Sarko 14.11.2015 23:58:15 | |
---|
Rämppy: Yleensä yksi bufferi on hyvä juttu, mutta monta bufferia voi aiheuttaa ongelmia. Eli, jos spedulaudassa on ennestään puhveri, voi tuo tbp olla ihan tärkeäkin ominaisuus kun lautaan lisätään polkimia. Ei välttämättä aina, mutta ainakin joskus kylläkin. 2-3 bufferia ei oo omassa ketjussa aiheuttaneet ongelmia. Toki tapauskohtaista tää. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Laulava Kylätohtori 15.11.2015 10:53:03 | |
---|
Sarko: 2-3 bufferia ei oo omassa ketjussa aiheuttaneet ongelmia. Toki tapauskohtaista tää. Tämä ilmeisesti riippuu paljon bufferin laadusta. Jos on monta huonoa bufferia, niin ne bufferin "soundin huononnukset" kertautuvat joka bufferissa. Toisaalta hyvissä buffereissä ei pitäisi tulla ongelmia, vaikka niitä olisi muutama. Minusta tuo bufferi vs tbp on muutenkin signaaliketjun muista palikoista riippuvainen juttu, joten yksiselitteistä vastausta, kumpi on parempi, ei ole... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Bald Anus 15.11.2015 13:54:00 | |
---|
Itseäni hirvittää katsoa lautoja, joissa on enemmän kuin yksi Bossin pedaali ja huonot välipiuhat. Mulla on nykyisin periaate, että pedaalilautaan pitäisi sijoittaa periaatteessa yhtä paljon kuin mihin tahansa soittimeen, tarkoittaen pedaalien lisäksi laadukkaita johtoja/johdotusta, kiinnitystä ja virtalähdettä. Onpahan loppunu paukkeet stna! Itse voin suositella boostereista lämpimästi TC Spark miniä ja aiemmin mainittua MP Ruby Rediä. TC on todellakin hintansa väärti. Ostin eräältä m.nettiläiseltä Hotonen boosterin toiseen lautaan kun halvalla sai, se on tosin vielä matkalla. sääh |
freakingenius 15.11.2015 18:24:36 | |
---|
Bald Anus: Itseäni hirvittää katsoa lautoja, joissa on enemmän kuin yksi Bossin pedaali ja huonot välipiuhat. Mulla on nykyisin periaate, että pedaalilautaan pitäisi sijoittaa periaatteessa yhtä paljon kuin mihin tahansa soittimeen, tarkoittaen pedaalien lisäksi laadukkaita johtoja/johdotusta, kiinnitystä ja virtalähdettä. Onpahan loppunu paukkeet stna! Itse voin suositella boostereista lämpimästi TC Spark miniä ja aiemmin mainittua MP Ruby Rediä. TC on todellakin hintansa väärti. Ostin eräältä m.nettiläiseltä Hotonen boosterin toiseen lautaan kun halvalla sai, se on tosin vielä matkalla. Mikähän ihme Bossin pedaaleissa on vikana?? |
Bald Anus 15.11.2015 18:34:03 | |
---|
freakingenius: Mikähän ihme Bossin pedaaleissa on vikana?? Se, että yhdessä Bossin pedaalissa on peräti kolme bufferia. Yksi Boss useamman pedaalin laudassa on vielä ok, mutta jos kaikki pedaalit ovat Bossia, niin tulee paljon signaalihävikkiä. sääh |
jii.haanpaa 15.11.2015 18:51:04 (muokattu 15.11.2015 21:06:59) | |
---|
freakingenius: Mikähän ihme Bossin pedaaleissa on vikana?? Mä kanssa ihmettelen. Ennen wanhaan penskana kaikki spedut oli bossia, eikä silloin varmaan muita ollutkaan. Sitten muusikoiden.net tuli elämääni joskus kymmenen vuotta sitten ja bossit piti äkkiä vaihtaa tbp-putiikkilooriin. Nyt kun m.net, ja varsinkin tori, on taas jäänyt edes hieman vähemmälle, niin jotenkin noita samoja bosseja on taas ilmestynyt nurkkiin ja lattialle. Tosin noista vanhoista japsipurkeista pitää maksaa itsensä kipeäksi, joten nykyään niistä kehtaa varmaan tykätä ääneen täällä kamapalstallakin :) Vähän gasittelisi hankkia koko waza craft-sarja bossin 3 for 2 -alesta. Ihammuuten vaan. |
reverend 15.11.2015 19:01:15 (muokattu 15.11.2015 19:02:13) | |
---|
freakingenius: Mikähän ihme Bossin pedaaleissa on vikana?? Ilmeisesti ne on liian halpoja. Itse tosin pidän useastakin mallista. |
LaMotta 15.11.2015 19:03:46 | |
---|
Bald Anus: Yksi Boss useamman pedaalin laudassa on vielä ok, mutta jos kaikki pedaalit ovat Bossia, niin tulee paljon signaalihävikkiä. Onko sillä aktiivisessa linjassa mitään merkitystä? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Rämppy 15.11.2015 20:39:23 | |
---|
freakingenius: Mikähän ihme Bossin pedaaleissa on vikana?? Ei todellakaan mikään. Mullakin on ollut aikojen alusta asti vähintään yksi Boss pedaalilaudassa. Mulla on käynyt useampaankin kertaan niin, että vanha kunnon Boss on ottanut takaisin paikkansa pedaalilaudassa kalliiltakin putiikkipedaaleilta, kun se Bossi on vaan osoittautunut parhaaksi soundiltaan. Mun mielestä Bossit eivät juurikaan syö soundia. Ja kyllähän ne ovat kerrassaan luotettavia polkumiinoja. Eivät ole pahemmin reistailleet ainakaan mulla, toisin kuin Ibanezin kytkimet ja erinäiset putiikkipedaalit. Saahan sitä sanoa. |
Sarko 15.11.2015 21:43:44 | |
---|
Bossin pedaalit on aivan kuranttia kamaa buffereineen päivineen. Tainnut ison maailman forumeilta rantautua näillekin perille tuo Bossin halveksiminen, vaikka samaan aikaan omissa laudoissa ois samalla tavalla bufferoituja Ibanezeja ja MXR:n purkkeja "hardwire" bypasseineen. Liika on toki liikaa mut en usko että terveessä laudassa pari Bossia aiheuttaa vielä pahaa "tone suckia". "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
sääh |
Rämppy 15.11.2015 22:27:20 (muokattu 15.11.2015 22:29:27) | |
---|
Bald Anus: Mielensäpahoittajat liikkeellä. En sano, että Bosseissa suoranaisesti ole vikaa, vaan siinä, jos niitä on ketjussa useampi. http://backstageblogi.fi/tutoriaali … /onko-bufferista-hyotya-vai-haittaa E: Lisättäköön, että yhtä huimaavaa on kymmenen TPB -pedaalia ilman bufferia ja tästä löytyy omakohtaistakin kokemusta. Hehe, ei kai täällä sentään kukaan mieltään pahoita jonkun efektipurkin takia. Mutta tosiaan riippuu monesta asiasta, aiheuttaako useampi bufferoitu pedaali tai usean tbp-purkin kattaus ilman bufferia ongelmia -eikä riipu vähiten soittajan soundi-ihanteista ja korvista ;-) Mulla on ollut laudassa enimmillään kolme Bossin purkkia ja se määrä ei ole vielä pilannut tunnelmaa. Voi olla, että joku toinen olisi kokenut ongelmia, mene tiedä... Tosin mulla on nykyään kaikki polkimet tbp-loopperin takana, joten nyt ei haittaa vaikka kaikki spedut olis bosseja. PS: Hieno Stalker Reverb sulla. Mulla on tuosta kakkosversio vähän eri kuosilla. Saahan sitä sanoa. |
LaMotta 15.11.2015 22:43:32 (muokattu 15.11.2015 22:45:28) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
GiovanniDiRondo 16.11.2015 06:34:40 | |
---|
Nyt on laudassa kaksi Bossia, ja toden totta, ihan uudenlaista signaalin syöntiä on tapahtunut. Sinänsä harmillista kun tarvitsen pedaaleita ihan äärimmäisen vähän. Aiemmin mulla oli hyvin voimakkaat mikit kitarassa, ja tuntuu että se signaali puski läpi vaikka mistä - itse asiassa nyt kun jälkeenpäin pohtii, niin pieni filtteröinti oli jopa hyväksi, koska analoginen transistorietuaste meni tolkuttomasti säröille, vaikka gainia ei ollut yhtään. Nyttemmin on ollut heikkotehoisemmat mikit ja soundi on paljon parempi, mutta ilmeisesti se, että käytin eri kitarajohtoa, söi viime treeneissä signaalia. Ennen noiden Bossien rekrytointia lautaan johdon vaikutus oli mitätön, mutta nyt koko systeemi on muuttunut jotenkin herkemmäksi. En osaa muuten sanoa, onko nuo Bossin pedaalit hyviä vai huonoja, se vähän riippuu. |
Juzpe 16.11.2015 10:22:43 | |
---|
freakingenius: Mikähän ihme Bossin pedaaleissa on vikana?? Kolme Possua on laudassa, CS-3, OS-2 ja DD-500. Hyvin hoitavat hommansa nekin. Veikkaan että possuissa on nimenomaan se edullinen hinta, helppo saatavuus ja tavanomaisuus niitä ei-toivottuja ominaisuuksia. Ei oo markettikamassa mojoa nääs. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Bald Anus 16.11.2015 19:38:20 | |
---|
Juzpe: Kolme Possua on laudassa, CS-3, OS-2 ja DD-500. Hyvin hoitavat hommansa nekin. Veikkaan että possuissa on nimenomaan se edullinen hinta, helppo saatavuus ja tavanomaisuus niitä ei-toivottuja ominaisuuksia. Ei oo markettikamassa mojoa nääs. Eihän Bossien soundeissa, hinnassa tai saatavuudessa edelleenkään ole vikaa, vaan siinä hävikissä kun efekti on pois päältä. sääh |
jii.haanpaa 16.11.2015 20:13:10 | |
---|
Bald Anus: Eihän Bossien soundeissa, hinnassa tai saatavuudessa edelleenkään ole vikaa, vaan siinä hävikissä kun efekti on pois päältä. Voisikos tuo olla bossikohtaista kenties? Mulla on tällä hetkellä piuhoissa cs-2, ce-2 ja dd-20, silloin tällöin myös sd-1. Enpä ole huomannut sen suurempia hävikkejä. Japseja muut paitti dilsa. Ei taida näillä meikäläisen korvilla olla asiaa puuketjuun :P |
LaMotta 16.11.2015 20:13:59 | |
---|
Se on paha tuo bufferi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gabe 16.11.2015 20:30:13 | |
---|
Huomasin että meikäläisen ainoat purkit tällä hetkellä on noita pahamaineisia Bossilaisia, silloin harvoin kun nyt jotain purkkia edes kaipaan niin kyllä noilla homma hoituu. Sen neljäsataa laitan nykyään mieluummin syrjään kitaraa varten kuin pedaaliin. Vaan eipä taida muutenkaan tuo meikäläisen kamalista olla ihan mnet approved, mutta ainakin itse tykkään enemmän kuin tarpeeksi. |
Juzpe 16.11.2015 20:49:35 | |
---|
Bald Anus: Eihän Bossien soundeissa, hinnassa tai saatavuudessa edelleenkään ole vikaa, vaan siinä hävikissä kun efekti on pois päältä. Loopperi bufferioptiolla korjaa tämän asian. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |