Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: K&K vs. JJB mikitys
1
discominister
05.11.2015 12:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Olisi tarve mikittää halvahko Sigman 12-kielinen ja pohdiskele tässä hinta-laatusuhteeltaan parasta ratkaisua. Aikaisemmin minulle on erittäin hyviä kokomuksia K&K:n pure mini systeemistä ja nyt vilkaisin, että saisin tilattua K&K:n pure 12 strings version hintaan 115€. Foorumeita lueskellessa on tullut kuitenkin vastaan JJB Prestige 330 systeemi, jonka sanotaan olevan "et huomaa eroa K&K:hon" ja hintaa tulisi vain 50€.
 
Kuunnellessani Youtubesta tuon JJB:n ääninäytteitä on jotkin niistä kuitenkin olleet aikalailla kehnoja ja erittäni kvaak-piezo kuuloisia, joka on juuri se soundi jota haluan välttää. Toisaalta jotkut ääninäytteet on ollut ihan kelpoja. Kaiken kaikkiaan K&K:n näytteet ovat olleet parempia, mutta hintakin sitten yli kaksinkertainen.
 
Onko porukalla kokeusta täällä JJB:n mikityksistä ja miten arvioisitte?
 
oksatboys
05.11.2015 20:09:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos noissa youtuben demoissa ei oltu käytetty samaa etuastetta (tai edes mitään hommaan soveltuvaa etusta), niin ei niistä voi paljoo päätellä. Kauheelta noi K et K:kin kuulostaa suoraan mikseriin soitettuna jne.
 
Kamarunkkaus on kuin laittas rahaa pankkiin mut vaan jonkun muun tilille.
Azolith
07.11.2015 15:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos sijoittaisi hieman enemmän..
L.R.Bags Anthem vaikka, tai Lyric.
Bags on pokannut palkintoja molemmista ja on helpohko siirtää toiseen kitaraan jos tarve.
Anthemin asensin muusikon Martin D-28:n ja soundasi kyllä niin hyvin että jäi mieleen ostaa itselekin vastaava.
Kyllähän K&K Purekin on ok. Passiivimikkinä parhaimmillaan jonkun esivahvistuksen kautta.
Tosin kitaraa mulla viilauttava soittaja kävi kylässä jolla K&K meni suoraan AER 60Wattiseen ja kuulosti erittäin hyvältä. Kun testailtiin muita kitaroita kun hänen Martin 000-15M mallia (loistava kitara), niin kuulosti erittäin hyvältä myös Sigman pietzo mikitetyt.
Vahvistimissa on erikoista että transistoripelit toimii paremmin akustisten kanssa.
Ei kai sitten putkipuolella ei ole kukaan suunnannut erikoisesti "puhtaaseen" soundiin vermeitä, verraten vaikka hifi kuuntelu osaston huippulaitteisiin.
 
.
discominister
07.11.2015 21:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitukseni mukaista ei ole laittaa alle 300€ kitaraan saman hintaista mikitystä, kiitti vinkistä kuitenkin!
 
Olen itse ollut erittäin tyytyväinen K&K pure miniin ja varsinkin hintaan nähden super.
 
Azolith: Mitä jos sijoittaisi hieman enemmän..
L.R.Bags Anthem vaikka, tai Lyric.
Bags on pokannut palkintoja molemmista ja on helpohko siirtää toiseen kitaraan jos tarve.
Anthemin asensin muusikon Martin D-28:n ja soundasi kyllä niin hyvin että jäi mieleen ostaa itselekin vastaava.
Kyllähän K&K Purekin on ok. Passiivimikkinä parhaimmillaan jonkun esivahvistuksen kautta.
Tosin kitaraa mulla viilauttava soittaja kävi kylässä jolla K&K meni suoraan AER 60Wattiseen ja kuulosti erittäin hyvältä. Kun testailtiin muita kitaroita kun hänen Martin 000-15M mallia (loistava kitara), niin kuulosti erittäin hyvältä myös Sigman pietzo mikitetyt.
Vahvistimissa on erikoista että transistoripelit toimii paremmin akustisten kanssa.
Ei kai sitten putkipuolella ei ole kukaan suunnannut erikoisesti "puhtaaseen" soundiin vermeitä, verraten vaikka hifi kuuntelu osaston huippulaitteisiin.
 
Jkob
09.11.2015 13:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Posti kiikutti just Fire-eyen etuasteen joka on jenkkifoorumilla todettu parhaaksi. Ero K&k:n etuseen on kyllä merkittävä, nyt kitara kuulostaa lähes akustiselta kitaralta Fishmanin Soloampin kautta.
 
Mikkinä siis Pure mini. JJB :n mikin on Kait todettu olevan lähes sama kuin K&k:n. Uskoisin että tässä mikkiasiassa etuaste on vähintään yhtä tärkeä kuin itse mikki.
 
Mutta oon nyt, ainakin toistaiseksi, tyytyväinen. Toinen kitara on varustettu tosiaan Pure minillä ja toinen on Yamahan A3r jonka sisäänrakennettu mikkisysteemi on myös älyttömän hyvä. Nyt pitäis opetella soittamaan
 
skebaipe
09.11.2015 13:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on K&K Trinity system mikä on aivan erinomainen, siinä on siis perus K&K minin lisäksi hanhenkaulakonkka mikki mikä tuo aivan uuden ilmavuuden soittoon ja kitara kuulostaa oikeasti akustiselta ja kaikki kopautukset kuuluu todella hyvin.
 
Kitarastahan se tulee stereopiuhalla K&K:n etuseen josta voi säätää molempien voimakkuutta ja jatkaa monona matkaa.
 
Olen miettinyt jotain edullisempaa ratkaisua halvempiin kitaroihini, esim juurikin JJB ja kaveriksi esim tälläinen:
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_ … em_cc_100.htm?ref=prod_rel_224766_6
 
Sitten stereo jakki kiinni tai kahdella monolla lautaan. Tämä on ihan ajatusasteella vielä enkä tiedä yhtään toimiiko tuo käytännössä ollenkaan, olisi mukava kuulla toistenkin mielipiteitä..
 
Jkob
09.11.2015 14:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skebaipe: Itselläni on K&K Trinity system mikä on aivan erinomainen, siinä on siis perus K&K minin lisäksi hanhenkaulakonkka mikki mikä tuo aivan uuden ilmavuuden soittoon ja kitara kuulostaa oikeasti akustiselta ja kaikki kopautukset kuuluu todella hyvin.
 
Kuinka kiertoherkkä tämä systeemi on?
 
skebaipe
09.11.2015 15:30:36 (muokattu 09.11.2015 15:31:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jkob: Kuinka kiertoherkkä tämä systeemi on?
 
Ennenkuin tajusin ostaa Feedback buster kumiläpyskän niin oli melko kiertoherkkä, nykyään kun feedback on paikoillaan niin ongelma katosi sen sileän tien. Pienessä tilassa alkaa laulajalla kiertämään kamat herkemmin kuin mulla kitara, tottakai silti vähän kiertoherkempi kuin Mini.
 
Jos hakee hyvää ja oikeasti akustista saundia ja raskii sijoittaa siihen niin mielestäni tuo on ehdottomasti yksi parhaista vaihtoehdoista Matonin AP5-pro mikityksen ohella.
 
discominister
17.11.2015 23:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tilattua tuo JJB Prestige 330 valmistajan omilta sivuilta. Homma toimi kuin junan vessa: seitsemässä päivässä tuli postiluukusta paketti USA:sta, eikä tullut näköjään tulleja tai ylimääräisiä verojakaan. Katsotaan miltä kuulostaa kun saan asennettua.
 
discominister
18.11.2015 20:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asennus sujui, vaikka työkaluissa oli toivomisen varaa. Todella rasittavaa hioa reikää jackille isommaksi kun ei ole tarpeeksi isoa poran terää.
 
Lyhyen testauksen jälkeen täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen. Laatu ihan K&K luokkaa, mutta kolme kertaa halvempi. En oikein ymmärrä tuota miksi porukka täällä puhuu etuasteen pakolliseksi. Mielestäni suoraan ulos tuutattuna soundi on varsin hyvä ja nimenomaan luonnollinen. Vähän kun vielä equttaa niin entistä parempi.
 
oksatboys
18.11.2015 21:11:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Mielestäni suoraan ulos tuutattuna soundi on varsin hyvä ja nimenomaan luonnollinen. Vähän kun vielä equttaa niin entistä parempi.
 
Mihkä nää sitä tuuttasit?
 
Meinasin äsken purskahtaa itkuun ilosta. Mietin, että onko kaapissa enää yksi pintti vai olisiko siellä vielä kaksi. Avasin kaapin ja siellä oli kolme pinttiä!
discominister
19.11.2015 08:22:55 (muokattu 19.11.2015 08:24:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Mihkä nää sitä tuuttasit?
 
Yamaha THR10 vahvistimen läpi "FLAT" asetuksella, jolloin käsittääkseni se tuuttaa sen suoraan ulos ilman mallinnoksia sun muita. Toki voi olla että se jotakin sille signaalille tekee, mutta varsin hyvältä kuulostaa.
 
Lisäys: Olen aikoinaan soitellut myös K&K pure mini kitaralla suoraan mikseriin ja sieltä PA:sta ulos. Sekin toimi.
 
oksatboys
19.11.2015 11:30:13 (muokattu 19.11.2015 11:31:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii no kyllä kitaravahvarin etuasteen impedanssi on sopiva piezoille, mutta mikkietusen ei. Just siksi kaikki siitä etuasteesta, sen tyypistä ja tärkeydestä puhuvat.
IMO K&K suoraan mikseriin kuulostaa iha hirveeltä. Oli kerran yhdessä bändissä kitaristi, joka ei ymmärtänyt kamoista mitään ja veti aina mikseriin. Kävin laittamassa DI-boksin väliin aina kun oli mukana.
 
Meinasin äsken purskahtaa itkuun ilosta. Mietin, että onko kaapissa enää yksi pintti vai olisiko siellä vielä kaksi. Avasin kaapin ja siellä oli kolme pinttiä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «