Progorava 30.10.2015 16:00:28 | |
---|
J.Nikkanen: Vois kyllä ostaa RED Cablen, miksipä ei? On sitä varmasti pöljempiäkin hankintoja tullut tehtyä näissä leikeissä. Esimerkiksi? Simppeli on vaikean helpompi vinkkeli |
Laulava Kylätohtori: No miksi juuri tähän? Yhtä lailla monet muutkin jauhavat mainoksissaan täyttä paskaa, eikä se ole kiinnostanut ketään... No, kun tämä on kitarakamafoorumi. Jos keksit yhtä räikeitä väitteitä muista kitaratuotteista niin anna toki ilmi. Taitaa olla osittain kyse myös siitä, että nämä kotimaiset putiikkivalmistajat nostavat helposti tunteet pintaan... No, ei ainakaan minun osalta. En tiedä miksi kotimaisuus olisi syy kritisoida, tai jättää kritisoimatta! Toki, tuotteen kotimaisuus tekee siitä jollain tavalla mielenkiintoisemman. |
Spiral 30.10.2015 16:10:24 | |
---|
lapio: Tuosta saakin helevetin hyvän mainoslauseen, joka tiivistää koko ketjun: "Soundi muuttuu jotenkin!" Tai tarkemmin: "Soundi muuttuu jotenkin! Joidenkin mielestä." |
PIM 30.10.2015 16:14:25 | |
---|
Sarko: Uudet tuotteehan on aina tervetulleita, esim. Proffalta mielenkiintoinen Underdrive ja Simblr Preamp, puhumattakaan EHX:n kosketinpedaaleista. Mut sitten jos mainostetaan esim. tallablokkeja ja kaulan kiinnityslevyjä "taajuusviritettyinä", jota ei sen kummemmin avata tai spektreillä kuvata, on ihan luonnollista että tuotetta kyseenalaistetaan nimenomaan mainonnan perusteella. EKT-ketjun varmasti muistat, kun kysyttiin todisteita mainonnan väittämien pohjalle, vastauksena oli suurin piirtein: "Osta se blokki niin soundi muuttuu". Ihan turha heittäytyä omasta tai yritysten puolesta marttyyriksi jos mainonta tai kirjallinen viestintä ontuu. Sun kannattas Sarko mennä varmaan kertoon Pulliaisen Esalle, Väinölän Tuomakselle, Korhosen Erkalle ja Luostarin Timolle, että niitä on huijattu. Kaikilla noilla on nykyään työkaluissaan Erikoistuotteen raudat ja luulen heidän jotain tietävän kitarasoundeista. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
J.Nikkanen 30.10.2015 16:21:08 (muokattu 30.10.2015 16:23:46) | |
---|
Progorava: Esimerkiksi? No vaikkapa säröjä jos jonkinmoisia. Graafinen EQ. Jokunen multipaavo. Kitara/basso kun halvalla sai. edit: Kitarakaappi. Bassokaappi. Vahvistin. Onhan noita, osasta päässyt kyllä eroonkin ettei ihan pelkkää persnettoa ole ollut, mutta jos oikein laskeskelee niin onhan siellä kaikenmoista sellaista mitä ei olis kannattanut ostaa. Enkä usko että RED Cablen jälleenmyyntiarvo on nolla euroa jos moisesta eroon haluaa. Jos vaikka minä tekisin jonkun töräyksen, niin olisinko minä sen takia suojassa, että olen puolueen puheenjohtaja, hän jatkoi. -Timo Soini |
J.Hollström 30.10.2015 16:40:05 | |
---|
J.Nikkanen: Vois kyllä ostaa RED Cablen, miksipä ei? On sitä varmasti pöljempiäkin hankintoja tullut tehtyä näissä leikeissä. Tämä ketju suorastaan yllyttää hankkimaan moisen tuotteen. |
Sarko 30.10.2015 16:43:44 | |
---|
PIM: Sun kannattas Sarko mennä varmaan kertoon Pulliaisen Esalle, Väinölän Tuomakselle, Korhosen Erkalle ja Luostarin Timolle, että niitä on huijattu. Kaikilla noilla on nykyään työkaluissaan Erikoistuotteen raudat ja luulen heidän jotain tietävän kitarasoundeista. Ei minun tarvitse kertoa kyseisille herroille mitään, jos he käyttävät ja tykkäävät niin hyvä homma. En ole ottanut kantaa että kuulostavatko kyseiset tuotteet hyvältä, mut tuotteiden mainontaan kylläkin. Jos tuotetta mainostetaan jollain mullistavalla/uudella tulokulmalla niin mielestäni olisi ihan toivottavaa että asiaa avattaisi jollain tavalla. Se että Pulliainen käyttää EKTn tuotteita, ei kerro tuotteiden taajuusvirityksestä itsestään. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
J.Nikkanen 30.10.2015 16:53:22 | |
---|
J.Hollström: Tämä ketju suorastaan yllyttää hankkimaan moisen tuotteen. No tää ketju on ihan rölökakkasäeh, mutta parempi saundi on aina parempi saundi. Jos saisin mun puhdasta bassosaundia vielä pikkuisen paremmaksi niin sitten se olis lähes aina pati lahkeessa kun basso sanois blöm, ja se olis hienoa se. Jos vaikka minä tekisin jonkun töräyksen, niin olisinko minä sen takia suojassa, että olen puolueen puheenjohtaja, hän jatkoi. -Timo Soini |
Åboensis 30.10.2015 16:59:14 | |
---|
J.Nikkanen: No tää ketju on ihan rölökakkasäeh, mutta parempi saundi on aina parempi saundi. Jos saisin mun puhdasta bassosaundia vielä pikkuisen paremmaksi niin sitten se olis lähes aina pati lahkeessa kun basso sanois blöm, ja se olis hienoa se. Eikun täähän on ihan parasta Mnettiä pitkään aikaan, ellei peräti koskaan! Tällaista draaman kaarta ei kukaan käsikirjoittaja olisi saanut laadittua edes villeimmissä visioissaan ja vaikka olisikin, olisi se tuottajaportaassa ammuttu tylysti alas ;D. Mikrolämpimät popparit, jääkaappikylmää juomaa ja RED cable -rölötystä - niistä on viihtyisä perjantai-ilta rakennettu! "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
hemmo 30.10.2015 17:05:22 | |
---|
J.Nikkanen: No tää ketju on ihan rölökakkasäeh, mutta parempi saundi on aina parempi saundi. Jos saisin mun puhdasta bassosaundia vielä pikkuisen paremmaksi niin sitten se olis lähes aina pati lahkeessa kun basso sanois blöm, ja se olis hienoa se. Minä kuulin selkeästi muutoksen parempaan, kun punaisen kaapelin laittoi ketsuun. Itse asiassa valmistaja suosittaa kahden (2) red cablen käyttöä, mutta menisin hillittömyyksien ystävänä vielä pidemmälle, ja laittaisin ketjuun peräti neljä piuhaa. Olen muuten varma, että Red Cable tekee minusta myös paremman ihmisen..... Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy. |
Gabe 30.10.2015 17:28:28 (muokattu 30.10.2015 17:50:11) | |
---|
Lastinen: Joko on Red Cable käynyt vahvarin päässä? Onko jotain ensifiiliksiä? Joo, onhan se tuossa ollut ja nyt on muutama tunti testailua takana. Käytössä olleet kitarat olivat: Tele, Strato, Les Paul, ES-335. Vahvistimista tulille pääsivät: Minirecto, Pro Junior ja THR-10. Käytössä oli 1,5m, 3m, 5m ja 10m piuhoja. Pedaalilaudan virkaa toimitti Pedaltrain Junior jossa pääasiassa Bossin tuotantoa. Heti kun avasin tuon punaisen kangaspussin niin kävi harvinaisen selväksi miksi Mad Professor päätyi tekemään tällaisen jatkopiuhan kokonaisen instrumenttikaapelin sijaan: Tämä on ihan jäätävän kokoinen pötkö! Kokonainen instrumenttikaapeli jossa olisi näin helvetin isot plugit ja näin paksu ja jäykkä kaapeli olisi ihan käyttökelvoton. Esimerkiksi Stratocaster mallisen kitaran kanssa tuollaista plugia ei voisi ylipäätään käyttää ja ES/SG mallistenkin kitaroiden kanssa se olisi hyvin epämiellyttävää. Normaalikokoisen piuhan jatkeena plugien koko ja piuhan paksuus eivät juuri ongelmia aiheuttaneet, kerran tosin onnistuin nykäisemään tuon irti Pro Juniorin löyhäksi käyneestä jakista. Ja eikun kokeilemaan! Ensiksi lähdettiin liikkeelle kitara-piuha-vahvistin meiningillä. Kyllähän se näköjään jotain tekee. Ero on kuitenkin todella todella pieni, ei todellakaan niin suuri kuin hyvällä bufferilla, kuten mainoksessa hehkutetaan.. En tiedä miten tuossa mainosklipissa saatiin noin selvästi kuultava ero aikaan, omassa käytössä se ei ole ihan noin selkeä. Noh, Red Cablen vauhdittama soundi on kuitenkin toden totta kirkkaampi ja erottelevampi. Etenkin kaksikelaisilla mikeillä ja puhtailla soundeilla muutos on ihan miellyttävä, yksikelaisilla ja voimakkaalla säröllä jättäisin Red Cablen laittamatta (mutta nämä ovat makuasioita). Parhaiten eron huomasi 1-3m piuhojen kanssa, 5-10m piuhojenkin kanssa eroa tuli mutta ehkä pikkuisen vähemmän? Vaikutus oli jokseenkin samanlainen jokaisella vahvistimella. Pedaalilaudan käyttö mitätöi aika tehokkaasti kaikki Red Cablen avulla aikaansaadut erot. Pitäisikö olla yksi piuha myös ennen lautaa ja ehkä efektien välissä? Omia huomioita vs mainospuheet ja aiemmin postattu proffan edustajan pätkä: -Äänenvoimakkuuteen tämä ei tunnu vaikuttavan, asian vahvistivat kolme korvaparia ja edullinen desibelimittari. -En huomaa Red Cablen käytöllä minkäänlaista vaikutusta siihen miten vahvistimen tai kitaran säätimet käyttäytyvät. Eikös sen pitänyt näihinkin vaikuttaa? -Soittotuntumassa en huomaa myöskään mitään eroa. -Vahvistimen lämpötilasta en osaa sanoa, yhtä kuumana se ainakin tuntuu käyvän. Omat loppufiilikset asiaa pureskeltuani ovat että onhan tuo ihan hauska ja täysin uudenlainen lähestymistapa aiheeseen, ymmärrän miksi joku tällaisesta voi innostua. Ehkä kun tämä tekniikka tulevaisuudessa kehittyy ja tuon saman saa kutistettua normaalin plugin ja kaapelin sisälle päästään jo käsiksi niihin todellisiin hyötyihin mitä tällä teknologialla olisi kitarasoundiin annettavana. Näin pienestä erosta ja rajatusta hyödystä tuosta pyydettävä hinta on kuitenkin omasta mielestäni ihan liian korkea. Itse en koe että Red Cablesta toimisi varsinaisena soundin parantajana omassa jutussani, eli vaikka hintakin olisi edullisempi niin jäisi hankkimatta. Pieneksi kysymysmerkiksi takaraivoon jäivät myös nämä valmistajan ylitsevuotavat hehkutukset tuotteesta. Jatkossa tulee suhtauduttua kyllä aika suurella varauksella valmistajan omiin höpötyksiin tuotteistansa. e. Ja suuri kiitos Sammolla piuhan lainasta. Oli todella mukava saada ihan omakohtainen ja kattava kokemus tästäkin. |
aristoteles666 30.10.2015 17:30:39 | |
---|
Gabe: Kyllähän se proffan uusi underdrive aika hyvän vastaanoton sai, vaikka on ihan uudenlainen lähestymistapa aiheeseen. Eikä hintaakaan ole kukaan näkynyt moittivan... se predrive on kokonaan Lassi Ukkosen kädentyötä, samoin kuin simble pedaali, josta se pohjaa, ja MP ei liity asiaan muuten kuin että ne massatuottaa ne. Lassi on tehnyt ne ennen mitään keskusteluja valmistajan kanssa. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Gabe 30.10.2015 17:47:24 (muokattu 30.10.2015 17:57:14) | |
---|
aristoteles666: se predrive on kokonaan Lassi Ukkosen kädentyötä, samoin kuin simble pedaali, josta se pohjaa, ja MP ei liity asiaan muuten kuin että ne massatuottaa ne. Lassi on tehnyt ne ennen mitään keskusteluja valmistajan kanssa. Ok, mutta miten se liittyy tuohon Björn Juhlin suunnitelemaan Underdrive pedaaliin minkä mainitsin? Aika vähän taitaa proffalla muutenkaan olla mitään omaa suunnittelua talon sisällä.. |
Arkka 30.10.2015 17:47:56 | |
---|
Gabe: -En huomaa Red Cablen käytöllä minkäänlaista vaikutusta siihen miten vahvistimen tai kitaran säätimet käyttäytyvät. Eikös sen pitänyt näihinkin vaikuttaa? Onko muuten Red Cablen vaikutus suurempi jos kitarasta on volume pienellä (esim. öbaut puolessa) pitkän piuhan kanssa? |
Gabe 30.10.2015 17:55:51 | |
---|
Arkka: Onko muuten Red Cablen vaikutus suurempi jos kitarasta on volume pienellä (esim. öbaut puolessa) pitkän piuhan kanssa? En huomannut mitään suurta merkitystä sille missä kohtaa kitaran säätimet olivat. Mutta muutos oli miellyttävämpi kun vahvistimen volume oli selvästi pienemmällä, tällöinkään se ero ei ollut varsinaisesti merkittävämpi.. mutta omiin korviin miellyttävämpi kuin volumet isolla. Huomiona sanottakoon että erot ovat niin pieniä että välillä meni vähän arvailuksi mikä johtuu oman soittodynamiikan muutoksesta/näppäilykohdasta ja mikä Red Cablesta. |
Arkka 30.10.2015 17:58:27 | |
---|
Gabe: En huomannut mitään suurta merkitystä sille missä kohtaa kitaran säätimet olivat. Mutta muutos oli miellyttävämpi kun vahvistimen volume oli selvästi pienemmällä, tällöinkään se ero ei ollut varsinaisesti merkittävämpi.. mutta omiin korviin miellyttävämpi kuin volumet isolla. Huomiona sanottakoon että erot ovat niin pieniä että välillä meni vähän arvailuksi mikä johtuu oman soittodynamiikan muutoksesta/näppäilykohdasta ja mikä Red Cablesta. Ok, kiitän raportista. |
Master Of The Universe 30.10.2015 17:59:00 | |
---|
Kuulin että Red Cable on parhaimmillaan silloin kun siitä tekee semmosen ympyrän. Laittaa Red Cablen jakin sen omaan plugiin. O. Saundi paranee silloinkin, eikä oo liikaa terribleä. All guitars are gold tops, the rest are just mistakes. |
TTV 30.10.2015 18:05:04 | |
---|
Arkka: Ok, kiitän raportista. Samaa teen minäkin ja nakkaan plussan Gabelle palkinnoksi :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Tympee Huttunen 30.10.2015 18:23:17 | |
---|
TTV: Samaa teen minäkin ja nakkaan plussan Gabelle palkinnoksi :-) Kuten myös! Hyvä raportti. |
hollstro 30.10.2015 18:48:44 (muokattu 30.10.2015 19:10:27) | |
---|
PIM: Sun kannattas Sarko mennä varmaan kertoon Pulliaisen Esalle, Väinölän Tuomakselle, Korhosen Erkalle ja Luostarin Timolle, että niitä on huijattu. Kaikilla noilla on nykyään työkaluissaan Erikoistuotteen raudat ja luulen heidän jotain tietävän kitarasoundeista. Vaihdoin minäkin Syväsen tallan ja tallablokin CS Stratoon ja onhan ne paljon parempaa kamaa kuin Fenderin tavara mitä tulee materiaaleihin ja työn laatuun. Hyvälle saundaa. Noi olis parasnnus mihin tahansa, saatika 70-luvun valumetalliosiin, jotka on varsinaisia saundi-imureita. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |