Aihe: Death
1 2 3 4 535 36 37 38 39
Antti1997
07.04.2015 07:25:01
reaper666: Veti ainakin jonkun Sound of Perverancelta. Muistan sen siitä kun Lindroos spiikkasi, että seuraava biisi on levyltä sound of perse. Ja se oli todella hauska läppä kyllä.

Levyn nimi on The Sound of Perseverance.
Better a fist in the ass than to live at Lohja
reaper666
07.04.2015 08:39:56
Antti1997: Levyn nimi on The Sound of Perseverance.

Joo joku yöllinen typo. Sori
Emplate
21.04.2015 23:00:30

Gruesomen kiekko on näemmä tullut ulos: http://gruesomedeathmetal.bandcamp.com/ On kyllä todella autenttisen kuuloista. Jopa siinä määrin, että vähän hämmentää. Ei siinä, vähän pakkohan tästä on tykkäillä, kun on niin hyvin tehtyä.
http://closetoaworldbelow.blogspot.com/ - Satunnaisia lätinöitä ja haastatteluja metallin alamaailmasta.
Eos
22.04.2015 12:38:34

Emplate: Gruesomen kiekko on näemmä tullut ulos: http://gruesomedeathmetal.bandcamp.com/ On kyllä todella autenttisen kuuloista. Jopa siinä määrin, että vähän hämmentää. Ei siinä, vähän pakkohan tästä on tykkäillä, kun on niin hyvin tehtyä.

Juuri tätä kuuntelen ja kyllähän tämä iskee, kovasti.
beethro
19.09.2015 01:40:54 (muokattu 19.09.2015 01:48:05)
Tehtiin kundien kanssa tällainen cover-video Deathin biisistä Zombie Ritual:

https://www.youtube.com/watch?v=xeRMDMMCzf4

Inspiraatio tähän syntyi näiden Youtubesta löytyvien cover-videoiden pohjalta:

Zero Tolerance sekalaisen porukan yhteistyöprojektina:
https://www.youtube.com/watch?v=vhEFnA8ZQnU

Spirit Crusher Rapid Dominance -nimisen bändin esittämänä:
https://www.youtube.com/watch?v=Dg3aO9a7Giw

Mä en ole vraisnaisesti mikään metallimies, mutta Death on poikkeus. Niin helkkarin hieno bändi, että niiden musaa on aina soittolistalla, oli päällä sitten jazz-, pop- tai mikä tahansa muu vaihe. Meillä ei oo tässä Death-tribuutissa täyttä miehitystä, niin tällaisten Youtube-covereiden tekeminen on tähän tilanteeseen just sopiva ilmaisukeino.
TTV
19.09.2015 09:42:51
beethro: Tehtiin kundien kanssa tällainen cover-video Deathin biisistä Zombie Ritual:

https://www.youtube.com/watch?v=xeRMDMMCzf4

.

Hyvin vedetty :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Anti-Social
19.09.2015 10:21:28
Mahtava veto. Plussa tulee niin että tärinä käy.
beethro
19.09.2015 15:06:09
Kiitos palautteesta! Helkkarin hyvä kuulla, että edes joku diggaa. Seuraavaksi Leprosy-lätyn kimppuun ja siitä sitten pikkuhiljaa kohti uudempaa matskua :)

Death-aiheeseen liittyen: Scream Bloody Gorea en oo löytänyt cd-muodossa mistään, mutta siitä on kai tulossa lähiaikoina jokin uusi painos. Se lätty puuttuu vielä meikän kokoelmasta.
pertti798
30.10.2015 14:02:20
Luin koko threadin läpi ja en voi toisaalta muuta kuin yhtyä huutoon Death on kovin bändi ikinä !

Btw onko kellään tietoa mistä saisi uutena levyjä halvalla kun kaikki mäyttää olevan 20e kpl ?
santakasa
30.10.2015 16:51:36
pertti798: Luin koko threadin läpi ja en voi toisaalta muuta kuin yhtyä huutoon Death on kovin bändi ikinä !

Btw onko kellään tietoa mistä saisi uutena levyjä halvalla kun kaikki mäyttää olevan 20e kpl ?

CDONissa oli symbolic reilu kympillä. Keltaisesta jäänsärkijästä kannattaa mennä kattelemaan.
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
beethro
01.12.2015 20:35:57
Tehtiin taas uusi Death-cover Youtubeen, koska edellisen tiimoilta tuli rohkaisevaa palautetta. Vokalisti vaihtui välissä, eikä täyttä miehitystä ole vieläkään, minkä vuoksi Youtube on edelleen meille sopivin kanava. Otettiinkin ennakkosuunnitelmasta poiketen työn alle ITP-levyltä hittibiisi the Philosopher, ja tässä olisi lopputulos:

https://www.youtube.com/watch?v=7gyI8CNzHWc

Miten Mnetin Death-diggareiden mielestä toimii tuohon edelliseen pätkäämme verrattuna ja noin muutenkin?
TTV
01.12.2015 21:17:05
beethro: Tehtiin taas uusi Death-cover Youtubeen, koska edellisen tiimoilta tuli rohkaisevaa palautetta. Vokalisti vaihtui välissä, eikä täyttä miehitystä ole vieläkään, minkä vuoksi Youtube on edelleen meille sopivin kanava. Otettiinkin ennakkosuunnitelmasta poiketen työn alle ITP-levyltä hittibiisi the Philosopher, ja tässä olisi lopputulos:

Miten Mnetin Death-diggareiden mielestä toimii tuohon edelliseen pätkäämme verrattuna ja noin muutenkin?

Hyvin vedetty (+)! Laulu on hieman liian agressiivinen Deathiin, muutoin aika onnistunut saundimaailma. Lisää vaan vastaavia, Lack of Comprehension vaikkapa?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
santakasa
01.12.2015 21:21:39
beethro: Otettiinkin ennakkosuunnitelmasta poiketen työn alle ITP-levyltä hittibiisi the Philosopher, ja tässä olisi lopputulos:

Mainio coveri. Rumpalilla varmaan tekemistä noiden Hoglanin rumpulinjojen kanssa?
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
washburn88
01.12.2015 21:58:30
Nyt itselläkin viimein kolahti Death:in tuotanto. Symbolicia olen viime aikoina kuunnellut ja soitellut kitaralla mukana. Kyseisellä lätkällä nimibiisi, Zero Tolerance, 1,000 eyes ja Misanthrope murhaavat takuuvarmasti. Suurena Diablo-fanina olen aina tiedostanut Death:in inspiroineen heitä, mutta itseä Chuckin tuotanto ei ole puhutellut. Nyt aika kaiketi oli kypsä ja alkoihan nämä kuulostaa pirun hyvältä.

Mainittakoon, että 1,000 Eyes siitä säkeistön laukkakohdasta aina sinne kertsin melodiaan asti - sanoituksineen kaikkineen- on A-luokan metallia. Tuossa on kitaristi-biisintekijä -mielessä ollut loistava päivä konttorilla.

Onko jengi muuten diggaillut sitä Symbolicin - Ultimate Death Tribute -keikkaa, joka Youtubesta löytyy ainakin osittain? Vielä pari viikkoa sitten löytyi koko keikka, mutta nyt näköjään poistettu. Siinäkin hyvää menoa imo.
beethro
02.12.2015 03:44:29
TTV: Hyvin vedetty (+)! Laulu on hieman liian agressiivinen Deathiin, muutoin aika onnistunut saundimaailma. Lisää vaan vastaavia, Lack of Comprehension vaikkapa?

Kiitti! Vokaalit ovat osoittautuneet yllättävän suureksi haasteeksi, mutta toivottavasti saadaan soundi pikkuhiljaa kohdilleen! Oon kyllä itse vokaalien osalta ihan tyytyväinen tähän viimeisimpään, mutta on siinä tosiaan aika eri soundi kuin alkuperäisteoksessa. Mutta joo, lisää on tulossa, ja Lack of Comprehensionia ehdotettiin juuri viime treeneissä eli otetaan sekin tässä työn alle!

santakasa: Mainio coveri. Rumpalilla varmaan tekemistä noiden Hoglanin rumpulinjojen kanssa?

Hyvä että diggasit! Mä oon tosiaan rummuissa, ja kyllä noita Hoglanin juttuja saa jonkin verran funtsia, mutta se on osoittautunut kaikin puolin positiiviseksi haasteeksi!

washburn88: Onko jengi muuten diggaillut sitä Symbolicin - Ultimate Death Tribute -keikkaa, joka Youtubesta löytyy ainakin osittain? Vielä pari viikkoa sitten löytyi koko keikka, mutta nyt näköjään poistettu. Siinäkin hyvää menoa imo.

On todellakin tullut diggailtua tuota useasti vuosien varrella, ja todella harmi, jos se on nyt jostain syystä poistettu!
santakasa
02.12.2015 04:56:35
beethro:
Hyvä että diggasit! Mä oon tosiaan rummuissa, ja kyllä noita Hoglanin juttuja saa jonkin verran funtsia, mutta se on osoittautunut kaikin puolin positiiviseksi haasteeksi!

Noi Hoglanin rumpuvideoita on kyllä hauska kattella, missä se soittaa sen aikasia Deathin kappaleita. Osoittaa kanssa hyvin sen ettei death metallissa aina tarvitse olla konekivääritykitystä. Tuolla ITP -levyllä oli kyllä unelmaryhmä: Schuldiner, LaRocque, Hoglan ja DiGiorgio. ITP:n soolot musta Deathin parhaimmistoa!
beethro
02.12.2015 11:12:49
santakasa: Noi Hoglanin rumpuvideoita on kyllä hauska kattella, missä se soittaa sen aikasia Deathin kappaleita. Osoittaa kanssa hyvin sen ettei death metallissa aina tarvitse olla konekivääritykitystä. Tuolla ITP -levyllä oli kyllä unelmaryhmä: Schuldiner, LaRocque, Hoglan ja DiGiorgio. ITP:n soolot musta Deathin parhaimmistoa!

Joo, ITP on uskomaton lätty! Kaikki Deathin levyt kolisee (Spiritual Healing auennut vasta ihan hiljattain), mutta ITP on kyl mulle ykkönen, ainakin jos on pakko valita. Soundimaailma on niin outo, mutta samalla niin siisti, ja soolot ovat todellakin Deathin parhaimistoa. Trapped in a Cornerin soolo ehkä siistein hevisoolo ikinä, ja siitä seuraava top 5:kin löytyy helposti ITP:ltä :)
santakasa
02.12.2015 15:15:49
beethro: Joo, ITP on uskomaton lätty! Kaikki Deathin levyt kolisee (Spiritual Healing auennut vasta ihan hiljattain), mutta ITP on kyl mulle ykkönen, ainakin jos on pakko valita. Soundimaailma on niin outo, mutta samalla niin siisti, ja soolot ovat todellakin Deathin parhaimistoa. Trapped in a Cornerin soolo ehkä siistein hevisoolo ikinä, ja siitä seuraava top 5:kin löytyy helposti ITP:ltä :)

Spiritual Healing on hiomaton timantti. Vielä parin edellisen levyn raakaa menoa sekä samalla sitten suuntana jo uudet meiningit. Levyn alotusbiisi on kyllä yhtä tykitystä. Nimikkobiisistä jo kuuleekin tulevaa Deathia paljonkin. ITP:n levyn soundi on totta tosiaan oudohko, mitä noin itse on kuunnellut raskaampaa musaa, mutta hyvällä tavalla. Tulee sellanen talvinen jäämaisemafiilis.
beethro
03.12.2015 11:19:55 (muokattu 03.12.2015 22:11:58)
santakasa: Spiritual Healing on hiomaton timantti. Vielä parin edellisen levyn raakaa menoa sekä samalla sitten suuntana jo uudet meiningit. Levyn alotusbiisi on kyllä yhtä tykitystä. Nimikkobiisistä jo kuuleekin tulevaa Deathia paljonkin. ITP:n levyn soundi on totta tosiaan oudohko, mitä noin itse on kuunnellut raskaampaa musaa, mutta hyvällä tavalla. Tulee sellanen talvinen jäämaisemafiilis.

Hyvin luonnehdit Spiritual Healingia. Just kuuntelen Within the Mindia ja on ihan törkeen hyvä biisi! Oikeastaan levyllä on monta muutakin helmeä - jälkeenpäin sitä vähän ihmettelee, että miks ei niin moneen vuoteen antanut tälle lätylle edes mahdollisuutta. Samoin on mun kohdallani käynyt myös kahden ekan levyn ja Sound of Perserverancen kanssa, mutta kyllä ne on kaikki aikanaan kolisseet (ja kovaa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)