Sami_T 03.11.2015 18:52:50 (muokattu 03.11.2015 19:19:29) | |
---|
krautio: Onko tietoa onnistuuko Yamaha 01V96 v2:lla moniraitaäänitys usbin kautta esim. Cubaselle? Käsittääkseni uusimmassa 01V96i mallissa tämä on huomioitu, mutta miten tuon vanhemman mallin kanssa? Ei onnistu suoraan. Jos sulla on korttipaikka vapaana niin voit tuupata sinne esim. Dante-MY16-AUD -kortin niin sitten voit nauhoittaa 16 kanavaa Dantella. Se on sitten eri asia onko järkevää köyhtyä ton kortin verran vai uusia samantien koko mikseri. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
krautio 03.11.2015 22:00:00 | |
---|
Ok, mulla on pari splitteriä, joten teen äänityksen perinteisesti. Piuhaa tulee vaan järjetön määrä... Sami_T: Ei onnistu suoraan. Jos sulla on korttipaikka vapaana niin voit tuupata sinne esim. Dante-MY16-AUD -kortin niin sitten voit nauhoittaa 16 kanavaa Dantella. Se on sitten eri asia onko järkevää köyhtyä ton kortin verran vai uusia samantien koko mikseri. Hey Ho, Let's Go! |
Örkinrumilus 03.11.2015 22:15:36 | |
---|
krautio: Ok, mulla on pari splitteriä, joten teen äänityksen perinteisesti. Piuhaa tulee vaan järjetön määrä... 8ch viuhkat kunniaan. "Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.." |
Sami_T 03.11.2015 23:21:31 | |
---|
krautio: mulla on pari splitteriä, joten teen äänityksen perinteisesti. Piuhaa tulee vaan järjetön määrä... No ei se kortti (tai ne uudet mikserit...) nyt _noin_ kalliita ole =) "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
krautio 04.11.2015 07:36:56 (muokattu 04.11.2015 07:44:38) | |
---|
Juu, viuhkoja löytyy... Tuo Dante voisi olla näppärä mulle, mutta hintaa alkaa kertymään käytetylle mikserille pian sen verran, että olisi sama ostaa se 01V96i malli. Örkinrumilus: 8ch viuhkat kunniaan. Hey Ho, Let's Go! |
Jaava 05.11.2015 13:25:04 | |
---|
Tuosta 01v96:stä tuli mieleen että onko kenelläkään kokemusta yamahan uudesta tf-sarjasta? On samaa hintaluokkaa. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
krautio 05.11.2015 16:22:03 | |
---|
Sorry, kun pommitan omasta mikseristä koko ajan, mutta nyt olisi tarvetta add on effects cd-romille, että saan aktivoitua lisäefektit pöydästä. Maahantuojan mukaan cd-rom oli vuosia sitten myynnissä, mutta ovat loppuneet ja uusia ei ole. Mistähän saisin ostettua (laittoin mnetin torillekin ilmoituksen)? Hey Ho, Let's Go! |
krautio:nyt olisi tarvetta add on effects cd-romille, että saan aktivoitua lisäefektit pöydästä. Maahantuojan mukaan cd-rom oli vuosia sitten myynnissä, mutta ovat loppuneet ja uusia ei ole. Mistähän saisin ostettua (laittoin mnetin torillekin ilmoituksen)? Valitettavasti tuskin mistään. Ja jos saat, niin kannattaa pyytää myyjää sitten de-autorisoimaan ne efektit omasta mikseristään, jotta tuosta koodista olisi jotain iloa sinulle. |
krautio 06.11.2015 16:19:52 | |
---|
Ok, mahtaa olla mahdoton projekti tämä. Ärsyttää kun ne paremmat efektit jo näkyvät mikserissä, mutta ei-aktiivisina... olavi_t: Valitettavasti tuskin mistään. Ja jos saat, niin kannattaa pyytää myyjää sitten de-autorisoimaan ne efektit omasta mikseristään, jotta tuosta koodista olisi jotain iloa sinulle. Hey Ho, Let's Go! |
Sami_T 06.11.2015 18:11:59 | |
---|
krautio: Ok, mahtaa olla mahdoton projekti tämä. Ärsyttää kun ne paremmat efektit jo näkyvät mikserissä, mutta ei-aktiivisina... No jos yhtään lohduttaa niin ei ne nyt mitenkään ratkaisevasti parempia (todellakaan) ole. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
Jaava 14.11.2015 21:32:40 | |
---|
Kun nyt puhuttiin 01v:stä, kaveri osti brightin varastomyynnistä vanhan hieman kärsineen 01v:n satasella. Purettiin tiski osiin, puhdistettiin kaikki osat (kirjaimellisesti tiskattiin tiskin kuoret), korjattiin yksi rikkinäinen kanava ja koottiin takaisin kasaan. Nyt tiski on kuin uusi ja hintaa tuli sata euroa+parin tyypin muutaman tunnin väkertelyharrastusta tukeneet rullakebabit. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
Danko 14.11.2015 21:45:52 | |
---|
Jaava: Kun nyt puhuttiin 01v:stä, kaveri osti brightin varastomyynnistä vanhan hieman kärsineen 01v:n satasella. Purettiin tiski osiin, puhdistettiin kaikki osat (kirjaimellisesti tiskattiin tiskin kuoret), korjattiin yksi rikkinäinen kanava ja koottiin takaisin kasaan. Nyt tiski on kuin uusi ja hintaa tuli sata euroa+parin tyypin muutaman tunnin väkertelyharrastusta tukeneet rullakebabit. Jamaha ei pamaha. Paitsi yhdellä edellisistä työmaista oli 01V:n DA-muunninpiiri sanonut sopimuksensa irti kesken vedon ja tarjonnut digitaalista kohinaa tasolla 0dBFS. Mut hyvä jos homma toimii. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Jaava 14.11.2015 21:50:31 | |
---|
Danko: Jamaha ei pamaha. Paitsi yhdellä edellisistä työmaista oli 01V:n DA-muunninpiiri sanonut sopimuksensa irti kesken vedon ja tarjonnut digitaalista kohinaa tasolla 0dBFS. Mut hyvä jos homma toimii. Joo tää oli ilmeisen aktiivisen käytön jälkeen törkeän likainen, mutta sisukset olivat likaa lukuunottamatta (ja sitä yhtä kanavaa jossa oli ilmeisesti joskus vaihdettu opamp ja siitä uudesta oli jalka murtunut) esimerkillisen hyvässä kunnossa. Ja rakennettu niin että huolto oli suht helppoa kuitenkin. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
Noisy 15.11.2015 18:26:27 | |
---|
Jaava: Kun nyt puhuttiin 01v:stä, kaveri osti brightin varastomyynnistä vanhan hieman kärsineen 01v:n satasella. Purettiin tiski osiin, puhdistettiin kaikki osat (kirjaimellisesti tiskattiin tiskin kuoret), korjattiin yksi rikkinäinen kanava ja koottiin takaisin kasaan. Nyt tiski on kuin uusi ja hintaa tuli sata euroa+parin tyypin muutaman tunnin väkertelyharrastusta tukeneet rullakebabit. Mä ostin samasta paikasta omaan 01V96:een Y96K laajennuskortin, eli jotain Wavesin kompuraa, limitteriä, EQ:ta ja kaikua kai tuosta löytyy. 40€ maksoi. :) |
krautio 17.11.2015 15:22:17 | |
---|
Myypä, jos ei oo tarvetta. Noisy: Mä ostin samasta paikasta omaan 01V96:een Y96K laajennuskortin, eli jotain Wavesin kompuraa, limitteriä, EQ:ta ja kaikua kai tuosta löytyy. 40€ maksoi. :) Hey Ho, Let's Go! |
olavi_t 17.11.2015 21:14:56 | |
---|
Huomisesta perjantaihin kestävillä AV-messuilla nähtävillä ainakin seuraavat uudet/uudehkot tiskit: DiGiCo - S21 Yamaha - TF1/3/5 Yamaha - PM10 Avid - S6L Roland - M5000/M5000C Soundcraft - VI3000 |
dewil 18.11.2015 19:13:54 | |
---|
-Q-: Mitään en noin hienoista laudoista ymmärrä mutta videolla setä mainitsee notta "..we made the user interface similar to TC icon". Itse tulkkaan kyllä asian niin että sen plugarin käyttöliittymä on siis sama kuin tuon iconin kanssa mutta en usko että sillä meinattiin myös tuommoista kaukosäädintä. Ja kun miettii että tuo icon on kosketusnäyttö muutamalla faderilla niin niitähän tuossa Yamahassa on jo valmiiksi riittävä määrä. Juu ei ollu kaukkaria. Paska mikä paska. Ei vaan pikahypistelyn perusteella aevan ihana on tämä jammun lippulaiva kyllä! Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Jaava 19.11.2015 19:02:04 | |
---|
Kävin messuilla. Roland vaikutti todella vakuuttavalta. Ja ilmeisesti ensi vuonna on tulossa vielä pari laajempaa päivitystä ainakin scenesysteemin toimintaan. Muuten vaikutti siltä, että roland on pyrkinyt kopioimaan hyvät puolet muiden tiskeistä. Dlive vaikutti samalta kuin Ilive, mutta avaruusaluksen kuorissa. S21 vaikutti hintaansa nähden tosi vakuuttavalta. Paitsi että enkooderit tuntuu siltä, että ne tippuu pois tunnin käytön jälkeen. Käyttöliittymä oli mulle täysin uusi, joten olin hetken aikaa hukassa sen kanssa, mutta aika nopeasti sai kiinni. Mä menin sinne oikeestaan tutustumaan rolandiin ja yamahan ql-sarjaan, josta mulla ei aiempaa kokemusta ollut. Jos joku on ql:n ammattilainen niin mitäs nyt helvettiä sen käyttöliittymän kanssa? Musta tuntui siltä, että jokaisen näkymän käyttölogiikan on suunnitellut eri kaveri. Napit ja kosketusjutut toimi eri logiikalla riippuen siitä, missä näkymässä ollaan. Ja sends on fader-nappulat teki ilmeisesti jotain muuta kuin siirsivät sendit fadereille, koska ainakaan sellaista vaikutusta niillä ei ollut. Tai sitten mulla vaan oli auki joku näkymä, joka muuttaa niiden toimintaa. Juuri mikään ei tuntunut toimivan siten kuin intuitiivisesti olisi olettanut. Intuitiivisesti olettaisi, että esim kompressorinappulan painaminen avaisi kompressorinäkymän. Näin ei kuitenkaan ole. Ainoa tominnallisuus, mitä mä löysin enkooderien painamiselle oli, että se sulkee minkä tahansa auki olevan ikkunan. Kosketusinterface on sentään parempi kuin tf-sarjassa, missä kaikki kosketettava on niin pientä, että sitä näyttöä saa tökkiä hyvän aikaa ennen kuin osuu oikeaan nappulaan. Suurimman osan asioista voi valita koskettamalla, mutta ilmeisesti koska eq bandin valinnalle on fyysiset nappulat, kosketusnäyttöä ei voi käyttää siihen. Epäjohdonmukaisuus on perseestä. "Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" |
miffe 20.11.2015 10:51:42 | |
---|
olavi_t: Huomisesta perjantaihin kestävillä AV-messuilla nähtävillä ainakin seuraavat uudet/uudehkot tiskit: DiGiCo - S21 Yamaha - TF1/3/5 Yamaha - PM10 Avid - S6L Roland - M5000/M5000C Soundcraft - VI3000 Unohdit sen ruman ankanpoikasen Brightin osastolla. Midas Pro X näyttää huonolla maulla valaistulta joulukuuselta. En kosketellut - liian kallis mulle. entinen turkulainen |
zouwi 20.11.2015 15:18:36 | |
---|
miffe: Unohdit sen ruman ankanpoikasen Brightin osastolla. Midas Pro X näyttää huonolla maulla valaistulta joulukuuselta. En kosketellut - liian kallis mulle. Olihan siellä Brightin osastolla myös Allen&Heathin DLive näytillä. Itseäni just tuo ProX kiinnosti eniten kun muutenkin on tuota Midas-kalustoa hommattuna. Suureksi hämmästykseksi vaikutti siltä että tolla tiskillä tarvittaessa jopa pystyisi pitämään ton 96 outputtia (tai 48 stereo-outtia) järkevästi lapasessa, on vaan häkellyttävän näkönen se kanavakohtanen output-näkymä kun se näyttää tasot kaikkialle samalla kertaa. Yleisesti tuntui ettei hirveästi ollut näytteillä asioita mutta kyllähän ainakin noita uusia tiskejä oli melkein kaikilla valmistajilla. Ilmeisesti jengi ihmettelee ne etukäteen netissä läpi julkaisuviikolla ja sitten ei enää messuille ole intoa käyttää paukkuja mainostamiseen kun kaikki kuitenkin pääpiirteissään tuntee vehkeet. |