Aihe: kitaran osto edessä. mielipide kysymyksiä epiphonesta!
1 2 3 4 5
Metalkallo
04.11.2015 18:09:05
Tässä meinaan olisi jyty les paul hyvällä hinnalla ja varmasti olisi lespaa vaikka loppuiäksi.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1061047

Tietty noita on pyörinyt halvemmallakin hinnalla silloin tällöin, mutta laatu on kohdallaan kyllä, tiedän kun itse omistan tuollaisen.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Gabe
04.11.2015 18:27:36
miikkaili: Täällähän käydään hyvää keskustelua ja paljon on tullut jo vinkkejä! Asiaa sivuten ja sen enempää siitä mainiten vahvistin on hyvä ja riittävä minun soittamiseen. Mutta tuli tuommonen vastaan

http://www.gibson.com/Products/Elec … SA/Les-Paul-Junior.aspx#LPJR15VSSN1

Kelläkään kokemuksia kitarasta?
Kuopion viiking musiikissa uutena tarjouksessa karvan alle 700e. Onko järkevä ostos hinta/ laatu suhteelta? Tänään tarkoitus mennä paikanpäälle kokeilemaan keppiä miten istuu kouraan ja minkälainen soittaa , näin vaan alustavia mielipiteitä olisi kiva kuulla.

Kiitoksia taas!

Les Paul Junior on todella kova rokkikeppi, lähtee sillä paljon muutakin. Kannattaa käydä paikan päällä, uusissa on näkynyt jonkin verran laatuvaihtelua otelaudan viimeistelyssä ja pintakäsittelyssä.

Ja Jusu. Jos ei yhdellä mikillä ns. lähde ja irtoa niin kyllä silloin vika on jossain muualla kuin soittimessa. ;)
GiovanniDiRondo
04.11.2015 18:37:28

Kyllä pitää olla kaulamikki.
JuSu
04.11.2015 18:49:52
Gabe:
Ja Jusu. Jos ei yhdellä mikillä ns. lähde ja irtoa niin kyllä silloin vika on jossain muualla kuin soittimessa. ;)

Höhö. Ei nyt ihan sama analogia, mutta hyvä pointti kuitenkin. Tekijähemmo vetää pelkällä tallamikillä vaikka mitä. Mutta kaulamikkisoundia se ei siitä kitarasta taio, jos sellaista kaivataan.... Vaan jos homma on hallussa, niin ei kaivata. :)

JuSu
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Durty
05.11.2015 21:17:52
Jos budjetti venyy pari sataa ylöspäin, niin tässä hyvä vaihtoehto:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1061967

On vielä suunnilleen samalla ilmansuunnalla.
RaskasMielinen
05.11.2015 22:00:45

Durty: Jos budjetti venyy pari sataa ylöspäin, niin tässä hyvä vaihtoehto:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1061967

On vielä suunnilleen samalla ilmansuunnalla.

Mulla oli tuollainen. Hyvä kyllä, oikein hyvä - mutta myin sen pois, koska se oli aivan helvetin painava, jopa sylissä soitettavaksi. Lisäksi kaula on varsin paksu, mikä on syytä huomioida. Niin kuin kaikki kaulat yleensäkin, se joko sopii sulle tai sitten ei. Lisäksi orkkismikit olivat aika tuhnut. Mulle se oli vaan hyvä asia, silla tuosta sai hyvin ulos sellaisen utuisemman kojootti-fiiliksen. Muihin tarkoituksiin mulla on muut kitarat. Toki, jos mikeistä ei pidä tai ne eivät sovi käyttötarkoitukseen, niin ne voi vaihtaa. Hyviä käytettyjä mikkejä saa melko halvalla ja jos vielä pysyy kolvi kädessä, niin ei ole paha rasti vaihdella. Helvetin komeahan tuo on myös :)
Metalkallo
06.11.2015 02:19:10
RaskasMielinen: Mulla oli tuollainen. Hyvä kyllä, oikein hyvä - mutta myin sen pois, koska se oli aivan helvetin painava, jopa sylissä soitettavaksi. Lisäksi kaula on varsin paksu, mikä on syytä huomioida. Niin kuin kaikki kaulat yleensäkin, se joko sopii sulle tai sitten ei. Lisäksi orkkismikit olivat aika tuhnut. Mulle se oli vaan hyvä asia, silla tuosta sai hyvin ulos sellaisen utuisemman kojootti-fiiliksen. Muihin tarkoituksiin mulla on muut kitarat. Toki, jos mikeistä ei pidä tai ne eivät sovi käyttötarkoitukseen, niin ne voi vaihtaa. Hyviä käytettyjä mikkejä saa melko halvalla ja jos vielä pysyy kolvi kädessä, niin ei ole paha rasti vaihdella. Helvetin komeahan tuo on myös :)

Tuo mun linkkaama edwards ja tuo Tokai on varmaan aika samalla tasolla laadun suhteen luulisin, mutta Edwardsissa on eebenotelauta ja mikit on 59 kaulassa ja JB tallassa ja ne sopii aikalailla kaikkeen musatyyliin. Jos edwardsissa vaan mikit kelpaa niin siinä ei tartte vaihtaa mitään.
miikkaili
06.11.2015 11:11:21
Kävin kokeilemassa gibsonia tuota les paul junioria eikä ollu mun juttu se kitara. samalla kokeilin fenderin stratocasteria ja se oli huippu peli se ja olis vielä budjetissä mutta kokeilin vielä eriliikkeessä tuommosta epiphonen les paul kitaraa

http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … std-pro-plustop-vintage-sun-lpstdvs

Ja tämä tuntu vielä fenderiäkin paremmalle ja itselle tämä tuntuu helpolle soittaa ja kaula tuntui aika hyvän muotoiselle . Tämä on tähän mennessä paras vaihtoehto. Pitää vielä yrittää katella nuita muun merkkisiä lespauleja köytettynä josko se vielä parempi löytyisi. Mutta onko kellään kokemusta onko tuo ihan susi pas*a vaiko olisko tuossa pidemmäksi aikaa harrastelijalle kitaraa. Ja toki on köynyt selväksi että sais varmaan käytettynä niitä parempia ja laadukkaampia mutta nyt on aika heikko tarjonta ja hirvee hinku soittelemaan.
barclay
06.11.2015 11:21:06 (muokattu 06.11.2015 11:22:25)

Aina, elikkä 17 vuotta, olen ollut Epin miehiä. Nykyinen, eli juurikin aloituksessa mainittu LP Standard Pro on mielestäni täydellinen sähkökitara, jota tuskin tulen koskaan vaihtamaan mihinkään kalliinpaan hömpötykseen. Kaula on kuin mun kädelle tehty, ääni on loistava ja kitaran ulkonäkökin hivelee silmiä.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project , Arizonan aavikolla siatkin lentävät: Sumell/Kostiainen
miikkaili
06.11.2015 11:48:40
Joo säädöt tietenkin pyydän samaan rahaan ja tänään vielä tarkoitus käydä kahtelemassa ja kokeilemassa paria kitaraa ja pitää niistä valita sitten itselle mieluisin.
iec
06.11.2015 12:58:47

miikkaili: Kävin kokeilemassa gibsonia tuota les paul junioria eikä ollu mun juttu se kitara. samalla kokeilin fenderin stratocasteria ja se oli huippu peli se ja olis vielä budjetissä mutta kokeilin vielä eriliikkeessä tuommosta epiphonen les paul kitaraa

Ja tämä tuntu vielä fenderiäkin paremmalle ja itselle tämä tuntuu helpolle soittaa ja kaula tuntui aika hyvän muotoiselle . Tämä on tähän mennessä paras vaihtoehto. Pitää vielä yrittää katella nuita muun merkkisiä lespauleja köytettynä josko se vielä parempi löytyisi. Mutta onko kellään kokemusta onko tuo ihan susi pas*a vaiko olisko tuossa pidemmäksi aikaa harrastelijalle kitaraa. Ja toki on köynyt selväksi että sais varmaan käytettynä niitä parempia ja laadukkaampia mutta nyt on aika heikko tarjonta ja hirvee hinku soittelemaan.

Tuossa saattaa olla jo hieman paremmat mikit kuin mitä niissä 2011 aikoihin valmistetuissa. Ja lisäksi vielä löytyy Coil-splitting, joten saat myös hieman enemmän Singlecoi-tyyppistä soundia irti.

Uusi kitara on aina uusi ja siinä on takuu, joten on ihan hyvä valinta ostaa uusi. Lisäksi jos saat tosiaan sen säädettynä samaan hintaan, niin on hyvä juttu. Eipä sitä tarvitse miettiä sen kummemmin jos on kerran hyvä soittaa ja vielä kuulostaa hyvältä vahvarin läpi soitettuna. Osta pois vain :) Parempi se on olla soitettava kitara, kuin se että kyttää puoli vuotta torilta käytettyä ja samaan aikaan sulla on vain kaksi epäkuntoista ritsaa, millä pitää pärjäillä se aika. Ja jos joskus tekee mieli vaihtaa mikkejä, niin ei se ole iso homma vaihtaa niitä itse tai vaihdattaa jossakin liikkeessä.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
miikkaili
06.11.2015 13:39:40
Näinhän se on ja kyllä kuullosti omaan korvaan hyvälle. Ja toki ne mikit saa vaihdettua jos tarve vaatii mutta tämä meikäläisen soitto ura on tosissaan ihan vasta harjottelu vaiheessa ja niin uskon että riittää minulle aivan hyvin tuommoisenaankin.
Gabe
06.11.2015 14:39:31
miikkaili: Kävin kokeilemassa gibsonia tuota les paul junioria eikä ollu mun juttu se kitara. samalla kokeilin fenderin stratocasteria ja se oli huippu peli se ja olis vielä budjetissä mutta kokeilin vielä eriliikkeessä tuommosta epiphonen les paul kitaraa

Jos se oli paras niin se oli, ostat sen vaan ja kovaa soittoa.
Metalkallo
06.11.2015 18:34:01 (muokattu 06.11.2015 18:37:15)
miikkaili: Joo säädöt tietenkin pyydän samaan rahaan ja tänään vielä tarkoitus käydä kahtelemassa ja kokeilemassa paria kitaraa ja pitää niistä valita sitten itselle mieluisin.

Kannattaa tosiaan katsella myös miten kitara pitää vireen kun testailet, eli bendauksilla ja muilla testata meneekö heti epävireeseen. Jos menee useasti ja nopeasti, niin mainitse myyjälle siitä vaikka jos ne tekis sille jotain. Epävireisellä kepillä ei oo mukava soitella.
sustain65
06.11.2015 19:50:22
Metalkallo: Kannattaa tosiaan katsella myös miten kitara pitää vireen kun testailet, eli bendauksilla ja muilla testata meneekö heti epävireeseen. Jos menee useasti ja nopeasti, niin mainitse myyjälle siitä vaikka jos ne tekis sille jotain. Epävireisellä kepillä ei oo mukava soitella.

Tässä asiassa kannattaa myös huomioida se, että jos kitarassa on hyvin tuoreet kielet, eikä niitä ole venytelty kunnolla koko kielen matkalta, niin kielet menevät helposti epävireeseen (venyttelemällä soittaessa) vaikka olisi kuinka kallis ja hyvä soitin. Toki järkevä kitaran esille laittaja on homman hoitanut, mutta ajattelin tuoda esiin, ettei tulisi turhan pikaisia tuomioita hyvillekin soittimille.
RaskasMielinen
07.11.2015 00:43:07

sustain65: Tässä asiassa kannattaa myös huomioida se, että jos kitarassa on hyvin tuoreet kielet, eikä niitä ole venytelty kunnolla koko kielen matkalta, niin kielet menevät helposti epävireeseen (venyttelemällä soittaessa) vaikka olisi kuinka kallis ja hyvä soitin. Toki järkevä kitaran esille laittaja on homman hoitanut, mutta ajattelin tuoda esiin, ettei tulisi turhan pikaisia tuomioita hyvillekin soittimille.

Ja tästä paukahti plussaa :) Itsestään selvyys monille, mutta ei kaikille - siksi hyvä tuoda esille :)
miikkaili
11.11.2015 12:05:08 (muokattu 11.11.2015 12:08:51)
En kerenny vielä hakea epiphonea kaupasta ja huomasin että oli tullu käytettynö hintaan 600e tämmönen myyntiin

http://www.epiphone.com/Products/Les-Paul/1959-Les-Paul-Standard.aspx

Tämä olisi laadultaan varmaan vielä parempi kun tuo aikaisemnin linkittämä epiphone? Onko 600 euroa järkevä hinta? Kitara on ostettu 2010 eikä ole paljon soitettu.mukana tulisi kovalaukku ja joku sertifikaatti? Tänään tarkoitus käydä kokeilemassa kitaraa ja sitten miettiä kumpiko olisi viisaampi sijoitus jos kitara on hyvä.
iec
11.11.2015 12:51:05 (muokattu 11.11.2015 13:12:28)

miikkaili: En kerenny vielä hakea epiphonea kaupasta ja huomasin että oli tullu käytettynö hintaan 600e tämmönen myyntiin

http://www.epiphone.com/Products/Les-Paul/1959-Les-Paul-Standard.aspx

Tämä olisi laadultaan varmaan vielä parempi kun tuo aikaisemnin linkittämä epiphone? Onko 600 euroa järkevä hinta? Kitara on ostettu 2010 eikä ole paljon soitettu.mukana tulisi kovalaukku ja joku sertifikaatti? Tänään tarkoitus käydä kokeilemassa kitaraa ja sitten miettiä kumpiko olisi viisaampi sijoitus jos kitara on hyvä.

Kallistuisin siinä tapauksessa käytettyyn Gibson LP Studioon, jos Epiphone alkaa maksamaan 600 euroa. Gibsonin LP Studioita saa joskus jopa alle 600 eurolla käytettynä.

EDIT: Tässä esimerkkejä http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … ax=&category=1&with_image=0

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
miikkaili
11.11.2015 13:32:34
Niin onhan se asia näinkin ja ostaisin toki tuommosen ei vaan kehtaa lähtee ajamaan 300-500km suuntaansa ostamaan kitaraa jos ei olekkaan hyvä kun ite täällä Kuopiossa asustelen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)