Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suositelkaa hyvää masteroijaa..
1
guitarmigi
30.10.2015 15:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsin yhteen instrumentaalilevyyn masteroijaa. Levylle tulee bändimeininkiä, hieman amerikkatyylistä poppia instrumentaalimeininkillä. levylle ei tule rumpusettiä vaan ohjelmointia moneen lähtöön. Suurin osa levyn kappaleista on akustisella myös nylonilla soitettua soolokitaraa.
En pidä yhtään liian limitoidusta ja varsinkaan liian compressoidusta musasta, elikkä etsin kaveria, joka osaa masteroida erittäin musikaalisesti ja dynaamisesti. Tosiaan klassisen, fingerstyle-meiningin ja sähkökitara/bändi kappaleiden yhteen sovittaminen volumetasollisesti on tottakai miksauskysymys, mutta mielestäni myös masterointi voi pilata eri alueita tai tukea levyn soundia upeasti.
Svante Forsbäck on aivan huippu ja Pauli Saastamoinen on myös huippu hyvä. Aika hintavia vaihtoehtoja. Jään mielenkiinnolla odottamaan vastauksia ja suosituksia.
 
dewil
30.10.2015 16:14:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
Mä teen pitkällä kokemuksella masterointeja ja juurikin musiikin ehdolla.
Hintanikin ovat erinomaisen kilpailukykyiset, varsinkin vielä tämän vuoden. Ensi vuonna joutunen hivenen tarkistamaan ylöspäin.
Tsekkaa sivut ja kysele lisää yv:llä tai meilitse.
http://kesthouse.com
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Spedemix
30.10.2015 23:04:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen itse aika kranttu masteroijien suhteen. Pääsääntöisesti musta tuntuu että ne pilaa mun mixut! :D
 
Hiljattain kävin Chartmakersilla Henkka Niemistöllä ja pakko sanoo että mixuista tuli helposti paremman kuuloisia "jälkeen", kuin "ennen".
 
Maksaahan se, mutta niinhän aina hyvä tekee.
 
Tosta lyttyyn masteroimisesta voi aina jutella masteroijan kanssa; ne tekee AINA mielellään hiljaisemman masterin jos asiakas nin pyytää.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Mikael
30.10.2015 23:29:35 (muokattu 30.10.2015 23:29:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virtalähde on hyvä, kuten myös edellä mainitut.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
guitarmigi
31.10.2015 11:04:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia jo tähän astisista vastauksista. Mites tuo Minerva Pappi osaa hommansa, ainakin preferenssilista on erittäin vaikuttava.
 
jannu
31.10.2015 13:46:44 (muokattu 31.10.2015 13:47:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jassen avuista tekis mieli ottaa selvää lähiaikoina, koska kiinnostaa ja olen digannut hänen duunistaan ja estetiikantajustaan kovasti muissa yhteyksissä. Virtalähdettä voin suoralta kädeltä suositella lämpimästi. Aina ovat omat miksut Jaakolta tulleet parempina ja kypsempinä kuin millaisina lähtivät.
 
Suomesta löytyy kyllä monta hyvää seppää ja sepätärtä.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
dewil
02.11.2015 21:11:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Jassen avuista tekis mieli ottaa selvää lähiaikoina, koska kiinnostaa ja olen digannut hänen duunistaan ja estetiikantajustaan kovasti muissa yhteyksissä. Virtalähdettä voin suoralta kädeltä suositella lämpimästi. Aina ovat omat miksut Jaakolta tulleet parempina ja kypsempinä kuin millaisina lähtivät.
 
Suomesta löytyy kyllä monta hyvää seppää ja sepätärtä.

 
Olet harvinaisen tervetullut!
Kyllä, suomessa on masteroinnin taso huikea. Näissäkin hommissa kommunikaatio on avainasemassa. Jos asiakkaalla on vahva visio, mitä lopputulokselta haetaan, niin se pitää kertoa, semminkin jos miksaukset on tarkoituksella vaikkapa tunkkaisen kuuloisia tms. Referenssejäkin otetaan kernaasti vastaan, jos niikseen.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Cathi777
04.11.2015 09:29:48 (muokattu 04.11.2015 09:30:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis eihän se lyttääminen masteroijasta lähde vaan asiakkaasta. Jos asiakas haluaa lytättyä kamaa niin sitä sitten saa. Mutta toki masteroijalle voi kertoa, että mitä haluaa.
 
Only pop music can break my heart...
guitarmigi
04.11.2015 10:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä masteroijia on monenlaisia ja on heilläkin mielipiteensä "hyvästä soundista". Mitä parempi masteroija on, sitä paremmin hän osaa tehdä sitä jälkeä, mitä asiakas haluaa. Välillä myöskään asiakas ei tiedä, mitä haluaa ja osaa kuunnella, onko masterointi tarpeeksi hyvä.
 
guitarmigi
04.11.2015 11:40:06 (muokattu 04.11.2015 11:46:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä masterointi on haastavaa puhaa ja voi tuoda parhaimmillaan levylle todella paljon lisää soundia hyvän miksauksenkin jälkeen.
Masteroijissa on kokemukseni mukaan todella paljon eroja ja rahalla kyllä yleensä saa parasta ja parhaat laitteet,joilla ammattilainen tekee parasta jälkeä.
 
guitarmigi
04.11.2015 11:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai halvallakin voi saada hyvän masteroinnin, jos budjetti on pienempi. Riippuu niin monesta tekijästä...
 
Cathi777
05.11.2015 07:43:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitarmigi: Kyllä masteroijia on monenlaisia ja on heilläkin mielipiteensä "hyvästä soundista". Mitä parempi masteroija on, sitä paremmin hän osaa tehdä sitä jälkeä, mitä asiakas haluaa. Välillä myöskään asiakas ei tiedä, mitä haluaa ja osaa kuunnella, onko masterointi tarpeeksi hyvä.
 
Totta kai on, mutta asiakaspalveluammatissa he ovat. Eli jos ei asiakasta tyydytä niin silloinhan sitä ei tarvitse sellaisenaan ostaa. Ja toki parhaat osaavat sen parhaiten myös hoitaa asiakkaan toivomalla tavalla. Mutta ne on tässä ketjussa jo esiin tulleet, jotka tuon homman parhaiten hoitaa.
 
Mutta tärkeintä silti koko hommassa on se pohjatyö ja miksaus. Masterointi on sitten vain se viimeinen silaus. Mitä paremmin asiat on tehty sitä ennen niin sitä parempi on lopputulos.
 
Only pop music can break my heart...
guitarmigi
05.11.2015 11:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen kuullut hyviä miksauksia, jotka ovat masteroinnin jälkeen olleet paljon huonompia, et sillee.
Kyllä täällä jokainen tajuaa, että miksaus pitää tehdä hyvin.
 
mikke
05.11.2015 12:39:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai tähänkin muinainen menetelmä toimii. Ottaa käteen hyvältä soundaavan levyn kannen ja lukee sieltä missä päin on työt tehty. Taitaa vaan nykypäivänä olla kansitekstit kortilla.
 
Toisaalta yrityksen ja erehdyksen kautta, jos joku/jotkut tekisi näytepätkän...
 
Parempi myöhään jos silloinkaan.
Spedemix
05.11.2015 15:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikke: Kai tähänkin muinainen menetelmä toimii. Ottaa käteen hyvältä soundaavan levyn kannen ja lukee sieltä missä päin on työt tehty. Taitaa vaan nykypäivänä olla kansitekstit kortilla.
 
Onneksi päivitysversio aiheesta menee näin:
 
http://www.discogs.com
 
http://www.allmusic.com
 
Käyttää hakua "hyvältä saundaava levy" ja lukee sieltä missä päin työ on tehty.
 
Mä itse käytän noita aika paljon toisinpäin: ottaakseni selvää mitä levyjä mun lempparimiksaajat on viime aikoina puuhanneet.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «