Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alle 100€ kuulokkeet studioon?
1 2
dantone
07.11.2015 15:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teen tässä kimppatilausta tompsulle ja kaikki päättivät hommaa "hyvät" studiokuulokkeet alle 100€. Ajattelinkin kysyä teiltä suosituksia/kokemuksia mitkä olisi nykytarjonnasta hyviä luureja siinä hintaluokassa.
 
dewil
07.11.2015 16:37:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaksan vannoa näiden nimeen, vuodesta toiseen:
http://www.thomann.de/fi/sony_mdr7506_kopfhoerer.htm
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
dantone
09.11.2015 05:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia tiedosta. Tilaamme siis näitä! :)
 
oksatboys
09.11.2015 17:05:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dantone: Kiitoksia tiedosta. Tilaamme siis näitä! :)
 
Mulla on ollut nyt muutaman vuoden tollaset äänityshommissa ja paljon olen kuunnellut myös musaa bussimatkoilla noilla. Soundi on vähän kirkas ja vaimennusta sais olla enemmän, mutta muuten oikein pätevät. Ovat myös kestävät ja varaosia saa. Hinta oli joku aika sitten vielä 120e, mutta toi 99e on jo tosi hyvä hinta näille.
 
Kamarunkkaus on kuin laittas rahaa pankkiin mut vaan jonkun muun tilille.
dewil
09.11.2015 22:06:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseasiassa noi on soundiltaan todella neutraalit. Niissä ei ole bassoboostia laisin, joten ne voi ens alkuun kuulostaa vähän ohkaisilta, jos on tottunut poppiluureihin.
Suljetuiksi, alle satasen luureiksi, nää pääsee yllättävän lähelle mun Gradon studioluureja.
 
Mä hommasin tollaset 10v sitten livehommiin, jolloin toisinaan pitää eristää hyvin ja löytyä herkkyyttä/äänenpainetta. Nyt on jo toiset menossa. edelliset kesti paiskomista 7v. Tyynyjen kiinnitys on pyllystä, mutta ne menee takas paikalleen kans helposti.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
tmuikku
10.11.2015 09:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa sitten jos vielä pitää tinkaista hinnasta niin Audio technican m30x taitaa olla halvin järkevä kuulotin. Hinta on noin 60e, ei riko pankkia jos artisti talloo päälle.
 
Aamuhaamu
12.11.2015 07:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG K-240 Mk II:set tuli poistettua lähemmäs 10v sitten vajaalla satkulla ja ei ole harmittanut.
 
dantone
01.12.2015 23:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Itseasiassa noi on soundiltaan todella neutraalit. Niissä ei ole bassoboostia laisin, joten ne voi ens alkuun kuulostaa vähän ohkaisilta, jos on tottunut poppiluureihin.
Suljetuiksi, alle satasen luureiksi, nää pääsee yllättävän lähelle mun Gradon studioluureja.
 
Mä hommasin tollaset 10v sitten livehommiin, jolloin toisinaan pitää eristää hyvin ja löytyä herkkyyttä/äänenpainetta. Nyt on jo toiset menossa. edelliset kesti paiskomista 7v. Tyynyjen kiinnitys on pyllystä, mutta ne menee takas paikalleen kans helposti.

 
Nyt kun rupesin kuuntelemaan ensimmäistä kertaa näillä kuullokkeilla niin hämmästelen näiden kuullokkeiden mielestäni todella räikeetä yläpäätä! mielestäni yläpää on aivan liian raaka, ja diskantit jopa paikoitellen sattuvat korvaan kuuntelussa. Edeltävät kuullokkeet mitä minulla on ovat: Sennheiser HD500 ja AKG K55. En tiedä niiden hinta/laatutasoa ollenkaan mutta näin pikaisella kuuntelulla mielestäni pesevät tuon sonyn 6-0! En ole ollenkaan tottunut kuullokkeiden käyttäjä joten en tiedä miten suhtautua tuohon äänenlaatuun. Kuuluuko tuon sonyn kuullostaa noin räikeältä siis tuo yläpää? Tuntuu siltä että ettei noilla jaksa kuunnella kuin 5min ja alkaa korvat rasittumaan tuosta räikeästä diskantista. Olen kovasti ihmeissäni?
 
dewil
02.12.2015 00:56:42 (muokattu 02.12.2015 00:59:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne kyllä ole räikeät ollenkaan, vaan neutraalit. En tiedä pitääkö niitä ajaa vähän sisään, ei muistaakseni. Mutta jos on tottunut botnea korostaviin ja pehmeämidleisiin luureihin, niin salettiin voi tuntua alkuun vähän ohuelta ja kireeltä ;)
Ne on työkalut!
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
oksatboys
02.12.2015 09:23:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noi sonyt ovat neutraalit, mutta kyllä mäkin sanoisin että ne on vähän räikeät. Jos vertaa vaikka senkun hd530II:in tai hd650:iin. Toki puhutaan aika erilaisista luureita noin muutenkin.
 
mhelin
02.12.2015 13:49:28 (muokattu 02.12.2015 13:56:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikesta päätellen nuo Sonyt on tarkoitettu live monitorointiin ja toimivat varsinkin puheäänitysten monitoroinnissa (live-haastattelut yms.).
 
http://www.head-fi.org/products/son … fessional-large-diaphragm-headphone
 
No tompalla on hyvä palautusoikeus... Satkulla ei taida saada vielä hyviä kuulokkeita. Ja sitten tietty pitäisi olla sopivat käyttötarkoitukseen - suljetut (epämukavat) rumpalille tai monitorointiin melussa (jos ei esim. erillistä tarkkaamoa), avoimet tai puoiiavoimet kaikkeen muuhun hommat (miksailuun, kiippareiden tms. äänittelyyn ilman vahvistimia). Beyerin DT-770 80 ohmin malli on hyvä suljetuksi (135EUR), avoimempia luureja sitten löytyy vaikka kuinka, esim. AKG K-240 mkII (111 EUR), K-240 Studio (85 EUR), Sennheiserilta löytyy kivoja malleja, Beyeriltä hyviä mutta vähän hintavampia (DT-880 esim.). Sitten kannattaa vielä tilata läjä alle kolmenkympin Superluxeja, niissäkin on erittäin hyviä ja studiohommiin käyttökelpoisia malleja. Puoliavoimista esim. HD-330 on tykätty malli (olisko DT-880 kopio?):
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd_330.htm#bewertung
 
Toinen on HD-668B jollaiset itsellänikin olivat:
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_h … htm?ref=prod_rel_271757_1#bewertung
 
Noita voi tuunata alkuperämerkin pehmusteilla, ja modausohjeita löytyy netistä helposti.
 
anapena
02.12.2015 15:16:02 (muokattu 02.12.2015 15:18:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AudioTechnican ATH- ja Fostexin TxxRP-sarjaa ei vielä ole mainittu. Nyt on.
Mitä tilannetta tällä kertaa ajatellaan, äänitystilannetta vai miksaamista? Itse ajattelen studiokuulokkeen olevan lähinnä ensimmäistä.
 
Istu ja pala!
dantone
05.12.2015 04:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin "paremmat luurit sen takia kun äänitän ne päässä soittimet sisään. Etenkin bassokitara on haastavin äänitettävä.. Pitäisi kuulla oikeasti miltä se kuulostaa ennenkuin sen äänittää. Näillä nykyisillä luureilla ei saa säädettyä sointinta siihen säätöihin että sitä ei tarvitsisi alkaa heti isolla kädellä equttaa koska se soundi ei ollutkaan yhtään sinnepäin mitä sitten monitoreista kuuntelee. (Genelecit) olen tietoinen gensujen yläpään tarkuudesta/raakudesta joten hillitsen miksaussisani yläpään kuntoon niin että se ei ole raaka geneillä kuunneltuna, ja silloin se onkin monessa muussa kaiutimessa tasapainossa. Näillä luureilla kuunneltuna yläpää on todella raaka ja jopa kivulias paikoitellen varsinkin omia miksauksia kuunnellessa mutta myös ns. Hyväksi todettua tavaraa kuunnellessa. Esim. Toto, direä, stelly dan ym.. Olen aika ymmälläni näiden kuulokkeiden kanssa vieläkin..
 
studio
05.12.2015 09:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luureilla on äänitys hommissa käyttöä mitta miksauksessa vain jotai yksityiskohtien tarkistusta. Jos miksaa luureilla ei välttämättä toimi kajuttimilla, liian erilainen kuunteluympäristö ja äänipiste tulee 180 asteen leveydeltä.
 
dewil
05.12.2015 13:58:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dantone: Ostin "paremmat luurit sen takia kun äänitän ne päässä soittimet sisään. Etenkin bassokitara on haastavin äänitettävä.. Pitäisi kuulla oikeasti miltä se kuulostaa ennenkuin sen äänittää. Näillä nykyisillä luureilla ei saa säädettyä sointinta siihen säätöihin että sitä ei tarvitsisi alkaa heti isolla kädellä equttaa koska se soundi ei ollutkaan yhtään sinnepäin mitä sitten monitoreista kuuntelee. (Genelecit) olen tietoinen gensujen yläpään tarkuudesta/raakudesta joten hillitsen miksaussisani yläpään kuntoon niin että se ei ole raaka geneillä kuunneltuna, ja silloin se onkin monessa muussa kaiutimessa tasapainossa. Näillä luureilla kuunneltuna yläpää on todella raaka ja jopa kivulias paikoitellen varsinkin omia miksauksia kuunnellessa mutta myös ns. Hyväksi todettua tavaraa kuunnellessa. Esim. Toto, direä, stelly dan ym.. Olen aika ymmälläni näiden kuulokkeiden kanssa vieläkin..
 
Ehkä meillä on vaan niin erilainen käsitys soundista. Ei geneleckejenkään soundi ole raaka tai riipivä, vaikka se tarkka ja "pinnassa" onkin.
Mä oon vertaillu noita Sonyja esim. avonaisiin ja helvetin hyviin Gradon SR125 luureihini ja soundimaailma on molemmissa hyvin samankaltainen. Tietty sillä erotuksella että ne on rakenteiltaan hyvin erityyppiset luurit.
Onhan sekin tietty mahdollista, että ne on maanantaikappaleet.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
dantone
07.12.2015 04:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätin antaa näille kuulokkeille mahdollisuuden jos niihin vaikka ajan kanssa tottuisi. Tai kaikkeehan kyllä tottuu, (vaikka omaan muijaan) :) mutta katsotaan miten tuo yläpää alkaa ajan kanssa käyttäytymään. Tällä hetkellä ovat kyllä TÄYSIN eri planeetalta kuin vanhat senkut tai akg:t. Ja nimenomaan vielä halusin korostaa että alapää ei noissa ole mitenkään ohut. Itseasiassa se on mielestäni varsin tasapainoinen. Että siis siinä ei missään nimessä ole tuo ongelma. Eipä tosin nuo ollut kyllä hinnalla pilattu että ei sen suhteen pääse harmittaa. Palailen asiaan näiden suhteen vaikka n. Puolen vuoden päästä että miten olen tottunut käyttämään niitä.
 
Antti1
07.12.2015 09:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus mittausdataa katsoessa siellä yläpäässä kyllä tapahtuu aika merkillisiä. Alemmilla diskanteilla aivan hillitön korostus ja ylimmät ovat vaimentuneet lähes kuulumattomiin, siis ihan vielä kuuloalueella olevat taajuudet.
dewil
07.12.2015 14:18:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noistakin löytyy niin monen näköistä mittauskäppyrää, etten kauheesti luottais niihin.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
dewil
08.12.2015 13:08:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luurien mittaaminen ja tulosten tulkitseminen ei ole niin yksioikoista, kuin luulisi:
http://www.innerfidelity.com/conten … sponse-part-one#QWWYda9PQXXghxRH.97
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
saastara
08.12.2015 13:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Luurien mittaaminen ja tulosten tulkitseminen ei ole niin yksioikoista, kuin luulisi:
http://www.innerfidelity.com/conten … sponse-part-one#QWWYda9PQXXghxRH.97

 
Sattumalta päädyin lukemaan samasta aiheesta eilen, vaikkakin eri artikkelia. Aloin miettimään, kun on noita kaikenmaailman akustisia korjaussoftia skobeille ja luureille, että ehkä tämä olisi semmoinen suunta, jota kannattaisi kenties kaiutin- ja luurisuunnittelussa tutkia enemmän. Ehkä se luotisuora vaste, ei olekaan se optimaalisin, joskin varmasti kyllä universaalein tavoite taajuusvasteessa..?
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «