Laulava Kylätohtori 31.10.2015 15:35:54 | |
---|
Don Felderin innoittamana piti kurkata Thuumannin sivuilla ja wtf? 1400 euroa Blues Cube nuppi... http://www.thomann.de/fi/roland_blues_cube_tour.htm Tuo Retro RR1 oli kyllä muikean tuntuinen peli. Tosin tässäkin on sama ongelma kuin putkivahvarivideoissa - soittomies, kun soittaa ja sen perusteella ostaa, niin voipi tulla pettymyksen kyynel, kun itse alkaa rämpyttämään. :D Mutta vakavasti puhuttuna vaikuttaa huippupeliltä. Pitäisi vaan päästä itse testaamaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Laulava Kylätohtori: Don Felderin innoittamana piti kurkata Thuumannin sivuilla ja wtf? 1400 euroa Blues Cube nuppi... http://www.thomann.de/fi/roland_blues_cube_tour.htm Tuo Retro RR1 oli kyllä muikean tuntuinen peli. Tosin tässäkin on sama ongelma kuin putkivahvarivideoissa - soittomies, kun soittaa ja sen perusteella ostaa, niin voipi tulla pettymyksen kyynel, kun itse alkaa rämpyttämään. :D Mutta vakavasti puhuttuna vaikuttaa huippupeliltä. Pitäisi vaan päästä itse testaamaan... Tottakai kannattaa ja pitääkin itse testata. minusta nuo videot on vaan suuntaa antavia. Itse en ole vahvaria nyt ostamassa, mutta jos olisin saattaisin käväistä Bluetonelta kysäisemässä, ne on putkivehkeitä mutta hyvä oli se minkä itse näin. Nuo trankkuvehkeet ovat nykyään lupaavia ja itse olen ajatellut etten kiinnitä enää tekniikkaan huomiota vaan keskityn vaan siihen miltä se tuntuu ja kuulostaa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Krice 31.10.2015 16:04:12 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Don Felderin innoittamana piti kurkata Thuumannin sivuilla ja wtf? 1400 euroa Blues Cube nuppi... Blues Cubessa on käytetty jotakin erikoistekniikkaa (ilmeisesti ei prosessoripohjaista mallinnusta?), joka jäljittelee putkarin toimintaa. http://www.rolandus.com/promos/tube_logic/ En tiedä mitä tarkalleen tuosta mainospuheesta pitäisi sanoa, tärkeintä on tietysti miltä se oikeasti kuulostaa ja tuntuu. |
harryk 31.10.2015 16:08:22 | |
---|
Antti1: Retro Channel RR1 voisi olla ainakin melko lähellä. Joskus sellaisen vielä ostan, jos soittoinnostus palaa. Mua ainakin vituttaa painavat ja kallista huoltoa kaipaavat putkivahvistimen rohjakkeet. Putkivahvistin voidaan teknisesti rakentaa monella tavalla. Nykypäivän tekniikalla saadaan perinteisen 50-100 W putkinupin painosta pois lukuisia ylimääräisiä kiloja kun se tehdään tietyllä tavalla kuitenkaan saundeja muuttamatta. Pääteputkien kestävyyteen vaikuttaa osaltaan myös se miten ne on biasoitu ja miten niiden biasointi toteutetaan. Älykkäimmät nykyiset putkivahvistimet sisältävät järjestelmiä, jotka valvovat putkikohtaisesti sitä, että jokaisen pääteputken bias on kohdallaan. Tällaisessa vahvarissa voidaan käyttää myös sovittamattomia putkinelikoita. Jos joku pääteputki hajoaa, se voidaan vaihtaa lennosta vaikka kesken keikan vastaavan merkkiseen putken ilman ongelmia. Tämä säästää rahaa, aikaa ja vaivaa. Olemme tehneet lukuisia tällaisia vahvistimia ilman isompia ongelmia. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
hallu 31.10.2015 16:22:24 | |
---|
Krice: Blues Cubessa on käytetty jotakin erikoistekniikkaa (ilmeisesti ei prosessoripohjaista mallinnusta?), joka jäljittelee putkarin toimintaa. http://www.rolandus.com/promos/tube_logic/ En tiedä mitä tarkalleen tuosta mainospuheesta pitäisi sanoa, tärkeintä on tietysti miltä se oikeasti kuulostaa ja tuntuu. Se on analoginen transistori vahvistin eikä sillä ole putkien kanssa mitään tekemistä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
okabass 31.10.2015 16:52:37 | |
---|
Nykypäivänä putkivahvistimet alkavat jo lähestyä legendaarista transistorisoundia. Tuskin kuitenkaan koskaan pääsevät samaan. :) |
GiovanniDiRondo 31.10.2015 17:12:57 | |
---|
Aattelinpa tilata tuollaisen Orange Crush 60 w combon. Saapa nähdä (=kuulla) minkälaista soittoa siitä syntyy. |
Antti1 31.10.2015 18:10:06 | |
---|
harryk: ...Olemme tehneet lukuisia tällaisia vahvistimia ilman isompia ongelmia. Tehkää hyvä trankkuvahvari, niin mä ostan sellaisen. ;) |
harryk 31.10.2015 18:12:55 | |
---|
Antti1: Tehkää hyvä trankkuvahvari, niin mä ostan sellaisen. ;) Nyt laitoit pahan rastin. Täytyy miettiä ankarasti mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Viimeisin trankkukitaravahvari tuli tehtyä joskus 80-90-luvun taitteessa ja muistikuva siitä on se, että se kuulosti silloin aika paskalta. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Krice 31.10.2015 18:58:27 (muokattu 31.10.2015 18:58:52) | |
---|
hallu: Se on analoginen transistori vahvistin eikä sillä ole putkien kanssa mitään tekemistä. Ensin lue viestini uudestaan (tai ylipäätään lue se, taisi jäädä lukematta), sitten lue tuo linkin artikkeli. Sen jälkeen kannattaa vasta kuolata näppäimistöltä jotakin sontaa. |
hallu 31.10.2015 19:17:03 | |
---|
Krice: Ensin lue viestini uudestaan (tai ylipäätään lue se, taisi jäädä lukematta), sitten lue tuo linkin artikkeli. Sen jälkeen kannattaa vasta kuolata näppäimistöltä jotakin sontaa. Ei siinä edelleenkään ole putkia ja luin kyllä sen Rolandin sivujen artikkelin enkä huomannut että siellä olisi sanottu että siinä olisi putkia. Se tubelogic on markkinointijargonia jonka tarkoituksena on saada putkiuskovaiset ostamaan transistorivahvistin. Soundikonventioita ei pidä mielestäni sotkea toteuttamistekniikkaan, koska kaikenlaisia soundeja voidaan toteuttaa useilla erilaisilla tekniikoilla. Siksi en ota tuollaisia tubelogicceja tosissani. Sinne on kehitelty joku kytkentä jonka avulla vahvari on saatu soundaamaan hyvältä ja se on päätetty nimetä tubelogicisi markkinointisyistä, mutta se vahvistin on ja pysyy transistorivahvistimena. Eikä sulla ole mitään syytä sortua alatyylisyyksiin kun puhut mulle. Viittaan tällä kuolaamiseen ja sontaan jolla uskon sinun viitanneen edellisen viestini sisältöön. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Laulava Kylätohtori 31.10.2015 19:21:09 | |
---|
Krice: Ensin lue viestini uudestaan (tai ylipäätään lue se, taisi jäädä lukematta), sitten lue tuo linkin artikkeli. Sen jälkeen kannattaa vasta kuolata näppäimistöltä jotakin sontaa. Krice, avaas nyt yx olut, istu sohvalle ja vedä syvään henkeä. Olet niin kovin kireän oloinen. :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Åboensis 31.10.2015 23:05:35 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Krice, avaas nyt yx olut, istu sohvalle ja vedä syvään henkeä. Olet niin kovin kireän oloinen. :) Äläs nyt, olihan se ihan hauska kielikuva - ontuva toki, mutta hauska... sontaa kuolaava näppäimistö... hih hih... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
sepisti 31.10.2015 23:38:22 (muokattu 31.10.2015 23:39:47) | |
---|
hallu: Ei siinä edelleenkään ole putkia ja luin kyllä sen Rolandin sivujen artikkelin enkä huomannut että siellä olisi sanottu että siinä olisi putkia. Se tubelogic on markkinointijargonia jonka tarkoituksena on saada putkiuskovaiset ostamaan transistorivahvistin. Soundikonventioita ei pidä mielestäni sotkea toteuttamistekniikkaan, koska kaikenlaisia soundeja voidaan toteuttaa useilla erilaisilla tekniikoilla. Siksi en ota tuollaisia tubelogicceja tosissani. Sinne on kehitelty joku kytkentä jonka avulla vahvari on saatu soundaamaan hyvältä ja se on päätetty nimetä tubelogicisi markkinointisyistä, mutta se vahvistin on ja pysyy transistorivahvistimena. Eikä sulla ole mitään syytä sortua alatyylisyyksiin kun puhut mulle. Viittaan tällä kuolaamiseen ja sontaan jolla uskon sinun viitanneen edellisen viestini sisältöön. Asia ei mulle kuulu, mutta oletko sä kännissä, vai soittanut liikaa bassoa? :) Eihän kukaan ole sanonut, että ko. vahvistin sisältäisi putkia, tai ettei se olisi trankkuvahvari... https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo |
Osteri 01.11.2015 14:35:24 (muokattu 02.11.2015 00:24:32) | |
---|
Harmillista että tämä torilla nyt myynnissä oleva trankku ole enää tuotannossa, mutta siitä voi käydä kokeilemassa miltä hyvä trankku kuulostaa. Hintakin ihan kohdallaan. Soundi on melkoisen paksu ja tukeva, ei niin tyypillistä kihinää mitä usein trankuista kuulee. Veikkaus: se rohkea joka menee kokeilemaan, tulee yksi vahvistin rikkaampana kotiin hymyissä suin. Suosittelen tämän hankintaa Fender Princeton Chorus 2x10, open back http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1061247- Rock ... erityisesti kasarirock ! - |
VIPMetal 01.11.2015 23:40:26 | |
---|
sepisti: Asia ei mulle kuulu, mutta oletko sä kännissä, vai soittanut liikaa bassoa? :) Eihän kukaan ole sanonut, että ko. vahvistin sisältäisi putkia, tai ettei se olisi trankkuvahvari... Totta. Pojat ny vähä turhaan tukkanuottasilla. "Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" |
hallu 02.11.2015 09:54:14 | |
---|
Äh vähän nolottaa tuo minun tiuskiminen :-( anteeksi Krice. En todellakaan ole soittanut tarpeeksi bassoa ja humalassa en ollut. Olen ollut viikon verran tupakkalakossa ja vaikka se ei tietenkään tee huonosta käytöksestä hyväksyttävää, niin selittäköön nyt näitä mun tunteiden ailahteluita. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Krice 02.11.2015 13:18:34 | |
---|
Olen omalta osaltani pahoillani siitä, että menetin malttini ja käytin alatyylisiä sanoja. |
varpio 02.11.2015 14:22:43 | |
---|
hallu: Äh vähän nolottaa tuo minun tiuskiminen :-( anteeksi Krice. Krice: Olen omalta osaltani pahoillani siitä, että menetin malttini ja käytin alatyylisiä sanoja. Mitäs helvetin keskustelua tämä nyt on? Oletteko eksyneet väärälle palstalle? |
Laulava Kylätohtori 02.11.2015 14:25:12 | |
---|
varpio: Mitäs helvetin keskustelua tämä nyt on? Oletteko eksyneet väärälle palstalle? Joo, ei saatana, ei me voida tällaselle tielle lähteä. Bannia tuollaisesta... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |