Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 557 58 59 60 6188 89 90 91 92
antnis
30.10.2015 18:52:36
PIM: Sun kannattas Sarko mennä varmaan kertoon Pulliaisen Esalle, Väinölän Tuomakselle, Korhosen Erkalle ja Luostarin Timolle, että niitä on huijattu. Kaikilla noilla on nykyään työkaluissaan Erikoistuotteen raudat ja luulen heidän jotain tietävän kitarasoundeista.

Tuskimpa käyttäisivät, jos kyseessä ei olisi suomalainen tuote.
darrell
30.10.2015 18:57:35
Gabe: En huomannut mitään suurta merkitystä sille missä kohtaa kitaran säätimet olivat. Mutta muutos oli miellyttävämpi kun vahvistimen volume oli selvästi pienemmällä, tällöinkään se ero ei ollut varsinaisesti merkittävämpi.. mutta omiin korviin miellyttävämpi kuin volumet isolla. Huomiona sanottakoon että erot ovat niin pieniä että välillä meni vähän arvailuksi mikä johtuu oman soittodynamiikan muutoksesta/näppäilykohdasta ja mikä Red Cablesta.

Mahtavaa omakohtaista kokemusta. Kiitos raportista ja vaivannäöstä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
fox
30.10.2015 20:05:47

antnis: Tuskimpa käyttäisivät, jos kyseessä ei olisi suomalainen tuote.

Lisäksi, noi endorsement-diilit voi olla joko erittäin edullisia, tai vähintään "hieman edullisia", joten painoarvoa voi itsekukin siinä pohtia. Mitenkään sen tuotteen laatuun siis puuttumatta. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hollstro
30.10.2015 20:18:13

antnis: Tuskimpa käyttäisivät, jos kyseessä ei olisi suomalainen tuote.

Tässä on sitä samaa viisautta kuin useassa näissä kitarapalstan kommenteissa. "Ei voi toimia, en tosin ole kokeillut tai edes nähnyt."

Jos jotain olen tässä 36-vuotisen kamarunkkauksen aikana oppinut, niin sen että en kommentoi, jos en ole kokeillut.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hemmo
30.10.2015 20:47:54

Gabe:

Pieneksi kysymysmerkiksi takaraivoon jäivät myös nämä valmistajan ylitsevuotavat hehkutukset tuotteesta. Jatkossa tulee suhtauduttua kyllä aika suurella varauksella valmistajan omiin höpötyksiin tuotteistansa.

kyse oli meikämandoliinin postaama lainaus virman tj:ltä

mut kyse on vaan siitä, että säh et USKO tai KUULE muutosta, ihan sma

t. me uskovat
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Master Of The Universe
30.10.2015 21:58:09
Siis lisääkö Red Cable todistetusti jotain passiivisena kaapelina? Perustan sähköfirman.
How can less be more? It's impossible. More is more. -Yngwie Malmsteen-
antnis
30.10.2015 22:10:18
hollstro: Tässä on sitä samaa viisautta kuin useassa näissä kitarapalstan kommenteissa. "Ei voi toimia, en tosin ole kokeillut tai edes nähnyt."

Jos jotain olen tässä 36-vuotisen kamarunkkauksen aikana oppinut, niin sen että en kommentoi, jos en ole kokeillut.

Kommentoit kuitenkin komnentteja, ehkä sen kummemmin lukematta ;-)
hollstro
30.10.2015 22:17:14

Gabe: Onhan tuossa lainauksessa aika paksua tekstiä, nyt piuhaa kokeilleena ja tuon lainauksen lukeneena.

Ai uskollako ne elektronit lähtevätkin pyörimään? Mulla ei tullut käyttöohjeita mukaan joten löin sen vain kiinni ja aloin soittamaan. Noh, mulla on viikonloppu vielä aikaa testailla. Laitan huomenna kädet ristiin ennen testiä ja katsotaan tuleeko isompia tuloksia.

Mutta jos luet tuon minun tekstin ajatuksen kanssa niin huomaat että:

-Muutosta kyllä syntyi ihan korvin kuultavasti, se ei vain ollut kovinkaan suuri muutos.

-Eikä muutos ollut omaan makuun edes toivottava kaikissa tilanteissa.

-Hinta/hyötysuhde on onneton.

Mutta jos unohdetaan nuo proffan TJn ja mainosmiesten ylistyspuheet niin onhan tuo alkuperäisen lafkan keksintö tavallaan aika huikea kun sitä alkaa miettimään, passiivinen 50cm lisäpätkä alkuperäisen piuhan persiiseen ja se toden totta tekee pienen muutoksen. Kun tämä kehittyy ja sitä saadaan pienempään kokoon niin kuka tietää millainen onkaan Red Cable 2.0. :)

...Mutta nämä olivat vain omia mietteitäni. Jokainen muodostakoon vapaasti omansa. Ehkä joku uskossaan vahvempi saa itsensä kuulemaan eroja paremmin.

Kyllä minä kuulin selkeän eron. Liekö kyseessä hifistyneempi kuulo vai kamat, vaikea sanoa.
hemmo
30.10.2015 22:35:57

Gabe: Onhan tuossa lainauksessa aika paksua tekstiä, nyt piuhaa kokeilleena ja tuon lainauksen lukeneena.

ai mäh valehtelen sunsta vai?
hemmo
30.10.2015 22:36:37

hollstro: Kyllä minä kuulin selkeän eron. Liekö kyseessä hifistyneempi kuulo vai kamat, vaikea sanoa.

kultakorvat hiffaa, puurogorfat ei
Master Of The Universe
30.10.2015 22:41:42 (muokattu 30.10.2015 22:42:52)
hollstro: Kyllä minä kuulin selkeän eron. Liekö kyseessä hifistyneempi kuulo vai kamat, vaikea sanoa.

Hi-fi-kitaristeille siis hittituote pätkä energiaa tuottavaa piuhaa. Maailman energiaongelmat solved. Madonreikäkaapelia odotellessa...
RaskasMielinen
30.10.2015 22:41:44 (muokattu 30.10.2015 22:44:15)

Gabe: Laitan huomenna kädet ristiin ennen testiä ja katsotaan tuleeko isompia tuloksia.

Mutta jos luet tuon minun tekstin ajatuksen kanssa niin huomaat että:

-Muutosta kyllä syntyi ihan korvin kuultavasti, se ei vain ollut kovinkaan suuri muutos.

-Eikä muutos ollut omaan makuun edes toivottava kaikissa tilanteissa.

-Hinta/hyötysuhde on onneton.

Kuten oletinkin siis. Haluan itse päättää soundini kuulauden ja erottuvuuden tilanteen eli kontekstin mukaan. Sitä varten mulla on pedaalilaudassa perinteistä (Boss GE-7) ja sofitikoidumpaa (Boss EH-2 Enhancer) eq-pökälettä. Sitä varten mulla on myös erilaisia kitaroita, vahvistimia, plektroja ja ties mitä shittiä. Piuhana käytän normi Cordialia eikä sen perään luikertele mitään kärmestä. Juuri siksi, että minä päätän ihan itse mille se soundi milloinkin kuulostaa.

Jos olisin mies, kitara ja vahvistin -miehiä, niin testaisin kyseisen ihmekaapelin omiin soundeihini ja päättäisin jatkoon vai ei.

Valmistajan väitteet siitä, että vahvistin kävisi vähemmän lämpöisellä kuulostavat kyllä niin tuuballe kuin vain olla ja jaksaa - ja siten myös ärsyttävät sekä vievät ukottavuutta kyseiseen valmistajaan. Sitä paisti, jos oikein korkkia haistellaan, niin voiko se vähemmän lämpöisellä käyminen vaikuttaa soundiin negatiivisesti, siis suhteessa siihen mitä vahvistimen valmistaja on tarkoittanut? Kränkätyn styrkkarinhan pitäsi noin niin kuin oletusarvoisesti kuulostaa kränkätylle styrkkarille?? Jos ei ole varaa vaihdella putkia tarpeen mukaan, niin sitten pitää vaikka kutoa sukkaa putkarilla soittamisen sijaan ;)
Master Of The Universe
30.10.2015 22:57:08 (muokattu 31.10.2015 21:41:48)
..............................
Gabe
30.10.2015 23:03:29 (muokattu 30.10.2015 23:05:27)

Kuten hemmo sanoi yllä niin tämä onkin uskon asia. Sulla oli vaan vahvempi usko kuin mulla. Rukoilen huomenna kärmespiuhaa polvillani ennen soittoa, jospa se sitten laittaa elektronit pyörimään.

hemmo: ai mäh valehtelen sunsta vai?

Siis viittasin tuohon proffan TJn tekstiin minkä linkitit. Aika hurjia väitteitä, päivän käytöllä en huomannut niille kyllä paljon pohjaa.

hemmo: kultakorvat hiffaa, puurogorfat ei

Kuinka selkeän eron sitten itse USKOIT/LUULIT kuulleesi? Kyllähän siinä äänenvärissä pieni muutos tapahtui, kuten jo pari kertaa aiemminkin sanoin, mutta ei tuota mielestäni mitenkään suureksi eroksi voi kuvailla.. eikä se muutos tosiaan kaikkiin tilanteisiin edes mielestäni sopinut. Itse piuhan toimivuutta suurempaa närää aiheuttaa valmistajan väitteet että vaikutus on yhtä voimakas kuin hyvällä bufferilla, itse keksintö sinällään on aika hauska ja nerokas. Vaikka muutos on pieni niin onhan se merkittävää kun ajatellaan että kyseessä on täysin passiivinen komponentti.

Oli tässä apuna pari muutakin korvaparia.. ja kun se vähäinenkin aikaansaatu muutos hävisi pedaalilaudan kanssa niin onhan tuolla aika rajatut käyttömahdollisuudet.

En nyt ymmärrä miten se sulla niin tunteisiin vetää jos se ei mulle maistunutkaan? :) Jos joku kokee tuollaisen muutoksen 150e arvoiseksi niin eipä siinä, mulla jää kermeslaku kyllä hyllyyn ainakin tässä sen nykyisessä formaatissa.
Spiral
30.10.2015 23:08:50

The plot thickens. The electrons spin.
Arkka
30.10.2015 23:12:54

Master Of The Universe: Hyvä kysymys olis myös miksi? Onko kautta aikain piuhat ollu niin perseestä ettei niillä saa saundia aikaiseksi. Must toi on vaan mahdotonta että piuha lisää passiivisena jotakin.

Luvattu on siis pienempi häviö systeemissä, johon piuha on kytketty ilmeisesti elektronien spinien polarisaation ansiosta.
hollstro
30.10.2015 23:14:16

Gabe: Kuten hemmo sanoi yllä niin tämä onkin uskon asia. Sulla oli vaan vahvempi usko kuin mulla. Rukoilen huomenna kärmespiuhaa polvillani ennen soittoa, jospa se sitten laittaa elektronit pyörimään.

Siis viittasin tuohon proffan TJn tekstiin minkä linkitit. Aika hurjia väitteitä, päivän käytöllä en huomannut niille kyllä paljon pohjaa.

Kuinka selkeän eron sitten itse USKOIT/LUULIT kuulleesi? Kyllähän siinä äänenvärissä pieni muutos tapahtui, kuten jo pari kertaa aiemminkin sanoin, mutta ei tuota mielestäni mitenkään suureksi eroksi voi kuvailla.. eikä se muutos tosiaan kaikkiin tilanteisiin edes mielestäni sopinut. Itse piuhan toimivuutta suurempaa närää aiheuttaa valmistajan väitteet että vaikutus on yhtä voimakas kuin hyvällä bufferilla, itse keksintö sinällään on aika hauska ja nerokas. Vaikka muutos on pieni niin onhan se merkittävää kun ajatellaan että kyseessä on täysin passiivinen komponentti.

Oli tässä apuna pari muutakin korvaparia.. ja kun se vähäinenkin aikaansaatu muutos hävisi pedaalilaudan kanssa niin onhan tuolla aika rajatut käyttömahdollisuudet.

En nyt ymmärrä miten se sulla niin tunteisiin vetää jos se ei mulle maistunutkaan? :) Jos joku kokee tuollaisen muutoksen 150e arvoiseksi niin eipä siinä, mulla jää kermeslaku kyllä hyllyyn ainakin tässä sen nykyisessä formaatissa.

Kyllä se ero on ihan selkeä. Mutta onko kyseessä kamat vai kuulo vaiko molemmat, sitä en voi tietää. En minä ole tunteellinen tämän asian kanssa. Luulosta ei ole kysymys, koska kaikki samaa settiä kuulleet ovat olleet yksimiellisä.
Gabe
30.10.2015 23:30:00
hollstro: Kyllä se ero on ihan selkeä. Mutta onko kyseessä kamat vai kuulo vaiko molemmat, sitä en voi tietää. En minä ole tunteellinen tämän asian kanssa. Luulosta ei ole kysymys, koska kaikki samaa settiä kuulleet ovat olleet yksimiellisä.

Määrittele selkeä. Tarkoitatko selkeällä sitä että mätkähdät puolittain perseellesi yllätyksestä, vai sitä että siinä äänenvärissä tapahtuu vaan muutos. Kyllähän se aikaansaatu muutos ihan selkeä oli, pieni mutta selvästi huomattavissa.

Mitkäs kamat sulla sitten on käytössä? Entä miten kuulon tarkkuus on mitattu? Mulla on tässä testiä varten rompetta hintahaitarilla 5500e-350e eikä kamojen hintalapulla näytä olevan vaikutusta lopputulokseen. En mikään kultakorva välttämättä ole mutta kyllä mulla kohtalaisen tarkka kuulo on, ja onko se ero sitten oikeasti merkittävä jos ainoastaan kultakorva kymppitonnin kitarallaan kykenee uskomaan että ero on hintansa väärti? Itse olen sitä mieltä että jos se toimii niin kyllä sen pitäisi toimia kamoilla kuin kamoilla, ihan niillä perus markettikamppeillakin.

Onko muuten kitara vai basso mitä soitat? Pitäisi kokeilla basson kanssa vielä tuota.

...Ja toisten mielipiteistä tuli mieleen että aika kylmäverinen kaveri saa olla jos toisen parin sadan hifipiuhan kehtaa lytätä päin toisen naamaa kun se siinä silmät kiiluen sitä esittelee. ;)
hollstro
30.10.2015 23:48:35 (muokattu 30.10.2015 23:49:25)

Kamat joilla kokeilin:
- Versoul Kombo
- Fender CS 57 Strato
- Gibson Les Paul Pre Historic 1987
- Gibson Firebird 1964
- Simble-speddu
- Gorge L's-piuha

Enhän minä perseelleen lentänyt, mutta pidin parannusta selkeänä ja ehdottomasti hintansa arvoisena. Tuossa hintaluokassa (alle kahdensadan) modaukset ei tapahdu tyypllisesti yhtään mitään.

Se että porukat vertailee putkien saundieroja on ihan hyväksyttävää, vaikla kaikki putket tehdään samalla speksillä. Itse en epäile etteikö niissä ole eroja, mutta sitä ei monikaan pidä foliohattujen hommana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)