Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä Keinokuorma on oikeasti hyvä??
1 2 3
Luuviulu
01.11.2015 04:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Asun Kerrostalossa ja parhain Putkivahvarini jonka kanssa ois kiva soitella enemmänkin kotona, on 22Wat Fender Deluxe Reverb -Amb `65. ..joka on oikein kiva vehje, paitsi että hiljaa soittaessa se ei kuulosta hyvältä, (niinkuin ei mikään muukaan putkivahvari käsittääkseni..) -Mutta Studiossa levyttäessä siit kyl niin pelkkää ihanuutta irtoaa korville, kun voi soittaa kunnon volumella, varsinkin Equn kanssa kun nostaa sillä sen keskiääniä, joka on ton mallin Miinus-puoli mun mielestä, kun keskiäänet on puutteeliset, mutta se korjaantuu helposti Equlla :)
 
-Mut kotona sitä ei oikein voi soittaa, kun silloin, kun soundit vasta alkaa kuulostaa siinä hyvältä, niin alkaa jo ikkunat tärisemään ja naapurit valittamaan, kun siinä ei ole korvakuulokemahdollisuutta.. :( :(
 
-Kohinaa siitä lähtee myös, niinkuin putkivahvareista aina ja se ois kiva saada Keinokuormalla pois ja siinä Keinokuormassa TÄYTYY olla se Korvakuulokemahdolisuus, joka on oikeasti hyvä. -Ikinähän se ei tietenkään kuulosta niin hyvältä, kuin elementin kautta, mutta veikkaisin niissä korvakuuloke-soundessakin olevan merkkien ja mallien kesken isoja eroja, niinkuin kaikissa muissakin vehkeissä on eroja keskenään..??
 
-Ongelmani on siinä, että suoraan sanottuna en tiedä Keinokuormista yhtään mitään. Kaikki valmistajat kun kehuu tietenkin aina omiaan ja kun ei tiedä mikä on OIKEASTI hyvä, niin kysympä teiltä viisaammilta, ettei vaan tule ostettua tietämättömänä jotain ihan kamalaa "PIIP" -vekotinta mainoksen uhrina..?? :/ :)
 
-Veikkaisin kuitenkin, että eri Keinokuorma-merkit ja -mallit kuulostaa eri Vahvareilla ihan erilaisilta, joten mikä ois just tohon mun yleiseen Klassikko Vahvistin-malliin paras merkki ja malli?? -Jos et osaa sanoa, että mikä on just tohon paras, niin osaatko sanoa, että mikä nyt ois ainakin oletettavasti hyvä merkki ja malli yleisesti??
 
-Kun kahta asiaa toivon paremmaks, eli; 1.Kohinaa vähemmän. 2.Äänenlaatu korvakuulokkeilla paras mahdollinen. -Niin tärkeämpi ominaisuus just MULLE ois se, että soundi on paras mahdollinen korvakuulokkeilla, kohina on omalla tavallaan "ihan kivankin" kuuloista, mutta sitä sais olla huomattavasti vähemmän.. :) :)
 
-Kaverillani on 1 Keinokuorma, mutta se "jotenkin" tuhos sen nimeltämainitsemattoman merkin vahvarin "jonkin" osan, en muista minkä osan, mutta kuitenkin semmostakin siis voi tapahtua.. :( -Sen merkin tiedän, ni sitä en tietenkään halua. -En viitti laittaa sen merkkiä ja mallia jakoon tänne, koska se voi tuoda ikävyyksiä tavalla tai toisella, kun kerron jonkin merkin voivan jotenkin käsittämättömästi tuhoavankin vahvaria, niin sen myynti saattaapi laskea melkoisesti ja syypäätä etsittäessä löytyy mun kertomus, kun muusikkopiirit on melko pienet ja sit saan jonkin hauskasen syytteen viel siitä, tms ei-kivaa, ni jätän mainitsematta.. ..joten, jos joku ehdottaa sitä, eikä tiedä sen voivan hajottaa hyvä-merkkisen ja mallisen vahvarin, ni tiedän kuitenkin, että siihen en kajoa, mutta ehdotelkaapas nyt ainakin sellasia (yleisesti hyväksi) tiedettyjä merkkejä ja malleja mulle! :) Hintaluokka sais uutena olla ihan max: n.250-300e.
 
-ISO KIITOS jo etukäteen kaikille vastaajille!! :) Valaiskaa tyhmempää reippaasti vaan, ni ymmärrän taas maailmasta jotakin enemmän ja soittaminen on mukavempaa!! :) :)
 
ReBeat
01.11.2015 06:06:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: -Kun kahta asiaa toivon paremmaks, eli; 1.Kohinaa vähemmän. 2.Äänenlaatu korvakuulokkeilla paras mahdollinen. -Niin tärkeämpi ominaisuus just MULLE ois se, että soundi on paras mahdollinen korvakuulokkeilla, kohina on omalla tavallaan "ihan kivankin" kuuloista, mutta sitä sais olla huomattavasti vähemmän.. :) :)
 
Ps. Tuolla on keinokuormista aiempaa juttua... löytyy hyviä arvioita: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=215978&o=0
 
THD Hot Plate oli ainakin joskus ainoa kohinanvaimennuksella varustettu analoginen keinokuorma.
 
-
Built-in Noise Reduction
The THD Hot Plate_ is the only attenuator on the market with built-in noise reduction to reduce the hiss and hum between notes. We've designed a passive, single-ended noise reduction system which provides approximately 10 dB of broad band noise reduction without gating or pumping, and without affecting the tone of the amp. A by-product of the noise reduction circuit is that it generates light as you play. The harder you play, the brighter it glows.
-
 
Mutta muutenhan se on kyllä yliarvostettu, eikä siinä ole kuulokeliitäntää. Line out on, mutta se vaatis taas erillisen lisävehkeen että kuulokkeille soundia.
 
Weberin speaker motor malleihin saa kuulokeliitännän.
http://www.tedweber.com/gadgets/attenuators/speaker-motor-models
 
Koch Loadboxissa on kuulokeliitäntä.
http://www.koch-amps.com/lb120-loadbox.html
 
Parhaat kuulokesoundit (vahvistin + keinokuorma) sais ehkä digitaalisten Two Notes kuormien kautta, mutta menevät eri hintaluokkaan.
http://www.two-notes.com/en/hardware/torpedo-studio/
 
steelduck
01.11.2015 08:09:00 (muokattu 01.11.2015 08:10:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koch ja Weber on oikeasti hyviä keinokuormia, mutta kuulokeliitännät ovat ihan hanurista.
 
Two Notes Torpedo Live on sitten ihan eriluokan laite ja sen kautta saat äänet äänikortin kautta kuulokkeisiin (on niissä vissiin ihan omakin kuulokeliitäntä), mutta laitteet ovat siis perus loadboxin lisäksi digitaalisia kaappi/mikitys emulaattoreita ja niillä saa todella hyvä soundit.
 
Helpoimmalla saat kyllä kotikäytössä hyvät soundit kuulokkeisiin Kemperillä tai Axe-FX:llä.
 
Gabe
01.11.2015 08:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan teräsankkaa tässä. Kochin kuulokeliitäntä ei ollut mikään hääppöinen vaikka se kuormana olikin hyvä. Kemperin käyttö kuulokkeilla taas oli erittäin miellyttävää, Kemper soundasi muutenkin ihan älyttömän hyvältä hiljaisillakin änenpaineilla. Ei kuulu putkivahvistimet kerrostalokuristukseen. Hyvänkin kuorman kanssa se on aina enemmän tai vähemmän kompromissi, vaikka äänenvoimakkuutta niillä saakin hiljennettyä niin ei niillä saa aikaan samaa käyttökokemusta vs putkivahvistin huutaa täysillä.
Luuviulu
01.11.2015 09:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaa lisää vaan kaikki, jotka noiden kans on enemmän touhunnut ja TIETÄÄ, eikä LUULE joitakin n.100e ovh halpiksia hyväksi... Paljon olette jo te muutamat auttaneet ja nyt alkaa olla 1 malli jo kiikarissa, mut päivähän on vasta alussa, niin kertokaa lisää vaan erilaisia, niin saan vaihtoehtoja enemmän!! :) :)
 
Köyhähän mä oikeasti olen ja köyhäl ei ole varaa ostaa halpaa, kun se on kuitenkin jotenkin paljon surkeampi, kuin joku vaan 100e enemmän maksava, niin täytyy ekalla kerralla ostaa OIKEASTI hyvä, vaikka kalliimpi onkin, kun ei se, että ostan n.200e ovh Keinokuorman, niin siihen sit enää kuitenkaan lopulta kirpaise, jos n.100e enemmän maksaneena saa huomattavasti paremman, sellasta se on... :/
 
...paljon rahaahan toi 100e lisäys mulle on, mutta kun hyvä täytyy saada, niin sit säästetään jostain muusta ja se kallis hyvä ostetaan! :) :)
 
...eli korotetaan hintaa: -Saa maksaa max n.400e uutena....... :) -Mut se alkaa olla sit ihan oikeasti lopullinen max-hinta uudes vehkeessä, enempää ei pysty mitenkään maksamaan, tai sit täytyy alkaa pitkälle pakko-dietille, kun ei ole rahaa ruokaan... :D :D
 
-Ja ISO KIITOS jo näistäkin vinkeistä!!! :) :)
 
steelduck
01.11.2015 09:52:19 (muokattu 01.11.2015 09:53:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt suoraan sanotaa. Tuossa ne vaihtoehdot ovat. Koch, Weber ja THD ovat yleisesti pidetty parhaimpina passiivi loadboxeina. Halvemmat on huonompia ja noissakin on vain välttävät kuulokeominaisuudet. Torpedolla onnistuisi, mutta maksaa tonnin pintaan.
 
Eli tämä ei ole oikea tie tuolla budjetilla kuulokesoitteluun. Tuolla budjetilla ostaisin tietokoneeseen Focusriten äänikortin, hyvät kuulokkeet ja BIAS Desktop softan. Saat pomminvarmasti paremmat soundit kuulokkeisiin, kuin millään alle 500e loadboxilla.
 
...ja minulla on Koch tuossa olohuoneessa, Kemper ja BIAS. Eli tämä perustuu ihan kokemukseen.
 
hallu
01.11.2015 10:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koch LB120 on hyvä ja sen kuulokelähtöhän ei ole mikään huono vaan erittäin hyvä. Mielestäni se kuulokelähtö on hyvä koska se toistaa vahvistimen sellaisenaan eikä prosessoi soundia suuntaan eikä toiseen, vaan antaa tarkan ja autenttisen tulosteen siltä miltä vahvistin kuulostaa oikeasti. Ymmärrän hyvin että se on aika rujoa kuultavaa kun korvamme on totutettu erilaitteissa ja medioissa kovin puleerattuun ja sliipattuun soundiin. Siihen verrattuna Kochin kuulokelähdöstä saatava soundi on aika naamassa, mikä tekee sen askeettisen tunnun siihen. Vahvarista kun kääntää pikkuisen kajahdusta, niin se vähän helpottaa ja kyllä varmaan kuulokkeetkin vaikuttaa (itse olen käytellyt sitä AKG K271, K702 ja K514 kuulokkeilla). Itse tein niin että kun halusin tarkan kuulokuvan vahvistimesta niin pistin luurit suoraan Kochiin ja sitten jos halusin nautiskella hyvillä soundeilla niin DI:stä piuha äänikorttiin ja tietsikalta tarvittaessa lisää muljuttimia väliin. Mä luulen että se Kochin kuulokelähdön "paskuus" ei ole sattumaan eikä säästösyistä tehty vaan se on suunnittelufilosofinen juttu.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
steelduck
01.11.2015 14:20:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minusta se Koch:n kuullokeliitäntä kuullostaa todella huonolta - ainakin Sennheiser Momentumeilla ja HD595:lla. Mutta makuja on monia. :D
 
Ainakaan se ei kuullosta samalta kuin JCM800 ja 4x12 kun seisoon metrin päässä ja luukuttaa tai Bluetone 1x12" kanssa reunarosoilla olohuoneessa. Kemper ja BIAS vie sitä aivan 6-0 jos haluaa fiilistellä hyvillä soundeilla ilman, että häiritsee muista.
 
Kokeilemallahan se selviää...
 
RaskasMielinen
01.11.2015 14:25:11 (muokattu 01.11.2015 14:26:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Komppaan teräsankkaa tässä. Kochin kuulokeliitäntä ei ollut mikään hääppöinen vaikka se kuormana olikin hyvä. Kemperin käyttö kuulokkeilla taas oli erittäin miellyttävää, Kemper soundasi muutenkin ihan älyttömän hyvältä hiljaisillakin änenpaineilla. Ei kuulu putkivahvistimet kerrostalokuristukseen. Hyvänkin kuorman kanssa se on aina enemmän tai vähemmän kompromissi, vaikka äänenvoimakkuutta niillä saakin hiljennettyä niin ei niillä saa aikaan samaa käyttökokemusta vs putkivahvistin huutaa täysillä.
 
Kochin kaappimallinnetusta (neljä eri kombinaatiota) balanced lineoutista laadukkaaseen pikkumikseriin (esim. Mackie) ja kuulokkeet kiinni sen kuulokeliitäntään = problem solved.
Samaan pikkumikseriin voi sitten liittää myös vaikka kaiuttimet (esim. m.net-standard Behringer Truth 2030A) ja tallentimen (esim. Zoom H4N).
 
Tämä on itse asiassa muuten yksi yhteen mun ns. takkahuonekonfiksen kanssa, paitsi että Koch on nykyisellään siellä turha. Mulla on takkahuonevahvarina Fender Machete. Se olisi niin pieneen tilaan aivan liian järeä, mutta siinä on balaced lineout oikein hyvällä kaappimallinnoksella ja pääteäasteen saa mykistettyä. Kyseisen konfiksen "hermokeskuksena" mulla on Mackie 402-VLZ3 (maksoi käytettynä muistaakseni noin satasen). Muutenkin kätevä laite esim. musiikin kuunteluun tai musan kanssa soitteluun aktiivimonitorien kanssa. Laitan siihen kiinni välilä läppärin ja välillä puhelimen. Musat sitten Spotifystä.
 
TTV
01.11.2015 15:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin ketjussa haetaan ihmettä, eli putkivahvistimen tulisi kuulostaa hyvältä keinokuormaan ja kuulokkeisiin? Jos ja kun niissä kuulokelähdöissä ei ole mitään kelvollista kaappimallinnosta, on saundi melko silkkaa paskaa ilman erillisiä säätöjä esimerkiksi mikserin kanssa. Aloittalle suosittelen Koch/Weber keinokuormaa kurkistamaan saundia normaalisoittoa ajatellen ja kuulokehommiin ostamaan ihan erilaisen laitteen, eli mallintavan. Näin saat kuulokkeisiin paljon paremmat saundit ja säädettävyyden. Se putkari ei todellakaan kuulosta samalta kuulokkeista, jos kaappimalli uupuu.
 
Budjettiin menee helposti käytetty keinokuorma ja vaikkapa uusi Boss GT-001 mallintava.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
steelduck
01.11.2015 16:29:46 (muokattu 01.11.2015 16:47:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti oikein käydä kokeilemassa tuolla Bluetonella ja Koch Loadboxilla ja Sennheiser HD595 kuulokkeilla ja yhtä kamalalta se kuullosti kuin edelliselläkin kokeilulla - ero kuormalla ja PPMIV:llä soitettuna 1x12 kaappiin kerrostaloäänenpaineella oli aivan tolkuton. 1x12":sen hyväksi... En suosittele Kochia kuulokekäyttöön - Loadboxina se on todella hyvä..
 
Mikko L
01.11.2015 16:47:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reactive load taitaa olla nykystandardien mukaisesti melkeinpä pakollinen. Niitäkin on erilaisia ja mikä kuulostaa ns. "ihan samalta kuin kitarakaapin kuorma" onkin vaikeampi kysymys kun tämä kuorma on erilainen jokaisessa kaapissa. Kuitenkin "halppisten" kuorma ei ns. mene täydestä jonka huomaa esim. siinä että alapäätä ja yläpäätä voi olla eri määrä kuin oikean kaapin kanssa käytettäessä. Soittotuntuma on myös sellainen mistä moni puhuu.
 
Suhr Reactive Load olisi ehkä minun valinta. Myös Two Notes Torpedo Reload taitaa olla isojen poikien käytössä joka on kylläkin vähän hintavampi.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
hallu
01.11.2015 16:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Piti oikein käydä kokeilemassa tuolla Bluetonella ja Koch Loadboxilla ja Sennheiser HD595 kuulokkeilla ja yhtä kamalalta se kuullosti kuin edelliselläkin kokeilulla. En suosittele.
 
Joo se pointti olikin siinä, että se on kamala, mutta tarkka eli se kuulostaa "oikealta"(siltä se vahvistin kuulostaa) ja se on eri asia kuin jos sen vahvistimen kytkee kaappiin jolloin sitä kuuntelee myös sen kaapin soundia ja ikeastaan myös sen huoneen soundia jossa se kaappi on. Silloin jos se kuulostaa "miellyttävältä" niin se tulee jo jonkin prosessin läpi eli sitä signaalia on muokattu (kaunisteltu) se on ihan kiva, mutta se ei ole sitä mitä sieltä oikeasti tulee. Itse kokeilin Koch Loadboxia sen omasta kuulokelähdöstä ja sitten kahden äänikortin kuulokelähdöstä linjan kautta ja tulos oli jokseenkin sama. Miellyttävämmäksi sen saa kun sen pyöräyttää jonkun muljuttimen läpi ja se on ihan okei. Kysehän on ihan vaan siitä mitä hakee siltä kuulokelähdöltä ja olen samaa mieltä mitä tässäkin ketjussa on pariinkin kertaan tuotu esille, että digitaalihärpäkkeet tarjoavat miellyttävämmän elämyksen luureihin kuin putkivahvistin.
 
Lisäksi kyse on myös niistä soundikonventioista joita me olemme tottuneet kuulemaan. Nykyisin meidan havainolimemme ovat tottuneet kuulemaan prosessoitua soundia ja silloin prosessoimaton raaka soundi kuulostaa aika karulta, mutta sen ongelmanhan saa ratkaistua helposti kun vaan prosessoi sitä soundia eli signaali linjasta johonkin purkkiin tai tietokoneeseen. Minusta on hyvä että se autenttinen soundikin on tarjolla jos sitä haluaa tarkkailla ja luulen, että tässä laitteessa se on ihan tarkoituksella tehty niin että Koch ei tee valintaa käyttäjän puolesta vaan liitännäisyyden kautta käyttäjä voi rakentaa minkälaisen kuuntelun itse tykkää.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
ReBeat
01.11.2015 17:23:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo se pointti olikin siinä, että se on kamala, mutta tarkka eli se kuulostaa "oikealta"(siltä se vahvistin kuulostaa) ja se on eri asia kuin jos sen vahvistimen kytkee kaappiin jolloin sitä kuuntelee myös sen kaapin soundia ja ikeastaan myös sen huoneen soundia jossa se kaappi on.
 
Koch itse mainostaa että...
 
-
8 PHONES OUTPUT : Provided for the connection of a set of headphones. The signal is frequency compensated in order to simulate the sound of a guitar speaker or speaker cabinet 10 silent practising'.
NOTE: a set of normal quality headphones will often give the best results. High quality headphones may sound shrill with distortion sounds as a result of their extended high frequency response.
-
 
huom. "frequency compensated in order to simulate the sound of a guitar speaker or speaker cabinet"
 
... joten kyllä siinä on vissiin tosissaan yritetty, mutta melko laihoin tuloksin. Siks taivun olemaan vähän eri mieltä.
 
Itse kokeilin Koch Loadboxia sen omasta kuulokelähdöstä ja sitten kahden äänikortin kuulokelähdöstä linjan kautta ja tulos oli jokseenkin sama.
 
Ei mielestäni pitäis olla, tai sitten jossain on mainospuheisiin verrattuna epäonnistuttu.
 
Minusta on hyvä että se autenttinen soundikin on tarjolla jos sitä haluaa tarkkailla ja luulen, että tässä laitteessa se on ihan tarkoituksella tehty niin että Koch ei tee valintaa käyttäjän puolesta vaan liitännäisyyden kautta käyttäjä voi rakentaa minkälaisen kuuntelun itse tykkää.
 
No autenttista soundia varten on se line out (two unfiltered direct outputs (-10dBv, 0dBv) ). Niihin verrattuna kuulokelähdöstä pitäis kyllä tulla jotain aika erilaista ulos.
 
petrip
01.11.2015 17:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluaa soundit viimeisen päälle niin oman ymmärryksen mukaan keinokuorma ja kaappisimulaatio erikseen. Alla oleva video valaisee asiaa:
 
Recording Guitar With Load Boxes and Impulse Responses
https://www.youtube.com/watch?v=i770M9pM0_k
 
hollstro
01.11.2015 18:27:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos saundi pitää olla kuulokkeisiin paras mahdollinen niin tässä on kova ehdokas kärkisijalle. Siinä on liitäntä suoraan kaiutinlinjaan. Toki tämä ei ole sama kuin keinokuorma.
 
http://www.mil-media.com/td-1.html
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
RaskasMielinen
01.11.2015 19:25:41 (muokattu 01.11.2015 19:26:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Kochin kaappimallinnetusta (neljä eri kombinaatiota) balanced lineoutista laadukkaaseen pikkumikseriin (esim. Mackie) ja kuulokkeet kiinni sen kuulokeliitäntään = problem solved.
Samaan pikkumikseriin voi sitten liittää myös vaikka kaiuttimet (esim. m.net-standard Behringer Truth 2030A) ja tallentimen (esim. Zoom H4N).

 
Mielenkiintoista ettei kukaan kommentoi tätä - onko edes kokeillut? Kaikki julkaisemani tuotokset on nauhoitettu tällä menetelmällä ja monitoroitu nimenomaan kuulokkeilla eikä mitään ole paria poikkeusta lukuunottamatta equtettu tai kompressoitu jälkeenpäin: https://www.youtube.com/channel/UCBjE6pTlqJc5_tb9WcbTMAA
Oma soundimieltymykseni on varsin middlepainotteinen. Olen itse varsin tyytyväinen omiin soundeihini, mutta kriittinen palaute on aina tervetullutta. Pari esimerkkiä:
https://www.youtube.com/watch?v=SXIHUyOeMYs
https://www.youtube.com/watch?v=srUegpewTIQ
https://www.youtube.com/watch?v=OQsISqFvz_I
https://www.youtube.com/watch?v=vnwI2XuxN1M
 
hallu
01.11.2015 19:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Koch itse mainostaa että...
 
-
PHONES OUTPUT : Provided for the connection of a set of headphones. The signal is frequency compensated in order to simulate the sound of a guitar speaker or speaker cabinet .
NOTE: a set of normal quality headphones will often give the best results. High quality headphones may sound shrill with distortion sounds as a result of their extended high frequency response.
-
 
huom. "frequency compensated in order to simulate the sound of a guitar speaker or speaker cabinet"
 
... joten kyllä siinä on vissiin tosissaan yritetty, mutta melko laihoin tuloksin. Siks taivun olemaan vähän eri mieltä.
 

 
Ei mielestäni pitäis olla, tai sitten jossain on mainospuheisiin verrattuna epäonnistuttu.
 

 
No autenttista soundia varten on se line out (two unfiltered direct outputs (-10dBv, 0dBv) ). Niihin verrattuna kuulokelähdöstä pitäis kyllä tulla jotain aika erilaista ulos.

 
No voihan nenä:-D ei nämä mun vastaväitteet nyt ollenkaan mene putkeen kun heti tulee rätingit "ettei sun voi olla nälkä" :-D. No oli niin tai näin niin onhan se karun kuuloinen en minä sitä kiistä, mutta itse tykkäsin siitä että se oli karu ja kaunistelematon.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
01.11.2015 20:00:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: se oli karu.
 
Kyllä, sitä se oli. :D
jii.haanpaa
01.11.2015 20:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kochin kajaristimulaattorista ja kuulokelähdöstä on ollut puhe jo monta kertaa, mutta kerta kiellon päälle sallittaneen? :)
 
Tässä käppyrä Kochin vasteesta. Vihreä skraadu tarkoittaa mikkiä kulmassa ja punainen mikkiä suorassa. Kuvasta näkee hyvin, mitä korva hyvillä luureilla kuulee. Itse allekirjoitan Kochin manuaalin näkemyksen täysin ja siksi käytän itse mielummin jotakin muuta kajarin korviketta (*).
 
https://lh3.googleusercontent.com/- … 2520vs%252520straight%252520mic.png
 
Verrokiksi vaikkapa g12m:n vaste:
 
http://celestion.com/images/products/16/graph.gif
 
(*) tarkoitus on ollut modata luurilähtöön sopiva suodin viemään nuo yli 10kHzin tirinät maihin. Ihmettelen miksi tuollaista ei ole värkätty jo tehtaalla, jos ongelma kerran on tiedossa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «