Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sibiksestä lääkikseen?
1 2
musicismyescape
26.10.2015 19:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku joka on käyny sibiksen, auttakaa mua!
oon siis kuulu huha että sibiksessä on alhaisempi opetustaso kuin muualla lukioissa. Esim. YO-kirjotusten preppauskursseja ei ehditä pitämään koska on niin paljon musiikkia ja että jos haluaa tukiopetusta kirjotuksiin, ne pitää varata joku 3kk ennen
 
Pataruusi
27.10.2015 01:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka! Kirjoitin Sibiksestä '11 niin en osaa ihan tarkkaan sanoo onko siellä kuinka paljon samoja maikkoja vielä opettamassa. :D Mutta kyllä sieltä pääsee ihan sinne minne vaan haluaa, omasta motivaatiosta se on kiinni. On (tai ainakin oli) siellä paljon asiansa osaavia ja Sibis-piireissä "legendaarisia" maikkoja, ja sanoisin että monissa aineissa opetuksen taso on ihan huippuluokkaa :))
 
Suosittelen kyllä ehdottomasti Sibelius-lukiota, ite viihdyin siellä 4 vuotta :D
 
jukkajylli
27.10.2015 03:01:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä, mut sibisläiset staijailee Liisankadulla ja blaadaa sähköspadduja. Niil on skebat ja releet pitkin katuu, ettei meinaa ohi mahtuu.
 
Stidi alla.
Sergei Fallinen
27.10.2015 07:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarvii tukiopetusta kirjotuksiin, kannattaa unohtaa lääkis. Sen verran helppo ja tyhjänpäiväinen koulu tuo lukio on, ettei siellä pitäisi vaikeuksia tulla vaikka olisivat maan paskimmat opettajat. Mutta kuten muissakin pk-seudun lukioissa, tuollakin opetuksen "taso" varmistetaan jo sillä, että sisään otetaan vain valmiiksi riittävän hyviä opiskelijoita, joten en ongelmia sinullakaan usko tulevan.
 
barclay
29.10.2015 22:33:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offaria, mutta hyvä biisin nimi muutes.
 
Sibiksestä lääkikseen
Lähdin mä perseileen..
 
Jne jne.
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
Scrobble
30.10.2015 16:52:22 (muokattu 30.10.2015 16:52:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musicismyescape: Joku joka on käyny sibiksen, auttakaa mua!
oon siis kuulu huha että sibiksessä on alhaisempi opetustaso kuin muualla lukioissa. Esim. YO-kirjotusten preppauskursseja ei ehditä pitämään koska on niin paljon musiikkia ja että jos haluaa tukiopetusta kirjotuksiin, ne pitää varata joku 3kk ennen

 
Tuoreella kokemuksella voin sanoa ettei tosiaan kaikissa aineissa ollut preppauskursseja mutta esim. matematiikassa oli. Eikä niitä nyt muutenkaan hirveästi tarvi, YO-kirjoitukset on aikalailla omasta motivaatiosta kiinni. Jos oikeasti jaksaa opiskella edes suht hyvin, niin ei pitäisi vaikeuksia tulla.
 
"There's only two things I hate in this world. People who are intolerant of other people's cultures and the Dutch" -Michael Caine
Vessajono
30.10.2015 18:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Jos tarvii tukiopetusta kirjotuksiin, kannattaa unohtaa ylipäätään mikään ajattelutyötä vaativa asia ja mennä suorilta Pitkän Elon Huilu - Academiaan.
 
Ihme pelleilyähän tuo lukion käyminen on. Pitäs nostaa keskiarvorajat sellasiksi että sieltä oikeesti karsiutuis se porukka joka tulee vaan viettämään aikaansa. Silloin kun mä kirjotin niin yks jätkä kävi uusimassa ties montako kertaa äikän. En tiedä mitä se tekee tänä päivänä mutta mitä ikinä se onkaan niin ois se varmaan voinut ruveta tekemään sitä heti peruskoulun jälkeenkin.
 
Ei sillä että siitä nyt mullekaan lukion käymisestä olis merkittävää hyötyä ollut.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Spedemix
30.10.2015 22:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: ylipäätään mikään ajattelutyötä vaativa asia ja mennä suorilta Pitkän Elon Huilu - Academiaan.
 
Ihme pelleilyähän tuo lukion käyminen on. Pitäs nostaa keskiarvorajat sellasiksi että sieltä oikeesti karsiutuis se porukka joka tulee vaan viettämään aikaansa. Silloin kun mä kirjotin niin yks jätkä kävi uusimassa ties montako kertaa äikän. En tiedä mitä se tekee tänä päivänä mutta mitä ikinä se onkaan niin ois se varmaan voinut ruveta tekemään sitä heti peruskoulun jälkeenkin.
 
Ei sillä että siitä nyt mullekaan lukion käymisestä olis merkittävää hyötyä ollut.

 
Tossa voi olla vanhempien painostus mukana.
 
Vanhemmat polvet (etenkin lukion itse käyneet ihmiset) saattavat helposti taipua ajatusmaailmaan jossa yläkoulusta amikseen siirtyminen "tekee lapsesta osan heikompaa ainesta tms.".
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Vessajono
30.10.2015 23:17:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spedemix: Tossa voi olla vanhempien painostus mukana.
 
Vanhemmat polvet (etenkin lukion itse käyneet ihmiset) saattavat helposti taipua ajatusmaailmaan jossa yläkoulusta amikseen siirtyminen "tekee lapsesta osan heikompaa ainesta tms.".

 
Voi toki olla. Ajatellaan, että se, että on ylioppilas edelleenkin olisi jotain merkittävää.
 
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Epämuusikko
30.10.2015 23:33:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TIL: Sibis = Sibelius-lukio.
 
Kaikkea sitä.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jukkajylli
31.10.2015 08:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: TIL: Sibis = Sibelius-lukio.
 
Kaikkea sitä.

 
Joo mäkin luulin että sibis on sibeliusmonumentti. Sen vieressä kerran krapulaa parantelin ja melkein jouduin kaakkois-aasialaisten tallomaksi.
 
Stidi alla.
MaD PiAnIsT
03.11.2015 15:25:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Joo mäkin luulin että sibis on sibeliusmonumentti. Sen vieressä kerran krapulaa parantelin ja melkein jouduin kaakkois-aasialaisten tallomaksi.
 
Mä luulin et se on se pelkkä monumentti. Jälkeenpäin sit kuulin et joku oli Järvenpäässä tehny biisejä, jonka mukaan se häkkyrä oli sit pystytetty. Kaikkea sitä juum.
 
"Live like a windrammer as you fuck"
Henri Henri Olavi
04.11.2015 16:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaD PiAnIsT: Mä luulin et se on se pelkkä monumentti. Jälkeenpäin sit kuulin et joku oli Järvenpäässä tehny biisejä, jonka mukaan se häkkyrä oli sit pystytetty. Kaikkea sitä juum.
 
Mut eihän Jäkessä ole mitään lääkistä? Kuka vittu siellä sit oikein sävelsi menemään? Joku valetohtori vai?
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
baron
04.11.2015 17:43:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas luulin että Sibis tarkoittaa Sibelius-akatemiaa (niin se ainakin ennen oli). Siellä suoritettu loppututkinto, vaikka hyvilläkin arvosanoilla tuskin auttaa lääkikseen pyrkimisessä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Kalmo
08.11.2015 21:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä taas luulin että Sibis tarkoittaa Sibelius-akatemiaa (niin se ainakin ennen oli). Siellä suoritettu loppututkinto, vaikka hyvilläkin arvosanoilla tuskin auttaa lääkikseen pyrkimisessä.
 
Joo. Sibis on niin monta sukupolvea tarkoittanut Sibelius-akatemiaa, että sopisi lukiopuolelle keksiä oma nimi, tai sitten tällaisissa yhteyksissä muistaa käyttää sitä lukio-sanaa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Spedemix
08.11.2015 22:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa no mikäs tää lyhenne Siba on ja milloin se on tullut kuvioihin? Itse olen kuullut puhuttavan Sibasta jo yli 10 vuotta.
 
Ei oo sen vaikeampaa: Sibis on lukio, Siba on akatemia :)
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
jazzmies
08.11.2015 22:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siba ja Sibis tarkoittavat ammattikielessä Sibelius-Akatemiaa ja Sibelius-lukio Sibelius-lukiota. Mutta kieli muuttuu ja alkaa näemmä merkitykset muuttua, mikä on hyvä juttu.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
baron
08.11.2015 22:54:04 (muokattu 08.11.2015 22:57:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Siba ja Sibis tarkoittavat ammattikielessä Sibelius-Akatemiaa ja Sibelius-lukio Sibelius-lukiota. Mutta kieli muuttuu ja alkaa näemmä merkitykset muuttua, mikä on hyvä juttu.
 
Oppia ikä kaikki: Mä oon kuvitellut että joku joka opiskelee tai opettaa Sibiksessä on ihan oikea musiikin duunari mutta nykykielessä se onkin joku pilipali-aloittelija!
Mä olin viime kesänä Sibiksen jazzleirillä ja kyllä ne opet oli Sibelius-akatemiasta eikä ne oppilaatkaan olleet mitään peruskoululaisia mutta ehkä viime kesän jälkeen terminogia on muuttunut.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JudeJude
10.11.2015 18:36:07 (muokattu 10.11.2015 18:38:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Oppia ikä kaikki: Mä oon kuvitellut että joku joka opiskelee tai opettaa Sibiksessä on ihan oikea musiikin duunari mutta nykykielessä se onkin joku pilipali-aloittelija!
Mä olin viime kesänä Sibiksen jazzleirillä ja kyllä ne opet oli Sibelius-akatemiasta eikä ne oppilaatkaan olleet mitään peruskoululaisia mutta ehkä viime kesän jälkeen terminogia on muuttunut.

 
Mä puhun Sibasta ja Sibislukiosta, vähän niin kuin H ja Bb, ei tule epäselvyyksiä.
 
Offtopic:
 
Sitä mietin kyllä että milloinhan Taideyliopistosta tulee semmonen käsite että siitä ruvetaan puhumaan ennen niitä akatemioita (Siba, Teak ja Kuva). Mun päässä niin ei ainakaan vielä oo. En koe että oisin taideyliopistolainen vaan nimenomaan sibalainen.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
baron
10.11.2015 22:02:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Mä puhun Sibasta ja Sibislukiosta, vähän niin kuin H ja Bb, ei tule epäselvyyksiä.
 
http://www.uniarts.fi/uutishuone/pa … urssin-opettajaksi-sein%C3%A4joelle
 
Kumma että Sibelius-akatemia on niin jälkeenjäänyt että nimittää itseään Sibikseksi?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «