Aihe: Puiden vaikutus kitaran soundiin
1 2 3 4 5133 134 135 136 137266 267 268 269 270
naavanka_
15.11.2015 00:13:33
hollstro: Mutta minua kitaristina kyllä kiinostaa millä soitan. Olen todella paneutunut asiaan, Jos sinulle kelpaa mikä vaan niin hyvä niin. Itse etsin koko ajan parasta.

Ok.

Itse soitan sillä mikä tuntuu hyvältä ja mitä soitettava musiikki vaatii.

Ei oo vielä tullu sanomista huonosta runkosoinnista.

Ehkä olen vain tyhmä liimanhaistelijahapuurokorvapunkkari.

Ainakin tykkään siitä mitä soitan.

Köysiä saa vieläkin kaupasta.
Juzpe
15.11.2015 00:15:55 (muokattu 15.11.2015 00:28:26)

RaskasMielinen:
*** AVAUTUMISVAROITUS ****

Plussan sait.

Tästä musatyylien välisestä "jännitteestä" en nyt sano muuta kuin sen että mulle putoo ihan yhtä lailla Louis Armstrong ja Megadeth. Myös John Coltrane ja Joe Pass, niinkuin Nine Inch Nails ja The Prodigykin.

Asia mikä mulle ei oikein putoo on hiekkalaatikkobessewisseröinti. Eli siis se, että julistetaan suurena totuutena asioita mitkä naapurin Pena luki seidkööndluvulla Alb... Järvisen Pekan haastattelusta Suosikista. Myöskään pojukortti, heviurpo, humppauuno yms. kortit ei oikein vakuuta. Toi "en voi olla sun kaveri ku diggaat hevii ja mä oon diinari" ois ehkä kandennu jättää sinne yläasteelle. Mutta onneks ollaa m.netissä. Täällä jokainen voi palata takaisin 8. luokalle.

Mitä tulee omassa erinomaisuudessaan kylpemiseen, niin mitä teistä kieltämättä taitavemmista soittajista kertoo kärjistäen ja rankasti yleistäen se, että kun ostan teiltä kitaran, niin harvoja poikkeuksia (niitäkin on!) lukuun ottamatta ne myyntiin päätyvät kitaranne on säädetty päin vehjettä

Omassa erinomaisuudessa mulla ei o kyllä tapana kylpeä, taitavammasta soitostakaan en tiedä. En oo sua tietääkseni koskaan nähnyt vetämässä keikalla, etkä vissiin säkään mua. Äänitteellä soittaminen ei oikein vielä todista mitään IMO. Livenä ne pussit punnitaan.

Kyl mun ja myös kaikkien tuntemieni soittajatoverien skebat on yleensä ihan perkeleen tarkkaan säädetty itse kunkin henk. koht. preferenssien mukaan. Kyl mun jokanen maila tosta satasen vietkong-ritsasta, paikallisen sepän custom-malliin on säädetty just eikä melkeen. Ei nimittäin tee mieli vetää ritsalla mikä o huonossa kondiksessa.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
RaskasMielinen
15.11.2015 00:51:46

Juzpe: Kyl mun ja myös kaikkien tuntemieni soittajatoverien skebat on yleensä ihan perkeleen tarkkaan säädetty itse kunkin henk. koht. preferenssien mukaan. Kyl mun jokanen maila tosta satasen vietkong-ritsasta, paikallisen sepän custom-malliin on säädetty just eikä melkeen. Ei nimittäin tee mieli vetää ritsalla mikä o huonossa kondiksessa.

Onnittelut tästä, et siis kuulu mun empiiriseen pääsääntööni - ja kannaltasi hyvä niin :) Sen nyt sanoisin, en siis sinulle, että ennen kuin laitatte sen custom what ever high end -skebanne myyntiin (todeten ensin sen tonewood-ominaisuudet shaibaksi), niin säätäkää/säädättäkää se ja mahd. vaihtakaa mikit - ja miettikää asiaa uudemman kerran. Tällä metodilla jää aika paljon persnettoa tulematta - huono tosin mulle :D
J.Hollström
15.11.2015 03:11:40
Jeszse: Hoho, taidat olla aika paska kitaristi jos pitää kompensoida kamoilla.

Mistä näitä heviurpoja sikiää? No kitarapalstalta.

Hoho!
blues guitar
15.11.2015 04:07:58 (muokattu 15.11.2015 04:11:15)

LaMotta: Paree välttää liian voimakkaita mielipiteitä....

Tää ketju on jo ennestää pullollaan niistä, joten ei yksi lisää haittaa. :D

Jeszse: Hoho, taidat olla aika paska kitaristi jos pitää kompensoida kamoilla.

Sarkasmia toivoakseni.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Karvamammutti
15.11.2015 08:49:53
Se hintalappuhan kertoo kitarasta sen montako rahavaluuttayksikköä tarvitaan omistajanvaihdokseen.
sbort frens
Lennu
15.11.2015 09:06:23

Karvamammutti: Se hintalappuhan kertoo kitarasta sen montako rahavaluuttayksikköä tarvitaan omistajanvaihdokseen.

Kyllähän se kertoo myös sen käytetyn valuutan. Useimmiten euroopassa €, mutta siinä voi olla eri symboli, jos on maksettu esimerkiksi drakhmoina.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
hollstro
15.11.2015 09:41:41

RaskasMielinen: Onnittelut tästä, et siis kuulu mun empiiriseen pääsääntööni - ja kannaltasi hyvä niin :) Sen nyt sanoisin, en siis sinulle, että ennen kuin laitatte sen custom what ever high end -skebanne myyntiin (todeten ensin sen tonewood-ominaisuudet shaibaksi), niin säätäkää/säädättäkää se ja mahd. vaihtakaa mikit - ja miettikää asiaa uudemman kerran. Tällä metodilla jää aika paljon persnettoa tulematta - huono tosin mulle :D

Tässä taas varsinainen logikan kukkanen. Mitä sinä sillä custom-skeballa tekisit jos mistä tahansa ritsasta saa sen sun unelmavälineen kunhan säätää ja laittaa kunnon mikit?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hallu
15.11.2015 09:45:42
hollstro: Tässä taas varsinainen logikan kukkanen. Mitä sinä sillä custom-skeballa tekisit jos mistä tahansa ritsasta saa sen sun unelmavälineen kunhan säätää ja laittaa kunnon mikit?

Raskasmielisellähän nimenomaan on erinomainen logiikka tuossa eli lähestyä ongelmaa systemaattisesti ja ratkaisukeskeisesti.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
15.11.2015 09:47:38
RaskasMielinen: Onnittelut tästä, et siis kuulu mun empiiriseen pääsääntööni - ja kannaltasi hyvä niin :) Sen nyt sanoisin, en siis sinulle, että ennen kuin laitatte sen custom what ever high end -skebanne myyntiin (todeten ensin sen tonewood-ominaisuudet shaibaksi), niin säätäkää/säädättäkää se ja mahd. vaihtakaa mikit - ja miettikää asiaa uudemman kerran. Tällä metodilla jää aika paljon persnettoa tulematta - huono tosin mulle :D

Plussaa sun molemmille kirjoituksille myös sille "avautumiselle". Erittäin tärkeitä huomioita olet tehnyt ja otit rohkeasti esille ja voisin jopa sanoa itselleni epätyypillisesti ettei ole enää lisättävää :-)
LaMotta
15.11.2015 10:04:37

Huonosti soiva kitara ei mikkejä vaihtamalla paremmaksi muutu. Mitä asiaan tulee niin ilmeisesti voi luopua toivosta ihmiskunnan suhteen koska eihän tästä tule helvettiäkään.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Karvamammutti
15.11.2015 10:13:56
LaMotta: Huonosti soiva kitara ei mikkejä vaihtamalla paremmaksi muutu. Mitä asiaan tulee niin ilmeisesti voi luopua toivosta ihmiskunnan suhteen koska eihän tästä tule helvettiäkään.

En oo tähän päivään mennessä omistanu yhtään huonosti soivaa kitaraa. Tai yks oli, mutta käänsin kaularautaa ja tilanne korjaantui. Ja on noita ritsoja käsien läpi kulkenu yks tai toinenkin.
sbort frens
hallu
15.11.2015 10:21:57
Karvamammutti: En oo tähän päivään mennessä omistanu yhtään huonosti soivaa kitaraa. Tai yks oli, mutta käänsin kaularautaa ja tilanne korjaantui. Ja on noita ritsoja käsien läpi kulkenu yks tai toinenkin.

Samanlainen kokemus itsellänikin. Joskus -70 -80 luvun taitteessa oli sellaisia halpikisa jotka oli ihan oikeasti soittokelvottomia, mutta nykyisin olen nähnyt soittokelvottomia/soimattomia kitaroita lähinnä jotain anttilan williamseja ja yhden harley bentonin joka oli oikeasti täysin soittokelvoton kapine.
LaMotta
15.11.2015 10:23:59 (muokattu 15.11.2015 10:25:20)

Jep. Kannattaa vetää yhtäläisyysviiva huonosti soivan ja soittokelvottoman välille.

Entä jos onkin niin että hyvää haluava ei tyydy välttävään tai tyydyttävään?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Karvamammutti
15.11.2015 10:33:23
LaMotta: Jep. Kannattaa vetää yhtäläisyysviiva huonosti soivan ja soittokelvottoman välille.

Entä jos onkin niin että hyvää haluava ei tyydy välttävään tai tyydyttävään?

Minä en tyydy välttävään enkä tyydyttävään. Soitettavuus ja sointi ovat ykkösprioriteetit, viimeistelyn tasosta oon valmis tinkimään niin kauan kun se ei vaikuta edellämainittuihin.
sbort frens
LaMotta
15.11.2015 10:35:33 (muokattu 15.11.2015 10:37:51)

Yhden hyvä saattaa olla toisen välttävä tai tyydyttävä.

Huonosti soivuus ei tietenkään johdu välttämättä aina puista.
Laulava Kylätohtori
15.11.2015 10:46:50
Juzpe: Ihan sama mitä konsensuspuoluetta äänestää (SDP, RKP, Cokc, PerSe, Kes-kusta, Vasurit, vihreet, you name it) ja onko VW, Skoda, Audi vai BayernMutterWiritys.

Tärkeintä on että o massia, tietää olevnasa oikeessa ja kusta on päässä.

Lisäks tietty bonariks lasketaan se ettei osaa soittaa paskaaka.

Repeilin sun listalle, mutta tässä olet väärässä. Missään tapauksessa ei ole yhdentekevää, mitä puoluetta äänestää. Kyllä sen on oltava kokoomus. Kokoomus on menestyjien ja voittajien puolue. Porvarit, voittajat, rikkaat, kauniit ja rohkeat äänestävät kokoomusta, siksi myös tämä oman elämänsä sankari äänestää kokoomusta...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Karvamammutti
15.11.2015 10:53:00
LaMotta: Yhden hyvä saattaa olla toisen välttävä tai tyydyttävä.

Huonosti soivuus ei tietenkään johdu välttämättä aina puista.

Jos ei muutamalla satkulla saa kitaraa josta irtoaa diu diu ni ei se lähe vaikka siihen kitaraan löis vitusti tonneja kiinni.
sbort frens
LaMotta
15.11.2015 11:04:00

Karvamammutti: Jos ei muutamalla satkulla saa kitaraa josta irtoaa diu diu ni ei se lähe vaikka siihen kitaraan löis vitusti tonneja kiinni.

Tämä liittyy puihin miten?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)