Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka pienellä pärjäätte keikalla?
1 2 3 4
Beetro
18.11.2015 16:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis noin niinku vahvistimen osalta?
 
Jucciz
18.11.2015 16:51:44 (muokattu 18.11.2015 17:08:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beetro: Siis noin niinku vahvistimen osalta?
 
Volume ja tone riittää. Yksi kaiutin ja viitisentoista wattia tehoa.
Sarko
18.11.2015 16:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurimman osan kitarakeikoistani oon vetänyt 12 - 15 wattisilla comboilla tahi nupeilla. Vox AC15, Blues Junior ja Princeton Reverb on olleet käytössä, mikittämättä ja ilman
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Wespa
18.11.2015 16:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuohan riippuu nyt niin monesta asiasta, musatyylistä, keikkapaikan koosta, muusta bändistä ja kamoista yms yms, mutta mulle on vähän pizzerian nurkkausta isommillakin keikoilla joskus 18 wattiakin meinannut olla jo liikaa.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Beetro
18.11.2015 16:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: No tuohan riippuu nyt niin monesta asiasta, musatyylistä, keikkapaikan koosta, muusta bändistä ja kamoista yms yms, mutta mulle on vähän pizzerian nurkkausta isommillakin keikoilla joskus 18 wattiakin meinannut olla jo liikaa.
 
Juu juu, sillä kysyinkin ,jotta tulis monenlaista vastausta :)
 
Sarko
18.11.2015 16:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: No tuohan riippuu nyt niin monesta asiasta, musatyylistä, keikkapaikan koosta, muusta bändistä ja kamoista yms yms, mutta mulle on vähän pizzerian nurkkausta isommillakin keikoilla joskus 18 wattiakin meinannut olla jo liikaa.
 
Jep, samaa mieltä.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Juzpe
18.11.2015 17:02:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beetro: Siis noin niinku vahvistimen osalta?
 
Aika paljon on tullu tehtyä aikoinaan Hughes & Kettnerin Edition Tubella. 1x12, 20W kombo. Tälläkään hetkellä ei taida yhdessäkään kitaravahvarissa olla yli 40W. Red Devilistä saanee KT88-parilla noin 80W irti, mutta ei o niin isoilla stageilla tarvinnu vetää, että siihen ois tarvetta.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Karvamammutti
18.11.2015 17:19:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähänastisilla keikoilla oon vahvistimen puolesta pärjänny 50-200w vehkeillä.
 
Noinniinku muuten 32cm.
 
This bandwagon is full, take the next one.
PIM
18.11.2015 17:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lunchboxillakin olisin pärjännyt.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Juzpe
18.11.2015 17:24:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Tähänastisilla keikoilla oon vahvistimen puolesta pärjänny 50-200w vehkeillä.
 
Noinniinku muuten 32cm.

 
628,65 mm o lyhin millä mä oon pärjänny.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Kefiiri
18.11.2015 18:05:08 (muokattu 18.11.2015 18:06:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox AC4 TV oli kerran lainavehkeenä. Siinähän on 10" kajari. Juuri ja juuri olisi mennyt mikittämättäkin. Ihan rokkihommaa soitettiin, maltillisella voimakkuudella.
 
En ole musiikin asiantuntija.
ÄrGee
18.11.2015 18:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alle 2x12'' en lähtisi metallia veivaamaan, kjeh kjeh...
 
Shakata
18.11.2015 18:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Coverhommat hoitunut aina hienosti 15-20 wattisella 1x12 putkicombolla - pienemmälläkin ois voinut vetää. Keikat olleet sitä perussettiä eli häitä, firmankekkereitä, synttäreitä, pikkukuppilaa yms.
 
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
NitroJeesus
18.11.2015 19:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4W vahvistimella oon pärjäillyt useammankin keikan rockcoverhommissa. Ei ole tarvinnut mikitellä ja puhdasta mökääkin lähtee "tarpeeksi".
 
ÄrGee
18.11.2015 19:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä näitä spartalaisia pikkucombo + tone/volume soittajia, miten te oikein pärjäätte. Ymmärrettävää on jos tyyli suuntautuu jonnekin blues/roots akselille tai kevyeeseen iskelmään ja poppiin.
 
uusiipe
18.11.2015 19:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shakata: Coverhommat hoitunut aina hienosti 15-20 wattisella 1x12 putkicombolla - pienemmälläkin ois voinut vetää. Keikat olleet sitä perussettiä eli häitä, firmankekkereitä, synttäreitä, pikkukuppilaa yms.
 
Vastaava kattaus ja vastaavanlaiset kekkerit.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Tappajabanaani
18.11.2015 19:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: En ymmärrä näitä spartalaisia pikkucombo + tone/volume soittajia, miten te oikein pärjäätte. Ymmärrettävää on jos tyyli suuntautuu jonnekin blues/roots akselille tai kevyeeseen iskelmään ja poppiin.
 
Mulla ainakin on niin päin, että hevitouhut vaativat vähiten romua mukaan ja eniten spedujen polkemista yms. on nimenomaan poppihommissa. Omiin soundi-ihanteisiini ei tosiaan sovi säröjen putsaaminen kitaran volalla, joten vahvistimessa on oltava useampi kanava tai lattialla säröpolkimia.
 
LaMotta
18.11.2015 19:33:27 (muokattu 18.11.2015 19:36:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pa-keikkoja tehdessä ei ollut mahdollisuutta testata hommaa riittävän pienitehoisella vahvistimella. 15w piti kuristaa ihan reilusti. Eli tehoa oli moninkertaisesti siihen mikä olisi riittänyt. 15w oli pääsääntöisesti ylimitoitettu myös bänditreeneissä.
 
E: Kaikki 'watit' ei kuitenkaan ole keskenään täysin vertailukelpoisia keskenään tarpeesta ja elementtien herkkyydestä johtuen.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
ÄrGee
18.11.2015 19:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappajabanaani: Mulla ainakin on niin päin, että hevitouhut vaativat vähiten romua mukaan ja eniten spedujen polkemista yms. on nimenomaan poppihommissa. Omiin soundi-ihanteisiini ei tosiaan sovi säröjen putsaaminen kitaran volalla, joten vahvistimessa on oltava useampi kanava tai lattialla säröpolkimia.
 
Periaatteessa, jos tarvitsee pelkästään särökanavan ja puhtaan. Kaappi on tietysti hyvä olla isomman puoleinen, vaikka se mikitettäisiin. Kaikki on myös hyvinkin soittajakohtaista eli joillekin enemmän on enemmän, ja toisille enemmän on täysin turhaa säätämistä ja kikkailua.
 
juici
18.11.2015 19:47:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: En ymmärrä näitä spartalaisia pikkucombo + tone/volume soittajia, miten te oikein pärjäätte. Ymmärrettävää on jos tyyli suuntautuu jonnekin blues/roots akselille tai kevyeeseen iskelmään ja poppiin.
 
Mie soitin hardcorebändin keikkoja Vox AC15:llä ja telecasterilla. Perussoundi Top Boost -kanavasta, ainoana speduna boostina soolojuttuihin MXR Dist. III. Hyvin riitti.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «