Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäinen CHINA kattaukseen
1
OLZA8D
28.10.2015 17:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi ostaa ensimmäinen china. Eli onko väliä minkälaisen chinan ostan itselleni, että se sopii oman peltikattauksen soundimaailmaan.
Tuntuisi, että china sopisi jokaiseen kattaukseen?

Omat tämänhetkiset pellit

Zildjian Avedis 14" Quick Beat
Zildjian Avedis 16" Thin Crash
Zildjian Avedis 18" Thin Crash
Zildjian A-Custom 20" Ping Ride

Olen katsellut torilta muutamia chinoja.
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1059098 Sabian AAX X-treme China 19"
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1040094 Sabian AAX X-treme china 15"

Tai zildjianin chinoja? Wuhan?
 
-Dr.DW-
28.10.2015 17:56:01 (muokattu 28.10.2015 17:59:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän nyt "kalpenee" noiden rinnalla, mutta Stagg SH, olikohan se 14-16" on aika todella herkkä ja hyvä soundi siinä miun korvaan on... Tosin taitaa nuo Staggit olla aika yksilöitä...
 
E: Jos on mania laittaa, niin joku Swiss:kin voisi olla aika hemmetin hyvä, kun ilmeisesti soitat symbaaleja niinkuin niitä on tarkoitettukin soitettavaksi.
Nuo Sabianit vissiin vaatii aikalailla käskyä, ennenku syttyyvät siihen räkäiseen kosahdukseen.
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Kimd
28.10.2015 21:37:36 (muokattu 28.10.2015 21:38:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Tämähän nyt "kalpenee" noiden rinnalla, mutta Stagg SH, olikohan se 14-16" on aika todella herkkä ja hyvä soundi siinä miun korvaan on... Tosin taitaa nuo Staggit olla aika yksilöitä...
 
E: Jos on mania laittaa, niin joku Swiss:kin voisi olla aika hemmetin hyvä, kun ilmeisesti soitat symbaaleja niinkuin niitä on tarkoitettukin soitettavaksi.
Nuo Sabianit vissiin vaatii aikalailla käskyä, ennenku syttyyvät siihen räkäiseen kosahdukseen.

 
Minulla oli 20" AA china ja oli aika herkkä peli. Lieikö noihin paljon eroa
 
Harrastelija harrastelija rumpali
jabajee
28.10.2015 22:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös sitä halpaa Wuhania ole kehuttu ihan hyvä soundiseksi? Itsellä ei ole kokemusta, mutta melko suosittuja ne kaiketi on.
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Juhani_t
28.10.2015 22:33:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Eikös sitä halpaa Wuhania ole kehuttu ihan hyvä soundiseksi? Itsellä ei ole kokemusta, mutta melko suosittuja ne kaiketi on.
 
Kuulemma kahta samanlaista ei ole ja kyse ei ole ihan pikkueroista. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta Esson nurkkapöydässä näin puhuttiin.
 
VeeKoo
28.10.2015 22:37:53 (muokattu 28.10.2015 22:38:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Kuulemma kahta samanlaista ei ole ja kyse ei ole ihan pikkueroista. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta Esson nurkkapöydässä näin puhuttiin.
 
Wuhanit on ihan hyviä, jos sopivan yksilön löytää. Sointi nyt on melko rujo ja roskainen jokaisessa yksilössä(?)
Kestävyyskään ei ole ollut lähelläkään hinnakkaampien valmistajien tuotteiden tasolla. Jotenkin tuppaavat halkeilemaan joko taitoksesta tai reunasta.
 
Mutta omanlaisensa sointi niissä on. Jotenkin rujompi kun näissä valtamerkkien chinoissa. Itse olen tykännyt rokki/ metallihommissa, mutten lähtisi kevyempään musiikkiin wuhanilaista tarjoamaan. Jos chinaa ensinkään.
 
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "
Epämuusikko
28.10.2015 22:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikästä uudet Wuhanit on aika kauheita, mutta kylillä puhuvat mm. vanhemmista ja paremmista. En tosin tiedä ovatko rock-käyttöön soveltuvia. Myös Wuhanin kellot ovat aika veikeitä, mutta se on toinen tarina.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
JanneO
29.10.2015 09:07:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en lähtisi tuohon olemassa olevaan kattaukseen lisäämään wuhanin chinaa, vaan lähtisin tutkimaan ehkä jostain akselilta Sabian AAX ja HHX, tai Meinl Byzance. Ehkä paiste Signaturekin voisi mennä. Toinen mukiin menevä vaihtoehto Chinalle voisi olla nuo kaikenmaailman reikäpellit, mm Sabianin O-zonet.
Itse olen tykästynyt kovasti Bosphoruksen hole- ja holex-crashit. Niissä on mukavan pehmeä soundia ja eivät ole niin kauhean "hyökkääviä" perinteisiin chinoihin nähden. Noihin bossen tuotteisiin pääset tutustumaan osoitteessa symbaalit.fi. Sieltä löytyy aika laaja samplekirjastokin varastossa olevista symbaaleista.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
tomboarmageddon
29.10.2015 12:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs samaa merkkiä? Mullon ollu joskus k chinaboy low ja oli tosi hyvä kyllä 17"
 
joku muu sikko
29.10.2015 14:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_t: Kuulemma kahta samanlaista ei ole ja kyse ei ole ihan pikkueroista. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta Esson nurkkapöydässä näin puhuttiin.
 
Mulla on sekä 18" että 20" Wuhanit ja ne kuulostaa sattumalta ihan samalta. Eikä ollut edes tarkoitus. Saapahan mätkiä chainaa stereona.
 
iekku84
29.10.2015 18:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paiste rude 18" ja ihan normina ei novo. Ohut ja sähäkkä. Ihq!
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
ferodoz
30.10.2015 09:25:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: mm Sabianin O-zonet.
 
Noi on kyllä ihan käsittämättömän väkivaltaisia peltejä. Työbändin rumpali rakastaa tollasta vähä liikaa ja sanotaan ny vaikka näin että jossain pienemmässä paikassa se ei jää keltään epäselväksi.
 
Just a face in the crowd.
Epämuusikko
30.10.2015 09:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikällä on ollu vuosikaudet Sabianin HH joku peruschina ja väitän että se on sisäsiisti peli. Sitä voi jopa soittaa hiljaisehkosti. Alkujaan ostin sen sisäänajamattomana, ja muutaman kuukauden rusikoinnin jälkeen se aukesi ja on ollut sen jälkeen aivan mahtis vehjes.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kimd
30.10.2015 10:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Meikällä on ollu vuosikaudet Sabianin HH joku peruschina ja väitän että se on sisäsiisti peli. Sitä voi jopa soittaa hiljaisehkosti. Alkujaan ostin sen sisäänajamattomana, ja muutaman kuukauden rusikoinnin jälkeen se aukesi ja on ollut sen jälkeen aivan mahtis vehjes.
 
HH sarja on kaikenkaikkiaankin Sabianin sarjoista minun makuuni paras. Osa näistä big and uglyistä tuntuu olevan myös hyviä
 
Harrastelija harrastelija rumpali
Kailis
30.10.2015 11:26:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 19" Bosphorus Turk joka on koostaan huolimatta varsin sivistynyt. Chinoihin tuntuisi toi sorvaamattomuus toimivan.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
JanneO
30.10.2015 12:43:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Noi on kyllä ihan käsittämättömän väkivaltaisia peltejä. Työbändin rumpali rakastaa tollasta vähä liikaa ja sanotaan ny vaikka näin että jossain pienemmässä paikassa se ei jää keltään epäselväksi.
 
Ok, oletin sillä kun omat bosphoruksen reikäpellit on maltillisia voluumiltaan, niin että nuo sabianit olisi myös.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
jazzmies
31.10.2015 19:22:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytä hakua http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=35805&oo=1050
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
ultra
01.11.2015 05:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Käytä hakua http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=35805&oo=1050
 
Linkkasit sitten tuollaiseen todella rehevään keskusteluun. Oliko se todellakin eka ja vika?
 
I'm a gooner
jazzmies
01.11.2015 08:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ultra: Linkkasit sitten tuollaiseen todella rehevään keskusteluun. Oliko se todellakin eka ja vika?
 
Tämä oli huumorivitsini, kun on tapana sanoa "että käytä hakua".
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
helma29
05.01.2016 09:58:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paras China on luonnollisesti kiinalainen.
Wuhan hyvä. 20 tuumainen jytisee. Luonnollisesti pienempikin pelittää hienosti, mutta mielestäni peruschinan olisi hyvä olla vähintään 18 tuumainen.
 
20 tuumaisen rinnalle voi sitten hommata pienemmän, itselläni on 14 tuumainen isomman kaverina.
 
Mutta nämähän mielipideaisoita. Onneksi. Kyllähän porukka päivittelee minun 24 tuumaisen bassarinkin kokoa, vaikka mielestäni se on vähimmäiskoko :)
 
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista, ei välttämättä aina siitäkään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «