Aihe: Digimikserit (live)
1 2 3 4 541 42 43 44 4547 48 49 50 51
miffe
14.06.2015 22:52:09
Sami_T: Mistään mä en oo saanu sellasta tietoa että 1.9x jää viimeiseksi firmikseksi. Mutta voi olla että jääkin. Ei mulla iLiven omistajana tuu tosta yhtään paha mieli.

2013 ilmoittivat, että kaikki softakehitys on ohjattu kokonaan uuden huippumallin tekemiseen. Johan ne heittivät iLive editorin kanssa lusikan nurkkaan eivätkä edes yrittäneet saada sitä enää toimimaan Yosemiten kanssa kunnolla. Syyttävät vuoroin Oraclea (Javaa) sekä Applea milloin mistäkin.

Se A&H:n näkemys Duganista olis ehkä kiva mutta se on varmaan niin että iLiven vanhasta tekniikasta on nykyisessä firmiksessä revitty kaikki irti mitä siitä saa ja enempään se ei vaan taivu.

Aika helppo tuo konehuoneen sisus olisi tehokkaammaksi päivittää. Automikseri ja muutama efekti (mm. särö) puuttuvat iLivestä.

Aika aikansa kutakin. Ei mun mielestä voi miltään valmistajalta odottaa että millekään laitteelle tehdään (etenkään ilmaisia) softapäivityksiä maailman tappiin asti. Jos haluu uusinta uutta niin kauppaan sitten vaan.

Jos ne oikeasti olisivat sitä halunneet, olisivat he tehneet edes jossain määrin yhteensopivia näistä järjestelmistä. Esim. vanha ajopinta olisi käytettävissä uuden stagerackin kanssa. Digico, Midas ja Soundcraft ovat siinä onnistuneet. Joo, on arkkitehtuureissa eroa, mutta kuinka vaikea se GigaACE olisikaan saada toimimaan hitaammin.

Jos sää miffe jossain näet käytettyä edukasta iLivea (T112 ja siitä ylöspäin) niin pistä toki tähän heti linkkiä.

Allen & Heathin foorumilla oli jokunen kuukausi sitten kolme järjestelmää, joissa T112 tai T80 ajopintana, iDR-32 tai iDR-48 räkkinä. T112+iDR-48 taisi mennä kaupaksi 3900 USD. Mm. Gearsource Europe on siitä jännä, että siellä käytetyistä pyydetään enemmän kuin minä maksoin kolme vuotta sitten uutena.

Jos tossa uudessa olisi gain tracking käytettäessä niitä digisplittauksessa yhdessä vanhojen koneiden kanssa, voisin harkita dLiven ostamista. Mutkun ei o. Kahden dLiven välillä toi onnistuu ja tulossa on firmis, jossa yhteen räkkiin saa kiinni kaksi ajopintaa, jotka voivat toimia kuin olisivat kaksi eri järjestelmää puolella sallitusta kanavamäärästä (sisäinen split ja gain tracking). Tosin scene on jaettu.

Ei vaan kiinnosta tukea valmistajaa, joka on unohtanut tuotannossa olevan lippulaivansa tuen jo kerran (tämä sama terveinen menee AVIDille). Lisäksi rahaa palaisi paljon ja vanha järjestelmä jäisi pääosin tarpeettomaksi, eikä siitä saisi järkevää hintaa. Ja kuitenkin loppupelissä täytyisi ostaa kaksi räkkiä.

Jos nyt täytyisi lyödä rahaa johonkin, olisi Digico SD8-24 yhdessä SD-rackin (+ Dante, siinä gain tracking toimii vaikka iLiven suuntaan) kanssa kova sana.
entinen turkulainen
jabajee
14.06.2015 23:41:24 (muokattu 15.06.2015 10:18:34)
Viesti siirretty toiseen ketjuun.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Sami_T
15.06.2015 03:08:47 (muokattu 15.06.2015 09:45:54)

miffe: 2013 ilmoittivat, että kaikki softakehitys on ohjattu kokonaan uuden huippumallin tekemiseen. Johan ne heittivät iLive editorin kanssa lusikan nurkkaan eivätkä edes yrittäneet saada sitä enää toimimaan Yosemiten kanssa kunnolla. Syyttävät vuoroin Oraclea (Javaa) sekä Applea milloin mistäkin.

Ja ihan aiheesta. Ei mulle mee jakeluun (mutta kai joku syy tähänkin on) miksi OS X/iOS-päivitykset rikkoo toimivia softia.

Kuitenkin, mulla on Yosemite ja iLive editor ja toimii riittävän hyvin, tosin vaati vähän käsityötä. Hyvin yksinkertainen java-versio-asia. Mutta kyllä ne sais tehdä tolle asialle jotain ja luultavasti tekeekin. Btw, miks vitussa iLive omppueditor on tehty javalla?

Aika helppo tuo konehuoneen sisus olisi tehokkaammaksi päivittää. Automikseri ja muutama efekti (mm. särö) puuttuvat iLivestä.

Ja se auttaa tyypillistä livemiksaustilannetta niin että...?

Jos ne oikeasti olisivat sitä halunneet, olisivat he tehneet edes jossain määrin yhteensopivia näistä järjestelmistä. Esim. vanha ajopinta olisi käytettävissä uuden stagerackin kanssa. Digico, Midas ja Soundcraft ovat siinä onnistuneet. Joo, on arkkitehtuureissa eroa, mutta kuinka vaikea se GigaACE olisikaan saada toimimaan hitaammin.

Miks niistä tarvis tehdä yhteensopivia? Ainakin minä ostajanäkökulmasta allekirjoitan sen että on se tietty (toivottavasti pitkä) ajanjakso kun asioiden tarvii olla yhteensopivia vanhojen asioiden kanssa, sitten myös tulee se tietty hetki kun on aika luopua siitä yhteensopivuudesta jotta hommat menee eteenpäin.

Ja onhan kaikki tavallaan yhteensopivaa, tyrkkää Dante-/MADI-kortti sisään ja bäng bäng. Tota GigaACEa on vähän vaikea hahmottaa että mihin sillä pyritään mutta eiköhän se kohta selviä.

Allen & Heathin foorumilla oli jokunen kuukausi sitten kolme järjestelmää, joissa T112 tai T80 ajopintana, iDR-32 tai iDR-48 räkkinä. T112+iDR-48 taisi mennä kaupaksi 3900 USD. Mm. Gearsource Europe on siitä jännä, että siellä käytetyistä pyydetään enemmän kuin minä maksoin kolme vuotta sitten uutena

No okei, siellä A&H-foorumilla oli _yksi_ sellanen. Mistä mä just nyt ostan sen iLiven 50% uuden GLD:n hinnasta? Vai voisko olla että ne A&H:n foorumin myyntihommat mukaanlukien se 3900 USD oli vaan trolleja ja sä tartuit tähän asiaan vähän hätäisesti?

Jos nyt täytyisi lyödä rahaa johonkin, olisi Digico SD8-24 yhdessä SD-rackin (+ Dante, siinä gain tracking toimii vaikka iLiven suuntaan) kanssa kova sana.

No siitä sitten vaan kauppaan jos toi tuntuu hyvältä ratkaisulta. Itse luulen että toi SD-sarja rupeaa sen Windows XP:nsä kanssa olemaan iLiven kanssa samalla tavalla elinkaarensa ehtoopuolella.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
-Q-
15.06.2015 10:20:41
Sami_T: Ja ihan aiheesta. Ei mulle mee jakeluun (mutta kai joku syy tähänkin on) miksi OS X/iOS-päivitykset rikkoo toimivia softia.

Kuitenkin, mulla on Yosemite ja iLive editor ja toimii riittävän hyvin, tosin vaati vähän käsityötä. Hyvin yksinkertainen java-versio-asia. Mutta kyllä ne sais tehdä tolle asialle jotain ja luultavasti tekeekin. Btw, miks vitussa iLive omppueditor on tehty javalla?

Java on monen murheen aiheuttaja sovelluspuolella. Joskus aiemmin oli ihan tavallista että kun JRE päivittyy niin se edellisellä versiolla hyvin toiminut sovellus lakkaa yhteistyön. Yhteensopivuuden rikkoutuminen voi johtua vaikkapa jonkun niin muodikkaan tietoturvakorjauksen aiheuttamasta muutoksesta, tai sitten se sovellus vain oli toteutettu niin vanhoilla metodeilla että niiden tuki lopetettiin just nyt. Onko se sitten Oraclen vai sovelluksen tekijän vika? Kuinka pitkään sovelluksen kehittäjän oletetaan pysyvän mukana Javan päivityksissä? Ymmärtääkseni nyt tuore 8-versio muuttui taas merkittävästi ja paljon vanhoja sovelluksia lakkasi toimimasta.

Veikkaan että kovin monella mikserinvalmistajalla ei myöskään ole omaa koodariarmeijaa, eli versioiden päivitys tapahtuu laitevalmistajan ja sovelluksen tekijän sopimusten puitteissa ja saattaa maksaa ihan oikeaa rahaa. Jossain vaiheessa elinkaarta se vain täytyy lopettaa. Tämä on tietty nuorallatanssimista jossa firman täytyy tuottaa rahaa myymällä uutta kalustoa mutta kuitenkin pitää myös vanhat asiakkaat riittävän tyytyväisinä.

Myöskin on aika varmaa että kun Apple päättää uudessa käyttisversiossa muuttaa jotain perustoimintoa joka rikkoo vanhoja yhteensopivuuksia vaikka nyt sitten audiopuolella, kuten kävi Yosemiten ja monen DAWin kanssa, niin kyllähän ne muutokset on tiedotettu hyvissä ajoin myös niille softavalmistajille. Ne sitten tekevät kuten parhaaksi näkevät ja jossain kohtaahan tietysti tulee se piste jolloin softaa ei enään päivitetä ainakaan ilmaiseksi tukemaan uusinta käyttisversiota.
miffe
15.06.2015 16:18:21
Sami_T: Ja ihan aiheesta. Ei mulle mee jakeluun (mutta kai joku syy tähänkin on) miksi OS X/iOS-päivitykset rikkoo toimivia softia.

Nokun eivät tee. iLive-editorin takia joutuu asentamaan viisi vuotta vanhan version Javasta (toki bugikorjauksista uusimmat ovat vain kolmen vuoden takaa), joka ei ole tullut mukana kolmessa viimeisessä OSX-versiossa. Yosemitessa (ja Jo Mavericksissa) osa tuon bugisen Javan ominaisuuksista on estetty, minkä tähden mittarointi toimii vähän miten sattuu.

Ovat kai ne jotain purkkaviritystä tuloksetta yrittäneet, mutta korjausversiota ei ole julkaistu - eikä julkaista. iLiven kohdalla homma oli valmis 2012.

Jos ollaan näin kilpaillulla markkinalla, olisi syytä pitää huolta asioiden toimivuudesta ainakin siihen saakka, kun valmistaja vielä uusia koneita markkinoille tuuppaa. Digico päivittää tuotteitaan vielä senkin jälkeen, kun koneet ovat poistuneet myynnistä.

Miks niistä tarvis tehdä yhteensopivia? Ainakin minä ostajanäkökulmasta allekirjoitan sen että on se tietty (toivottavasti pitkä) ajanjakso kun asioiden tarvii olla yhteensopivia vanhojen asioiden kanssa, sitten myös tulee se tietty hetki kun on aika luopua siitä yhteensopivuudesta jotta hommat menee eteenpäin.

Modulaarisuuden idea on siinä, että voi esim. päivittää palan kerrallaan. Olisin valmis ostamaan esim. uuden stagerackin, jos siitä olisi todellista hyötyä. Tuosta uudesta käyttöliittymästä ei olisi väliksi, koska ajopinta tekee kuitenkin samat asiat kuin entinenkin eikä oikeastaan mitään enempää.

Ja onhan kaikki tavallaan yhteensopivaa, tyrkkää Dante-/MADI-kortti sisään ja bäng bäng. Tota GigaACEa on vähän vaikea hahmottaa että mihin sillä pyritään mutta eiköhän se kohta selviä.

Ja sä tarttet sen toisen ajopinnan tai läppärin gainien säätämistä varten. Samoin edelleen on käytettävissä vain vanhan iLiven ominaisuudet. Eikä sitä gain trackingia.

GigaACE siirtää yli 800 kanavaa suuntaansa - siinä on syy uuteen liityntään. Ja ihan takuulla olisi ollut mahdollista tehdä yhteensopiva vanhan kanssa. Samanlaista seliselipaskaa kuin Midaksen väite siitä, kun ei voi kanavajärjestystä vaihtaa VCA-/POP-ryhmässä.

No okei, siellä A&H-foorumilla oli _yksi_ sellanen. Mistä mä just nyt ostan sen iLiven 50% uuden GLD:n hinnasta? Vai voisko olla että ne A&H:n foorumin myyntihommat mukaanlukien se 3900 USD oli vaan trolleja ja sä tartuit tähän asiaan vähän hätäisesti?

Sillä yhdellä tyypillä oli kolme konetta myynnissä. Ja yhdellä toisella kans yksi isompi ja pari R72-pintaa. Näihin oli jakelija luvannut Duganit ja samat päivitykset kuin GLD-sarjaan. Ei ollut näkynyt niin pani koneet myyntiin.

No siitä sitten vaan kauppaan jos toi tuntuu hyvältä ratkaisulta. Itse luulen että toi SD-sarja rupeaa sen Windows XP:nsä kanssa olemaan iLiven kanssa samalla tavalla elinkaarensa ehtoopuolella.

Valitettavasti tulevaisuus on valoisampi Digicon suhteen. SD-sarjan softaa on helppo pitää yllä koko malliston osalta, koska kaikki pohjaavat samaan ja ylläpito on pakollista niin kauan kuin yhtään sarjan tiskiä aiotaan kaupaksi saada.
entinen turkulainen
miksaajasetä
20.10.2015 20:07:05
Uusia tiskejä pukkaa taas. Tosin varmaankin vain harvojen ulottuville.

http://www.avid.com/US/products/Venue-S6L/overview
Sami_T
20.10.2015 22:24:58

Ei sillä että sillä olisi mitään väliä mutta mistäköhän meriteräksestä Avid tekee noi vehkeensä. Iso pinta 70 kg, aivo 28 kg ja 64/32 I/O 39 kg. Huh.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
Roadari
20.10.2015 23:57:36
Sami_T: Ei sillä että sillä olisi mitään väliä mutta mistäköhän meriteräksestä Avid tekee noi vehkeensä. Iso pinta 70 kg, aivo 28 kg ja 64/32 I/O 39 kg. Huh.

Kestävästä!
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
rintapek
21.10.2015 18:29:22

Terästä on monenlaista. Ainakin ruostumaton, haponkestävä ja vi*unkestävä. Viimeksimainitusta valmistetaan tanssitankoja.

Anteeksi offtopic. (Hakee takin)
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
olavi_t
22.10.2015 12:09:21
miksaajasetä: Uusia tiskejä pukkaa taas. Tosin varmaankin vain harvojen ulottuville.

http://www.avid.com/US/products/Venue-S6L/overview

AVB:sta plussaa
Pienistä näytöistä miinusta

Kisa on aika kovaa kyllä tuolla +100k€ alueella...
dewil
28.10.2015 14:52:53

Jammun Rivage kiinnostelee!
http://www.yamahaproaudio.com/global/en/products/mixers/rivage_pm10/

-Neven etuastemallinteet harmonishässäkkänapilla käyttöpinnassa + muut mulineksit.
-TC:n kaiut, ulkoisella system 6000 -tyyppisellä ohjainyksiköllä (kyllä kiitos, sanoo tällainen efektitwerkkaaja)
-Eventiden ultraharmonizer. Toistan. Ultraharmonizer!
-Kauheesti erivärisiä vilkkuvaloja, tökintätelkkareita ja mukavasti liukuja.
Ja tärkeimpänä: Jalopuinen ranteenlepuutinpaneeli!!!
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
olavi_t
29.10.2015 11:15:25
dewil: Jammun Rivage kiinnostelee!
http://www.yamahaproaudio.com/global/en/products/mixers/rivage_pm10/

-Neven etuastemallinteet harmonishässäkkänapilla käyttöpinnassa + muut mulineksit.
-TC:n kaiut, ulkoisella system 6000 -tyyppisellä ohjainyksiköllä (kyllä kiitos, sanoo tällainen efektitwerkkaaja)
-Eventiden ultraharmonizer. Toistan. Ultraharmonizer!
-Kauheesti erivärisiä vilkkuvaloja, tökintätelkkareita ja mukavasti liukuja.
Ja tärkeimpänä: Jalopuinen ranteenlepuutinpaneeli!!!

Hmmm. Tuosta TC-ohjainyksiköstä en ole kuullutkaan mitään? Oletko aivan varma?
Olen myös pohtinut miten tällaisten yhteistyökuvioiden jatkokehittely nyt etenee, kun TC-Group on osa Music Groupia. Saap nähdä.

Ois ihanaa jos tohon saisi samanlaiset jalopuusivut mitkä oli DM-sarjassa... Ja mielellään vielä vähän kalliimmat.
Jaava
29.10.2015 17:22:55
olavi_t: vielä vähän kalliimmat.

Jos tohon saisi kullatut faderit ja Yamahan logon timanttiupotuksilla, ostaisin välittömästi.
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
dewil
30.10.2015 11:27:34

olavi_t: Hmmm. Tuosta TC-ohjainyksiköstä en ole kuullutkaan mitään? Oletko aivan varma?
Näin mä sen ymmärsin, mutta varma en ole:
https://youtu.be/zP_F1M6jIzo?t=3m15s
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
-Q-
31.10.2015 13:06:59
dewil: Näin mä sen ymmärsin, mutta varma en ole:
https://youtu.be/zP_F1M6jIzo?t=3m15s

Mitään en noin hienoista laudoista ymmärrä mutta videolla setä mainitsee notta "..we made the user interface similar to TC icon". Itse tulkkaan kyllä asian niin että sen plugarin käyttöliittymä on siis sama kuin tuon iconin kanssa mutta en usko että sillä meinattiin myös tuommoista kaukosäädintä. Ja kun miettii että tuo icon on kosketusnäyttö muutamalla faderilla niin niitähän tuossa Yamahassa on jo valmiiksi riittävä määrä.
krautio
31.10.2015 19:25:44 (muokattu 31.10.2015 19:26:02)

Onko kellään kokemusta Yamaha01V96 V2:n firmwaren päivittämisestä? Read the F....g manual on luettu, mutta pc ei löydä jostain syystä Yamahaa.
Hey Ho, Let's Go!
olavi_t
31.10.2015 19:57:45
krautio: Onko kellään kokemusta Yamaha01V96 V2:n firmwaren päivittämisestä? Read the F....g manual on luettu, mutta pc ei löydä jostain syystä Yamahaa.

Varmista että sulla on oikea Yamaha USB Midi-driver (viimeksi mulla meni tovi löytää versio joka toimii DM1000 V2:n kanssa, kun se ei ollut se "yamaha steinberg driver, mitä aika monessa kohdassa tyrkytetään) ja toki että olet käynnistänyt tiskin flash update moodissa...
krautio
01.11.2015 12:28:07 (muokattu 01.11.2015 13:13:33)

Jep, kiitos vinkistä, nyt onnistui päivitys. Vika johtui tuosta Steinbergin driveristä, joka oli väärä ajuri.

Nyt yritän saada Studio Manageria synkkaamaan Yamahan kanssa. Klikkasin "synchronize", mutta ei ole moneen minuuttiin tapahtunut mitään, nollaa prosenttia näyttää koko ajan. Mikähän tässä on nyt vialla?

Edit: kaikki ok, yhteys löytynyt.

olavi_t: Varmista että sulla on oikea Yamaha USB Midi-driver (viimeksi mulla meni tovi löytää versio joka toimii DM1000 V2:n kanssa, kun se ei ollut se "yamaha steinberg driver, mitä aika monessa kohdassa tyrkytetään) ja toki että olet käynnistänyt tiskin flash update moodissa...
Hey Ho, Let's Go!
krautio
03.11.2015 16:55:04

Onko tietoa onnistuuko Yamaha 01V96 v2:lla moniraitaäänitys usbin kautta esim. Cubaselle? Käsittääkseni uusimmassa 01V96i mallissa tämä on huomioitu, mutta miten tuon vanhemman mallin kanssa?
Hey Ho, Let's Go!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)