Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5131 132 133 134 135215 216 217 218 219
Laulava Kylätohtori
12.11.2015 22:16:38
Lespaul66: Laitoin tänne torille jokunen päivä sitten myyntiin toisen Bluetoneni eli Lead JR:n tarkoituksena rahoittaa uutta Dusty Roadia. Tänään soittelin pitkästä aikaa JR:llä ja päätin nopeasti keskeyttää myynnin. Noilla satasilla sitä ei kannata myydä pkele, pidän laiteen. Niin hyvää saundia se tuottaa Musix Mann Axisin kanssa....

No voi prkl, just kun mää sitä sillä silmällä katselin...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Lespaul66
12.11.2015 23:10:13
No tuo Lead JR täydentää hyvin tulevan Dusty Roadin saundimaailmaa... Taitaa enemminkin tuo Bluetone Princeton reverbini jäädä tarpeettomaksi...?
Juzpe
13.11.2015 09:25:53

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12657890

Siellä ois vähä testiä eiheesta Bluetone + Pedallit. Mukana mm. legendaarinen keltainen Boss-pedalli.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Laulava Kylätohtori
13.11.2015 09:54:44 (muokattu 13.11.2015 09:56:47)
Juzpe: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12657890

Siellä ois vähä testiä eiheesta Bluetone + Pedallit. Mukana mm. legendaarinen keltainen Boss-pedalli.

Panes nyt vähän suusanallisia mietteitä myös, kun en nyt pysty kuuntelemaan testiä...

Lespaul66: No tuo Lead JR täydentää hyvin tulevan Dusty Roadin saundimaailmaa... Taitaa enemminkin tuo Bluetone Princeton reverbini jäädä tarpeettomaksi...?

Princeton ei kyllä ole meikäläisen juttu, mutta Lead Jr olisi voinut miettiä kotivahvariksi hetkiin, kun volumea joutuu rajoittamaan enemmän...
Juzpe
13.11.2015 10:01:37 (muokattu 13.11.2015 10:06:05)

Laulava Kylätohtori: Panes nyt vähän suusanallisia mietteitä myös, kun en nyt pysty kuuntelemaan testiä...

Lähinnä se, että aika puurokorva vissiin oon ku mun mielestä TG-musicin 808 ja Bossin SD-1 kuulostaa ihan identtisiltä. Varsinkin buusterinä käytettäessä on kyllä aika marginaaliset noi erot spedujen kesken. Vahvisti käsitystäni siitä, että 400 egee Handwired Tubescreamerista vaikuttaa johonkin muuhun kuin soundiin. Mutta kyl mä tunnen tyyppejä jotka ajaa Porschella tai Bemarilla.... jotku jopa HumVeellä. Kompensaatio ja silleen.

Muttanii purkkeihin liittyen vois läpät olla enempikin tuolla effurupatteluketjussa, eix jeh?
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Laulava Kylätohtori
13.11.2015 10:09:08
Juzpe: Lähinnä se, että aika puurokorva vissiin oon ku mun mielestä TG-musicin 808 ja Bossin SD-1 kuulostaa ihan identtisiltä. Varsinkin buusterinä käytettäessä on kyllä aika marginaaliset noi erot spedujen kesken. Vahvisti käsitystäni siitä, että 400 egee Handwired Tubescreamerista vaikuttaa johonkin muuhun kuin soundiin. Mutta kyl mä tunnen tyyppejä jotka ajaa Porschella tai Bemarilla.... jotku jopa HumVeellä. Kompensaatio ja silleen.

Kyllähän ne erot boosterina taitaa aika minimaalisia olla. Ehkäpä joissain pedaaleissa voi tulla eroa alataajuuksien leikkauksessa. Se on mielestäni ehkä suurin ero, mitä voisi ajatella. Ja vaikka kotona luukutellessa niitä tonen nyansseja huomaisikin, niin bändin kanssa ne kyllä aika pitkälti katoavat. Tosin jos soittaa vain kotona, eikä bändin kanssa, niin silloinhan tilanne on eri.

Kaikki yli 90 euroa uutena on Tubescreamerista liikaa. Sillä rahalla saa uuden S0r0666:n TS808:n, josta ei kyllä TS enää juurikaan parane. :)
Juzpe
13.11.2015 10:15:56

Laulava Kylätohtori:

Kaikki yli 90 euroa uutena on Tubescreamerista liikaa. Sillä rahalla saa uuden S0r0666:n TS808:n, josta ei kyllä TS enää juurikaan parane. :)

Maksoin TG:stä muistaakseni satasen + postit, mutta siinä on kytkimillä 18V, Asymm/sym, diodi/ledi ja fat/flat modit perusvehkeen lisäks. Testasin noi kaikki standalonena myöskin, eikä siinäkään ollu kauheesti eroja samantyyppisten purkkien välillä.
SirElwood
13.11.2015 10:24:59 (muokattu 13.11.2015 10:25:59)
Juzpe: Lähinnä se, että aika puurokorva vissiin oon ku mun mielestä TG-musicin 808 ja Bossin SD-1 kuulostaa ihan identtisiltä. Varsinkin buusterinä käytettäessä on kyllä aika marginaaliset noi erot spedujen kesken. Vahvisti käsitystäni siitä, että 400 egee Handwired Tubescreamerista vaikuttaa johonkin muuhun kuin soundiin. Mutta kyl mä tunnen tyyppejä jotka ajaa Porschella tai Bemarilla.... jotku jopa HumVeellä. Kompensaatio ja silleen.

Piti ihan vanhasta kirjanpidosta tarkistaa että mihinkäs hintaan noita one after 808 -pedaaleita on aikoinaan oikein tullut myytyä. Jos olet 400e moisesta maksanut, niin AUTS! Mutta ero SD:n ja TS:n välillä etenkin boosterina on pieni, sillä suurin ero näiden pedaalien välillä on symmetrisessä (TS) ja asymmetrissä (SD) klippauksessa.

Ja mitä kompensaatioon tulee: http://www.hitreach.com/wp-content/ … ploads/2014/06/swedish-pump-seo.png

EDIT: Hyvä, ajattelin jo että joku on lyönyt kunnolla rahoiksi.
Laulava Kylätohtori
13.11.2015 10:26:55
Itse tykkään S0r0n TS808:n lisäksi Abunai 2:sta. Tuli vaihdossa Fulltonen '69:iin. Molemmat ovat loistavia, mutta Abunai on niihin hetkiin, kun haluaa vähemmän basson leikkautumista. On se muutenkin huikea spedu - niitä harvoja, jotka soundaavat mielestäni hyvältä myös volume pienemmällä (plussaa myös bändin kanssa, kun pitää boostata hyvin vähän säröllä olevaa vahvaria) ja muutenkin siitä puuttuu tietynlaiset kihinät, joita lähes joka spedussa tuntuu olevan.

Enemmän toki kotisoittojuttu, mutta pitäähän sitä kotonakin soittaa. Ja putiikilla, kun jotenkin sitä henkilökohtaisten 'alataajuuksien' leikkautumista pitää kompensoida. :D
Juzpe
13.11.2015 10:27:44 (muokattu 13.11.2015 10:31:58)

SirElwood: Piti ihan vanhasta kirjanpidosta tarkistaa että mihinkäs hintaan noita one after 808 -pedaaleita on aikoinaan oikein tullut myytyä.

100 egee + postit maksoin omastani.

400 egen 808 ois tosa: http://www.thomann.de/gb/ibanez_ts808hwb.htm

Enemmän toki kotisoittojuttu, mutta pitäähän sitä kotonakin soittaa. Ja putiikilla, kun jotenkin sitä henkilökohtaisten 'alataajuuksien' leikkautumista pitää kompensoida. :D

Mulla on Guitar Rig 5 kotihommia varten. Piisa ihan hyvin. No okei... on mulla TW Express klooni himassa kans jos pitää häätö hankkia.
Laulava Kylätohtori
13.11.2015 10:31:56
Juzpe: 100 egee + postit maksoin omastani.

400 egen 808 ois tosa: http://www.thomann.de/gb/ibanez_ts808hwb.htm

Heh, alkaa olla hinta kohdillaan TS:ssä. Mutta ei siinä mitään, kyllähän tuollaisia voisi ostella ihan piruuttaan, jos vaan rahat riittäisi...

Tosin Sir Elwoodilla taitaa olla paremmat välineet, joiden tuloksia naisetkin taitavat arvostaa enemmän kuin handwired special boutique vintage specs original chip teeässää...
Gabe
13.11.2015 11:01:26 (muokattu 13.11.2015 11:03:10)
Juzpe: 400 egee Handwired Tubescreamerista vaikuttaa johonkin muuhun kuin soundiin. Mutta kyl mä tunnen tyyppejä jotka ajaa Porschella tai Bemarilla.... jotku jopa HumVeellä. Kompensaatio ja silleen

En maksaisi kyllä itsekkään Tubescreamerista vajaata neljää sataa.. mutta valitsit kyllä vähän hassun säikeen naureskella asialle. :D Meinaan että jos halpatuotannon maassa tehtaan liukuhihnalla kasattu purkki on mielestäsi kompensaatiota eikä siitä saa mitään lisäarvoa verrattuna vastaavaan käsintehtyyn laitokseen.. Niin eikös nuo sinun monen tonnin käsintehdyt Bluetonetkin ole tällä logiikalla sitten myös pelkkää pahimman luokan kompensaatiota? Väitän että ei kukaan siellä yleisössä huomaisi mitään vaikka sulla olisi joku neljän sadan kiinassa liukuhihnalla kasattu vahvistin käytössä, tuskin se käsintehty Bluetone sinusta myöskään parempaa soittajaa tekee vaikka se onkin kalliimpi? Ja varmaan soitto sujuisi yhtä lailla käytetyllä Tokain Les Paulilla kuin kalliilla käsintehdyllä Halla Customillakin?? ;)

Käsityöhän maksaa aina enemmän kuin koneen pykäämä, ja tuo käsintehty TS näyttää kuvien perusteella olevan vielä "p2p" tyyliin kasattu.. minkä luulisi lisäävän itse työhön kuluvaa aikaa. Onhan se fakta että monessa kohtaa maksaa muustakin kuin pelkästä soundista (helppohuoltoisuus, pitkä käyttöikä, vamistusmaa, eettisyys, yksilöllisyys, mielikuvat, fiilikset.. jne.) En nyt ihan hirveästi näe suurta vääryyttä tässäkään.
Juzpe
13.11.2015 11:37:03 (muokattu 13.11.2015 11:43:33)

Gabe: En maksaisi kyllä itsekkään Tubescreamerista vajaata neljää sataa.. mutta valitsit kyllä vähän hassun säikeen naureskella asialle. :D Meinaan että jos halpatuotannon maassa tehtaan liukuhihnalla kasattu purkki on mielestäsi kompensaatiota eikä siitä saa mitään lisäarvoa verrattuna vastaavaan käsintehtyyn laitokseen.. Niin eikös nuo sinun monen tonnin käsintehdyt Bluetonetkin ole tällä logiikalla sitten myös pelkkää pahimman luokan kompensaatiota? Väitän että ei kukaan siellä yleisössä huomaisi mitään vaikka sulla olisi joku neljän sadan kiinassa liukuhihnalla kasattu vahvistin käytössä, tuskin se käsintehty Bluetone sinusta myöskään parempaa soittajaa tekee vaikka se onkin kalliimpi? Ja varmaan soitto sujuisi yhtä lailla käytetyllä Tokain Les Paulilla kuin kalliilla käsintehdyllä Halla Customillakin?? ;)

Okei... mietitäänpä asiaa. Mun molemmat Bluetonet on ollu ihan asiallista vastinetta rahalle. Hyvästä kitaravahvistimesta 1500-2000 euroa ei ole mitenkään erikoinen raha varsinkin jos saa itse päättää millainen se on. Jos vaikka vilkaiset muiden vastaavia vehkeitä tekevien tunnetumpien valmistajien valikoimaa (Bogner, Budda, Marshall HandWired-sarja, Fenkun USA-reissuet) niin hintataso on ihan kohdillaan. Lisäksi soundissa ja käyttöominaisuuksissa on melrkittävä ero vaikkapa Peaveyn Classic 30:een tai Valvekingiin nähden.
Kitaroitahan mulla on keikkakäytössä 2 kpl, eli Tokain Tele ja Hallan Les Paul. Kolmas, eli Epin Lucille on tulossa ja havittelen kyllä toista Teleäkin. Mutta koska muut on bulkkikamaa niin niistä ei kandee välittää. Tuo Halla taas oli halvempi kuin vaihtoehtona miettimäni Gibson R9. Yksi hyvä Les Paul kun pitää olla.
Olen soittanut tänä vuonna keikalla noiden lisäksi muunmuassa Ampegin 1x12 bassokombolla (sillä perus trankkuvehkeellä) jossa oli kiinni kolmen spedun lauta ja kitarana oli Squjun Jazzari/Tele-hybridi. En mä kuitenkaan kujasen baariin roudaa mukanani 4x12 skobea, 2-kanavaista putkinuppia ja enterprisen kojelaudan kokoista pedaalikattausta. Toisaalta sitten Tampere-Talon isossa salissa pitää kamatkin olla mestan mukaan.
Kyse lienee enemmänkin siitä, että saako sillä hintaerolla mitään lisäarvoa soundillisesti/ muiden käyttöominaisuuksien suhteen. Jos mä en kuule eroa eri Tubescreamerien välillä, niin mun ei varmaan kandee sitten pistää yli kahta ja puolta sataa lisää rahaa saadakseni samansoundisen spedun kalliimmalla.
Vertasin tossa taannoin kolme midiohjattavaa digidilsaa (TimeLine, TimeFactor ja DD500) keskenään ja tulin siihen tulokseen, että DD500 tekee mulle riittävät temput 150 egee halvemmalla kuin nuo kaksi muuta.
Mutta en mä youtuben A/B testissä meinannu erottaa EHX:n SoulFoodia ja Klon Centauriakaan toisistaan, että ei mua nii vakavasti kandee ottaa.

Edit: Niin... soittelin tossa Tokain Lespallakin pari keikkaa. Ihan hyvin onnistu. Tai siis niin hyvin ku mun soittotaidolla nyt yleensäkin onnistuu.
Sarko
13.11.2015 11:40:35 (muokattu 13.11.2015 11:44:46)
Juzpe: Okei...
Mutta en mä youtuben A/B testissä meinannu erottaa EHX:n SoulFoodia ja Klon Centauriakaan toisistaan, että ei mua nii vakavasti kandee ottaa.

En meinannut erottaa Mad Proffan SHOD:ia ja Soul Foodia toisistaan ihan käytännön testissä, että molempi parempi ja nää on näitä. Offtopic tietty, särö pedalli keltaisesta ja muista efekteistä kertovaan lankaan kuuluisi.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
s8na
13.11.2015 12:43:27

Jos vertaa jotain marshalia vaikkapa bugeran vastaaviin niin silloin ei kyllä marshalin hinta ole kohdallaan soundiin ja ominaisuuksiin nähden.
Gabe
13.11.2015 19:46:30
Juzpe: Okei... mietitäänpä asiaa. Mun molemmat Bluetonet on ollu ihan asiallista vastinetta rahalle. Hyvästä kitaravahvistimesta 1500-2000 euroa ei ole mitenkään erikoinen raha varsinkin jos saa itse päättää millainen se on. Jos vaikka vilkaiset muiden vastaavia vehkeitä tekevien tunnetumpien valmistajien valikoimaa (Bogner, Budda, Marshall HandWired-sarja, Fenkun USA-reissuet) niin hintataso on ihan kohdillaan. Lisäksi soundissa ja käyttöominaisuuksissa on melrkittävä ero vaikkapa Peaveyn Classic 30:een tai Valvekingiin nähden.
Kitaroitahan mulla on keikkakäytössä 2 kpl, eli Tokain Tele ja Hallan Les Paul. Kolmas, eli Epin Lucille on tulossa ja havittelen kyllä toista Teleäkin. Mutta koska muut on bulkkikamaa niin niistä ei kandee välittää. Tuo Halla taas oli halvempi kuin vaihtoehtona miettimäni Gibson R9. Yksi hyvä Les Paul kun pitää olla.
Olen soittanut tänä vuonna keikalla noiden lisäksi muunmuassa Ampegin 1x12 bassokombolla (sillä perus trankkuvehkeellä) jossa oli kiinni kolmen spedun lauta ja kitarana oli Squjun Jazzari/Tele-hybridi. En mä kuitenkaan kujasen baariin roudaa mukanani 4x12 skobea, 2-kanavaista putkinuppia ja enterprisen kojelaudan kokoista pedaalikattausta. Toisaalta sitten Tampere-Talon isossa salissa pitää kamatkin olla mestan mukaan.
Kyse lienee enemmänkin siitä, että saako sillä hintaerolla mitään lisäarvoa soundillisesti/ muiden käyttöominaisuuksien suhteen. Jos mä en kuule eroa eri Tubescreamerien välillä, niin mun ei varmaan kandee sitten pistää yli kahta ja puolta sataa lisää rahaa saadakseni samansoundisen spedun kalliimmalla.
Vertasin tossa taannoin kolme midiohjattavaa digidilsaa (TimeLine, TimeFactor ja DD500) keskenään ja tulin siihen tulokseen, että DD500 tekee mulle riittävät temput 150 egee halvemmalla kuin nuo kaksi muuta.

Edit: Niin... soittelin tossa Tokain Lespallakin pari keikkaa. Ihan hyvin onnistu. Tai siis niin hyvin ku mun soittotaidolla nyt yleensäkin onnistuu.

Juu, en väitä vastaan ja olen pitkälti samaa mieltäkin. Pistipähän vaan silmään, meinaan että jos johonkin valikoituun halppis Les Paul mukaelmaan löisi nuo samat mikit kuin mitä sulla on Hallassa.. niin tuskinpa se hinta/laatuero sille kuulijalle tai youtube kuuntelijalle välittyisi. Mutta tästä huolimatta halla on varmasti jokaisen euronsa väärti ja palvelee huoletta niin pitkään kuin tarttee. Sama varmasti noiden Bluetoneidesi kanssa myös. Meinaan vaan että vaikka sitä ei äkkiä huomaisikaan niin kyllä sitä kompensaatiota löytyy lopulta itse kunkin hallusta. ;) Vaikka Bluetonen hintataso on kieltämättä edullinen kun vertaa muihin vastaaviin, niin jonkun Bugeran omistajan näkövinkkelistä se on varmasti ylellisyystuote. Ainakin meikäläisen lompakko sanoo että Bluetone on kallis merkki. :)
s8na
14.11.2015 14:56:23 (muokattu 14.11.2015 14:58:37)

Rämppy: Näiden bugeroiden ja vastaavien kestävyys ja korjattavuus voi olla ongelma vuosien kuluttua. Mulla on ollut pari ihan hyväsoundista kaukoidän putkihalpista. Jossain vaiheessa alkoi reistailu ja korjaaminen osoittautui hankalaksi. Itse asiassa vahvistinhuolloista tuli kommenttia, että me ei huolleta tuollaisia...

Samanlaisia ongelmia voi olla 3 x kalliimmissa marshaleissa ja hankalia nekin on huoltaa. No itse kyllä suosin merkkivehkeitä ja tietenkin jotain ptp kamaa ostaisin jos tulis sopivia vehkeitä vastaan. Tää nyt oli vähän saivartelua tosta butiikkivehkeiden todellisesta arvosta jos ajatellaan ominaisuuksia ja soundia.
Tympee Huttunen
14.11.2015 15:48:27
Rämppy: Näiden bugeroiden ja vastaavien kestävyys ja korjattavuus voi olla ongelma vuosien kuluttua. Mulla on ollut pari ihan hyväsoundista kaukoidän putkihalpista. Jossain vaiheessa alkoi reistailu ja korjaaminen osoittautui hankalaksi. Itse asiassa vahvistinhuolloista tuli kommenttia, että me ei huolleta tuollaisia...

Se 60e tuntilaskutus tuntuu pieneltä, kun korjaa 1500e vahvistinta. Isolta, kun korjaa 250e vahvistinta.
Rämppy
14.11.2015 16:19:46
s8na: Samanlaisia ongelmia voi olla 3 x kalliimmissa marshaleissa ja hankalia nekin on huoltaa. No itse kyllä suosin merkkivehkeitä ja tietenkin jotain ptp kamaa ostaisin jos tulis sopivia vehkeitä vastaan. Tää nyt oli vähän saivartelua tosta butiikkivehkeiden todellisesta arvosta jos ajatellaan ominaisuuksia ja soundia.

Käsin kasattu ptp-styke, kuten Bluetone, on yleensä helppo ja halpa korjattava. Sen sijaan halvalla leivotut piirilevykoneet voivat olla todella konstikkaita huollettavia. Eli niitä kuudenkympin huoltotunteja saattaa kertyä yllättävän paljon.
Saahan sitä sanoa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)