerkiksi joku Mesan kone voisi toimia tosi hyvin, ei ole niin raadollinen hallittava dynamiikkansa puolesta mutta ei varmaan kukaan yleisössä valittaisi soundeista.

Mulla on vähän päinvastaisia kokemuksia. Kaverilla oli taannoin Mesa ja se oli kyllä anteeksiantamattomin ja tarkin kone, mitä on tullut vastaan.

Niin ja aiheeseen: olen ollut erittäin tyytyväinen omaan Bluetoneeni.
sääh
madu
18.11.2015 09:03:56 (muokattu 18.11.2015 09:04:31)
Kyllähän hyvät putkivahvistimet ovat dynamiikaltaan niin paljon parempia kuin esimerkiksi mallintavat noin yleistäen eli huono ja epätarkka soitto paljastuu putkivahvistimella armottomasti. Esimerkiksi Yamahan THR:llä kotisoittelussa soundaa kyllä vähemmälläkin yrittämisellä ihan hyvältä, mutta putkilaitteen kanssa saa nimenomaan kiinnittää enemmän huomiota soittotatsiin ja tarkkuuteen. Itse tuli käytyä aikanaan paras oppikoulu sillä, että siirryttyäni aikoinaan putkivahvistimeen jätin kaikki kaiut ja dilsat pois ja keskityin soittamaan efektittömällä ja kaiuttomalla putkivahvarilla jolloin soittotatsi alkoi parantua kyllä huomattavasti.

Täälläkin edelleenkin tyytyväinen Bluetoneen ja tykkään siitä, että vahvistin osaa kaivaa jokaisesta erilaisesta kitarasta oman karakteerin hyvin esille jolloin useiden kitarakombinaatioiden kautta voi hakea erilaista soundia.
Juzpe
18.11.2015 09:41:04

Bald Anus:
Mulla on vähän päinvastaisia kokemuksia. Kaverilla oli taannoin Mesa ja se oli kyllä anteeksiantamattomin ja tarkin kone, mitä on tullut vastaan.

Niin ja aiheeseen: olen ollut erittäin tyytyväinen omaan Bluetoneeni.

Mjuums... Mä kävin testailemassa erään sattumuksen kautta kymmenkunta eri Mesaa ja jos niiden soundi olisi minua miellyttänyt, mulla varmaan olis itsellänikin pari M/B:tä eikä paria Bluetonea ja yhtä Kojonesta. Kyllä mä sentään semmonen kyntömies olen että osaan valita oikeen traktorin vaikkei vako aina suoraan menekään.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Lespaul66
27.11.2015 07:37:53 (muokattu 27.11.2015 07:49:57)
Dusty Road 2+2 Reverb combo 2x12

Päädyin tilaamaan tuon "Sveitsin armeijan linkkuveitsen" kaikilla mahdollisilla mausteilla. Dusty Roadin kehityskaari alkaa olla huipussaan ja optioita äänensävyn säätöihin alkaa olla riittävästi. mm.PPIMV, VVR. Ääni on mahdollista ajaa valinnaisesti kumpaan tahansa combon erityyppisistä kaiuttimista tai molempiin yhdessä. Pääteputkipari vaihtuu etuasteen kanssa.Löytyy laadukasta kaikua ja treemoloa jne...Sen verran hyvää kokemusta Bluetoneista on että odotusarvo on tosi korkealla. Kun malttaisi nyt odottaa nuo muutamat viikot...
vulgaar
03.12.2015 17:58:06

https://muusikoiden.net/dyn/users/141670.jpg

Tänään tuli Dusty Road taloon, ja aivan järkyttävän hyvä soundi ja fiilis. Vielä pitää jokin hyvä kaappi ostaa kaveriksi WGS:n elementillä, ja ehkä joskus teettää reverb, mutta joka tapauksessa todella raikas soundi varsinkin kun soittanut ehkä enemmän Fender-tyyppisillä. Toistaiseksi juuri ne ominaisuudet mitä olen styrkkarilta kaivannutkin ja modauttaa voi lisää myöhemmin. Todella hyvät vibat, ei ole yhtään ikävä mitään tehdastuotanto-kampetta :)
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
Morri
03.12.2015 19:09:10
vulgaar: https://muusikoiden.net/dyn/users/141670.jpg

Tänään tuli Dusty Road taloon, ja aivan järkyttävän hyvä soundi ja fiilis. Vielä pitää jokin hyvä kaappi ostaa kaveriksi WGS:n elementillä, ja ehkä joskus teettää reverb, mutta joka tapauksessa todella raikas soundi varsinkin kun soittanut ehkä enemmän Fender-tyyppisillä. Toistaiseksi juuri ne ominaisuudet mitä olen styrkkarilta kaivannutkin ja modauttaa voi lisää myöhemmin. Todella hyvät vibat, ei ole yhtään ikävä mitään tehdastuotanto-kampetta :)

Onnea uuden vahvistimen johdosta ja tervetuloa perheeseen! :)
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
delarco
03.12.2015 19:37:08
vulgaar: https://muusikoiden.net/dyn/users/141670.jpg

Tänään tuli Dusty Road taloon, ja aivan järkyttävän hyvä soundi ja fiilis.

Mulla oli just samanlainen, mutta sitten siitä tulikin tämmönen:

https://muusikoiden.net/dyn/users/141417.jpg

ja nyt on paaaljon enemmän omaan makuun.

:D
TTV
03.12.2015 20:29:07
delarco: Mulla oli just samanlainen, mutta sitten siitä tulikin tämmönen:

https://muusikoiden.net/dyn/users/141417.jpg

ja nyt on paaaljon enemmän omaan makuun.

Asiaa, hieno homma että Bugaboota alkaa olla enemmänkin maailmalla, tervetuloa Mörkö-klubiin :-) Onko ihan normiversio, vai tuliko Customointia?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
delarco
03.12.2015 22:45:25
TTV: Onko ihan normiversio, vai tuliko Customointia?

Normi on. Tai no sillai "customoitu", että raw-aste on jätetty kokonaan pois.
TTV
04.12.2015 06:21:20
delarco: Normi on. Tai no sillai "customoitu", että raw-aste on jätetty kokonaan pois.

Huh, aika radikaali veto, eikö se piirin ON/OFF kytkentä ollut riittävä?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
delarco
04.12.2015 09:32:39
TTV: Huh, aika radikaali veto, eikö se piirin ON/OFF kytkentä ollut riittävä?

Tuli Dustyn kotelo vastaan. Ei olisi mahtunut + olisi vaatinut yhden lisäputken.
Harryn mukaan tuosta ei juuri lisäarvoa saa.

Harry voinee kertoa itse lisää tästä? :)
Morri
04.12.2015 09:36:47
delarco: Tuli Dustyn kotelo vastaan. Ei olisi mahtunut + olisi vaatinut yhden lisäputken.

Hm, oman kokemukseni pohjalta omasta Bugaboostani sanoisin juurikin päinvastoin RAW:n tarpeellisuudesta, mutta makuasioitahan nämä.
harryk
04.12.2015 12:11:12

delarco: Tuli Dustyn kotelo vastaan. Ei olisi mahtunut + olisi vaatinut yhden lisäputken.

Asia riipuu aika paljon millaista musaa soitellaan. Perinteinen hard rock osasto ja iso osa modernimmasta kamasta pitäisi taittua tuolla ilman raw-astetta. Kyseessä on tosiaan Dustyn crunch-kanavasta modattu Bugaboo-kanava. Tuon raw-kytkentäisen etuasteen kasaaminen on ns. puhtaalta pöydältäkin aika haastavaa, saatikka sitten silloin jos sitä ei ole otettu alun perin huomioon alustan tilankäytön ym. kannalta.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
TTV
04.12.2015 13:28:55
harryk: Asia riipuu aika paljon millaista musaa soitellaan. Perinteinen hard rock osasto ja iso osa modernimmasta kamasta pitäisi taittua tuolla ilman raw-astetta. Kyseessä on tosiaan Dustyn crunch-kanavasta modattu Bugaboo-kanava. Tuon raw-kytkentäisen etuasteen kasaaminen on ns. puhtaalta pöydältäkin aika haastavaa, saatikka sitten silloin jos sitä ei ole otettu alun perin huomioon alustan tilankäytön ym. kannalta.

Vanhan päivittämisessä haasteet varmasti kasvavat, mutta kyllä RAW on se juttu, mikä Bugaboon erottaa muista. Mieltymykset tietenkin vaikuttavat paljon, silloin kun Bugaboota kehitettiin, niin taisipa silloin jonkun mestarin naama olla irvessä ja lausahdus "millaista helvetin konetta te oikein kasaatte" kuulostaa tutulta ;-)
vulgaar
04.12.2015 14:29:20

Minkä tyyppisiin kaappeihin porukka muuten ajaa omia Bluetonejaan? Parin viikon aikana on kaapin osto edessä, aika varmasti 1x12" tulee olemaan. Onko esim. Mesan Thielestä kokemuksia? En välttämättä kaipaa tummuutta lisää soundiin mutta Thielen isompi soundi olisi kuitenki plussaa. Muussa tapauksessa jokin muu laadukan 112-kokoinen kotelo johon WGS Black Hawk tai vastaava ratkaisu.

Mielellään tästäkin lukisin ajatuksia, lähinnä haen takaa tiukkaa ja ehkä isohkoa soundia 112-kaapista. 2x12 olisi tietenkin ihanteellisin soundin leviämisen takia myös mutta roudattavuus ajaa ensisijaisesti edelle.
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
antnis
04.12.2015 15:35:20
vulgaar: Minkä tyyppisiin kaappeihin porukka muuten ajaa omia Bluetonejaan? Parin viikon aikana on kaapin osto edessä, aika varmasti 1x12" tulee olemaan. Onko esim. Mesan Thielestä kokemuksia? En välttämättä kaipaa tummuutta lisää soundiin mutta Thielen isompi soundi olisi kuitenki plussaa. Muussa tapauksessa jokin muu laadukan 112-kokoinen kotelo johon WGS Black Hawk tai vastaava ratkaisu.

Mielellään tästäkin lukisin ajatuksia, lähinnä haen takaa tiukkaa ja ehkä isohkoa soundia 112-kaapista. 2x12 olisi tietenkin ihanteellisin soundin leviämisen takia myös mutta roudattavuus ajaa ensisijaisesti edelle.

Miten olis 1x10" + 1x12" slanted?
Morri
04.12.2015 16:14:56
vulgaar: Minkä tyyppisiin kaappeihin porukka muuten ajaa omia Bluetonejaan? Parin viikon aikana on kaapin osto edessä, aika varmasti 1x12" tulee olemaan. Onko esim. Mesan Thielestä kokemuksia? En välttämättä kaipaa tummuutta lisää soundiin mutta Thielen isompi soundi olisi kuitenki plussaa. Muussa tapauksessa jokin muu laadukan 112-kokoinen kotelo johon WGS Black Hawk tai vastaava ratkaisu.

Minulla on Bluetonen 212-kaappi Veteran ja Black Hawk-elementeillä ja tyytyväinen olen.
vulgaar
04.12.2015 21:47:50

1x10 + 1x12 tietty myös olisi hyvä, mutta 1x12 haluan kuitenkin. Osaatko Morri sanoa minkä tyyppisiä/mitä eroja Veteran 30 ja Black Hawkilla? Kaverin Stalkerissa Black Hawk mikä todella ok, Veteran tietty pesisi Celestionin mutta funtsia vain mikä sopisi parhaiten omaan soundiin, ehkä yläpäätä ja kirkkautta hakusessa tällä kertaa.

Joulun aikaan ajattelin tehdä kokeeksi joka tapauksessa Thielen mitoilla kaapin, jos toimii niin sellaiseen saattaa päätyä myös, houkuttelee normaalityyppisten kaappien sijaan ehkä eniten niin pakko kokeilla
Gabe
04.12.2015 22:25:15
vulgaar: 1x10 + 1x12 tietty myös olisi hyvä, mutta 1x12 haluan kuitenkin. Osaatko Morri sanoa minkä tyyppisiä/mitä eroja Veteran 30 ja Black Hawkilla? Kaverin Stalkerissa Black Hawk mikä todella ok, Veteran tietty pesisi Celestionin mutta funtsia vain mikä sopisi parhaiten omaan soundiin, ehkä yläpäätä ja kirkkautta hakusessa tällä kertaa.

Joulun aikaan ajattelin tehdä kokeeksi joka tapauksessa Thielen mitoilla kaapin, jos toimii niin sellaiseen saattaa päätyä myös, houkuttelee normaalityyppisten kaappien sijaan ehkä eniten niin pakko kokeilla

Veteran 30 ja Blackhawk ovat aika erilaisia. Mutta jos sulla on yläpäätä ja kirkkautta haussa niin pistät WGS Reaperin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)