Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi kaula telecasteriin
1
Peijooni
05.11.2015 00:42:30 (muokattu 05.11.2015 00:43:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
kasailin ja väsäilin telecasterin osista parisen vuotta sitten. Nyt kaulan nauhat alkaa olemaan finaalissa, enkä ajatellut nauharemonttia sillä kaula ei ole erityisen laadukas. Bodyyn olen tosin tykästynyt.
 
Käytettyjä kauloja näyttäisi liikkuvan vähän ja soitinliikkeissä on aika suppea valikoima. Samoin nettikaupat näyttäis tarjoavan pääasiassa vai paria muutamaa eri vaihtoehtoa (lukuunottamatta Warmoth (tiedän laadukkaaksi, mutta hinta tulee aika korkeaksi). Siksipä oon nyt ajatellut että olisi aika käytännöllistä teetättää kaula omilla spekseillä.
 
Osaisiko joku neuvoa missä/kenellä kaulan voisi teetättää? Omakohtaiset kokemukset ja hintatiedot kiinnostaa. Helsingin alue on prioriteettinä.
 
Kiitos!
 
joseplluissans
08.11.2015 00:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettyjä kauloja liikkuu vähän? Tosta olisin toista mieltä kyllä...
Yks mesta mistä kannattaa kysellä ois toi Korpi instruments.
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
anapena
08.11.2015 11:03:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkkari, pistin googleen Korpi Instruments ja sieltä sitten street view, niin jos se on tuossa Malliveistämö-talossa, niin itse olin joskus jonkin aikaa siinä naapuritontin sorvaamofirmassa duunissa tekemässä pöytästandaarien metalliosia...sori OT.
 
Hieman asiaan liittyen suosittelen paikallista kitarapajaa http://www.asgard-guitars.com/
Mukavia jätkiä ja hinnat sopivia.
 
Istu ja pala!
joseplluissans
09.11.2015 11:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Helkkari, pistin googleen Korpi Instruments ja sieltä sitten street view, niin jos se on tuossa Malliveistämö-talossa, niin itse olin joskus jonkin aikaa siinä naapuritontin sorvaamofirmassa duunissa tekemässä pöytästandaarien metalliosia...sori OT.
 
Hieman asiaan liittyen suosittelen paikallista kitarapajaa http://www.asgard-guitars.com/
Mukavia jätkiä ja hinnat sopivia.

 
KI on kyllä muuttamassa lähiaikoina...
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
joseplluissans
10.11.2015 12:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1064187
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1064340
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
zmb
12.11.2015 15:52:59 (muokattu 12.11.2015 15:56:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukalla kokemusta millbrookin / hoscon kauloista? Pitäs hankkia Fender am std teleen uus kaula. Sais olla samanlainen kuin alkuperäinen mutta suora! Warmoth tiedossa mut tulee liian kalliiks tilata USAsta (n. 400$ kaula + n 200e tulli + verot)
 
-
mhelin
13.11.2015 11:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zmb: Onko porukalla kokemusta millbrookin / hoscon kauloista? Pitäs hankkia Fender am std teleen uus kaula. Sais olla samanlainen kuin alkuperäinen mutta suora! Warmoth tiedossa mut tulee liian kalliiks tilata USAsta (n. 400$ kaula + n 200e tulli + verot)
 
Hoscot on ihan ok, mutta suosittisin mieluummin tuohon am std:hen Allpartsin Fenderin lisensoimaa kaulaa. Niitä löytyy läheltä:
 
http://gmf.jetshop.se/necks/tele
 
Peijooni
18.11.2015 15:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastanneille. Kaulan teettäminen tulee turhan kalliiksi, myöskin Warmoth kaikkine kuluineen on poissuljettu. Allpartsia olen itseasiassa aikaisemminkin yrittänyt metsästää, mutta kaikki nettikaupat ovat olleet out of stock. Taidan siis päätyä tilaamaan tuolta Ruotsista Allpartsin kaulan.
 
Seuraavaksi kysyisinkin suosituksia kaulan asentajalle. Suurimmaksi osaksihan tuo asentuisi ominkin voimin, mutta satulan valmistamiseen ei riitä taidot saati työkalut. Tehköön siis ammattilainen koko prosessin. Oesch ja Lottonen on tietysti varmoja valintoja, mutta tiedän että näillä hepuilla jonot ovat todella pitkiä.
 
Tuleeko muita asiansa osaavia ammattilaisias mieleen Helsingin seudulta?
 
joseplluissans
19.11.2015 10:00:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peijooni: Kiitoksia vastanneille. Kaulan teettäminen tulee turhan kalliiksi, myöskin Warmoth kaikkine kuluineen on poissuljettu. Allpartsia olen itseasiassa aikaisemminkin yrittänyt metsästää, mutta kaikki nettikaupat ovat olleet out of stock. Taidan siis päätyä tilaamaan tuolta Ruotsista Allpartsin kaulan.
 
Seuraavaksi kysyisinkin suosituksia kaulan asentajalle. Suurimmaksi osaksihan tuo asentuisi ominkin voimin, mutta satulan valmistamiseen ei riitä taidot saati työkalut. Tehköön siis ammattilainen koko prosessin. Oesch ja Lottonen on tietysti varmoja valintoja, mutta tiedän että näillä hepuilla jonot ovat todella pitkiä.
 
Tuleeko muita asiansa osaavia ammattilaisias mieleen Helsingin seudulta?

 
Satulan valmistaminen ei ole rakettitiedettä, joten kandee kysellä paikallisista soitinliikkeistä. Ostat vielä satulamatskunkin sieltä, niin saanet hyvän diilin (itse hakisin täällä Tampereella Tampereen musiikista, Helsingissä lienee Millbrook, musamaailma jne).
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «