carnation 29.10.2015 21:09:44 (muokattu 29.10.2015 21:12:19) | |
---|
Mainitaan nyt tässä, vaikka onkin enemmän western kuin puhdas kauhu. Brutaalia kannibaalikierrettä ja aitoa jännitettä mausteena kuitenkin. Bone Tomahawk http://www.imdb.com/title/tt2494362/ http://www.rottentomatoes.com/m/bone_tomahawk/ Henkilöhahmot ja heidän vuorovaikutuksensa oli kyllä nautinnollisen onnistuneesti kuvattu, joka taas johti siihen että heidän touhuistaan oikeasti välitti heidän marssiessaan kohti vääjäämätöntä. Sisältönsä puolesta suoraviivainen, etenkin elokuvan pituuteen nähden, mutta ei tätä katsoessa tylsistynyt. M.nettiläiset arvostavat, sillä viiksiäkin näkyy. Vahva 4/5. Niin ja etenkin debyyttiohjaukseksi ihailtavan keskittynyt ja varmaotteinen tapaus. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
päänahka 29.10.2015 23:04:26 | |
---|
|
Wolfgang 30.10.2015 07:05:51 | |
---|
päänahka: Emelie (2015) - http://www.nightvisions.info/wp/portfolio/emelie/ Päänahan leffalistaa tutkiessa tämä teksti pisti silmään: "Elokuvan hermoja raastavasta voimasta kertoo paljon, että se ajoi kauhukonkareita salista jopa Lontoon Frightfestin näytöksessä." Se voi kertoa leffasta jotain muutakin;) IMDB arvosana 5,8. Muutenkin, en ainakaan itse enää usko näihin "porukkaa pyörtyy ja oksentaa teatterissa kun on niin helvetin pelottavaa!1!!" -hypetyksiin. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
päänahka 30.10.2015 16:31:37 | |
---|
Wolfgang: Päänahan leffalistaa tutkiessa tämä teksti pisti silmään: "Elokuvan hermoja raastavasta voimasta kertoo paljon, että se ajoi kauhukonkareita salista jopa Lontoon Frightfestin näytöksessä." Se voi kertoa leffasta jotain muutakin;) IMDB arvosana 5,8. Muutenkin, en ainakaan itse enää usko näihin "porukkaa pyörtyy ja oksentaa teatterissa kun on niin helvetin pelottavaa!1!!" -hypetyksiin. Joo, saman panin merkille itsekin, ja vähän epäilyttää tuollainen nykypäivänä. Mutta onhan niitä herkkiä ihmisiä. |
bedlam 31.10.2015 19:14:12 | |
---|
Wolfgang: IMDB arvosana 5,8 Toi on ihan hyvä lukema kauhuleffalle. Ei kannata kauheesti IMDB:n keskiarvoa tuijottaa. Monesti kaikki jännimmät ja mielenkiintoisimmat kauhuleffat on IMDB-yleisön mielestä tylsiä ja "worst movie ever!" kun niissä ei sahata ketään kahtia 10 minuutin välein. http://www.petrilampela.net |
tomaattiorava 02.11.2015 18:02:00 | |
---|
Bone Tomahawk ilahdutti, itelle ihan puskista tullut raina olikin vuoden parhaimpia. Ensisekunnista asti kaikki kohallaan. |
On Every Street 02.11.2015 19:02:24 (muokattu 02.11.2015 19:02:47) | |
---|
bedlam: Toi on ihan hyvä lukema kauhuleffalle. Ei kannata kauheesti IMDB:n keskiarvoa tuijottaa. Monesti kaikki jännimmät ja mielenkiintoisimmat kauhuleffat on IMDB-yleisön mielestä tylsiä ja "worst movie ever!" kun niissä ei sahata ketään kahtia 10 minuutin välein. Joo, noihin IMDb:n keskiarvoihin ei kannata paljoa luottaa, etenkään uudempien elokuvien kohdalla. Liian moni antaa elokuvalle arvosanaksi suoraan 1/10, jos ei pitänyt siitä, tai 10/10, jos piti siitä, miettimättä mitään vaihtoehtoja niiden väliltä. Kannattaa painaa elokuvan sivulla IMDb:ssä tuosta "Ratings: ?.?/10 from X users" -linkistä, niin näkee äänten jakauman ja mediaanin. Tuo mediaani on näissä yleensä paljon luotettavampi kuin keskiarvo. Tässä esimerkiksi tuon edellämainitun elokuvan äänijakauma: http://www.imdb.com/title/tt4503598/ratings?ref_=tt_ov_rt Molempien, ykkösen ja kympin, kohdalla jakaumasta selkeästi poikkeava piikki. En ole ko. elokuvaa nähnyt, mutta tuskin se niin huono on, että sille joutuisi 1/10 antamaan, tai niin hyvä, että ansaitsisi arvosanan 10/10. Mediaani on 7, selvästi korkeampi kuin keskiarvo. "But I haven't brushed my teeth yet." |
kyseinen 03.11.2015 13:48:44 (muokattu 03.11.2015 13:49:00) | |
---|
Steadybox:Tässä esimerkiksi tuon edellämainitun elokuvan äänijakauma: http://www.imdb.com/title/tt4503598/ratings?ref_=tt_ov_rt Molempien, ykkösen ja kympin, kohdalla jakaumasta selkeästi poikkeava piikki. En ole ko. elokuvaa nähnyt, mutta tuskin se niin huono on, että sille joutuisi 1/10 antamaan, tai niin hyvä, että ansaitsisi arvosanan 10/10. Mediaani on 7, selvästi korkeampi kuin keskiarvo. Niin, saisi IMDb kehittää vielä sellaisen vaihtoehtoisen laskennan (jonnekin vähän "piiloon" urpokäyttäjiltä), jolla nuo semi-trollatut 1:t ja 10:t saisi pois ja keskiarvo laskettaisiinkin arvosanoista 2-9. Mutta joo, mediaani toimii jo melko kivasti. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
kyseinen 03.11.2015 23:14:56 | |
---|
Mites muuten, tuossa edellä kun noita Halloweeneja käsiteltiin, onko Friday the 13th -sarjan jatko-osissa mitään edukseen erottuvaa teosta, joka kannattaisi ehkä jopa vaivautua katsomaan? Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
Bjarska 03.11.2015 23:27:37 | |
---|
kyseinen: Mites muuten, tuossa edellä kun noita Halloweeneja käsiteltiin, onko Friday the 13th -sarjan jatko-osissa mitään edukseen erottuvaa teosta, joka kannattaisi ehkä jopa vaivautua katsomaan? Itseäkin kiinnostaisi tietää, olen vaan ekan nähnyt... Pitääkö esim. katsoa jatko-osat kronologisesti järkässä, vai missaako jotain jos hyppää suoraan vaikka kolmoseen tai neloseen...? Olen nimittäin kuullut, että toka ei vissiin oo ihan niin kova? Ei silleen, että muiden sanomisien perusteella jättäisin kattomatta, mutta jos joku tietty osa ois ihan klassikko, mistä voisi saada intoa koko sarjaan... |
bedlam 04.11.2015 09:34:55 (muokattu 04.11.2015 09:35:39) | |
---|
Bjarska: Itseäkin kiinnostaisi tietää, olen vaan ekan nähnyt... Pitääkö esim. katsoa jatko-osat kronologisesti järkässä, vai missaako jotain jos hyppää suoraan vaikka kolmoseen tai neloseen...? Olen nimittäin kuullut, että toka ei vissiin oo ihan niin kova? Ei silleen, että muiden sanomisien perusteella jättäisin kattomatta, mutta jos joku tietty osa ois ihan klassikko, mistä voisi saada intoa koko sarjaan... Itse asiassa nimenomaan kakkososaa moni tuntuu pitävän jopa parempana kuin alkuperäistä. Muistaakseni hyvin samanlainen kuin eka. Samoin nelososa ja kuutonen nauttivat suurempaa suosiota kuin muut jatko-osat. Ite tykkäsin pentuna seiskaosasta, siinä Jason on jo semmonen zombiörvelö ja vastassa telekineettisiä voimia omaava tyttö :D Sääli vain, että jatko-osista on gore leikattu aikoinaan melkein kokonaan pois ja leikatut filminpätkät on tuhottu. Ai niin ja kolmannessa osassa Jason saa legendaarisen maskinsa. Mutta kaikkia Friday-jatkiksia on helpompi katsoa pettymättä kuin Halloweeneja, koska sarja on kuitenkin semmosta ei niin vakavasti otettavaa roskahömppää jo ekasta osasta asti. Eka leffahan tehtiin kiireellä rahastamaan Halloweenin menestyksellä ja tekijät koettivat kopioida Carpenterin leffaa niin pitkälle kuin mahdollista. Ostin joskus blu-raylla 7-tuntisen dokkarin Crystal Lake Memories. Kahesti oon sen kattonu läpi, mutta itse leffojen kattelemisesta itsellä jo yli 10 vuotta. http://www.petrilampela.net |
Bluesmies 04.11.2015 12:59:47 | |
---|
kyseinen: Mites muuten, tuossa edellä kun noita Halloweeneja käsiteltiin, onko Friday the 13th -sarjan jatko-osissa mitään edukseen erottuvaa teosta, joka kannattaisi ehkä jopa vaivautua katsomaan? Kaikki osat olen nähnyt. Nuo on tosiaan järjestäen kaikki kunnon camp-roskaa eli oikeastaan melko tasaisen hyviä. Ja nämä kyllä pitää katsoa kronologisessa järjestyksessä, varsinkin Tommyn (muistankohan nimen oikein) ilmestyessä kuvioihin about 3. tai 4. osassa. En voi sanoa, onko joku selkeästi paras tai paskin. Kaikki melko tasaisen paskoja eli hyviä. :D |
AnonHero 05.11.2015 18:45:11 | |
---|
Alkuperäinen Friday the 13th on huono elokuva. Suurin osa jatko osista on myös huonoja mutta ovat sentään viihdyttäviä. Osat 4 ja 6 ovat sarjan ainoat hyvät elokuvat, osa 6 helposti se paras. |
juuso a 06.11.2015 13:50:01 | |
---|
AnonHero: Alkuperäinen Friday the 13th on huono elokuva. Tämä on ainoa, jonka olen itse nähnyt. Nyt sitten vissiin pitää katella kaikki nuokin jossain vaiheessa. Samoin voisi katsella kaikki Halloweenit. |
Stoalainen 06.11.2015 19:27:20 | |
---|
juuso a: Tämä on ainoa, jonka olen itse nähnyt. Nyt sitten vissiin pitää katella kaikki nuokin jossain vaiheessa. Samoin voisi katsella kaikki Halloweenit. Teemahan voi jatkaa katsomalla kaikki Elm Streetit ja kaikki Hellraiserit. Too weird to live, too rare to die |
juuso a 06.11.2015 20:59:06 | |
---|
kazaa: Teemahan voi jatkaa katsomalla kaikki Elm Streetit ja kaikki Hellraiserit. Elm Streetit oon useamminkin kerran nähnyt mutta Hellraiserit voisi kieltämättä katella. Niistäkään en ole nähnyt kun kaksi ensimmäistä. |
AnonHero 06.11.2015 22:49:12 (muokattu 06.11.2015 22:51:15) | |
---|
The Hallow - ihan hauska fantasiakauhupätkä hyvillä hirviöefekteillä. Ei loistava mutta erottuu joukosta sopivasti ainakin tämän vuoden kauhuleffoihin verrattuna. tuli myös viimeinkin katsottua Maniac Cop 2 joka oli loistava, heittämällä parempi kuin ykkönen. Helvetin kovia toimintakohtauksia ja stuntteja. John Hyams (kaksi viimeisintä Universal Soldier elokuvaa jotka ovat hyviä) tekee tästä uusintaversion jota odotan kyllä kovasti. |
arppah8 07.11.2015 10:18:58 | |
---|
juuso a: Elm Streetit oon useamminkin kerran nähnyt mutta Hellraiserit voisi kieltämättä katella. Niistäkään en ole nähnyt kun kaksi ensimmäistä. No oikeastaan muita ei kannatakaan. Kolmosessa pari hassua onelineriä Pinheadilta kun siitä koetettiin tehdä vitsiniekka mutta ei sillä kauhean pitkälle pötkitä. Kaks ekaa toimii, tosin juuri katoin ekan pitkästä aikaa ja on siihen ajan hammas vähän purrut. Toisaalta ton tyyppinen kauhu ei enää oo muutenkaan sydäntä lähinnä. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Wolfgang 07.11.2015 16:27:33 | |
---|
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |