Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 548 49 50 51 5288 89 90 91 92
Spiral
27.10.2015 14:29:14

Arkka: Sama kanta, ei toi ero kyl pelkällä soitolla tule.

Ero mainosvideoissa on niin mitätön että sen saa aikaan vahingossakin hieman plektran sijaintia, kulmaa ja nopeutta muuttamalla.
Jymi
27.10.2015 14:35:59 (muokattu 27.10.2015 14:38:15)
Lastinen: No nythän tämä menee jo siihen, ettei ton toimivuutta voida todistaa, ellei käytössä ole jokin robottikäsi, joka lyö aina samalla voimalla kieliä? Mitä iloa tästä on? Pyydetään jotain sellaista testiä, mitä ei ole mahdollista näillä resursseilla tehdä. Mitä jos joku omistajista tekisi sulle A/B-testin ja siitäkin tulisi noi erot? Taas voisi vedota, että eron kuulee, mutta soittotatsi.

Ei sen tarvi robottikäsi olla. Vaikka päästään laakeroitu varsi johon on pleku kiinnitetty. Tämä sitten vapautetaan samalta korkeudelta että tulee painovoimaisesti alas. Riittävästi toistoja niin se on siinä.

Mutta ehdottomasti tarkin menetelmä on syöttää kaapeliin tunnettua signaalia ja mitata sitä vasten. Eri varmasti ole heittoa sillä tavalla.

Sehän tässä epäilyjä herättääkin kun kaikki on lennokkaiden puheiden takana. Ei ole mitään suorituskykymittauksia, ei teknisiä tietoja. Lupaukset on niin suuria että luulisi olevan halua tällaiset perusasiat tuoda esille. Sehän antaisi vain luottamusta tuotteeseen kun olisi oikeita tuloksia esittää.

Lastinen:Joo, toi on hyvä pitää mielessä. Mut ehkä tää luottamus äänilähteen aitouteen tulee siitä, että kyseessä on pieni kotimainen firma. Noissa väitteissä piilee taas syytös huijaamiseen ja siihen olisi hyvä olla jotakin muuta kuin mutu-väitettä. Oletko testannut kaapelia itse voidaksesi sanoa, että video on väärennös?

On oma tulkintasi että olisin väittänyt jotain. Toin vain esille asioita joilla voi olla vaikutusta videon lopputulokseen. Etkä muuten vastannut kysymykseen että oletko sinä varma että video olisi tehty täysin neutraalisti myyjän kannata.
Laulava Kylätohtori
27.10.2015 14:38:22
Täällä on vissiin osa porukasta päättänyt lopputuloksen jo ennakkoon ja nyt teoriat kehitellään tukemaan omia mutukäsityksiä.

En tiedä toimiiko, eikä oikein kiinnostakaan, koska en tule tuollaista koskaan hankkimaan, mutta jonkinlaista avoimuutta kannattaisi vaalia. Eli tutkitaan ensin ja tehdään päätökset vasta sitten. Ei niin, että tehdään ensin päätös ja sitten etsitään teorioita tukemaan omaa näkemystä.

Edelleenkään se, että jengi ei ymmärrä tuon toimintaa, ei tarkoita, etteikö se voisi toimia. En siis väitä, että se toimii varmaksi, mutta on aika huvittavaa, jos kuvitelmat omista kyvyistä on sillä tasolla, että kaikki, mitä ei itse ymmärrä, ei voi toimia ja on kusetusta. :D
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
klobasa
27.10.2015 14:38:27
Kerrankin olis väline jonka toimivuus olis oikeasti helppo mitata, niin ettei ainakaan periaatteen tasolla asiasta jäisi kenellekään mitään epäselvyyttä mitä toi kaapelin pätkä äänelle tekee. Aukottoman testin sijaan tarjolla on mustatuntuu, munmielestäsetoimiikyllä, bändikaverienmielestäolieroa ja huvittavimpana "todisteena" valmistajan julkaisema mainosvideo.

Itse uskon myyntivideoiden ääninäytteisiin yhtä paljon kuin joulupukkiin. Tiedän, että joulupukki on olemassa, koska se asuu tossa ihan lähellä, mutta en usko lentäviin poroihin ja tonttujen tekemiin lahjoihin.
Tympee Huttunen
27.10.2015 14:40:06
Jymi:
On oma tulkintasi että olisin väittänyt jotain. Toin vain esille asioita joilla voi olla vaikutusta videon lopputulokseen.

Niinkuin kotiinpäinvedon ja "sokeroimisen". Kyllä toi varmaan aika monenkin tulkinnan mukaan viittaa vihjaukseen siitä, ettei ääninäyte olisi autenttinen.
midprice
27.10.2015 14:41:15

Tulkaa tekemään sokkotesti/mittauksia/reamppausta meitän treenikselle. Siellä noita ihmeletkuja on kaks.
Tuokaa olutta, niin mullakin on tekemistä silläaikaa, kun kiinnostuneet spinnaa elektroneja...
klobasa
27.10.2015 14:42:08
Lastinen: No nythän tämä menee jo siihen, ettei ton toimivuutta voida todistaa, ellei käytössä ole jokin robottikäsi, joka lyö aina samalla voimalla kieliä?

Käviskö loopperi?
Laulava Kylätohtori
27.10.2015 14:42:34
klobasa: Käviskö loopperi?

Vain, jos se loopperi on riittävän kallis. ;)
Tympee Huttunen
27.10.2015 14:45:32

En tiedä. Mä mietin tota niin, että autenttisinta olisi mikrofonin olla osana kytkentää. Sehän se generaattori tuossa on. Mut eikö Ambitus ollut reampannut? Siinä ei loopperiin liene eroa.
midprice
27.10.2015 14:46:13

Ei se käy. Taidettiin jo heinäkuussa todeta näin....
Reamppauskin on vähän niin ja näin, kun puuttuu se kitaramikrofoni ja ja ja...
Spiral
27.10.2015 14:47:48

Laulava Kylätohtori: Täällä on vissiin osa porukasta päättänyt lopputuloksen jo ennakkoon ja nyt teoriat kehitellään tukemaan omia mutukäsityksiä.

En tiedä toimiiko, eikä oikein kiinnostakaan, koska en tule tuollaista koskaan hankkimaan, mutta jonkinlaista avoimuutta kannattaisi vaalia. Eli tutkitaan ensin ja tehdään päätökset vasta sitten. Ei niin, että tehdään ensin päätös ja sitten etsitään teorioita tukemaan omaa näkemystä.

Edelleenkään se, että jengi ei ymmärrä tuon toimintaa, ei tarkoita, etteikö se voisi toimia. En siis väitä, että se toimii varmaksi, mutta on aika huvittavaa, jos kuvitelmat omista kyvyistä on sillä tasolla, että kaikki, mitä ei itse ymmärrä, ei voi toimia ja on kusetusta. :D

Tämä on hyvin tutun kuuloista argumentaatiota kaikenlaisilta huuhaa-ukoilta ja akoilta (homeopaatit yms.).

"By all means let's be open-minded, but not so open-minded that our brains drop out."
Jymi
27.10.2015 14:48:51
Lastinen: Niinkuin kotiinpäinvedon ja "sokeroimisen". Kyllä toi varmaan aika monenkin tulkinnan mukaan viittaa vihjaukseen siitä, ettei ääninäyte olisi autenttinen.

Kotiinpäinveto ei ollut väite vaan kysymys. Tässä uudelleen vähän lievempänä: Oletko sinä varma että video on tehty neuraalisti myyjän kannalta ?

Ja mitä tulee sokeroimiseen niin katsopa muutama mainos. Eikö olekin vähän tavallista imelämpää ja tunnelmallisempaa meininki normi arkeen verrattuna ? Se on mainostamisen tarkoitus. Saada tuotteesta parhaat puolet esille. Saada tuote haluttavaksi ja vähän mielellään normitouhua makeammaksi.

Kuka sitä nyt tavallisen harmaan perään lähtisi. Poislukien ilmaiset ämpärit joita on kuulemma jopa jonotettu.
Gabe
27.10.2015 14:49:23
Laulava Kylätohtori: Täällä on vissiin osa porukasta päättänyt lopputuloksen jo ennakkoon ja nyt teoriat kehitellään tukemaan omia mutukäsityksiä.

Mulle on tulossa tämä piuha nyt testiin tällä viikolla ja aion kyllä paneutua aiheeseen ihan vilpittömän avoimin mielin. Proffan tuotteet ovat aiemmin olleet mainospuheidensa verioisia, toivottavasti tämäkin on. Mulla on nyt tätä testiä varten pari erilaista vahvistinta, kasa kitaroita, pedaalilauta, erilaisia kaapeleita. Eiköhän tästä jonkunlaisen käsityksen saa. :)
Spiral
27.10.2015 14:50:02

Minusta kävisi.
Laulava Kylätohtori
27.10.2015 14:52:08
Spiral: Tämä on hyvin tutun kuuloista argumentaatiota kaikenlaisilta huuhaa-ukoilta ja akoilta (homeopaatit yms.).

"By all means let's be open-minded, but not so open-minded that our brains drop out."

Sä et vissiin vaan tajunnut mun pointtia. Sanoin, etten tiedä toimiiko vai ei, eikä itse asiassa juuri edes kiinnosta. En siis väitä, että toimii. Kyse on näistä varsin hauskoista "argumenteista" joiden mukaan se ei voi toimia, koska oma ymmärrys ei riitä selittämään toimintaa.

Luulen, että aika monen vahvarikin "lakkaisi toimimasta", jos pitäisi selittää, miten se itse asiassa toimii...
FastEddie
27.10.2015 14:52:46

Kävisikö mikä tahansa audiolähde?

Vai toimiiko spin ainoastaan kitaralla?
"Rehab is for quitters"
Gary Enfield
27.10.2015 14:53:29
Jymi: Kotiinpäinveto ei ollut väite vaan kysymys. Tässä uudelleen vähän lievempänä: Oletko sinä varma että video on tehty neuraalisti myyjän kannalta ?

Ja mitä tulee sokeroimiseen niin katsopa muutama mainos. Eikö olekin vähän tavallista imelämpää ja tunnelmallisempaa meininki normi arkeen verrattuna ? Se on mainostamisen tarkoitus. Saada tuotteesta parhaat puolet esille. Saada tuote haluttavaksi ja vähän mielellään normitouhua makeammaksi.

Kuka sitä nyt tavallisen harmaan perään lähtisi. Poislukien ilmaiset ämpärit joita on kuulemma jopa jonotettu.

No mikäs siinä Markossa niin imelää oli, se salaperäinen hymy kun se sano englanniksi että totuus on tarua ihmeellisempää?
Oan
27.10.2015 14:55:56 (muokattu 27.10.2015 14:56:59)
Laulava Kylätohtori: Edelleenkään se, että jengi ei ymmärrä tuon toimintaa, ei tarkoita, etteikö se voisi toimia. En siis väitä, että se toimii varmaksi, mutta on aika huvittavaa, jos kuvitelmat omista kyvyistä on sillä tasolla, että kaikki, mitä ei itse ymmärrä, ei voi toimia ja on kusetusta. :D

Kyllä tähän riittää ihan se että osaa lukea noita aiheesta tehtyjä tutkimuksia edes pintapuolisesti. Ei todellakaan tarvitse olla spinitohtori nähdäkseen mikä tuossa kaapelimainoksessa on outoa.

Ei ole siis kyse siitä että "ei ymmärrä toimintaa", vaan tämä on ihan selvästi osastoa "toiminta ristiriidassa saatavissa olevan tiedon perusteella".

E: Laulava Kylätohtori: Kyse on näistä varsin hauskoista "argumenteista" joiden mukaan se ei voi toimia, koska oma ymmärrys ei riitä selittämään toimintaa.

Sinä olet kyllä ainoa joka on tätä argumenttia käyttänyt.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Tympee Huttunen
27.10.2015 14:58:44
Gabe: Mulle on tulossa tämä piuha nyt testiin tällä viikolla ja aion kyllä paneutua aiheeseen ihan vilpittömän avoimin mielin. Proffan tuotteet ovat aiemmin olleet mainospuheidensa verioisia, toivottavasti tämäkin on. Mulla on nyt tätä testiä varten pari erilaista vahvistinta, kasa kitaroita, pedaalilauta, erilaisia kaapeleita. Eiköhän tästä jonkunlaisen käsityksen saa. :)

Tätä odotan ja luottoa on kyllä siihen, että sussa on kamahifistelijän tarmokkuutta juuri oikealla tavalla. Painoarvoa on myös sillä tavoin, että tuomiosi voi heittää omat ennakko-odotukset ihan toiseen laitaan "I want to believe"-osastolta. Tsemppiä testailuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)