Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: boss gt-001 käyttäjiä
1
mikaki
12.11.2015 23:02:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipailisin hyviä ja huonojakin kokemuksia jos löytyy em laitteesta lähinnä "live käytössä. Miten hoidellu presettien vaihdot, midillä vai boss:n omalla vaihtaja spedulla. Akustisen kanssa jne.
Videoita yms löytyy lähinnä studio soitteluista. Kyseinen laitehan toimii kumminkin vahvistimen edessä tai efektilenkkiin kytkettynä .
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
tender.insanity
13.11.2015 05:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sisäisesti sama laitehan tuo on kuin GT-100, joka on oikein mainio. GT-001 taitaa olla ihan muovinen härpäke, eli lähinnä studiohommia varten viemään vähemmän tilaa eikä kovaan runttaukseen.
 
Itse olen käyttänyt GT-sarjalaisia jo yli 10 vuotta ja GT-100 tässä viimeisimpänä. Hyvin toimii sekä vahvarin kanssa 4CM:n kautta että suoraan PA:han, aktviivikajareihin jne.
 
mikaki
13.11.2015 08:28:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu , kyllä bossilaiset on mullekkin ollut tuttuja jo 15vuotta,omistanu gt6,gt8,gt10 me-50.
Toi gt-100 asiakin oli jo tiedossa .
Saakohan tuosta ohjattua patch:n vaihtoa esim midipolkimella vai onko pelkästään 6,3mm steroplugi päisellä pedaalilla ainoa vaihtoehto.
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
tender.insanity
13.11.2015 08:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaki: Juu , kyllä bossilaiset on mullekkin ollut tuttuja jo 15vuotta,omistanu gt6,gt8,gt10 me-50.
Toi gt-100 asiakin oli jo tiedossa .
Saakohan tuosta ohjattua patch:n vaihtoa esim midipolkimella vai onko pelkästään 6,3mm steroplugi päisellä pedaalilla ainoa vaihtoehto.

 
Eihän siinä ole kuin noita 6,3mm reikiä. Joko semmoisella FS-6:lla tai millä vaan vastaavalla tai sitten ohjelmallisesti DAWista suoraan vaihtamaan lennossa.
 
Mikset hanki GT-100:sta? Ei tarvitse noita ongelmia miettiä ja kestää keikallakin hyvin.
 
mattim
13.11.2015 10:16:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaki: Juu , kyllä bossilaiset on mullekkin ollut tuttuja jo 15vuotta,omistanu gt6,gt8,gt10 me-50.
Toi gt-100 asiakin oli jo tiedossa .
Saakohan tuosta ohjattua patch:n vaihtoa esim midipolkimella vai onko pelkästään 6,3mm steroplugi päisellä pedaalilla ainoa vaihtoehto.

 
Tietokoneeseen kytkettynä mahdollisuuksia patchi voi vaihtaa millä tahansa midiä tuottavalla kytkimellä/laitteella.
 
Itse olen vastaavia kamppeita komennellut Behringer FC1010 pedaalilla. Tietokoneessa MidiOX softalla komennot suodatetaan ja halutut komennot ohjataan komennettavalle kamppeelle.
 
http://www.midiox.com/
 
TTV
13.11.2015 10:17:58 (muokattu 13.11.2015 10:18:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Eihän siinä ole kuin noita 6,3mm reikiä. Joko semmoisella FS-6:lla tai millä vaan vastaavalla tai sitten ohjelmallisesti DAWista suoraan vaihtamaan lennossa.
 
Mikset hanki GT-100:sta? Ei tarvitse noita ongelmia miettiä ja kestää keikallakin hyvin.

 
GT-100:ssa on lisäksi looper ja efektilooppi, joita GT-001:ssä ei ole. Itellä on pöydän kulmalla toi 001, kun se palvelee tilantarpeen ja ominaisuuksiensa puolesta mun käyttötarpeita paremmin kuin 100. Livekäyttöön ja varsinkin vahvistimiin kytkentään valitsisin kyllä 100.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
tender.insanity
13.11.2015 10:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: GT-100:ssa on lisäksi looper ja efektilooppi, joita GT-001:ssä ei ole. Itellä on pöydän kulmalla toi 001, kun se palvelee tilantarpeen ja ominaisuuksiensa puolesta mun käyttötarpeita paremmin kuin 100. Livekäyttöön ja varsinkin vahvistimiin kytkentään valitsisin kyllä 100.
 
Jep. Itse mietin GT-001:n hankkimista myös kun tuo GT-100 vie paljon tilaa kotona, eikä sitä sillai tule käytettyä. Ostin kuitenkin DigiTech GSP1101:n hoitamaan nauhoitusten virkaa. GT-100 saa olla sitä varten kun/jos joutuu soittelemaan oikeasti.
 
Jake24-25
13.11.2015 11:31:29 (muokattu 13.11.2015 11:50:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Jep. Itse mietin GT-001:n hankkimista myös kun tuo GT-100 vie paljon tilaa kotona, eikä sitä sillai tule käytettyä. Ostin kuitenkin DigiTech GSP1101:n hoitamaan nauhoitusten virkaa. GT-100 saa olla sitä varten kun/jos joutuu soittelemaan oikeasti.
 
Itse hankin GT-100:sen nimenomaan nauhoituskäyttöön ja tietokoneyhteensopivuus oli siten merkittävä tekijä päätöksessäni. Toki moni muukin asia vaikutti ratkaisuuni. Harkitsin myös GT-001:stä yhdessä vaiheessa ja monia muidenkin valmistajien laitteita kuten Line6:sen, Digitechin jne. GT-100:sen päädyin pitkälti omien hyvien kokemusteni kautta kun kokeilin sitä itse (kokeilin useampaa muutakin mutta ne eivät jostain syystä iskeneet). Lisäksi BOSS-merkki vaikutti myös ratkaisuuni koska olin aiemmin käyttänyt paria BOSSin multiefektiä joista hyviä kokemuksia. Varsinkin mielestäni kuulokekäytössä (missä sitä käytän pitkälti) on GT-100:sen todella hyvä. Soundit kuulostavat komeilta kuulokkeiden kautta (kuulostavat kyllä ilman kuulokkeitakin). Eli himakäyttö (kotiäänitykset, kotisoittelu) itselläni oli pitkälti se miksi hankin GT-100:sen. Olen ollut tyytyväinen kyllä sen n. 3 kk. kokemuksen jälkeen. Sen minkä kaipaisin GT-100:seen lisää olisi useampi efektilooppi koska useampaa pedaalia yhden loopin kautta käytettäessä vaatii ylimääräistä steppailua (saadakseen ylimääräiset pedaalit pois päältä oikealla hetkellä) kun taas useammassa loopissa jokainen pedaali voi olla koko ajan päällä (ja ne sitten kytketään systeemiin looppikytkimellä) kuten mm. TC Electronicsin G-systemissä on. Tämän vuoksi käytänkin vain yhtä erillistä pedaalia kerrallaan. Käyttäisin useampaa jos esim. kolmelle olisi erilliset loopit. Muuten GT-100 on aivan huippulaite. Olen aiemmin omistanut multiefekteistä ZOOM 505II:sen, BOSS ME-50:n ja BOSS ME-70:n. ZOOM oli yllättäen selkeästi huonoin ja GT-100 on selkeästi paras - aivan eri tason laite kuin nuo muut vaikka ME-sarjan laitteet eivät todellakaan huonoja olleet. Suosittelen kokeilemaan GT-100:sta. Hyvät soundit, helppo ohjelmoida, tietokoneyhteensopivuus, efektilooppi. Siinä pähkinänkuoressa miksi GT-100 on erinomainen laite. Vaikka tuossa aiemmin puhuin että voisi olla useampi efektilooppi niin yksikin efektilooppi antaa paljon vaihtoehtoja soundeille eikä uuden pedaalin vaihto ole mikään työläs homma tai sitten jos pitää kahta pedaalia niin toisen kytkeminen pois päältä. Useampi efektilooppi yksinkertaistaisi asioita mutta sen puuttuminen ei ole maailmanloppu.
 
tender.insanity
13.11.2015 12:09:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jake24-25: Eli himakäyttö (kotiäänitykset, kotisoittelu) itselläni oli pitkälti se miksi hankin GT-100:sen.
 
Jep. Mullakin oli GT-100 pitkään päänauhoitusvälineenä. Linjoista ulos tosin. USBin käyttö on täyttä paskaa. Lead soundeissa GT-100 on hyvä, mutta tuon GSP1101:n tulemisen jälkeen on rytmikitarointi siirtynyt sille kokonaan kun laitteeseen voi ladata omat impulssit.
 
GT-100 on kyllä todella helppo ja miellyttävä käyttää. Varsinkin ilman tietokonetta. Boss Tone Studio on suht kökkö ja lagaava ja GT-100:n oma käyttöliittymä on ihan huippuhyvä.
 
Jake24-25
13.11.2015 12:58:32 (muokattu 13.11.2015 13:01:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Jep. Mullakin oli GT-100 pitkään päänauhoitusvälineenä. Linjoista ulos tosin. USBin käyttö on täyttä paskaa. Lead soundeissa GT-100 on hyvä, mutta tuon GSP1101:n tulemisen jälkeen on rytmikitarointi siirtynyt sille kokonaan kun laitteeseen voi ladata omat impulssit.
 
GT-100 on kyllä todella helppo ja miellyttävä käyttää. Varsinkin ilman tietokonetta. Boss Tone Studio on suht kökkö ja lagaava ja GT-100:n oma käyttöliittymä on ihan huippuhyvä.

 
Minä olen ihan tyytyväinen ollut niihin soundeihin joita olen ulos saanut USB:n kautta nauhoitettaessa. Tosin en ole vielä linjaan kokeillut BR-800:n kanssa. Silloin mielipiteeni saattaa muuttua. Käytän nykyisin bassonauhoituksiin sekä rumpurytmeihin BR-800:sta ja kitaran nauhoittamiseen GT-100:sta jossa on osin samoja soundeja kuin BR-800:ssa mutta niitä GT-100:ssa pystyy vaihtamaan kytkimien kautta helpommin ja on efektilooppi erillispedaalien käytölle ja lisäksi ihan uusiakin soundeja mitä BR-800:ssa ei ole. Lisäksi GT-100:sen ohjelmoituja soundeja voin käyttää sekä muuten soitettaessa että äänityksissä kun BR-800:a ei voi käyttää GT-100:sen tavoin multiefektinä muuten kuin äänitettäessä.
 
Tone Studiota olen kokeillut kyllä. On se ihan käytettävä mielestäni mutta soundeja pystyy vaivatta muuttamaan suoraan GT-100:sen kauttakin. Eri asia jos Tone Studion voisi jotenkin integroida suoraan käyttämääni nauhoitusohjelmaan Sonar LE:n ja siellä suoraan muokata soundeja niin sitten sillä ohjelmalla olisi nykyistä enemmän lisäarvoa. Tosin nykyisinkin ainakin patchien nimet on mielestäni helpompi kirjoittaa Tone Studiolla kuin GT-100:sen kautta. Eli se on ainakin plussa sille ohjelmalle jos ei muuta.:)
 
Jake24-25
13.11.2015 13:04:16 (muokattu 13.11.2015 13:13:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaki: Kaipailisin hyviä ja huonojakin kokemuksia jos löytyy em laitteesta lähinnä "live käytössä. Miten hoidellu presettien vaihdot, midillä vai boss:n omalla vaihtaja spedulla. Akustisen kanssa jne.
Videoita yms löytyy lähinnä studio soitteluista. Kyseinen laitehan toimii kumminkin vahvistimen edessä tai efektilenkkiin kytkettynä .

 
Jos livekäyttöön meinaat laitetta hommata niin kyllä suosittelisin ennemmin GT-100:sta kuin GT-001:stä. GT-100:ssa on livekäytössä välttämättömät kytkimet soundien reaaliaikaiselle pois/päälle-kytkemiselle ja "kaasupoljin" efektien parametrien muuttamiselle lennossa ja wahille yms. Lisäksi GT-100:n on jämäkkä paketti noin rakenteellisessa mielessä. Ja ainakin omasta mielestäni GT-100:n on jotenkin paremman näköinen vaikkei sillä varmasti soiton kannalta olekaan merkitystä.
 
mikaki
13.11.2015 13:16:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minä gt-100 saa mahtumaa mihinnää, mulla on pedaalilaudat ym hyvässä kunnossa.
Aino asia oli koko. tarviin keikka käyttöön hyvä saundista ja pienikokoista modulaatio/kaiku lootaa.
Irto spedut ei,h9 ei,line6 m9 ei. En jaksa perustella tässä just nyt. Tiedän 001 on tarkoitettu toimisto olosuhteisiin mutta kaiken pystyy järjestelemään.
Tykästyin vanhana boss:n käyttäjänä tämän suht uutuuden käyttöliittymään ja saundeihin.
Olisi just sopiva omaan käyttöön ja niinpä tilasinkin sen jo . Katsotaan sitten mitä tuleman pitää
 
Ok. Eli joku sanoikin tuolla että yhteys pc niin voi ohjata midillä. Muuten mennään perus 2nappisella vaihtajalla. Tämäkin kelpaa
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
mikaki
13.11.2015 13:19:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kumminkin jokaiselle, kommentoija riitti ja seasta löytyi tieto :) !
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
mikaki
13.11.2015 13:26:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaki: Kiitokset kumminkin jokaiselle, kommentoija riitti ja seasta löytyi tieto :) !
ja lisäilkää vaan muitakin juttuja 001:ä jos tulee mieleen, voi sit tästä ketjusta vaikka lukea.
 
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
tender.insanity
13.11.2015 13:52:23 (muokattu 13.11.2015 13:59:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jake24-25: Minä olen ihan tyytyväinen ollut niihin soundeihin joita olen ulos saanut USB:n kautta nauhoitettaessa.
 
Juu, ei se soundeista ole kiinni. Ongelma on, että varsinkin PC puolella kone hyväksyy vain yhden audiointerfacen ajurit nauhoittamaan kerrallaan. Jos Boss on kiinni USB:illa, niin Boss on se äänikortti minkä läpi kaikki menee. Se ei ole hyvä juttu jos projektissa on monta softasynaa vetelemässä omiaan. Mieluusti nauhoittelen siis perinteisellä tyylillä piuhat audiointerfaceen, jonka ajureilla mennään.
 
EDIT:
Piti tsekata mitä Sonar kertoo latensseiksi
 
Boss GT-100:
 
Input: 11,59ms
Output: 17,1ms
Total: 28,6ms
 
DigiTech GSP1101:
 
Input: 11,6ms
Output: 5,8ms
Total: 17,4ms
 
M-Audio M-Track Quad:
 
Input: 3,0ms
Output: 8,0ms
Total: 11,0ms
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «