Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 547 48 49 50 51419 420 421 422 423
Meisselimies
26.10.2015 22:29:04 (muokattu 26.10.2015 22:29:23)
Marshallin Class 5 Combo napsahti postiluukusta. En ole vielä edes napsaissut päälle.
Steve Vain Elämää
Kivijalka
27.10.2015 02:01:10
Juzpe: Mulla ainakin BT:n 2550:n effulooppi käräytti Duesenbergin dilsan aikoinaan.

Ahsoo, tuo Mooeri kyllä sippasi ihan normaalisti vahvistimen edessä muiden palikoiden jatkona pötkötellessään. Ilmeisesti chippi sieltä kuoli kun ledi syttyy ja ääni tulee läpi, muttei mitään efektiä.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Shredator
27.10.2015 09:02:55

Meisselimies: Marshallin Class 5 Combo napsahti postiluukusta. En ole vielä edes napsaissut päälle.

Onpas sulla iso postiluukku.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
Gabe
27.10.2015 13:17:01
Gibson ES-335

Nashville Plant, TN, USA
November 2nd, 1998
Production Number: 154

https://www.dropbox.com/s/3b8wcyc5w8lwtpp/Gibson%20ES-335.jpg?dl=0

Kannen loimu näyttää tosin luonnossa huomattavasti hienommalta. Todella mieluinen kitara. :)

Niin.. ja akustinenkin tuli hankittua! Taylor DN3E jossa on jälkiasennettu K&K The Pure System elektroniikka ja piezo mikrofoni.
Fossiili
27.10.2015 22:45:11 (muokattu 27.10.2015 22:47:56)
Peavey 6505 412 slant ja kaupat sovittu huomiseksi.
Eilen tuli postilaatikkoon pari pakettia kieliä, jazz 3 grip ja john petrucci plekuja.
antnis
28.10.2015 11:27:01
Gabe: Gibson ES-335

Nashville Plant, TN, USA
November 2nd, 1998
Production Number: 154

https://www.dropbox.com/s/3b8wcyc5w8lwtpp/Gibson%20ES-335.jpg?dl=0

Kannen loimu näyttää tosin luonnossa huomattavasti hienommalta. Todella mieluinen kitara. :)

Niin.. ja akustinenkin tuli hankittua! Taylor DN3E jossa on jälkiasennettu K&K The Pure System elektroniikka ja piezo mikrofoni.

Toi on hieno!
Gabe
28.10.2015 22:31:51
antnis: Toi on hieno!

Kiitos! Nyt kun siihen sai mieluisat kielet vielä kiinni ja säädöt omaan makuun, niin on pakko sanoa että onpahan upea kitara. Miksiköhän sitä piti näin kauan odottaa ennen kuin tämmöisenkin laittoi.
antnis
29.10.2015 00:09:18
Gabe: Kiitos! Nyt kun siihen sai mieluisat kielet vielä kiinni ja säädöt omaan makuun, niin on pakko sanoa että onpahan upea kitara. Miksiköhän sitä piti näin kauan odottaa ennen kuin tämmöisenkin laittoi.

335 pitäis kyllä olla joka talossa, vieläkin harmittaa että myin omani vaikka siitä on jo 30 vuotta. Veljellä on CS 330 ja se on kans hyvä peli.
RaskasMielinen
29.10.2015 02:50:47 (muokattu 29.10.2015 02:52:49)

Viikonloppuna ostin käytetyn Rolandin GR-20 -kitarasyntikan ja tänään hain DLX:stä Digitechin Hardwire Supernatural -reverb-bedaalin. Nyt alkaa olemaan ambient-kattaus valmis. Voisin väittää, ettei kauheasti ole soundeja mitä en saisi kattauksestani ulos. Mulla on nyt kaksi signaalitietä, joita voi ajaa samaan aikaan ja erikseen.

Ensimmäinen signaalitie: ESP "Roland Ready" -kitara, josta ääni menee 13-pinnisellä kaapelilla kitarasynaan. Siitä edelleen pedalboardiin, mistä Mesa-Boogie Stiletto -vahvistimeen (100 W putkikone, jonka clean-kanavan headroom on aivan käsittämätön), mistä edelleen Koch LBII -keinokuormaan (ei siis lainkaan kitarakaappiin), päätyen siitä lopulta Yamahan EMX5014c -mikserivahvistimeen.

Kuulostaa ehkä oudolle, mutta tämä ensimmäinen signaalitie on perus kitarakamahommaa. Pointti on siinä, että ääni on tässä tapauksessa kitaran perusmikkien (Seymor-Duncan) eikä syntikkamikin poimimaa ja että syntikka, jonka läpi ääni tosin kulkee, ei ymmärrä sitä ja ei siten reagoi siihen. Mikitys ja siten myös signaalitie tai molemmat signaalitiet yhdessä valitaan kitaran erityisellä kytkimellä. Kitarassa on myös normi jakki, eli sitä voi käyttää kaikin puolin tavallisena sähkiksenä ilman syntikkaa.

Toinen signaalitie: Samainen ESP "Roland Ready" -kitara, josta Rolandin heksafonisen syntikkamikin poimima ääni menee 13-pinnisellä kaapelilla GR-20:een, päätyen siitä lopulta Yamahan EMX5014c -mikserivahvistimeen.

Kitaravahistimesta signaali tulee yhdelle mikserikanavalle (paneroitavissa) ja kitarasyntikasta kahdelle, eli oikea erilliselle ja vasen erilliselle. Mikserivahvistimestakin löytyy tukku efektejä sekä kanavakohtainen neljän alueen eq sekä niin ikään kanavakohtainen kompura.

Ääni päätyy mikseristä lopulta PA-kaiuttimiin tai kuulokkeisiin ja/tai raituriin. Istun ullakolla edessäni kaksi Yamaha USA PA-tornia, joita voi soittaa hyvin hiljaa, mutta silti niiden tuottama ääni on erittäin tasapainoinen ja erotteleva. Mustat kynttilät palavat, muu perhe nukkuu. Ullakon täyttää utuinen ambient-soitanta. On puhdasta ja on säröä, on kaikuja ja on echoja, on jousia ja on puhaltimia, on urkuja ja on kuoroja. On noise gatea, eq-pedaalia, enhanceria ja harmonistia. Kaiken kruunaa Pedal Power Mondo -virtalähde. Ei muuten hurise mikään eikä yhtään.

Pitäis kai mennä nukkumaan, mutta en malttaisi. Kuukin paistaa... :)
Gabe
29.10.2015 11:11:10
antnis: 335 pitäis kyllä olla joka talossa, vieläkin harmittaa että myin omani vaikka siitä on jo 30 vuotta. Veljellä on CS 330 ja se on kans hyvä peli.

Telecaster ja ES-335 tulisi kyllä löytyä kämpästä kuin kämpästä. Olen 330:stä kuolannut myös, voisi näihin puoliakustisiin tutustua kyllä tarkemmin nyt.

ps. Jos vielä 30 vuoden jälkeen harmittaa niin kyllähän siinä on jo tarpeeksi hyvä syy vetää ostohousut jalkaan. :)
antnis
29.10.2015 11:22:27
Gabe: Telecaster ja ES-335 tulisi kyllä löytyä kämpästä kuin kämpästä. Olen 330:stä kuolannut myös, voisi näihin puoliakustisiin tutustua kyllä tarkemmin nyt.

ps. Jos vielä 30 vuoden jälkeen harmittaa niin kyllähän siinä on jo tarpeeksi hyvä syy vetää ostohousut jalkaan. :)

Totta! :) Tosin nyt se ihanne olis ES-339.
pappasfin
29.10.2015 11:48:50
Gabe: Telecaster ja ES-335 tulisi kyllä löytyä kämpästä kuin kämpästä. Olen 330:stä kuolannut myös, voisi näihin puoliakustisiin tutustua kyllä tarkemmin nyt.

Ei ole vielä ES-335 ollut mutta Ibanez JSM100 oli, joka sitten vaihtu TA:ksi kun piti hankinta rahoittaa ja kun jäi kaipamaan näitä ontompi-koppasia niin jokusen aika sitten sain hankittua PRS McCarty Hollowbody 2, joka on helvatan hieno soitin, tämän jälkeen ei vaan ole ES-335 kaipaillu vaikka hyviä ovatkin ;D

Kun tulis se lotto-keiju ja muutama milli niin ois noita kitaroita enempi, tosin pitäs hankkia sitä varten isompi kämppä ;D
PappaSFin
iec
29.10.2015 12:14:16

Lähti Thomannilta tilaukseen uusi mikkisetti Ibanez Roadstar II:een. Ibanezin originaalit Super 6-mikit eivät oikein olleet mun mielestä sopivat mihinkään tyylisuuntaan vaikka miten säätelin korkeuksia. Tilasin siis SD SSL-1 kaulaan, SSL-1 keskelle ja SJBJR (eli JB junior) tallaan. Yritin kyllä ostaa torilta käytettyä settiä, mutta myyjä ei saanut lähetettyä järkevällä aikataululla, joten peruin kaupat. (ei muistanut kertoa että ei ollutkaan lähettänyt mikkejä mulle. Onneksi sovin maksutavaksi postiennakon, joten ei mennyt rahat kankkulan kaivoon).

Nyt pitäisi olla aika hyvä setti tulossa. Lienee vieläpä approved by Laulava kylätohtori :D Vai muistinko ihan väärin, että tohtorilla on sama setti Tokain Stratossa?

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Gabe
29.10.2015 12:20:55 (muokattu 29.10.2015 12:26:40)
pappasfin: Ei ole vielä ES-335 ollut mutta Ibanez JSM100 oli, joka sitten vaihtu TA:ksi kun piti hankinta rahoittaa ja kun jäi kaipamaan näitä ontompi-koppasia niin jokusen aika sitten sain hankittua PRS McCarty Hollowbody 2, joka on helvatan hieno soitin, tämän jälkeen ei vaan ole ES-335 kaipaillu vaikka hyviä ovatkin ;D

Kun tulis se lotto-keiju ja muutama milli niin ois noita kitaroita enempi, tosin pitäs hankkia sitä varten isompi kämppä ;D

Upeita soittimia ovat pärssisetkin. :) Olisihan se hauska jos olisi hyvä kattaus noita klassikko malleja.
Kunnallisjäte
29.10.2015 13:12:36 (muokattu 29.10.2015 13:13:35)

pappasfin: Ei ole vielä ES-335 ollut mutta Ibanez JSM100 oli, joka sitten vaihtu TA:ksi kun piti hankinta rahoittaa ja kun jäi kaipamaan näitä ontompi-koppasia niin jokusen aika sitten sain hankittua PRS McCarty Hollowbody 2, joka on helvatan hieno soitin, tämän jälkeen ei vaan ole ES-335 kaipaillu vaikka hyviä ovatkin ;D

Mua kiinnostaisi, jos joku voisi hieman vertailla Gibson es-335 vs. Ibanez JSM100 vs. Ibanez as200.

En tarvitse pesu- tai linkousohjeita enkä ehkä laadullisiakaan eroja tietoon vaan lähinnä soundieroja ja kaulaprofiili yms tietoja. Ovatko lähellä/kaukana toisistaan soundillisesti ja ergonomisesti?
Itse suunnitellut noita jazz-blues ympäristöön ja as200:een tällä hetkellä pelimerkit saattaisivat venyä. Gibbonin essit vielä ainakin tämän vuoden tavoittamattoimissa.

Olen testannut liikkeessä noita kaikkia, mutta mun mielestä liikkeessä testaamalla ei ehdi saada kovin kattavaa kuvaa, varsinkaan kun noita ei yleensä löydy samasta liikkeestä (musafasu vs Levytukku).
Gibsonin slim taper vähän mietityttää myös.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
pappasfin
29.10.2015 13:42:05
Kunnallisjäte: Mua kiinnostaisi, jos joku voisi hieman vertailla Gibson es-335 vs. Ibanez JSM100 vs. Ibanez as200.

En tarvitse pesu- tai linkousohjeita enkä ehkä laadullisiakaan eroja tietoon vaan lähinnä soundieroja ja kaulaprofiili yms tietoja. Ovatko lähellä/kaukana toisistaan soundillisesti ja ergonomisesti?
Itse suunnitellut noita jazz-blues ympäristöön ja as200:een tällä hetkellä pelimerkit saattaisivat venyä. Gibbonin essit vielä ainakin tämän vuoden tavoittamattoimissa.

Olen testannut liikkeessä noita kaikkia, mutta mun mielestä liikkeessä testaamalla ei ehdi saada kovin kattavaa kuvaa, varsinkaan kun noita ei yleensä löydy samasta liikkeestä (musafasu vs Levytukku).
Gibsonin slim taper vähän mietityttää myös.

Mitä ite vertasin aikoinani JSM100 ja Gibsonin ES-335 (ja omistinkin tuon JSM100) niin JSM on soundiltaan ns. "modernimpi" eli ehkä aavistuksen kirkkaampi, mutta sitä soundia voi säädellä kitarasta ja vermeistä.

JSM100 kaula oli mun käpälässäni aivan aavistuksen verran leveämpi kuin Gibson ES-335, joka hieman pyöreämpi. JSM100 kaula on compous radiuksella varustettu c lavan päässä ja bodyn päässä d muotoa http://www.ibanez.co.jp/products/hb … d=117&data_id=31&color=CL01

Molemmat on ihan hyviä mutta silloin tykästyin tuohon JSM100 joka vei voiton.

Tuo JSM100 on siitä AS200 versioitu. Omassa JSM100 ei ollut sitä ylimääräistä switchitä jolla sai mikkisoundiin lissää variaatiota, tuossa AS200 sellainen tais olla. Erona muistaakseni myös kitarajohdon paikka joka JSM100 bodyn sivussa peräviistossa kun taas AS200 se oli bodyn päällä.

Slimtaper on ihan kiva käsissä mutta jos haluaa hieman leveämpää niin JSM100, mutta onhan noitaa Essejä sillä paksummallakin kaulalla kuin SlimTaper.

Ite menisin sen mukaan että kokeilun kautta ja huolella testaa kun noi on kaikki kivoja ja jos asiaan vielä ottaa vaikkapa Yamahan SA2200, jota ei sitäkään sovi unohtaa :D
PappaSFin
dr_solo666
29.10.2015 14:12:43

iec: Tilasin siis SD SSL-1 kaulaan, SSL-1 keskelle ja SJBJR (eli JB junior) tallaan. Yritin kyllä ostaa torilta käytettyä settiä.

Nyt pitäisi olla aika hyvä setti tulossa.

-iec

Ostin pari viikkoa sitten torilta SSL-1 -setin jonka myyjä lähetti suosiolla. Harmi vaan, että Posti muni sen kanssa Hlelsingin logistiikkakeskuksessa lähes viikon.

Hyvänkuuloinen setti. Vähän tuo staggered on huono minun kitarassa koska siinä on 12" radius. Varsinkin G -kieli soi aika paljon kovempaa mitä H.
Tallamikki pitää ehkä vaihtaa vähän kuumempaan SLL-5:seen niin saan Gilmour lookin/fiiliksen kuntoon. Nyt on siis musta strato mustalla pleksillä ja valkoisilla mikeillä ja potikoilla.
You can always give up on life and become a drummer.
Laulava Kylätohtori
29.10.2015 14:30:42 (muokattu 29.10.2015 14:32:30)
iec: Lähti Thomannilta tilaukseen uusi mikkisetti Ibanez Roadstar II:een. Ibanezin originaalit Super 6-mikit eivät oikein olleet mun mielestä sopivat mihinkään tyylisuuntaan vaikka miten säätelin korkeuksia. Tilasin siis SD SSL-1 kaulaan, SSL-1 keskelle ja SJBJR (eli JB junior) tallaan. Yritin kyllä ostaa torilta käytettyä settiä, mutta myyjä ei saanut lähetettyä järkevällä aikataululla, joten peruin kaupat. (ei muistanut kertoa että ei ollutkaan lähettänyt mikkejä mulle. Onneksi sovin maksutavaksi postiennakon, joten ei mennyt rahat kankkulan kaivoon).

Nyt pitäisi olla aika hyvä setti tulossa. Lienee vieläpä approved by Laulava kylätohtori :D Vai muistinko ihan väärin, että tohtorilla on sama setti Tokain Stratossa?

-iec

:D

Jep, hyvä setti on tuo. Tuo oli jo valmiina 2001 uutena ostamassani Tokaissa, enkä ole koskaan vaihtannut mikkejä siihen. Eli ei kai ne ihan huonot voi olla... :D

Mulla on muuten JB Jr sellainen wanhempi malli, eli jotain kangasteippiä ympärillä, uudet ovat vissiin kokonaan muovivalua. Tiedä sitten, onko soundissa eroa - tuskin...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
iec
29.10.2015 15:13:03

Laulava Kylätohtori: :D

Jep, hyvä setti on tuo. Tuo oli jo valmiina 2001 uutena ostamassani Tokaissa, enkä ole koskaan vaihtannut mikkejä siihen. Eli ei kai ne ihan huonot voi olla... :D

Mulla on muuten JB Jr sellainen wanhempi malli, eli jotain kangasteippiä ympärillä, uudet ovat vissiin kokonaan muovivalua. Tiedä sitten, onko soundissa eroa - tuskin...

Mulla onkin sitten mielenkiintoinen tilanne verrata 2x SSL-1 & JB Jr -mikkiksetillä Roadstarin soundia PRS SE Eg:n soundiin. Pärssisessä kun on SD STK-S4 -mikit kaulassa ja keskellä, ja sitten täysikokoinen SD JB tallassa :) Joidenkin nettifoorumien perusteella STK-S4-mikkien pitäisi olla hyvin lähelle SSL-1-mikkejä, mutta vain hurinattomat versiot. Ainakin pärssinen soi makeasti reunarosoilla Fenkun vahvarin läpi kaula- ja keskimikillä. Odotukset on ainakin korkealla.

Vähän tulee mikkipäivitys kyllä kalliimmaksi kuin mitä piti, mutta joskus vain mopo karkaa käsistä. Toisaalta tuo vanha japanilainen soitin kyllä ansaitsee arvoisensa mikit ;)

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)